ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda na obchodnej výstave CES 2017 predstavuje koncept Moto Riding Assist

 Zdieľať

Pridané: 13.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5844 [Bleskovky - Novinky]

Honda odhalila systém Moto Riding Assist – vývojovú štúdiu motocykla, v ktorej je na udržiavanie rovnováhy využitá robotická technológia spoločnosti Honda. Návštevníci expozície Hondy si môžu robotickú technológiu spoločnosti Honda vyskúšať priamo „testovacou jazdou“ na samovyvažovacom zariadení pre osobnú mobilitu, nazvanom UNI-CUB.

„Už od nášho založenia sa Honda zameriavala na vytváranie technológií, ktoré pomáhajú ľuďom,“ povedal Yoshiyuki Matsumoto, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda R&D Co., Ltd. „Našim cieľom je prezentovať cestu k technológii budúcnosti, ktorej výsledkom je nová definícia zážitku z mobility.“

Motocykel Honda Riding Assist:

Pri svojom globálnom debute na CES odhalila Honda svoju technológiu Moto Riding Assist, ktorá pri vytváraní samovyvažovacieho motocykla využíva robotickú technológiu spoločnosti Honda, ktorá výrazne znižuje možnosť pádu, pokiaľ je motocykel v kľude. Moto Riding Assist od Hondy sa nespolieha na gyroskopy, ktoré sa veľkou mierou podieľajú na hmotnosti a podľa vyjadrení iných spoločností menia zážitok z jazdy, ale obsahuje technológiu pôvodne vyvinutú pre UNI-CUB, zariadenie pre osobnú mobilitu.

Honda Riding Assist
Honda Riding Assist

Video: Honda Riding Assist - výstava CES 2017

Honda UNI-CUB

Vystavený exponát Honda UNI-CUB umožňuje návštevníkom výstavy CES vyskúšať si samovyvažovacie zariadenie pre osobnú mobilitu, ktoré sediacemu jazdcovi umožňuje ovládať rýchlosť, pohybovať sa ľubovoľným smerom a zastaviť, a to všetko jednoduchým presunutím hmotnosti svojho tela.

Honda UNI CUB
Honda UNI CUB

Začiatkom tohto roku sprístupnila spoločnosť rozhranie API UNI-CUB, aby umožnila vytvorenie softvéru, ktorím by sa zariadenie dalo ovládať smartfónom alebo iným zariadením. Tým by sa zabezpečilo rozšírenie jeho potenciál, úžitku a funkčnosti pre užívateľov. Vďaka schopnosti voľného pohybu dopredu, dozadu, do strán a diagonálne, dokáže UNI-CUB rýchlo a ľahko manévrovať medzi ľuďmi.

Pridané: 13.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »