Anketa:
Honda na obchodnej výstave CES 2017 predstavuje koncept Moto Riding Assist
ZdieľaťPridané: 13.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5844 [Bleskovky - Novinky]
Honda odhalila systém Moto Riding Assist – vývojovú štúdiu motocykla, v ktorej je na udržiavanie rovnováhy využitá robotická technológia spoločnosti Honda. Návštevníci expozície Hondy si môžu robotickú technológiu spoločnosti Honda vyskúšať priamo „testovacou jazdou“ na samovyvažovacom zariadení pre osobnú mobilitu, nazvanom UNI-CUB.
„Už od nášho založenia sa Honda zameriavala na vytváranie technológií, ktoré pomáhajú ľuďom,“ povedal Yoshiyuki Matsumoto, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda R&D Co., Ltd. „Našim cieľom je prezentovať cestu k technológii budúcnosti, ktorej výsledkom je nová definícia zážitku z mobility.“
Motocykel Honda Riding Assist:
Pri svojom globálnom debute na CES odhalila Honda svoju technológiu Moto Riding Assist, ktorá pri vytváraní samovyvažovacieho motocykla využíva robotickú technológiu spoločnosti Honda, ktorá výrazne znižuje možnosť pádu, pokiaľ je motocykel v kľude. Moto Riding Assist od Hondy sa nespolieha na gyroskopy, ktoré sa veľkou mierou podieľajú na hmotnosti a podľa vyjadrení iných spoločností menia zážitok z jazdy, ale obsahuje technológiu pôvodne vyvinutú pre UNI-CUB, zariadenie pre osobnú mobilitu.
Video: Honda Riding Assist - výstava CES 2017
Honda UNI-CUB
Vystavený exponát Honda UNI-CUB umožňuje návštevníkom výstavy CES vyskúšať si samovyvažovacie zariadenie pre osobnú mobilitu, ktoré sediacemu jazdcovi umožňuje ovládať rýchlosť, pohybovať sa ľubovoľným smerom a zastaviť, a to všetko jednoduchým presunutím hmotnosti svojho tela.
Začiatkom tohto roku sprístupnila spoločnosť rozhranie API UNI-CUB, aby umožnila vytvorenie softvéru, ktorím by sa zariadenie dalo ovládať smartfónom alebo iným zariadením. Tým by sa zabezpečilo rozšírenie jeho potenciál, úžitku a funkčnosti pre užívateľov. Vďaka schopnosti voľného pohybu dopredu, dozadu, do strán a diagonálne, dokáže UNI-CUB rýchlo a ľahko manévrovať medzi ľuďmi.
Pridané: 13.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Koncepty motocyklov Honda na 44. ročníku Tokyo Motor Show 2015 - Redakcia
- Honda PCX125 2017 predstavená - Redakcia
- Honda predstavuje novú CRF450R 2017 - Redakcia
- EICMA 2016 - Yamaha predstavila krásny koncept endura T7, inovovaný TMax, racingovú verziu R6 a ďalšiu retro verziu modelu XSR900 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!