Anketa:
Mamut žije
ZdieľaťPridané: 19.10.2001 Autor: maco
Čitatelia: 17114 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Munch Mammut je dielo nemeckej firmy Friedel Munch a je pokračovaním modelu, ktorý bol predstavený v roku 1966. V súčasnosti je Mammut poháňaný,
takisto ako model z roku 1966, automobilovým motorom a bude najväčším a najdrahším motocyklom, ktorý sa dostane do sériovej výroby.
![]() |
Mamut z roku 1966 |
![]() |
To je možno dobre, pretože i napriek použitiu dohromady 20 piestikov u bŕzd na oboch kolesách, by mohlo byť zabrzdenie 354 kg monštra z plného tempa dosť problematické. Odpruženie je zložené z prednej 43mm vidlice Ohlins a dvojicou pružiacich a tlmiacich jednotiek umiestnených pod motorom. Kolesá sú vlastnej výroby Munch (takisto ako model 1966), použité pneumatiky sú od Pirelli, rázvor je 1540mm a zadné koleso drží zúžené kyvné rameno. Finálny prevod je prenášaný reťazou, ktorá je plne zapúzdrená a používa hydraulický napinák. Prevodovka je 6 - stupňová.
Stroj používa vstavaný obmedzovač rýchlosti (250 km/h). Zaujímavosťou je, že je k dispozícii on-line servisové centrum - tzn., že všetky dáta môžu byť skontrolované a nastavené cez Internet pomocou diagnostickej zástrčky a špeciálneho adaptéru. Všetky diely sú vyrábané ručne, vrátane karbónovej 26,5-litrovej nádrže, karbónového airboxu a bočných krytov. Kapotáž a výfuk sú tiež vyrobené z karbónu. Stúpačky a páčky sú individuálne nastaviteľné. Štýl Mammutu je vytvorený ostrými líniami a uhlami. Hlavná hrana smeruje od prednej kapotáže, cez masívnu nádrž až na koniec zaostreného zadku stroja. Stroj naplno vystavuje svoju mohutnosť, neohrabanú hmotnosť a ohromnou výkonnosť. To všetko získate za cenu 86 000 EURO.
Výrobca ponúka aj také detaily na želanie, ako napríklad zákazníkom vybranú špeciálnu farbu, či podpis Friedela Muncha na nádrži.
![]() |
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: kvapalinou chladený radový štvorvalec, DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie a zdvih: 86 x 86 mm
Objem: 1998cc
Výkon: 260 k pri 5,650 1/min
Krútiaci moment: 295 Nm pri 3,500 1/min
Kompresný pomer: 9,0:1
Príprava zmesi: vstrekovanie EFI, prepĺňaný turbodúchadlom
Prevodovka: 6 - stupňová
Dĺžka/šírka/výška: 2146/800/1033mm
Rázvor: 1540mm
Výška sedla: 780mm
Svetlá výška: 130mm
Uhol riadenia/stopa: 62°/115mm
Predné odpruženie: klasická 43mm vidlice, plne nastaviteľná, 120mm
Zadná jednotka: dve pružiace a tlmiace jednotky pod motorom, plne nastaviteľné, 65mm
Predná/zadná pneumatika: 120/70 ZR-17, 200/50 ZR-17
Predná brzda: dvojitá 320mm kotúčová, osempiestiková
Zadná brzda: jednoduchá 280mm kotúčová, štvorpiestiková
Nádrž: 26,5 l
Suchá hmotnosť: 354 kg
Zdroj: www.moto.cz, Svet motocyklov.
Pridané: 19.10.2001 Autor: maco Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!