Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1062 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

SUZUKI GSF 600S - Bandit, YAMAHA FZS 600S - Fazer a HONDA CB 600S - Hornet 1/2

 Zdieľať

Pridané: 22.10.2001 Autor: maco
Čitatelia: 47838 [Testy a predstavenia - Test]

U nás (nielen u nás) nepotrebujete jednostopého "svalovca", čo Vás prepraví z jedného miesta na druhé. Nízka hmotnosť, prevádzkové náklady
a obratnosť, to sú len jedny z mála výhod a kvalít, ktoré cestovné motocykle strednej triedy poskytujú.

Toto si uvedomili aj traja japonskí producenti a prišli na trh motocyklov so strojmi, ktoré tieto vlastnosti spĺňajú a ponúkajú "veľa muziky za málo peňazí". Sú to SUZUKI GSF 600 S - Bandit, YAMAHA FZS 600 S - Fazer, HONDA CB 600 S - Hornet.

V minulom roku dostali Hornet a Bandit mnoho technických vylepšení, Fazer dostal len nové farebné prevedenie. Zaparkované stroje nebudia takú pozornosť ako moderné litrové trhače asfaltu. Nie sú to ani výstavné stroje. Japonské firmy sústredili svoju pozornosť na produkciu motocyklov, ktoré budú dobre fungovať a budú k dostaniu za rozumnú cenu. Dokonca ani po naštartovaní, svojou "utlmenou silou" nevzbudia pozornosť, ba môžete mať pocit že máte pod sebou elektromotor.
Všetko ale začne vrieť akonáhle si sadnete na sedadlo a uchopíte riadidlá do rúk. Na všetkých troch motocykloch sedíte uvoľnene ba až vzpriamene, takže ani po prejdení väčšieho množstva kilometrov Vás posed neunaví.

Ale poďme pekne po poriadku :

Najprv si predstavíme najstaršieho zástupcu z tejto trojky SUZUKI GSF 600S Bandit

 SUZUKI GSF 600S - Bandit
SUZUKI GSF 600S - Bandit

Z trojice najstarší model, ktorý firma Suzuki predstavila v polovici 90. rokov (1994) ako menšiu sestru Bandita 1200. Nahá šesťstovka sa stala ozajstným bestsellerom na trhu. Jej hlavnou prednosťou je veľmi dobrý pomer medzi cenou a úžitkovými vlastnosťami. GSF 600 je nahým motocyklom, nenapodobuje však klasické tvary. Je to typický predstaviteľ štýlu naked bike s dvojitým rámom z oceľových trubiek, moderne rezanou nádržou i podsedadlovými líniami. Zadné koleso je odpružené centrálnou jednotkou, vpredu sú teleskopické tlmiče. Vzduchom a olejom chladený motor pochádza z modelu GSX-R rok 88. Model dostal v roku 2000 technické vylepšenia a takisto bol zavedený model GSF 600 S, ktorému pribudla veľmi elegantná a originálna polokapotáž, účinne chrániaca jazdca do rýchlosti 180km/h. Vylepšenia obsahovali predĺženie rázvoru, strmšieho sklonu prednej vidlice, ktoré majú vylepšiť jazdné vlastnosti a manévrovateľnosť motocykla. Medzi ďalšie zmeny patrí zväčšenie priemeru brzdových piestikov a nové nízkoprofilové pneumatiky 120/60 ZR17 vpredu a 160/60 ZR17 vzadu. Pohonná jednotka je vybavená karburátormi KEIHIN CVR 32, vybavenými senzorom polohy škrtiacej klapky.

YAMAHA FZS 600 S Fazer

 YAMAHA FZS 600S - Fazer
YAMAHA FZS 600S - Fazer

Veľmi živá pohonná jednotka z modelu YZF 600 R Thundercat, našla svoje uplatnenie aj v naháči Fazer. Na trh bol uvedený v roku 1998 a hneď si našiel svoje miesto v predajných štatistikách v segmente "streetfigter". Mohutný priestorový rám, zvarený z oceľových trubiek v spojení s duralovou zadnou kyvnou vidlou ponúka stabilitu a vynikajúce jazdné vlastnosti. Pre rok 2000 bol Fazer vylepšený, čo ocenili hlavne rýchli turisti. Bolo ponúknuté trojfarebné lakovanie (značí písmeno S). Objem nádrže bol zväčšený na 20 litrov, čo zväčšilo dojazd "smädného" motora na približne 320km. Digitálny displej (ako jediný z trojky) ukazuje čas, pribudla výstražná funkcia smeroviek. Riadidlá boli posunuté viac nahor a stúpačky spolujazdca sa znížili. Motor točí živých 95 koní pri 11500 ot./min. Príliš mäkká predná vydlica bola v r.2000 nahradená silnejšou s možnosťou nastavenia predpätia pružín tlmičov. Kapotáž spoľahlivo ochráni jazdca do rýchlosti 150 km/hod.

HONDA CB 600 S - Hornet

 HONDA CB 600S - Hornet
HONDA CB 600S - Hornet

Naked bike postavený na základe legendárnej HONDY CBR 600 F prišiel na trh v roku 1998. Od svojho uvedenia na trh sa stal Hornet motocyklom pre široké využitie nielen v bežnej premávke, ale aj pri šantení na pretekárskom okruhu. Mierne preladený motor dostal extra dávku pružnosti a svoj pôvod potvrdzuje dravosťou už od stredných otáčok. Jazdec na tomto stroji sedí vzpriamene ale za to s nohami riadne v kolenách zalomenými. Koncom roku 1999 pribudol "holému" Hornetu aj motocykel s polokapotážou (do názvu pribudlo písmenko S) a tým sa stal využiteľný vo väčšej miere aj pre turistiku. Pre rok 2000 pripravila HONDA už tretiu generáciu tohto malého sršňa. Motocykel dostal do vienka väčšie 17" predné koleso, lepšie brzdy a zmeny sa nevyhli ani motoru, kde boli zmenené charakteristiky zapaľovania a zmenené nastavenia na karburátoroch, čím sa síce znížil výkon, ale sa zoptimalizoval jeho priebeh.

>

Pridané: 22.10.2001 Autor: maco Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »