Anketa:
Red Bull Get On Top 2018 - nekompromisne a vertikálne už po šiesty raz
ZdieľaťPridané: 07.09.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3908 [Novinky - Pozvánka]
Po šiesty raz a zase o niečo extrémnejšie! Red Bull Get on Top si aj tento rok zaistil svoje miesto v kalendári slovenských motocyklových podujatí. Predposledný septembrový víkend sa žilinská Porúbka na dva dni zmení na enduro-motokrosový raj. Od 22. do 23. septembra 2018, jediný víkend v roku, bude sprístupnená legendárna ostrá trať s prudkým stúpaním.
Dvaja jazdci. Jeden duel. Jeden strmý výjazd. Jedna náročná trať. Po šiestykrát v Porúbke pri Žiline, po tretíkrát vo forme napínavých duelov. Vďaka Red Bull Get on Top vznikla úplne nová disciplína, akú nenájdete nikde na svete. Koncept sa zrodil na Slovensku už v roku 2001 a povesť nekompromisných pretekov môžu potvrdiť stovky domácich aj zahraničných jazdcov. Thomas Hostinský, Miroslav Ševela, Patrik Markvart, ale aj Štefan Svitko, ktorý je ambasádorom Red Bull Get on Top. Pozrite si jeho video pozvánku, zabezpečte si miesto na štarte a možno sa v dueli postavíte práve proti nemu.
Výzva na september je teda jasná - dotiahnuť to až na vrchol, čo najrýchlejšie a čo najtechnickejšie. Minulý rok sa to podarilo iba siedmim pretekárom. Ročník 2017 plný blata a náročných prekážok vyhral český supertalent David Cyprián z Česka, jeho otec Zdeněk obsadil tretiu priečku a najlepším Slovákom sa stal Milan Kollár na druhom mieste. Koľkí jazdci si užijú výhľad z cieľovej brány na dav divákov pod kopcom tento rok?
Registrácia je spustená a otvorená pre 150 pretekárov. Nájdete ju na redbull.sk/getontop, spolu s ďalšími informáciami a tým najlepším obsahom z predchádzajúcich ročníkov.
Pridané: 07.09.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Red Bull Get On Top aj tento rok - registrácia jazdcov spustená! - Redakcia
- Red Bull GET ON THE TOP 2002 - mike
- Redbull Get On Top 2001 - Keso
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!