Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3016 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29810
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17618)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12192)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018

 Zdieľať

Pridané: 20.09.2018 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 3462 [Šport - Motocross]

remiérové podujatie na vynovenej trati Vinohrad vo Veľkých Uherciach sa odohralo naozaj vo veľkom štýle. Za ideálneho počasie sem zavítali jazdci seriálu MX OPEN, pre ktorých to bola predposledná zastávka v sezóne 2018 a aj jazdci bodujúci do MACEC CUPu – stredoeurópskeho pohára v motokrose.

O napínavé súboje nebola núdza, svoje prvenstvo si musel vydrieť Šimon Jošt v MX2 aj Marek Sukup v MX OPEN. Pred veľkým finále v Šenkviciach (7.10.2018) sú lídrami priebežného poradia títo: Marek Sukup (MX OPEN), František Smola (MX2), Martin Venhoda (MX Junior 125), Jozef Posluch (MX2 Junior), Zdeňek Pučálka (MX4) a Peter Pipich (MX4+). Poďme sa pozrieť na to, ako im preteky vo Veľkých Uherciach hrali do karát.

FOX holeshoty pre Jošta, Šimka, Poslucha a Sukupa


711 Shop Zone - distribútor značky FOX na Slovensku rozdal finančné prémie pre najlepších štartérov na Vinohrade. Boli nimi Šimon Jošt (Osička MX team) v prvej jazde MX2, v tej druhej ho v prvej zákrute vystriedal junior Jozef Posluch (711 Popper MX team). V kategórii MX OPEN si holeshotovú štafetu podali Tomáš Šimko (PB racing team) v prvej a Marek Sukup (HT Group Racing Team) v druhej jazde.

MX OPEN – kto má holeshot má aj rozjazdu

Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018

Smolu z Mníška nad Hnilcom si vykompenzoval vo Veľkých Uherciach Tomáš Šimko, ktorý to po holeshote v prvej jazde dotiahol na víťazstvo, aj keď zhruba od polovice rozjazdy sa na neho intenzívne tlačil Marek Sukup, ktorému nevyšiel štart a musel sa pretlačiť dopredu až z ôsmej pozície. V druhej jazde však Sukup nenechal nikoho na pochybách, že je favoritom pretekov a lídrom priebežného poradia. Po holeshote už nebola šanca dostať sa pred neho. Vďaka tejto vydarenej druhej jazde stál na stupienku víťazov najvyššie, na druhé miesto sa postavil Tomáš Šimko a tretí bol Roman Mňuk ( Mňuk Racing team Z.S.).

MX2 – prvenstvá v rozjazdách si striedali Jošt a Smola

Bravúrny štart predviedol v prvej jazde Šimon Jošt. Svoju pozíciu lídra si však neudržal a v jedenástom kole sa pred neho dostal František Smola. Jošt to však svojmu súperovi v druhej jazde naplno spočítal, keď sa hneď v druhom kole dostal pred Smolu a už mu nedovolil zopakovať manéver z prvej rozjazdy. Zvíťazil Jošt pred druhým Smolom a tretím Jonášom Nedvědom (Orion Racing team).

Josť 53 Smola 207 - MX Open Veľké Uherce 2018
Josť 53 Smola 207 - MX Open Veľké Uherce 2018

Medzi juniormi sa pohli ľady

Juniori na silnejších strojoch v kategórii MX2 Junior ponúkli viacero pekných momentov. Veľmi zaujímavé bolo sledovať Jozefa Poslucha, ktorý si po víťaznej prvej jazde dal ako bonus aj holeshot v druhej jazde a dostal sa tak do prvej zákruty skôr, ako všetci jeho starší spolujazdci z kategórie MX2. Paradoxne tento výborný štart mu nezaručil víťazstvo a pred neho sa dostal Samuel Struk, ktorý si na toto umiestnenie už dlho brúsil zuby. Prvé miesto tak patrilo Strukovi, druhé Posluchovi a tretie Jiřímu Matějcovi (HT Group Racing Team).

Mladší Juniori na motocykloch s kubatúrou do 125 cm3 , MX Junior 125, opäť podľahli temu výborného českého pretekára, Martinova Venhodu (motokrosovaskola.cz). Za ním o druhé miesto zabojoval Jiří Hendrych, ktorý prenechal tretie miesto Dariuszovi Rapaczovi.

Samuel Struk 411 - MX Open Veľké Uherce 2018
Samuel Struk 411 - MX Open Veľké Uherce 2018

Veteráni sa blížia do finále

Zdeňek Pučálka diktoval tempo v kategórii veteránov MX4 a zastal si tak zároveň pozíciu na čele rebríčka priebežného poradia sezóny. Roman Majer bol dvakrát víťazom medzi veteránmi po 50tke v kategórii MX4+, no v priebežnom poradí mu však patrí až tretie miesto. Pred ním sú na druhom Ladislav Forentík a na prvom Peter Pipich. O víťazovi sezóny sa definitívne rozhodne až v Šenkviciach.

Veľké finále seriálu MX OPEN 2018 bude v Šenkviciach 7.10. 2018

Na trati v Šenkviciach sa konalo už viacero veľkých finálových podujatí – od majstrovstiev Slovenska až po majstrovstvá sveta MX3 a žien. Tento rok si seriál MX OPEN vychutná šenkvickú atmosféru a mnohí z aktérov pretekov si budú Šenkvice dlho pripomínať ako miesto, kde sa im podarilo získať titul majstra Slovenska. Nenechajte si preto ujsť neopakovateľné momenty, veľké oslavy titulov a skvelé preteky na trati plnej skokov a technických pasáží, ktorú zastrešuje M- cross club Šenkvice. Tešíme sa na vás v nedeľu, 7.10.2018.

Viac info o seriály MX OPEN na www.mxopen.sk
Kompletné výsledky MX OPEN: www.smf.sk/motocross-vysledky/

Autor článku: Mgr. Radka Kovaľ Mazáková
Autor foto: Bianka Zigová (Bianka Z. photography)

Pridané: 20.09.2018 Autor: radkaMazak Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »