Anketa:
České PSí predstavilo airbagovú kombinézu
ZdieľaťPridané: 28.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3155 [Novinky - Predstavujeme]
Známy výrobca motocyklového oblečenia predstavil svoju prvú kombinézu s airbagom. Využíva overený systém akcelerometrov a gyroskopu, čiže nepotrebuje mať signál GPS, ani byť k motorke nijako pripojená.
Psí nevyvíjalo žiadny nový systém, ale veľmi rozumne použilo technológiu Tech-Air od talianskeho Alpinestars. Tá je využiteľná aj v dvojdielnych kombinézach, resp. samostatných bundách, a čo je najlepšie, táto ochrana je prenosná do inej bundy. To znamená, že jazdec môže kompletný systém používať vo viacerých bundách; tie však musia byť, samozrejme, ušité za týmto účelom, teda predpripravené na Tech-Air.
Airbagy sa nafukujú jednou alebo dvoma bombičkami, trvá im to 25 milisekúnd. Chránia celú hornú časť tela, teda kľúčne kosti, ramená, hrudník, chrbát, ľadviny, hornú časť brucha a čiastočne boky. Jazdec si pred jazdou môže zvoliť dva módy prípadnej aktivácie: street a race. Rozdiel medzi nimi je v tom, že v street móde sa môžu airbagy aktivovať aj pri nulovej rýchlosti, keď do jazdca napríklad narazí auto. Race mód zase dokáže nafúknuť airbagy iba pomocou jednej bombičky, aby druhá zostala v zásobe pre dokončenie jazdy.
Psí vie vybaviť predprípravou pre airbag v podstate ktorúkoľvek svoju kombinézu či bundu. Predpríprava stojí 146 eur, samotný airbagový Tech-Air systém potom 1 199,95 eur. A napríklad jednodielna kombinéza Racing Grid, ktorej súčasťou je už airbag, stojí 2 399,96 eur.
Video: Kombinéza PSí RACING GRID s airbagom
Video: Aktivácia motocyklového airbagu v kombinéze PSí HUBÍK
Pridané: 28.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!