Anketa:
Contec XL Rally 2017 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - Contec XL Rally 2017
Kedy: | 21.06.2017 10:00 až 23.06.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | Moto areál, Fiľakovské Kľačany, Slovensko ![]() |
Kto: | Martin Laňďal Landl (Landal) vás pozýva |
Kontakt: | landl@lanhelp.eu |
Pretek je súčasťou seriálu Motomix XL Enduro Cup 2017
Motomix XL Enduro Cup 2017 - Novinky a termíny pretekov
Foto: Motomix XL Enduro Cup 2017

Miesto konania akcie:
Moto areál, Fiľakovské KľačanyMapa:
Diskusia:

Contec XL Rally 2017
nechcel by niekto obytni prives si pozicat za 33e na den.ja som si ho rezervoval,ale rodinka nejde.je to na stranke mojkaravan.sk. weinsberg400lk.info.0905794602 |
Contec XL Rally 2017
Den pred pretekmi a tu sa rieši karavan? Žiadny hecung nič... kam to smeruje |
Contec XL Rally 2017
vsetci uz namotavaju rolky a vraj nikto neberie alkohol...proste sprofesionalizujeva sa to |
Contec XL Rally 2017
dovolim si doplnit matusa |
Contec XL Rally 2017
Takže sa to predsa len od sranda pretekov posúva k profíkom. |
Contec XL Rally 2017
Skoda ze nejdes Marian, preto ze moravska domaca je READY TO RACE |
Contec XL Rally 2017
Príspevky po akcii presunuté k reportu po akcii sem: |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!