Anketa:
Contec enduro a rally víkend
ZdieľaťPridané: 10.07.2019 Autor: Landal
Čitatelia: 5813 [Šport - Rally]
Posledný prázdninový víkend, v termíne 30.-31.08.2019, sa uskutočnia dve podujatia, ktoré spolu vytvoria Contec enduro a rally víkend. Pôjde o piaty ročník navigačného preteku Contec rally a druhý ročník endurového preteku Kľačanský čelendž.
Seriál článkov - Rally Cup 2019:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Cup 2019 | Nasledujúci
Základné atribúty podujatia
Zázemie poskytne overený penzión Alfa v obci Pinciná pri Lučenci. Vo štvrtok 29.08. je voľno, a preto predpokladáme, že sa môžeme zísť už tento večer (kto môže si berie na piatok dovolenku). Budú nás tu opatrovať od štvrtka až do nedele.
Na štvrtok (29.08.) bude pripravený krátky orientačný prológ, skôr ako zábava pre prítomných, než ako povinnosť, Kto tento prológ absolvuje, určí sa tým jeho štartové poradie pre ďalšie dni. Kto ho neabsolvuje, ide do poradia za účastníkov prológu.
V piatok (30.08.) prebehne na trati vo Fiľakovských Kľačanoch samostatný pretek Kľačanský čelendž tak, ako ho poznáte z minulého roku. O vzniku tohto preteku si môžete prečítať v tomto článku, a o tom ako to celé dopadlo zase tu. Bude Vás čakať pretek jednotlivcou, pretek dvojíc, a ak bude záujem tak aj "bycigľa pretek". Pretek jednotlivcov bude koncipovaný ako cca 2 x 2 hod., pretek dvojíc ako 2 hod., a bycigľa pretek ako jedno kolo na CC trati bez rozdielu tried s penalizáciou pre bicykle s prehadzovačkou.
Počas akcie bude v Kľačnoch k dispozícii WC, pitná voda a bude zabezpečená občerstvovacia stanica v blízkom penzióne Zlatka. Pracujeme na výraznom rozšírení doteraz jazdenej trate a všetko vyzerá sľubne.
Charakter "čelendžu" chceme zachovať presne v duchu minulého roku. Ohlasy na akciu boli výborné, bola to dobrá zábava a preto info čerpajte z dvoch vyššie označných článkov z minulého roka.
Štartovné zostáva 40,- Eur. Jazdec si sám určí, kolkých pretekov sa v rámci čelendžu zúčastní. Do Rally Cup 2019 sa započítavajú výsledky preteku jednotlivcov.
V sobotu (31.08.) nás čaká klasická Contec rally ako ju poznáte z posledných rokov. Charakter bude veľmi podobný roku 2018, avšak pokúsime sa vynechať SS-ky na okruhoch a zapojiť len navigačné SS. Tých by malo byť min. 5 a je snaha, aby celý pretek mal 180-200 km a z toho aby polovica bola meraná. O podmienkach akcie z roku 2018 sa dočítaš tu a o tom, ako to dopadlo zasa tu.
Všetko podstatné zostane zachované, štartovné zostáva 95,- Eur. Pretek bude samostatne hodnotený a zarátavaný do Rally Cup 2019.
Špecifiká Contec enduro a rally víkend-u
Organíizátorsky uprednostňujeme registráciu na celú akciu. Preto:
- jazdci na oba preteky majú štartovné Čelendž 35 Eur a Contec 90 eur, tj. zľava 10 Eur.
- registrácia je počas prvých 3 dní prednostná pre jazdcov registrovaných na oba preteky.
Ako bude prebiehať registrácia
Registráciu spustíme v stredu 17.07. o 08:00 ráno tu na Motoride samostatným článkom. V registračnom formulári budú klasické kolonky, a okrem toho jedna nová, kde budú možnosti: a) Čelendž + Contec b) Čelendž c) Contec.
Jazdci, ktorí sa zaregistrujú pre možnosř "a)" majú poradie dané registráciou (po zaplatení', jazdci ktorí sa zaregistrujú len na jednu za akcií idú do poradia. Po 3 dňoch registrácie skončí "prednostné právo" pre full registrovaných, a jazdcami registrovanými len pre jednotlivé preteky doplníme súpisku pre každý pretek až do maximálneho počtu 70 jazdcov.
Platba štartovného
Jazdci, ktorí sa registrujú pre oba preteky majú 2 dni od registrácie na úhradu štartovného. Je to už vyskúšaný systém, že registrácia je platná až úhradou štartovného. Jazdci, ktorí sa registrujú len pre jednotlivý pretek budú hradiť štartovné na základe zaslaného mailu, ktorý im zašleme po uplynutí 3-dňovej "prednostnej lehoty".
Ako vnímame Contec enduro a rally víkend
Pôjde o posledné podujatie (vlastne podujatia) v rámci Rally Cup 2019. Prebehne tu zároveň vyhlásenie výsledkov za celý seriál. Počas predĺženého víkendu absolvujeme dva celkom rôzne súťažné dni. Chceme vytvoriť podmienky na maximálny pôžitok z off-road jazdy a možnosť "vyjazdiť sa do sýta".
Maratóncov, ktorí odjazdia všetky súťaže počas víkendu, rozhodne osobitne odmeníme.
Takéto podujatie v reálnej krajine a v reálny spoločenských podmienkach sa dá síce pekne plánovať, ale vyhradzujeme si právo zmien. Poznáme však Vaše očakávania a máme bohaté skúsenosti. To by malo samo o sebe stačiť pre Vaše uistenie, že urobíme "naše naj".
Tešíme sa na Vás!
Bodorovič a Laňďal
Pridané: 10.07.2019 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Cup 2019:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Cup 2019 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019 - Landal
- Contec Rally a H-PRO Čelendž 2019 - výsledky a foto - Awia
- Slovenský Rally Cup 2019 - poradie seriálu po Rally Kopanice - Awia
- Registrácia: Tokod Maratón 2019 - extreem
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- S4RT ide na Saharu
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!