Anketa:
BMW predstavilo najväčší boxer v histórii - cruiser R18 s historickým koreňmi
ZdieľaťPridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 18921 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
S R18 teraz BMW vstupuje do cruiser segmentu ako nikdy predtým a stavia pritom na svojej bohatej histórii. Čerpá z modelu R5 ako technologicky tak aj dizajnovo a R18 je tak puristickým strojom s boxer srdcom.
Najväčší boxer motor BMW:
Srdcom je novo vyvinutý motor - dvojvalcový vzduchom chladený "Big Boxer" (Veľký Boxer). Má zdvihový objem 1802 kubických centimetrov, výkon 67 kW (91 koní) pri 4 750 ot. To podstatné je ale krútiak od 2,000 do 4,000 ot je k dispozícii viac ako 150 Nm. Táto sila je samozrejme spojená s pulzujícim duchom a zvukom.
Tradičný rám
BMW siahlo po historicky vernom tradičnom dvojitom kolískovom ráme podobne ako to mala R5. Zadná kyvná vidlica integruje aj odkrytý kardanový náhon a vytvára dojem pevného zadného rámu.
Odpruženie je tak schované pred okom diváka. Vpredu je to klasická teleskopická vidlica ktorej klzáky sú schované v mohutných trubkách. Vzadu cantilever odpruženie. BMW zámerne upustilo od elektonického nastavoania podvozku. Zdvihy: 120 / 90 mm. Kolesá sú vypletané a o brzdenie sa stará dvojica kotúčov so štvorpiestikmi vpredu a jedným kotúčom vzadu.
R 18 poskytuje pohodlný posed s nohami vpredu.
Jazdné režimy a doplnkové asistenty:
R18 prichádza s trojicou jazdných režimov s netradičnými názvami: “Rain”, “Roll” a “Rock”. V sérii nájdeme aj vypínateľný systém ASC (Automatic Stability Control) teda trakčná kontrola, ktorá pomáha krotiť mohutný krútiaci moment stroja. Ako doplnok je možné doobjednať spiatočku a asistent rozbehu do kopca.
Predaj začne limitovanou sériou R 18 First Edition:
Sériová R 18 v klasickom čiernom vyhotovení a bielymi linkami, množstvom chrómovaných doplnkov a štítkami "First Edition" na sedle a bočných paneloch bude v ponuke pre prvých záujemcov o tento stroj.
R 18 pripravená na úpravy:
Už počas dizajnu stroja inžinieri počítali s úpravami stroja a tak má R 18 ľahko demontovateľný zadný rám a ľahko vymeniteľné lakované diely. Citlivo sú umiestnené vedenia hydrauliky bŕzd a spojky a tiež elektrické káble, ktoré umožňujú aj montáž vysokých riadidiel. Hlavy valcov s predný kryt klinového remeňa sú tiež ľahko vymeniteľné predože za nimi nie je olejový okruh.
R 18 prichádza od začiatku s ponukou doplnkov Original BMW Motorrad Accessories pripravených v spolupráci s Roland Sands Design: “Machined” a “2-Tone-Black”. Doplnky zahŕňajú aj výrobky Made in USA a to sedlá Mustang a výfukyVance & Hines.
Video: BMW R 18 - Duša je to na čom záleží - Oficiálne video
Video: Naživo: BMW R 18 2020 - odhalenie
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 18 |
Rok: | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1802 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 158 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 107.1 x 100 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 90 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R 19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm |
Pneu vzadu: | 180/65 B16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 345 kg |
Výška sedla: | 690 mm |
Rázvor: | 1731 mm |
Dĺžka: | 2440 mm |
Šírka: | 964 mm |
Výška: | 1126 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 180 km/h |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 214 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok |
Spiatočka: | za príplatok |
Iná výbava: | vypletané kolesá |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami. Cena 09/2020: 22 490 EUR |
Pridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii - Herghott
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
- Pracuje BMW na menšej verzii customu R18? - Herghott
- Prvé dojmy: Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental - Awia
- BMW predstavilo veľký crusier R18 Transcontinental - Herghott
- Zaujímavá prestavba BMW R 18 - Iron Annie - Muli
- Royal Enfield predstavil nový cruiser Meteor 350 pre 2021 - Awia
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
- Nový Harley-Davidson® Softail® Standard 2020 - číra podstata cruisera - Redakcia
- MEGA foto / video galéria: nové BMW R 1250 GS a R 1250 RT 2019 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora