Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2013 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28775
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy: Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

 Zdieľať

Pridané: 09.09.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7115 [Testy a predstavenia - Test]

Prvé dpjmy R 18 B - V okolí Frankfurtu som nikdy nebol testovať žiadnu motorku a tak ma milo prekvapili cestičky ktoré pre nás organizátor pripravil. Z diaľnice sme čoskoro vyrazili na vidiek a na okresky. R18 B sa ukázala pohodlná a vynikajúco ovládateľná motorka. Na tú vyššiu hmotnosť som si musel zvyknúť hlavne pri otáčaní sa počas fotenia ale po krátkom čase som bol úplne v pohode...

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: BMW.press, Tomáš Hajduch - Awia

Video: BMW R 18 B a R 18 Transcontinental - najväčší boxer grand-tourer všetkých čias

30.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6033 [Novinky - Predstavujeme]

-

BMW predstavilo veľký crusier R18 Transcontinental

Je celkom logické, že zo svojej majestátnej R18 spraví BMW niekoľko verzií. Práve prichádza tá najveľkolepejšia - R18 Transcontinental.

 

11.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 15068 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Je dosť možné, že keby bežný motorkár niekde na ceste na sekundu zazrel novú R 18, pomyslel by si, že to bol skutočný veterán, a nie novinka napchaná modernými technológiami.

 

Prvé dpjmy R 18 B - 09.09.2021 08:45

V okolí Frankfurtu som nikdy nebol testovať žiadnu motorku a tak ma milo prekvapili cestičky ktoré pre nás organizátor pripravil. Z diaľnice sme čoskoro vyrazili na vidiek a na okresky.

Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

R18 B sa ukázala pohodlná a vynikajúco ovládateľná motorka. Na tú vyššiu hmotnosť som si musel zvyknúť hlavne pri otáčaní sa počas fotenia ale po krátkom čase som bol úplne v pohode Aj tak za jazdy pocit veľkej hmotnosti absolútne mizne rovnako ako aj vibrácie motora ktoré sú tak zrejmé na voľnobehu. Inak aj tieto vibrácie na voľnobehu sa menia podľa zvoleného režimu a sú v režime Rock výraznejšie ako v ostatných dvoch. Aj tu je vidno že si BMW dalo záležať na emóciách a charaktere toho motora.

Veľmi dobré je naladený podvozok ktorý má vzadu vyššie zdvihy a je to poznať R 18 B je typický touring bike Podvozok má elektronické nastavovanie aj automaticky nastavuje predpätie podľa zaťaženia a snaží sa dať posádke maximálne pohodlie na cestách.

Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

Neoddeliteľnou súčasťou celku je audiosystém Marshall ktorý musím spomenúť. Mali sme pripravený perfektný playlist rockovej muziky a bola to paráda. Asi najlepšie ozvučenie na motorke aké som kedy zažil a to aj vďaka zadným doplnkovým reproduktorom v bočných kufroch.

Najazdili sme takmer 300 km fakt svižným tempom a užili si kopec zákrut. Tu vynikajúco ovládateľnú motorku limitujú len trochu nízko položené stúpačky ktoré sa skoro oprú do asfaltu.

R18B v je veľký pohodlný tuning bike poháňaný charizmatickým veľkým boxer motorom s ktorým sa skvele cruisruje otvorenou krajinou v stylovom prevedení.

Video: Prvé dojmy BMW R 18 B z Frankfurtu a okolia

Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Prvé dpjmy R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

Zoznamujeme sa s R 18 B - 08.09.2021 20:34

Dnes v menu Bagger made in Berlin. Oproti klasickej R 18 dostal prepracovanú geometriu, vyššie zdvihy vzadu, veľkú 24l nádrž, bočné kufre, polokapotáž s 10 palcovým TFT displejom a stvoricou budíkov a miernu nadváhu ;-)

Takmer 350 kg je cítiť už pri dvihaní z bočáku ale to je pre tieto biky typické. Mohutný boxer startuje neuveriteľným spôsobom a jeho vibrácie na neutrali maju charakter. K tomu sa ozýva dokonalý zvuk z audia od firmy Marshall.

Takto vybavený vyrážame do uličiek Frankfurtu a potom na diaľnicu. Motor má brutálny záťah už od 2000 ot. máš 150Nm v pravačke. Testujem adaptívny radar tempomat a funguje skvele. Nastavené mám 150 kmh a rýchlosť drží podľa jazdca predo mnou. Na touring biky skvelá vecička.

Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Zoznamujeme sa s R 18 B - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

Vitajte vo Frankfurte - 08.09.2021 07:49

Pozdravujeme vás z predstavenia nových veľkých touring bikov z Nemecka. Ako sa dalo čakať BMW na báze ikonického cruisera s najväčším boxer motorom R 18 postavila dvojicu bikov lepšie vybavenú na cestovanie.

Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

Okrem kapotáže a kufrov to bude ale aj o muzike o kvalitu ktorej sa postarala firma Marshall. Takže to vyzerá že sa máme dnes na čo tešiť.

Testovací okruh má viac ako 250 km a zavedie nás vraj aj do kopcov, zakrut a na vidiek. Tak uvidíme. Prvé dojmy vám pošleme už hneď po jazde.

Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental
Vitajte vo Frankfurte - Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental

Video: Nové BMW R18 B a BMW R 18 Transcontinental

Video: BMW R18 First Edition - ako jazdí najväčší boxer z Bavorska

Foto:
 BMW R 18 B 2021 BMW R 18 Transcontinental 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMW
Model:R 18 BR 18 Transcontinental
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1802 ccm1802 ccm
Max. výkon:91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.
Max. krútiaci moment:158 Nm / 3000 ot.158 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9.6:19.6:1
Vŕtanie x Zdvih:107.1 x 100 mm107.1 x 100 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHV (4V)OHV (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R 19120/70 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm300 mm
Pneu vzadu:180/65 B16180/65 B16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:398 kg427 kg
Výška sedla:720 mm740 mm
Rázvor:1731 mm1731 mm
Dĺžka:2560 mm2640 mm
Šírka:964 mm1040 mm
Výška:1126 mm1126 mm
Objem nádrže:24 l24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h180 km/h
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 327 kmcca 327 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatokza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:za príplatokza príplatok
Audio systém:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Spiatočka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:bočné kufrebočné kufre a topcase
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2022 od 27 300 EURCena 04/2022 od 28 590 EUR

Pridané: 09.09.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: