Anketa:
Mototuristické akcie 1997 a 1998
ZdieľaťPridané: 30.04.2020 Autor: gilbert
Čitatelia: 3660 [História]
Jedinou použiteľnou informáciou z tej sezóny boli záverečné výsledky pretekov v šprinte uverejnenom v Moto!fane 10/1997 a to len v kategóriách: nad 750 ccm, do 750 ccm a do 600 ccm. Informácia pokračovala zmienkou, že vyhlásenie bude 16. 11. 1997 v Opatovskej Doline pri Trenčíne a že v budúcej sezóne pretekaniachtiví motorkári (šprint) musia vlastniť licenciu, inak nebudú klasifikovaní.
Nakoľko som sa prakticky zúčastnil motocyklových šprintov až dvoch a to v Kalinove a v Poltári v rokoch 1996 a 1998 a ako som zistil moje spomienky boli dobrým čítaním, priblížim aspoň tie akcie v tom období, o ktorých informácie boli uverejnené v časopise Moto!fan. Ako som zistil, tak osobný kontakt redaktorov z tohto titulu s mojou maličkosťou stroskotal na ich nezáujme. Neprekvapilo ma to, veď dať priestor konkurencii, to by vlastne prišli o svoje zázemie a teplé stoličky.
Pri listovaní v starých časopisoch z rokov 1997 a 1998 som sporadicky narazil na zmienky hlavne zo zahraničných akcií, teda medzinárodných zrazov a možno šprintov. Spomeniem okrajovo jeden, ktorý sa konal v Poľsku za účasti početnej slovenskej výpravy. Skeny prikladám.
Zo zrazov na Slovenku som objavil zopár zmienok z podujatí na Spiši a na Kysuciach a ostatným bol Moto!fan zraz. Spišskému zrazu sa venoval pán Matúšek. Ten sa konal v polovici júla v dávno zabudnutom, no rozsiahlom campe pod Tatranskou Lomnicou. Tento priestor som kedysi ako dieťa navštívil, keď bola medzinárodná karavanová akcia Rallye FICC, keď areál bol plný obytných prívesov a karavanov. Bolo to niekedy v 70-tych rokoch XX. storočia. Od tejto spomienky sa veľa zmenilo, teda hlavne v prístupe. Cez plot som sledoval rozsiahle betónové plochy zarastené burinou a všetky brány boli zamknuté. Asi po mojich troch, či štyroch pokusoch zahrmotať viacerými bránami som našiel tú správnu, no tá bola okupovaná neprívetivými organizátormi, ktorí sa čudovali, že som tam prišiel peši. Na moje otázky ohľadne akcie nemienili odpovedať a perličkou bolo, že do vnútra smiem ísť len vtedy, ak si zaplatím účasť na celom zraze. Darmo som im vysvetľoval, že len nakúknem spravím si pár poznámok a fotiek a hneď vypadnem, neuspel som. Areál, až na zopár osamelých opravujúcich motorkárov aj tak zíval prázdnotou. Pravdepodobne som tam bol v čase, keď pelotón bol na výjazde na Spiši. Bol som znechutený a usúdil som, že takéto akcie nie sú pre mňa. Motorkári boli vtedy na výlete do Levoče a na Spišský hrad. Po návrate pelotónu sa v Eurocampe konal šprint. No predčasne ho ukončil dážď. Vďaka nemu sa nekonal ani výlet do Červeného Kláštora. No ja som tam s rodinou vtedy bol.
Kysucký motozraz sa konal koncom júla asi 3 kilometre od Čadce pri hoteli Husárik. Pelotón si spravil výlet do Vychylovky a milovníci atrakcií si prišli na svoje, totiž Vychylovka je stále známa úzkokoľajnou úvraťovou železničkou. Kedysi som jazdu na vláčiku absolvoval aj ja (reportáž je stále na www.veterany.eu Svetový Cik-Cak klenot na Oravsko-Kysuckom pomedzí). Potom prišla na rad jazda pomalosti opäť v Čadci. Autor pán Matúšek však šprint vôbec nespomenul.
Moto!fan zraz, ten sa konal 1.-3. 8. 1997 pri Tiesňave neďaleko Považskej Bystrice. V programe boli výlety na motocross vo Sverepci a na letisko Dolný Hričov. O atraktívnosť zrazu sa postarali akcie šprint, jazda pomalosti, jazda zručnosti a iné nemotoristické aktivity.
Jedinou použiteľnou informáciou z tej sezóny boli záverečné výsledky pretekov v šprinte uverejnenom v Moto!fane 10/1997 a to len v kategóriách: nad 750 ccm, do 750 ccm a do 600 ccm. Informácia pokračovala zmienkou, že vyhlásenie bude 16. 11. 1997 v Opatovskej Doline pri Trenčíne a že v budúcej sezóne pretekaniachtiví motorkári (šprint) musia vlastniť licenciu, inak nebudú klasifikovaní. Tak isto mototuristiku nebude zastrešovať SMF (Slovenská motocyklová federácia), ale NZMT (Národný zväz motocyklovej turistiky).
Sezóna 1998 bola na akcie druhu „zraz“ tiež plodná. Tomu sa prispôsobili aj v redakcii Moto!fan. Najskôr zhodnotili minulú sezónu a odprezentovali jej výsledky a následne bol zverejnený prehľad akcií v aktuálnej sezóne. Redaktori si neodpustili aj fejtónové poňatie nadchádzajúcich akcií a samozrejme avizovali aj Moto!fan zraz.
V čísle 7-1998 sa objavili správy o viacerých akciách. Prvou bola reportáž z Prešova, konkrétne v rekreačnom SIGORTE zo začiatku júna. Autor sa venoval aj šprintu, ktorého organizáciu náležite pochválil. Dodal aj perličky a síce, že V. Petro z dvoch jázd dosiahol najvyššiu rýchlosť na Yamahe R1 a trofej zostala doma, pretože jazdec bol z Prešova a najlepší čas celkovo dosiahol J. Hambálek (Džono) na Honde CBR 1100 XX.
Zraz na piešťanskej Sĺňave sa konal koncom mája. Usporiadateľský klub bol z Trnavy a preto sa šprint konal tam (Trnava), no to bolo od p. Imrišku k preteku všetko. Neprekvapilo ma to, lebo jeho produkt z Uhorského tiež postrádal čosi konkrétne o motorkových súťažných aktivitách, no vyzdvihol iné aktivity, ktoré mi pripadajú viac ako barové, či krčmové preťahovačky.
Pod Tatrami neďaleko Tatranskej Lomnice sa udial zraz znovu v Intercampe a znovu s tou istou kultúrnou skladbou ako pred rokom. Udialo sa to koncom júna, no už bez mojich negatívnych zážitkov, lebo s rodinou sme dali prednosť inému termínu a inej destinácii. Podobne ako pred rokom aj v roku 1998 karty zamiešalo daždivé počasie, takže tí nezlomní sa motali medzi kvapkami, alebo bohato podporovali sponzora Jim Beam. Šprint bol spomenutý tiež len okrajovo a vyhral ho Ľ. Nagy na Suzuki TL 1000 S. Žiaľ autor ostatné kategórie mimo „nad 750 ccm“ vôbec nespomenul.
V Moto!fane 7-1998 redakcia veľmi okrajovo spomenula akciu v Leviciach na termálnom kúpalisku Margita-Ilona. Napísali len zopár riadkov k fotografiám, ktoré im poslal fanúšik motocyklov zo Šurian.
V ďalšom čísle sa redaktori venovali Moto!fan zrazu, ktorý sa opäť konal v Manínskej tiesňave. Šprint sa konal na letisku v Dolnom Hričove, no opäť tradične bol spomenutý len najrýchlejší jazdec Palčo s konečnou rýchlosťou 206 km/h. V programe bola ďalej jazda zručnosti a pomalosti a ostatné nemotorkové programy na zrazoch bežné.
V čísle Moto!fan 9-1998 bol ešte spomenutý zraz na Kysuciach pri Čadci. Opäť ako minulý rok to bolo pri hoteli Husárik a program vlastne kopíroval minuloročnú akciu. Autor „Jožo“ spomenul Vychylovku a úvraťovú lesnú železnicku na Oravsko-Kysuckom pomedzí. Jej parametre a atmosféru pri mojej návšteve nájdete (ak chcete) tam, kde som už spomínal. Žiaľ motocyklový šprint autor nespomenul.
Ďalším príspevkom bolo zhrnutie sezóny ako takej a stručný popis z viacerých zrazov, ktorých sa autor „Fero“ zúčastnil. Žiaľ sústredil sa všetko možné, len nie na šprint, aj keď ho okrajovo spomenul na jednej akcii.
V tomto čísle si ako rozlúčku s danou sezónou redakcia neodpustila fejtón s veteránsky naladenými zmienkami pod Pezinskou Babou, ktorých som sa vtedy aktívne zúčastňoval.
Perličkou v sezóne 1998 bol záverečný príhovor pána Krajčiho, predsedu ŠK ŠMT SMF, ktorý poskytol oficiálne výsledky v šprinte za rok 1998. ako zvyčajne pridal som do galérie zopár trvaliek a noviniek z danej sezóny.
Gilbert
Pridané: 30.04.2020 Autor: gilbert Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Južné Čechy 2024 - Český Krumlov
- Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004
- Prieskum trhu doma a v okolí - Retro malorážky - jeseň 2024
- Malá poznávacia jazda okolo priehradného múra
- Takmer letné zážitky pri Lipne
- V sedle Titanicu druhýkrát
- Veľká cena veteránov Pezinská Baba 2004
- Pionier dragster
- Jarné prázdniny... Jánska dolina... Vodopád Šuštiačka
- Jarné prázdniny - Jánska dolina a Stanišovská jaskyňa
- ... zobraz všetky články od tohto autora