Anketa:
Unikli foto novej Hayabusy 2021
ZdieľaťPridané: 04.02.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9431 [Bleskovky - Novinky]
Je verejným tajomstvom, že Suzuki pripravuje novú Hayabusu. Včera unikli dve fotografie novinky z prezentačných materiálov a tiež jedno video.
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Suzuki pripravuje tretiu generáciu legendárneho stroja s prepracovanou aerodynamikou. Z fotiek si môžeme pozrieť dizajn, ktorý je nepriehliadnuteľný a na prvý pohľad identifikovateľný s menom Hayabusa.
06.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 9777 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2021
Po niekoľkých rokoch v stave klinickej smrti je Hayabusa, legenda jednostopového sveta, naspäť v plnej sile a v ešte lepšej forme!
Zároveň si môžeme všimnúť pravdepodobne 3 farebné prevedenia. Poteší fakt, že Busa si zachovala dvojicu koncoviek výfuku, čo je dnes už takmer rarita. Línie kapotáže sú ostrejšie, osvetlenie bude zabezpečoval plnohodnotné LED. Vo videu sa objaví aj prístrojovka, ktorá je elegantným spojením analógových budíkov a plne farebnej prístrojovky. Nebude chýbať inteligentná elektronika vrátane náklonových senzorov. Nakoniec pozrite sa sami:
Video: Suzuki Hayabusa 2021 (video uniklo pred oficiálnym predstavením)
Oficiálne predstavene očakávame už čoskoro.
Video: Suzuki Hayabusa 2021 | Všetky vlastnosti
Zdroj a foto: visordown.com
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | Hayabusa |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1340 ccm |
Max. výkon: | 190.4 k (140.0 kW) / 9700 ot. |
Max. krútiaci moment: | 150 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 65.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna Brembo Stylema |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 264 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1480 mm |
Dĺžka: | 2180 mm |
Šírka: | 735 mm |
Výška: | 1165 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 299 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 272 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S) |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: 16 490 eur (6/2021) |
Pridané: 04.02.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Detaily a parametre novej Yamaha MT-09 2021 sú už známe - Awia
- Kawasaki testovala nové superbiky a poodhalila dizajn novej Ninja ZX-10RR - Awia
- Honda rozširuje modelový rad Forza o nové modely Forza 750 a Forza 350 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!