Anketa:
Triumph Rocket 3 R 2020: mať najväčší motor medzi nohami vôbec nie je ťažké! 2/2
ZdieľaťPridané: 07.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13050 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Jazdiť Rocket bolo niečo, čo som dlhé roky mal iba na zozname nesplnených želaní. Predchádzajúcu generáciu tohto "minibiku" sa mi vyskúšať nikdy nepodarilo, a tak na toto dva a pol litrové monštrum som sa nesmierne tešil. Tak trochu som čakal neobratné čudo s nadváhou a neskutočnou silou. O to viac ma potešila verzia R s športovým naháčovským posedom.
Tá motorka na to nevyzerá, ale je vskutku skvele ovládateľná a obratná. Už jazda v meste bola príjemná až na ten trochu tvrdšie a športovo naladený podvozok. Motor má však neskutočnú pružnosť, v meste sa krásne plynulo jazdí aj na vyššie kvalty. Oveľa viac ma však bavilo užívať si neskutočnú silu tohto motora na okreskách. To zrýchlenie, aké vám dodá 221 Nm, je neskutočne nákazlivé a neviete sa ho celú jazdu nabažiť. Elektronika odvádza dobrú prácu, taká trakčná kontrola tu má veru čo robiť - ale vďaka nej si jazdec môže tie zrýchlenia užívať bez veľkého stresu.
Rocket je jednoducho motorka, aká nemá páru. Aj konkurencia sa jej hľadá veľmi ťažko. Pýtate sa ma či potrebujem 2,5 litra medzi nohami aby som sa dobre povozil? Nie nepotrebujem... Ale chcem!!! :-) Ak môžeš, Rocketa si vyskúšaj! A ak môžeš, tak si ho aj kúp!
motor z lokomotívy, neskutočný krútiak, krásne spracovanie detailov, perfektná prístrojovka, športový podvozok | tvrdšie naladený podvozok |
Záver
Tak ako Rocket je motorka, ktorú nevidíš každý deň, asi ani vhodného majiteľa Rocketa nenájdeš len tak hocikde. Mal by to mať v hlave v poriadku, a hlavne musí mať poruke pekný balík peňazí, konkrétne aspoň 22 295 éčiek, kde cena Rocketa začína.
Tento Triumph nie je niečo ako "veľmi silný Harley", alebo dragster v tom zmysle, ako dragstre poznáme. Ide o svalovca, ktorý sa ku svojej sile dopracoval poctivým cvičením, a nie sypaním steroidov. A vďaka tomu, že Triumphy u nás nie sú až tak opozerané, si určite udrží svoju cenu pekne dlho.
Plusy, mínusy
motor, jedinečnosť, spracovanie, detaily | žiadne! |
Pozadie / Wallpaper:
Videá:
Video: Triumph predstavuje Rocket 3 R a GT 2020!
Video: Triumph Rocket 3 R a GT - predstavenie novinárom
Video: Triumph Rocket 3 R a GT 2020 - Tenerife, Mount Teide
Video: Motor Rocket 3 - Príbehy z továrne Triumph
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Rocket 3 R 2020:
Servisný interval | 16 000 km alebo 1 rok |
Spotreba (oficiálny údaj) | 5,2 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 290 km |
Cena motorky | od 22 295 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 230 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 388 + 529 EUR |
Vyhrievané rukoväte (verzia GT v základe) | 252 EUR |
Turistické plexi | 191 EUR |
Tankvak | 176 EUR |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilba Touratech od firmy Touranbike.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Triumph | Triumph |
Model: | Rocket 3 R | Rocket 3 GT |
Rok: | 2020 | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2020 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 2458 ccm | 2458 ccm |
Max. výkon: | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 221 Nm / 4000 ot. | 221 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 110.2 x 85.9 mm | 110.2 x 85.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 107 mm | 107 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 150/80-V 17 | 150/80-V 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 240/50 R16 V | 240/50 R16 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 291 kg | 291 kg |
Výška sedla: | 773 mm | 773 mm |
Rázvor: | 1677 mm | 1677 mm |
Dĺžka: | 2500 mm | 2500 mm |
Šírka: | 889 mm | 889 mm |
Výška: | 1065 mm | 1065 mm |
Objem nádrže: | 18 l | 18 l |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | 47-mm USD Showa | 47mm USD Showa |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 8/2021: od 22 295 eur | Cena: 22 995 eur (február 2021) GT verzia má vyššie plexi, dopredu predsunuté stupačky, vyhrievané rukoväte, iné sedlo a opierku spolujazdca. |
Pridané: 07.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora