Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1938 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28809
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17141)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom 2/2

 Zdieľať

Pridané: 21.03.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11557 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Konkurencia

Trieda top-end cestovných endúr je dnes nabitejšia než očkovacie centrá, ale ja si proti novej Multistrade V4 dovolím vybrať jediného protivníka - BMW R 1250 GS. Sama Ducati to tak chcela; inšpirácia týmto strojom je až kričiaca. Zjednoduším si to ešte viac a nebudem tu vypisovať litánie, ale iba to, čo vám oproti GS poskytne Multistrada V4:

  • podstatne športovejší prejav motora, najvyšší výkon v triede
  • širšie otáčkové pásmo, športovejšiu dynamiku
  • o 34 koní viac a 18 Nm menej
  • quickshifter v sérii
  • možnosť adaptívneho radaru a sledovania mŕtveho uhla
  • odkladací priestor na nádrži aj pre veľké mobily
  • oveľa dlhšie servisné intervaly
  • o takmer 2 000 eur vyššiu základnú cenu

Jediné dva stroje, ktoré sú s touto dvojicou charakterovo a fundamentálne porovnateľné, sú KTM 1290 Super Adventure S a Triumph Tiger 1200. Rakúsky dvojvalec je čerstvá novinka s parametrami, výbavou a cenou veľmi podobnými Multistrade V4, kým anglický trojvalec je s cenovkou aj výkonom o niečo nižšie.

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom
Ducati Multistrada V4 S 2021

Záver

Multistrada bola vždy synonymom modernosti, pretože mnohé technológie a nápady priniesla do motorkového sveta ako prvá. Prvá bola aj teraz s vypínaním zadných valcov a adaptívnym tempomatom, ktorý už majú medzičasom aj dve iné značky, ale sledovanie mŕtveho uhla má Multistrada stále ako jediná. Za prvenstvo v kategórii cestovných endúr sa dajú považovať aj prítlačné deflektory vpredu, ktoré majú aj funkciu odklonu prúdu vetra od nôh jazdca. Absolútne bezprecedentný je však pomer pohodlia a výkonu - na tejto planéte neexistuje pohodlnejšia motorka s podobným výkonom.

Nuž a ako sme spomínali, Multistrada V4 nesie aj niekoľko prvenstiev v rámci svojej rodiny a celej Ducati: dlhočizné servisné intervaly, upustenie od desma, priehradového rámu, širokej zadnej gumy, jednostrannej kyvky, a podobne. Doba ide rýchlo dopredu, výrobcovia musia byť o dva kroky pred spotrebiteľmi. Čo dnes považujeme za sci-fi, zajtra budú mať motorky strednej triedy. Ducati sa už nemôže spoliehať iba na famiglia cuore sportivo italiano, ale hľadať zákazníkov v širších masách. Prieskumníkmi v tomto smere boli malé Scramblery alebo Monster 797, na opačnom konci modelového spektra je to dnes nová Multistrada V4. Benvenuto, Multistrada vu quattro, e in bocca al lupo!

Cena modelu Multistrada V4 začína na 18 290 eurách, verzia S stojí 21 290 eur.

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom
Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom

Plusy, mínusy

bezprecedentný výkon a charakter motora, uvoľnená jazdecká pozícia, nadpriemerné pohodlie, výbava, praktické detaily, servisný interval 2 roky (alebo 15 000 km, ventily 60 000 km) žiaden odkladací priestor pod sedlom, odklon od precízneho dôrazu na estetiku

Video

Video: Prvé zvezenie na prelomovej Ducati Multistrada V4 S s radarom

Video: Motocykel 2021 virtuálne: Predstavujeme novinky Ducati 2021 - Multistrada V4s a ďalšie

Video: Ducati Multistrada V4 2021

Video: Motor Ducati V4 Granturismo pre Multistradu V4 2021 | Vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Multistrada V4 2021:

Servisný interval 15 000 km (alebo 2 roky)
Spotreba 6,5 l/100 km (oficiálny údaj)
Objem nádrže, z toho rezerva 22 l (3,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 285 km
Cena motorky od 18 290 eur

Verzia S má oproti základu:

  • semiaktívny podvozok
  • predné brzdové strmene Brembo M50 Stylema
  • plné LED osvetlenie
  • väčšiu 6,5-palcovú prístrojovku
  • bezkľúčové ovládanie
  • prisvecovanie do zákrut
  • za príplatok adaptívny radar a sledovanie mŕtveho uhla
  • za príplatok vypletané kolesá
  • matnú sivú farbu
  • (verzia Sport má navyše Akrapovič a karbónový predný blatník + trikolóru)

Podrobnejší cenník:

  • Multistrada V4 - 18 290 eur
  • Multistrada V4 S - 21 290 eur
  • Multistrada V4 S (Radar + Touring) - 23 390 eur
  • Multistrada V4 S Sport (Performance) - 22 990 eur (balík Full: + 1 900 eur)

Príplatok za vypletané kolesá: 600 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel zapožičala spoločnosť Ducati Bratislava.

Foto:
 Ducati Multistrada V4 2021 Ducati Multistrada V4 S 2021 BMW R 1250 GS 2021 KTM 1290 Super Adventure S 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiBMWKTM
Model:Multistrada V4Multistrada V4 SR 1250 GS1290 Super Adventure S
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:V4 - 90° Granturismo (4T)V4 - 90° Granturismo (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1158 ccm1158 ccm1254 ccm1301 ccm
Max. výkon:170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot.170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 8750 ot.125 Nm / 8750 ot.143 Nm / 6250 ot.138 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:14.0:114.0:113.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:83 mm x 53.5 mm83 mm x 53.5 mm102.5 x 76 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:170 mm170 mm190 mm200 mm
Zdvih vzadu:180 mm180 mm200 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm305 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 19120/70 ZR 19120/70-ZR19120/70 ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm276 mm267 mm
Pneu vzadu:170/60 ZR 17170/60 ZR 17170/60-ZR17170/60 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:215 kg218 kg220 kg
Hmotnosť s náplňami:240 kg243 kg249 kg
Výška sedla:840 mm840 mm850 mm849 mm
Rázvor:1567 mm1567 mm1525 mm1557 mm
Dĺžka:2207 mm
Šírka:952.5 mm
Svetlá výška:223 mm
Objem nádrže:22 l22 l20 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:6.5 l/100km6.5 l/100km4.75 l/100km5.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 253 kmcca 253 kmcca 315 kmcca 302 km
Servisný interval:15 000km, nastavenie ventilov 60 000km15 000km, nastavenie ventilov 60 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:adaptívnyza príplatokadaptívny
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Marzocchivoliteľné vypletané kolesá, sledovanie mŕtveho uhlaza príplatok vypletané kolesáVoliteľné Rally Pack a Tech Pack (MSR, HHC, SuspensionPro + Rally)
Poznámka:
Poznámka:Cena: od 18 290 eur (2/2021)Cena: od 21 290 eur (2/2021)

EURO 5
Konektivita s mobilom - Ducati Connect - hudba a navigačná aplikácia
Verzia: V4 S naviac: výfuk Akrapovič (-1 kg) - karbón + titán a karbónový predný blatník
Cena: od 16 800 eur (2/2021)

Variabilné časovanie ventilov ShiftCam
Cena: od 18 090 eur (2/2021)

Pneu Mitas TERRA FORCE-R

<

Pridané: 21.03.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria