Anketa:
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách 2/2
ZdieľaťPridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 48022 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Tracer 9 má určitú výhodu v tom, že vychádza z naháča a vôbec nijako sa nehrá na enduro. Ani objemom motora sa neradí medzi top end, takže si ide takú svoju cestu: má dosť sily, ale zase nie najviac, pritom vďaka svojej kompaktnosti má vyšľachtené športové schopnosti.
Najneúprosnejšími rivalmi Tracera 9 sú určite Triumph Tiger 850 vo verzii Sport a koncepčne nové BMW F 900 XR. Anglický trojvalec má možno až príliš pridusený výkon, iba 85 koní, a vpredu devätnástku, kým dvojvalcový bavorák na športových sedemnástkach stráca na Yamahu takmer 15 koní. Obaja konkurenti sú k dispozícii aj so slušnou elektronickou výbavou. Všetky tri modely majú cenu ako cez kopirák, rozdiely sú iba v stovkách eur.
Záver
Nový Tracer 9 má všetky predpoklady stať sa jedným z najúspešnejších modelov nielen vo svojej kategórii, ale pritiahnuť k sebe aj záujemcov o oveľa väčší stroj. Ponúka veľmi slušný výkon a výbavu v kompaktnom tele, ktoré mu dáva neobyčajnú obratnosť. A to za cenu 10 690 eur, čo je teda že všetky klobúku dole. Takpovediac „plná“ verzia GT má potom cenovku 12 790 eur - keď sa vyššie pozrieš, čo všetko za ňu dostaneš, je to viac ako dobrá ponuka.
Plusy, mínusy
nízka hmotnosť, skvelá ovládateľnosť, športový motor, moderná elektronická výbava, voliteľne aj elektronický podvozok, pocit z ovládania o číslo menšej motorky s výkonom litra | zamerenie iba na cestu |
Video
Video: Prvé dojmy zo sedla Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 z Toskánska
Video: Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 športový trojval na svižnú turistiku
Video: Yamaha TRACER 9 and TRACER 9 GT 2021: Vlastnosti
Video: Yamaha TRACER 9 a TRACER 9 GT 2021 – ROADS OF LIFE
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Yamaha Tracer 9 2021
Spotreba | 5 l/100 km (ofic. údaj) |
Objem nádrže, z toho rezerva | 18 l (3,5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 290 km |
Cena | 10 690 eur, verzia GT 12 790 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Na akciu nás pozvala spoločnosť Yamaha Motor Europe N. V., o. z. SK. Redaktor Motoride.sk jazdil v oblečení 4SR, Klim a prilbe Touratech.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | BMW | Triumph |
Model: | Tracer 9 | Tracer 9 GT | F 900 XR | Tiger 850 Sport |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 889 ccm | 889 ccm | 895 ccm | 888 ccm |
Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. | 93 Nm / 7000 ot. | 92 Nm / 6500 ot. | 82 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 | 13:1 | 11.27:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm | 78 x 62.1 mm | 86 x 77 mm | 78 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 170 mm | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 137 mm | 172 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70-17 | 100/90-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 265 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55-ZR-17 | 150/70R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 192 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 213 kg | 219 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 810 mm | 825 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1500 mm | 1500 mm | 1521 mm | 1556 mm |
Dĺžka: | 2175 mm | 2175 mm | 2160 mm | 2215 mm |
Šírka: | 885 mm | 885 mm | 860 mm | 830 mm |
Výška: | 1430 mm | 1430 mm | 1235 mm | 1410 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 18 l | 18 l | 15.5 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5 l/100km | 4.2 l/100km | 5.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 270 km | cca 270 km | cca 276 km | cca 288 km |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB | el. podvozok KYB, bočné kufre | nastaviteľný útlm USD vidlica a tlmič | podvozok MARZOCCHI, nastaviteľné predpätie vzadu |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 6/2021: 10 690 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 6/2021: 12 790 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 6/2021: od 10 960 eur | Cena 6/2021: od 10 995 eur |
Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora