Anketa:
Test klasiky najklasickejšej - Moto Guzzi V7 Stone (2021) 2/2
ZdieľaťPridané: 30.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7178 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
JakubJ:
Hergi mi na obed pred officom prenecháva kľúč od motorky a ja sa cítim presne ako korporátni týpci v reklamách, ktorých únikom z reality sklenených akváriek je jazda na motorke. Babie leto je v plnom prúde, na oblohe ani mráčik, a mne po celý zvyšok pracovnej doby v hlave rotuje predstava ako na V7-čke bezstarostne brázdim cesty Záhoria. Keď konečne padla, okamžite prášim dole ku motorke.
Silueta je už z diaľky stará známa V7, ale viac či menej viditeľné zmeny ktorými prešla jej oproti predchádzajúcim itineráciam dodávajú výraz dospelejšej a svalnatejšej motorky. Idem teda na hmatový test. Klop-klop! Hmm, blatníky plastové, bočné kastlíky tiež, kryty vstrekovania, svetlo a jeho obruč to isté... Ešteže tá 21-litrová bandaska je poctivá kovová. Otáčam kľúčom a predo mnou sa rozsvieti plne digitálna prístrojovka. Nájdete na nej údaje od výmyslu sveta, ale prečo sa tam nevošiel palivomer je pre mňa záhadou. Prehadzujem teda nohu cez 780 mm vysoko posadené sedlo a štartujem.
Dobrou správou je, že charakter motora a vibrácie sú nezameniteľná Moto Guzzi, tou horšou, že zrejme kvôli norme Euro 5 je jeho zvukový prejav pochovaný niekde hlboko vo veľkých koncovkách výfukov. Ešte chvíľu sa spoločne trasieme, a keď je motor trocha ohriaty, kopem jednotku. Tu prichádza prvé prekvapenie, nakoľko sa tento úkon zaobišiel bez povestného sprievodného úderu kladiva o kovadlinu. Púšťam z dosť ostra zaberajúcu spojku, pridávam plyn, a motorka sa s veľkým elánom derie vopred. Fíha, toto som nečakal, a pokiaľ na V7-čku sadne úplný začiatočník, môže ho to trocha vyplašiť. Hneď prvý prejazd kruháčom ale naznačuje prečo si nakoniec túto strojovňu zamilujem. Čakal som trocha ťažkopádnejšie ovládanie a mierne pretláčanie sa s motorkou pri nájazde do zákrut, ale ona sa do nich vrhá s ľahkosťou podobnou moderným naháčom s oveľa agresívnejšou geometriou. Spolu s veľkorysým rajdom to znamená, že v meste na vás len tak niekto nemá a premávkou sa presekávate ako Steven Segal rojom zloduchov. Ešte poznámka k prevodovke – trafiť neutrál pri našom čerstvo zabehnutom kuse bol naozaj boj. Som si ale istý, že ide o konštrukčnú vlastnosť a s pribúdajúcimi kilometrami sa prevodovka poddá.
Preštrikovanie sa upchatou Bratislavou teda prebehlo rýchlo a ja sa už ocitám pod Pezinskou Babou, kde sa akurát otáčajú chalani na športových naháčoch. Nechcem im nič darovať zadarmo, preto točím motor viac k 5000 otáčkam, kde sa nachádza vrchol krútiaceho momentu, motorku preklápam zo strany na stranu, a náramne sa bavím. Voľnosť náklonu je na danú triedu úplne v poriadku (škrtol som si ale aj tak, hehe) a V7-čka tu ukazuje, že nechce byť len komótnou retro hipsterčinou, ale keď v jej majiteľovi buchnú sadze, tak dokáže aj patrične pobaviť. Len treba mať na pamäti, že predný štvorpiestik od Bremba obkuskáva 320 mm kotúč sám a na spomalenie z vyšších rýchlostí to chce väčší tlak na páčku, pretože aj brzdná sila motora je tu minimálna, takže na tú sa spoliehať nemôžete. ABS a kontrola trakcie (dvojúrovňová s možnosťou vypnutia) sú u V7-čky štandardom už od roku 2015, takže základnú porciu elektroniky tu máme.
To som ale už v Perneku, odbáčam na Rohožník, a je čas spomaliť a nasadiť kochacie tempo. Motor je ale aj tak fajn držať okolo 4000 otáčok, kedy do pozadia ustúpi jeho trocha hrubý prejav a ostanú len príjemné vibrácie. Zároveň začínam plne vnímať aj iné detaily. Výplň sedla je príjemný stred čo sa tuhosti týka, a ergonomický trojuholník mi pri mojich 177 cm dáva pocit, že v tejto jazdeckej pozícii môžem ísť aj na kraj sveta. Podvozkové komponenty od KYB si s nástrahami cesty č. 501 dávajú rady statočne, a ja do Moto Guzzi posielam cukrovinky Čierny Princ za to, ako dobre trafili pri ich výbere kompromis medzi tým, aby motorka v zákrutách nebola príliš uhúpaná, ale zároveň z vás na bežnej slovenskej ceste nevytriasla dušu. Z môjho transcendentálneho stavu ma ale vytrhujú spätné zrkadlá, ktoré sa vplyvom náporu vetra sklopili dozadu ako ušká šťastnej Shiba Inu. Bez sady kľúčov ich však nedotiahnete a byť majiteľom, tak moja prvá úprava smeruje k nákupu nejakých fajnových bar-endov a tieto zahodím niekam veľmi ďaleko.
O nejakú hoďku neskôr motorku nechávam naspäť u Hergiho a plný dojmov sumarizujem. Nová V7 je jasným posunom vpred v každom smere oproti minulým generáciám. Verziu Stone by som odporučil ľuďom, ktorí chcú klasicky vyzerajúcu motorku, ktorá je ale tak trocha čistým plátnom na prípadné individuálne úpravy (ladené Mistraly a dobré späťáky by boli ako prvé na mojom zozname). Minimum chrómu zároveň znamená, že vám nebude ľúto s motorkou dochádzať za každého počasia do práce, a od pravidelnej údržby reťaze vás odbremení bezúdržbový kardan. Zvládne ju začiatočník, pobaví vyjazdenejšieho, a pri odchode z garáže sa za ňou radi obzriete a bude vás hriať pocit, že za svoje peniaze ste dostali dobre jazdiacu a vyzerajúcu motorku s bohatým historickým odkazom.
nový motor, rozumne naladený podvozok, perfektná obratnosť, ergonómia, 21-litrová nádrž, je to Moto Guzzi, takže sa môžete všade vychvaľovať že táto značka vyrába motorky už 100 rokov | menej plastov prosím, pridusený zvuk, chýbajúci palivomer, tŕň bočného stojanu je dosť vzadu, v zábehu pomerne tvrdá prevodovka |
Video: Test Moto Guzzi V7 Stone (2021) - klasika najklasickejšia
Konkurencia
Hipsterských retromodelov je dnes veru dosť. V tejto triede pragmatizmus nemá miesto, ide sa čisto na emócie. Dovolil som si však vyškrtnúť veľké litre a viac, pretože ich ceny aj parametre sú predsa len niekde inde.
Jasným súperom V7 je deväťstovkový Triumph Street Twin, ktorý má rovnaký výkon, ale kráľovsky najvyšší a zároveň najnižšie položený krúťak z celej triedy. Je o znesiteľných 250 eur drahší od Moto Guzzi, a ponúka lepšie dávkovateľný plyn a o niečo športovejšie schopnosti. Kto by chcel ešte viac športovať, pre toho by bola vhodná osemstovka Ducati Scrambler, pravdepodobne v základnej verzii Icon. Má podobnú cenu ako Triumph, teda necelé tri stovky nad Moto Guzzi, ale už len hodnota a umiestnenie výkonu 73 koní pri 8 250 otáčkach značí, ako chce Scrambler jazdiť. Je to jednoznačne najšportovejší stroj z tohto výberu. Zostávajú dva 35-kW stroje: Royal Enfield Interceptor 650 a Kawasaki W800. Ikonický a netuctový Royal Enfield je zo všetkých najdostupnejší, teda o 1 300 eur lacnejší než Moto Guzzi. Treba však počítať so značne „ležérnejším“ charakterom aj spracovaním než majú ostatné stroje. Kawasaki W800 je potom najdrahší model v tejto triede, bez piatich eur stojí rovných desať tisíc. Tiež má veľmi pokojný charakter, fabricky dokonalé spracovanie, krúťak 63 Nm pri 4 800 otáčkach a rozvodový pohon nádherným kráľovským hriadeľom.
Záver
Moto Guzzi V7 teda nabrala na výkone aj krúťaku, ale z jej pokojného charakteru to nič neubralo. Prekvapilo nás, že s novým väčším motorom prišli až také veľké a rýchlo dávkované porcie krútiaceho momentu, kým športovosť zostala niekde v úzadí. V7 Stone ani nemusíš nejako veľmi upravovať, má dokonalé spracovanie, a ak neplánuješ často voziť spolujazdca, nič jej nechýba - aj keď ide o čisto minimalistický stroj. Ak ti však v žilách koluje benzín, investícia aspoň do výfukov bude takpovediac povinnou jazdou. Aby ten jej pohodový prejav bol zosilnený zodpovedajúcim podmazom. Cena Moto Guzzi V7 Stone je 8 899 eur. K dispozícii je aj v 35-kW verzii.
Plusy, mínusy
spracovanie, charizma | pridusený zvuk, tvrdá prevodovka |
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Moto Guzzi V7 Stone (2021)
Servisný interval | 10 000 km alebo 1 rok |
Reálna spotreba | 5,8 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 21 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 310 km |
Cena motorky | 8 899 eur |
Text: Peter Fischer, JakubJ
Foto: Peter Fischer, JakubJ
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer
Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Moto Guzzi | Triumph | Ducati | Royal Enfield | Kawasaki |
Model: | V7 Stone | Street Twin | Scrambler Icon | Interceptor | W 800 |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | ||||
Kategória: | Klasika | Klasika | Naháč | Klasika | Klasika |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 900 ccm | 803 ccm | 648 ccm | 773 ccm |
Max. výkon: | 65.0 k (47.8 kW) / 6800 ot. | 65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 7100 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 73 Nm / 5000 ot. | 80 Nm / 3800 ot. | 67 Nm / 5750 ot. | 52 Nm / 4000 ot. | 62.9 Nm / 4800 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 11:1 | 9.5:1 | 8.4:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 84.6 x 80 mm | 88 x 66 mm | 78 mm x 67.8 mm | 77 x 83 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) | SOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | SOHC | SOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 150 mm | 110 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 150 mm | 80 mm | 105 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 330 mm | 320 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 110/90 18 | 100/90-18 | 110/80-18 | 100/90-18 | 100/90-18M/C 56H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 245 mm | 240 mm | 270 mm | |
Pneu vzadu: | 150/80 17 | 150/70 R17 | 180/55-17 | 130/70-18 | 130/80-18M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 198 kg | 173 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 189 kg | 202 kg | 221 kg | ||
Výška sedla: | 760 mm | 798 mm | 804 mm | 790 mm | |
Rázvor: | 1415 mm | 1445 mm | 1465 mm | ||
Dĺžka: | 2090 mm | 2100 mm | 2122 mm | 2135 mm | |
Šírka: | 785 mm | 855 mm | 789 mm | 925 mm | |
Výška: | 1114 mm | 1150 mm | 1165 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 174 mm | 130 mm | |||
Objem nádrže: | 21 l | 12 l | 13.5 l | 13.7 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.1 l/100km | 4.3 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 198 km | cca 261 km | |||
Servisný interval: | 12000 km | 12000 | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 11/2021: 8 899 eur | Cena 11/2021: 9 150 eur | Cena 11/2021: 9 590 eur | Cena 11/2021: | Cena 11/2021: od 9 995 eur |
Pridané: 30.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora