Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1666 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28808
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17140)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Speed Triple RS (2021), prémiový hypernaked Made in England 2/2

 Zdieľať

Pridané: 01.02.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6423 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Speed Triple RS (2021)
Triumph Speed Triple RS (2021)

Konkurencia

Hypernaháčov je dosť veľa :) Pre výrobcov je jednoduché ich vyrobiť upravením superbajkov a bežní jazdci ich vedia na cestách využiť oveľa viac. Navyše posilňujú imidž, a aj keď sú lacnejšie než superbajky, stále stoja dosť, a preto sú aj profitabilné.

Do nášho výberu som zahrnul iba stroje s výkonom nad 160 koní a primárne príplatkové verzie, pretože aj keď sa Speed Triple RS vyrába iba v jednej výbave, je naložený takpovediac až po strop. Máme tu defilé všetkých možných charakterov: radové štvorvalce s bežným pálením, z toho jeden dopovaný kompresorom, radový štvorvalec s crossplane pálením, elkový štvorvalec s pálením twin pulse, véčkový štvorvalec s rozovretím 65 stupňov, 75-stupňový véčkový dvojvalec a triumphácky radový trojvalec. Výkonovo sa pohybujú od 165 do 208 koní, čo je rozpätie vyše 40 koní.

MV Agusta Brutale 1000 RR je trochu bokom, pretože stojí zhruba raz toľko než priemerný stroj v tejto triede. Nikto z nás na nej nejazdil a asi ani nebude, ale už podľa charakteru ich osemstovkového trojvalca si vieme domyslieť, že litrový R4 s 208 koňmi bude trochen iný šialok kávy. Asi ako Ducati Streetfighter V4, ktorý svojmu menu nie je nič dlžný; udržať sa s ním na dvoch kolesách je možné vlastne iba vďaka elektronike. Sem by som priradil aj 200-koňovú kompresorovú Kawasaki Z H2, ktorá sa dvíha aj keď nechceš.

Ostatné stroje sú značne umravnenejšie, s využiteľnejšími výkonmi 165 až 180 koní. Aj ceny sú tu podstatne priaznivejšie: od najdostupnejšieho BMW S 1000 R, ktoré je od Speed Triple RS lacnejšie o 2 700 eur, cez Yamahu MT-10 SP, ktorá je lacnejšia o 1 600 eur, až po Apriliu Tuono V4 1100 Factory a KTM 1290 Super Duke R, ktoré sú od Triumphu obe drahšie. Triumph je v tejto triede vlastne jediný, čo nemá semiaktívny podvozok ani za príplatok.

Speed Triple RS sa od konkurencie odlišuje najmä charakterom motora a povedal by som každodennou využiteľnosťou. Poteší aj jedna z najnižších hmotností v triede a veľmi férová cena.

Triumph Speed Triple RS (2021)

Záver

Cena nového Triumph Speed Triple RS je 17 195 eur. Vzhľadom na použité komponenty a výkon využiteľný každý deň je to fakt dobrá ponuka. Speed Triple ťa rád vezme do práce a rovnako rád sa s tebou popreháňa po okruhu, a to sa nedá povedať o každom stroji z tejto triedy. Vzhľadovo je nenápadný, ale schopnosťami je jeden z najvšestrannejších. Welcome to the extraordinary hypernaked league, Triumph!

Plusy, mínusy

motor, presnosť predku, quickshifter, široká elektronika, prémiové komponenty, imidž a netuctovosť ťažko sa hľadá neutrál, málo výrazná grafika na prístrojovke

Video: Premiéra 11:00: Triumph Speed Triple RS (2021) - top-end hypernaháč Made in England

Video: Triumph Speed Triple 1200 RS

Video: Triumph práve odhalil úplne nový Speed Triple 1200 RS 2021

Video: Nový Triumph Speed Triple 1200 RR (2022)

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Speed Triple RS (2021)

Servisný interval 16 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba (oficiálny údaj) 5,6 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 15,5 l (3,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 220 km
Cena motorky 17 195 eur

Triumph Speed Triple RS (2021)
Triumph Speed Triple RS (2021)

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse Bratislava.

Foto:
 Triumph Speed Triple 1200 RS 2021 Kawasaki Z H2 SE 2021 Ducati Streetfighter V4 S 2021 MV Agusta Brutale 1000 RR 2021 KTM 1290 Super Duke R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphKawasakiDucatiMV AgustaKTM
Model:Speed Triple 1200 RSZ H2 SEStreetfighter V4 SBrutale 1000 RR1290 Super Duke R
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový štvorvalec s kompresorom (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)
Objem:1160 ccm998 ccm1103 ccm998 ccm1301 ccm
Max. výkon:180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot.200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 9000 ot.137 Nm / 8500 ot.123 Nm / 9500 ot.116.5 Nm / 11000 ot.140 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:13.2:111.2:114.0:113,4:1
Vŕtanie x Zdvih:90.0 x 60.8 mm76.0 x 55.0 mm81 x 53.5 mm79 x 50,9 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie hrdlo 50 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm125 mm
Zdvih vzadu:120 mm134 mm130 mm120 mm140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová Brembo Stylemadvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová Brembo Stylemadvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylem
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm330 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR17120/70-ZR17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:220 mm260 mm245 mm210 mm240 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17190/55ZR17 M/C 75200/60 ZR17200/55-ZR17200/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg186 kg189 kg
Hmotnosť s náplňami:198 kg240 kg199 kg
Výška sedla:830 mm830 mm845 mm845 mm835 mm
Rázvor:1445 mm1455 mm1488 mm1415 mm1497 mm
Dĺžka:2090 mm2085 mm2065 mm2080 mm
Šírka:775 mm815 mm1031 mm
Výška:1070 mm1130 mm1130 mm
Svetlá výška:130 mm141 mm160 mm
Objem nádrže:15.5 l19 l16 l16 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:302 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km7.6 l/100km6.7 l/100km5.57 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 207 kmcca 157 kmcca 179 kmcca 215 km
Servisný interval:16 000 km12000 km (ventily 24000km)15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Li-On batériapreplňovanieel. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá MarchesiniUSD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTX
Poznámka:
Poznámka:Cena 1/2022: 17 195 eur

Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5
Cena 1/2022: 19 995 eur

el. podvozok Showa Skyhook
Cena 1/2022: 23 790 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins
EURO 5
Cena 1/2022: približne 32 000 eurCena 1/2022: 18 090 eur
Foto:
 Triumph Speed Triple 1200 RS 2021 Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2021 Yamaha MT-10 SP 2021 BMW S1000R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphApriliaYamahaBMW
Model:Speed Triple 1200 RSTuono V4 1100 FactoryMT-10 SPS1000R
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1160 ccm1077 ccm998 ccm999 ccm
Max. výkon:180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot.175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot.165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot.164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 9000 ot.121 Nm / 9000 ot.112 Nm / 9000 ot.114 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:13.2:113,5:112.0 : 112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:90.0 x 60.8 mm81.0 x 52.3 mm79.0 mm x 50.9 mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm130 mm120 mm117 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová Brembo Stylemadvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-17120/70 ZR17M/C (58W)120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17200/55 ZR 17190/55 ZR17 M/C (75W)190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:198 kg209 kg212 kg199 kg
Výška sedla:830 mm837 mm835 mm830 mm
Rázvor:1445 mm1452 mm1405 mm1450 mm
Dĺžka:2090 mm2070 mm2095 mm2090 mm
Šírka:775 mm810 mm800 mm812 mm
Výška:1070 mm1110 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:15.5 l17.9 l17 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.2 s
Spotreba paliva:5.6 l/100km6.67 l/100km6.83 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 207 kmcca 201 kmcca 186 kmcca 199 km
Servisný interval:16 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiza príplatok
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Li-On batériaAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MPelektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins
Poznámka:
Poznámka:Cena 1/2022: 17 195 eur

Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5
Cena 3/2022: 16 999 eurcena 1/2021: 15 560 eurCena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur)

<

Pridané: 01.02.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: