Anketa:
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku 2/2
ZdieľaťPridané: 20.11.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9244 [Testy a predstavenia - Test]
Po vysadnutí do sedla som hneď akoby doma, rozumej v Afrike. Nemám na mysli kontinent, ale obľúbený model Africa Twin. Sedlo je však nižšie a na prvý omak luxusnejšie polstrované. Cvakám D na automatickej prevodovke a lúčime sa s morom. Pochopiteľne, smerujeme do hôr.
Cesta tam vedie cez mesto a diaľnicu. Obe tieto lokality neprinášajú veľa zábavy, ale pár zistení. NT 1100 nie je žiadna "tlstá berta", v meste sa krásne ovláda a preplatenie sa premávkou jej vôbec nevadí. Aj s kuframi je pomerne štíhla - len 90 cm je naozaj super, pretože riadidlá sú širšie.
Na diaľnici zas sledujem skvelú ochranu pred vetrom. Predné plexi je naozaj vysoké, navyše čím vyššie ho dvihneš, tým je aj kolmejšie. Vďaka tomu vietor nemá absolútne dosah na moju prilbu (mám 182 cm) a ešte je tam aj rezerva. Myslím si, že toto plexi "zakryje" aj vyšších jazdcov ako som ja. Okrem toho skúšam malé deflektory vedľa plexi. Síce trochu vibrujú, ale plnia svoju funkciu ukážkovo - na ruky jazdca smeruje totiž minimum vetra.
Celkovo kapotáž na NT dokonale obkolesuje jazdca, je široká, má výrezy na kolená a ďalšie deflektory sú aj dole na ochranu nôh. Keďže poobede sa nám rozpršalo, môžem trochu predbehnúť a prezradiť, že ochrana je takmer dokonalá. Mal som na sebe len jeansy a po polhodinovej jazde po diaľnici v slušnom daždi som bol suchý... Až keď sme zastavili na mýtnici a pri pomalej jazde v meste dostala voda šancu aby trochu zamočila moje nohavice. V skratke: takto to má na sport-touring motorke fungovať.
Poďme konečne do zákrut
Samozrejme sme nemerali cestu do Španielska kvôli diaľnici. Práve miestne horské cestičky s nekonečnými zákrutami dávajú pekne vyniknúť športovým schopnostiam biku ako je tento. Automat DCT prepínam do režimu S a zábava sa začína.
Keď sme pri tom, konštruktéri preladili aj automat DCT a práve režim D bol na môj vkus príliš nízkootáčkový. Pravdepodobne bolo cieľom dopriať posádke "kochačkovú" jazdu na nízke otáčky, ale mne to prišlo niekedy až príliš ucukané. Veď posúď sám: 40 km/h štvorka, 50 km/h päťka a už pri 60 km/h radí šiesty prevodový stupeň.
Na toto však v režime S ani nepomyslíš a hlavne ak sa pred tebou otvoria tie nádherné zákruty. Tu NT ťaží z 17-palcových kolies spolu s nižšími zdvihmi oproti Africa Twin. To prináša nádhernú športovo turistickú jazdu so skvelou odozvou podvozku. To typické vlnenie enduráckeho podvozku je úplne preč a NT sa vedie do zákruty s absolútnou istotou. Za naším sprievodcom sme sa čoskoro zoradili traja jazdci z Česko-Slovenska a za sprievodu isker zo stupačiek či dokonca hlavného stojanu sme ušli zvyšku skupiny v naozaj parádnej športovej jazde.
NT je motorka, s ktorou si to v zákrutách vieš naozaj užiť. Povedal by som že bez kompromisov. Pritom sedíš vzpriamene, pohodlne. Nemusíš ani vysadať, ale to sa stupačky ozvú pomerne skoro. Napriek širokej kapotáži nemáš pocit že vedieš zákrutami nejaký stroj s nadváhou. Je to ideálne trafené na zábavnú a športovú jazdu - hodne to pripomína asfaltové "šantenie" na Africe ale bez toho vlnenia vysokozdvihového enduro podvozku a s lepšou stabilitou.
Jazdenie v zákrutách nám nedokázalo pokaziť ani studené počasie (v horách 5 stupňov) a ani čiastočne mokré cesty, s ktorými výrazne pomohli aj pneumatiky Metzeler Roadtec 01. Niekedy som až váhal, či sa nenechávame zbytočne uniesť. Ešteže našu svižnú jazdu prerušilo fotenie, filmovanie a potom obedňajšia prestávka v malom mestečku.
NT ako Naturálny Turista
Neviem presne čo skratka NT predstavuje, ale z môjho pohľadu by to malo byť niečo ako stvorené na turistiku. Ochranu pred vetrom a dažďom som už spomínal - je ukážková. Sedlo je čalúnené naozaj luxusne. Výška peny je až 6,5 cm a pritom má výšku len 820 mm. Komu by štandardné sedlo nestačilo, v ponuke je aj doplnkové a ešte pohodlnejšie luxusné sedlo.
Motoricky je NT veľmi dynamická mašinka. Známy dvojvalec má dobrý záťah odspodu aj v strede otáčkového pásma, nemá problém aj s dvojicou jazdcov a batožinou a ľahko ťahá aj vo vyšších ako diaľničných rýchlostiach. Skvelá je aj možnosť voľby automatu, čo pre turistické stroje dáva naozaj zmysel. Jeho spotreba je podľa môjho pozorovania porovnateľná s Africou. Za celý deň po takmer 300 km som sa dostal na automate DCT na 6,1 l/100 km, pričom musím povedať, že naša jazda nemala veľa spoločného s kľudnou turistickou jazdou. Skôr sme sa zamerali na hľadanie limitov podvozka a brúsenie stupačiek a nekonečnú zábavu na miestnych cestách ;-)
Africa Twin je vydarená motorka, ktorá má naozaj slušné offroad schopnosti. Veľa majiteľov ale svoje Afriky do terénu nevodí. Možno aj pre nich by mohla byť NT1100 zaujímavou voľbou. Taktiež pre ľudí, ktorým sa Africa páči, ale nesadlo im vysoké sedlo, či veľké kolesá alebo vysoké zdvihy podvozka. Honda spravila s NT veľmi dobrý krok a priniesla motorky na čisto asfaltové využitie. Navyše ju dostaneš už v sérii s bohatou turistickou výbavou ako kufre, hlavný stojan a vyhrievané rukoväte, a to všetko za dovolím si povedať naozaj rozumnú cenu.
Konkurencia
V úvode som spomínal, že v segmente stredných cesťákov zostal po zavedení normy Euro 5 iba jeden stroj, a ten je jediným konkurentom novej NT1100. Je ním známe BMW R 1250 RT, ktoré bolo pre tento rok inovované. Má značne väčšiu stavbu, obrovskú 10-palcovú prístrojovku a sériovo montované kufre, s ktorými je RT podstatne širšie než NT. Bavorák má aj o 36 koní viac, nehovoriac o oveľa väčšom a šťavnatejšom krútiacom momente či elektricky nastaviteľnom plexi a náklonovej elektronike. Ako majú Nemci vo zvyku, zoznam doplnkovej výbavy je takpovediac nekonečný, zahŕňa aj pokrokový adaptívny tempomat či semiaktívny podvozok alebo rádio. V základnej výbave je však RT o brutálnych 6 000 eur drahšie než NT.
Entéčku však konkurujú aj stroje bez bočných kufrov, ako napríklad BMW R 1250 RS (rovnaký motor ako RT, ale kompaktnejšia stavba bez bočných kufrov), ktoré je stále drahšie o 1 400 eur, alebo s prižmúrením očí aj výkonné japonské štvorvalce ako o niekoľko stoviek drahšia Kawasaki Ninja 1000SX, či nová Suzuki GSX-S1000GT, ktorá je zo všetkých spomínaných najdostupnejšia. Sú to však vyslovene športoví turisti, ktorí poskytujú menej pohodlia. O niečo pohodlnejšie sú deriváty z naháčov ako napríklad Yamaha Tracer 9 GT a BMW F 900 XR. Yamaha má vo verzii GT o máličko nižšiu cenu než NT, ale ponúka semiaktívny podvozok a náklonovú elektroniku, tiež má bočné kufre.
Záver
Cena novej Hondy NT1100 je 13 290 eur. S ohľadom na širokú štandardnú výbavu a je to veľmi rozumne stanovená cifra. Ako mototuristov nás veľmi teší, že Honda priniesla stroj, ktorý má v popise práce čisto cestnú turistiku, a teda je akceptovateľný pre ľudí, ktorým sú zbytočné vysoké zdvihy alebo veľké skútre, a ktorí si nechcú na novú motorku brať priam hypotéku. Jedenástkový dvojvalec v NT1100 ich v dostatočnom pohodlí a bez kompromisov povozí cez zapchaté mestá, aj utiahnuté zákruty či diaľnice bez rýchlostných limitov. Príplatok za dvojspojkovú prevodovku je 1000 eur.
Plusy, mínusy
cena a bohatá sériová výbava, skvelá ochrana pred vetrom, možnosť DCT alebo príplatkový quickshifter | nastavovanie plexi nemožné za jazdy - mohlo byť aj elektronické, režim D automatickej prevodovky drží príliš nízke otáčky motora |
Video: Honda NT 1100 2022: V Španielsku sme otestovali nový sport-touring bike
Video: Prvé dojmy Honda NT1100 2022 #shorts
Video: Nová Honda NT1100 (2022)
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda NT1100 (2022)
Servisný interval | 12 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba | 5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 20,4 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 330 km |
Cena motorky | 13 290 eur (príplatok za DCT 1000 eur) |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda.media
Na testovanie nás pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | BMW | Yamaha | BMW |
Model: | NT 1100 | R 1250 RT | Tracer 9 GT | F 900 XR |
Rok: | 2022 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1254 ccm | 889 ccm | 895 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 6250 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 93 Nm / 7000 ot. | 92 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 10,1:1 | 11.5 : 1 | 13:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 102.5 x 76 mm | 78 x 62.1 mm | 86 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 120 mm | 130 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 136 mm | 137 mm | 172 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 298 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R17 M/C (58W) | 120/70-ZR17 | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 276 mm | 245 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55R17 M/C (73W) | 180/55-ZR17 | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55-ZR-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 279 kg | 213 kg | 219 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 805 mm | 810 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1535 mm | 1485 mm | 1500 mm | 1521 mm |
Dĺžka: | 2240 mm | 2222 mm | 2175 mm | 2160 mm |
Šírka: | 865 mm | 985 mm | 885 mm | 860 mm |
Výška: | 1360 mm | 1430 mm | 1235 mm | |
Svetlá výška: | 175 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 20.4 l | 25 l | 18 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 210 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.7 s | 3.6 s | ||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 4.75 l/100km | 5 l/100km | 4.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 305 km | cca 394 km | cca 270 km | cca 276 km |
Servisný interval: | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | ||
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | |||
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | |||
Audio systém: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | |||
Iná výbava: | v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektory | za príplatok: adaptívny tempomat | el. podvozok KYB, bočné kufre | nastaviteľný útlm USD vidlica a tlmič |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur) | Cena 10/2021: od 19 200 eur | Cena 6/2021: 12 790 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 6/2021: od 10 960 eur |
Pridané: 20.11.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora