Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 871 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 5974
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (3597)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2377)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku 1/2

 Zdieľať

Pridané: 20.11.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1850 [Testy a predstavenia - Test]

Honda bola vždy ťahúňom medzi cestovnými motorkami, ale je pravda, že odkedy skončila legendárna Deauville, mali v tomto segmente iba naozaj veľké stroje, na ktoré si mnohí netrúfli fyzicky, nieto ešte finančne. Že príde niečo „ako taká Deauvillka“ sme počúvali už niekoľko mesiacov, až sme sa zrazu ocitli v Španielsku na oficiálnom predstavení nového cestovného modelu NT1100.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda.media

Ak by sme šli ešte hlbšie do histórie, našli by sme ikonický Pan European s charakteristickým V4 motorom uloženým pozdĺžne, ale po vyradení menšieho cesťáka Deauville Honda jednoducho nemala žiadneho zvučného plnokrvného turistu.

Honda Deauville
Honda Deauville

Samozrejme, boli tu aj stroje ako VFR1200F alebo Crosstourer či Crossrunner, lenže stále existuje skupina ľudí, pre ktorých sú cestovné endurá jednoducho vysoké a športové cesťáky nepohodlné, a preto nemali kam presadnúť. Neskôr, po nástupe Euro 5, sa výber v celej strednej turistickej triede scvrkol na doslova jeden jediný stroj, na čo Honda promptne zareagovala predstavením novinky NT1100. Pravdu povediac, inak to ani nemohlo byť, veď po úspechoch modelov ako NC750, X-ADV a Africa Twin prosto muselo prísť „niečo medzi“, niečo, čo nie je ani veľké, ani malé, ani vysoké, ale ani skútrové. NT1100 je pre tých, ktorí si z portfólia Hondy nemali ako vybrať.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Inými slovami, NT1100 je Africa Twin na cestnom podvozku. Nové Entéčko si z Afriky vzalo skutočne veľa: podstatnú časť rámu, prístrojovku, časť elektroniky, možnosť dvojspojkovej prevodovky, dokonca aj motor má rovnaký výkon a krútiaci moment, a to vrátane ich priebehov. Okolo toho je však naskladaná značne širšia kapotáž s plexi, ktoré v najvyššej polohe ochráni aj naozaj vysokých jazdcov, a ktorému dopomáha niekoľko deflektorov. Pri celkovom pohľade nám NT dosť pripomína enduroskúter X-ADV. Že ide o jasného turistu však dosvedčuje najmä to, že bočné kufre, vyhrievané rukoväte a centrálny stojan sú v sérii.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Video: Honda NT 1100 2022: V Španielsku sme otestovali nový sport-touring bike

Nová Honda NT1100 v kocke

  • radový dvojvalec, 1084 cm3, pálenie po 270 stupňoch
  • 100 koní (75 kW) pri 7 500 otáčkach, 104 Nm pri 6 250 otáčkach
  • objem nádrže 20,4 litra
  • pohotovostná hmotnosť 238 kg
  • výška sedla 820 mm
  • kompletné LED osvetlenie
  • športové rozmery obutia 120/70 a 180/55, 17-palcové
  • v štandardnej výbave 6,5-palcová dotyková TFT prístrojovka s konektivitou, bočné kufre, zadný nosič, vyhrievané rukoväte, tempomat, hlavný stojan
  • za príplatok automatizovaná dvojspojková prevodovka DCT alebo quickshifter

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Tým, že NT zdieľa veľa dielov s Afrikou, mohla Honda nastaviť štandardnú výbavu dosť vysoko. Niekoho možno zamrzí, že turista ako NT má bežné rúrkové riadidlá a plastové zrkadlá, ale je oveľa praktickejšie mať širšiu výbavu než delené odlievané riadidlá alebo zrkadlá integrované v kapotáži. Ale napríklad dva predné svetlomety sú teda veľké tak, ako sa na riadneho turistu patrí. Na rozdiel od Afriky však nie sú náklonové; NT nemá jednotku IMU, takže ani žiadna ďalšia elektronika nie je náklonová.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Bočný deflektor skvele smeruje viator mimo rúk jazdca - Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Lepší motor než radový dvojvalec z Afriky Twin si v NT ani nevieme predstaviť. Novú Afriku sme jazdili v oboch objemoch a vo všetkých možných variantoch, ale ostatná 1100 je teda veľmi potentná; paradoxne pôsobí oveľa hutnejšie než tisícka s Euro 4. Ten motor je jemnučký v nízkych rýchlostiach a nemá žiaden problém ani s vysokými rýchlosťami, ani s ťahaním dvoch nabalených ľudí do kopca. Čiže dokonalý agregát do NT1100, pri ktorom sa primárne ráta aj so spolujazdcom a batožinou. K dispozícii máš tri módy motora plus dva nastaviteľné - upraviť sa dá výkon, motorová brzda, zásah trakčnej aj ABS. To, že Honda ponúka NT aj s automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou je jasná vec, ale oveľa viac nás potešilo to, že pri manuálnej prevodovke ponúka aj quickshifter. Ten totiž dokonale uspokojí všetkých tých, ktorým dvojspojka nie je po chuti. Samozrejme, je obojsmerný, a ako sme si pri Honde zvykli, funguje skvelo. (Inak len v minulom roku si DCT zvolilo až 53 % zákazníkov. Ľudstvo skutočne spohodlnieva.)

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Príplatok za dvojspojkovú prevodovku je rovných 1000 eur a stroj s ňou je ťažší o 10 kg. Honda vyrába rôzne modely s touto prevodovkou už 12 rokov a my sme vyskúšali vlastne všetky, stačí si tu vyhľadať testy Rebel 1100, X-ADV, Gold Wing, Africa Twin a podobne. Motorky s touto prevodovkou nemajú žiadnu spojkovú páčku ani radičku, pretože motorka radí automatizovane. Preraďovanie je rýchle a často až nebadateľné, pričom sa dá nastaviť vo viacerých úrovniach od veľmi ležérneho až po naozaj športové. Napríklad štart z križovatky pri najšportovejšom nastavení je rýchlejší než na rovnakej modeli s manuálom. Dvojspojka preraďuje naozaj rýchlo.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Keď si k tomuto neunaviteľnému motoru pridáme podvozok s čisto cestným 17-palcovým obutím v rozmeroch 120/70 a 180/55, navyše na dizajnovo pekných kolesách, a tlmiče s nastaviteľným predpätím na oboch koncoch, o športové vyžitie v zákrutách máme postarané. Kyvka je pre lepšie držanie stopy v priamom smere o niečo dlhšia než na Afrike, a okolo nej ako sekundárny pohon sviští reťaz. Spomalenie majú na starosti radiálne uchytené štvorpiestiky Nissin.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Plexi je nastaviteľné v rozmedzí 164 mm a v hornej polohe je naozaj dostatočne vysoko na to, aby ochránilo aj vysokých ľudí. Trochu ma prevapilo, že ho treba nastavovať manuálne, a to ideálne spredu po zosadnutí z motorky. Bez náradia, ale oboma rukami. Honda má elektrické plexi aj na Gold Wingu, aj na Forze 125. Ale rozumiem, že by to navýšilo inak rozumne nastavenú cenu NT. Plexi po bokoch dopĺňajú priehľadné deflektory, ďalšie sú potom v prednej časti bočných kapotáží. Samotná predná časť je rozšírená dostatočne na to, aby ochránila nohy jazdca.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

6,5-palcová prístrojovka je dotyková a zobrazuje až obrovské množstvo informácií. Podobne ako na modeli Africa Twin, aj tu je doplnená o menší LCD displej, ktorý by sa inak zdal zbytočný, lenže dobre slúži práve vtedy, keď má jazdec na prístrojovke zapnuté zrkadlenie mobilu cez Apple Carplay alebo Android Auto. K tomu sa potom zídu dve zásuvky, ktoré sú priamo na prístrojovke - štandardná 12V, aj USB.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Sériové bočné kufre majú objem 33, resp. 32 litrov a uchytávajú sa bez nosičov priamo na motorku. NT má s nimi šírku len 90 cm, čo je veľká výhoda pri prejazde mestom. Dobré je aj to, že bez kufrov NT nevyzerá, že z nej niekto niečo nasilu odmontoval.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda NT 1100L 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NT 1100L
Rok:2022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:10,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/55R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:238 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1535 mm
Dĺžka:2240 mm
Šírka:865 mm
Výška:1360 mm
Svetlá výška:175 mm
Objem nádrže:20.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 305 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektory
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur)

>

Pridané: 20.11.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: