Anketa:
Majstrovstvá sveta Enduro tento víkend v Gelnici
ZdieľaťPridané: 29.07.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3821 [Šport - Enduro]
Počas nadchádzajúceho víkendu 29.-31. júla 2022 sa na východe Slovenska stretne svetová “enduro” špička. Od piatku do nedele sa mesto Gelnica stane dejiskom v poradí piateho podujatia tohtoročného sedemdielneho seriálu Majstrovstiev sveta a svetového pohára enduro – GRAND PRIX ENDURO.
Na tomto prestížnom podujatí sa predstaví a na gelnickú trať vyštartuje takmer 130 pretekárov z 20-tich krajín sveta. Súčasťou MS Enduro bude aj šieste podujatie medzinárodných majstrovstiev SR a Slovenského pohára enduro (triedy MM SR E1,E2,E3 a Slov. pohár E1, E2, E3).
Organizátorom “EnduroGP of Slovakia” je skúsený GL Moto team pod vedením v súčasnosti aktívneho jazdca enduro Romana Tomaška. GL Moto team nie je žiadnym nováčikom v oblasti organizácie tak významného podujatia – v roku 2017 zorganizoval tento klub trojdňové finálové podujatie Majstrovstiev Európy Enduro a je viac násobným organizátorom podujatí MM SR. Priaznivci endura sa tak môžu tešiť na naozaj kvalitne pripravené podujatie. Trať v okolí Gelnice je známa svojou náročnosťou, ale i krásnou scenériou a zaujímavými úsekmi. Trať je vedená veľmi náročným terénom, ktorý striedajú strmé výjazdy, rokliny a potoky. Strieda sa podklad od najjemnejšieho blata, bažín až po veľmi tvrdý podklad so skalami. Jazdci a aj návštevníci sa majú naozaj načo tešiť.
Video: Majstrovstvá Sveta Enduro GP 2022, Gelnica, Slovakia - Prológ a pozvánka na víkend - motoride.sk
Program súťažného víkendu začína už v piatok, kedy jazdci absolvujú administratívne a technické preberanie. Pre jazdcov MS a Svetového pohára bude nasledovať od 16:00 hod. divácky veľmi atraktívny prológ – SUPERTEST, v ktorom budú štartovať vždy dvaja jazdci paralelne vedľa seba – tento test sa uskutoční priamo v meste Gelnica na futbalovom štadióne. Okrem testu organizátor na piatok zabezpečil i zaujímavý sprievodný program a to koncert slovenskej kapely Heľenine Oči, ktorá vystúpi na futbalovom štadióne o 17:00hod. V sobotu aj nedeľu je na programe štart prvých jazdcov o 9:00 (hokejový štadión Gelnica). Všetci pretekári budú musieť absolvovať 3 okruhy po 75km – v každom okruhu sú pripravené tri testy s jednou časovou kontrolou v paddocku: Extrém Test – futbalový štadión, Motocross Test – na Bognári a Enduro Test – pri vleku. Nakoľko sa MS idú na dva samostatne hodnotené dni, dekorovanie tých najlpších bude v sobotu i nedeľu prebiehať na Hokejovom štadióne v Gelnici (po dojazde pretekárov do cieľa) – cca 16:30 hod.
V seriáli MS neštartuje ani jeden slovenský jazdec, avšak v Svetovom pohári figuruje v štart.listine až 14 našich jazdcov:
Jaroslav Dubóczi – trieda Open2, #509
Ondrej Štofka – trieda Open4, #601
Tomáš Vanovčan – trieda Open 4, #645
nasledujúci jazdci budú štartovať v triede Open Senior:
Igor Starovský #703
Martin Gottvald #731
Petr Borkovec #753
Juraj Bisták #755
Vladimír Vlha #757
Stanislav Peterek #772
Jiří Boháč #773
Vladimír Rokyta #774
Milan Sagan #777
Rastislav Čurík #781
Tomasz Zych #795
Video: Pozvánka: Majstrovstvá Sveta v Enduro 2022, Gelnica
Štartovú listinu na EnduroGP ako aj na slovenský enduro šampionát nájdete po kliknutí sem…
Kompletný časový harmonogram ako aj viac informácii k uvedeným pretekom nájdete na oficiálnej stránke podujatia: ENDURO-GELNICA alebo vo zvláštnych ustanoveniach k podujatiu, ktoré nájdete po kliknutí sem..
Priebeh jednotlivých súťažných dní je možné sledovať aj LIVE na stránke www.facebook.com/endurolifecom/
Každý enduro fanúšik si v Gelnici určite príde na svoje a preto vás srdečne pozývame na východ Slovenska a zároveň sa tešíme na stretnutie s vami!
Pridané: 29.07.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- Kapajčík na Majstrovstvách sveta enduro na stupni víťazov! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!