Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2923 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto-Guzzi ukázala reinkarnované cestovné enduro Stelvio

 Zdieľať

Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6067 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Moto-Guzzi sa celkom netradične rozhodla krátko pred výstavou EICMA ukázať podobu svojho úplne nového cestovného endura. To ponesie známe meno Stelvio, ako kultový taliansky priesmyk, alebo už predtým známy model.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Moto-Guzzi Stelvio (2024)
Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Zvláštne je, že Moto Guzzi na nás vychrlila iba tieto fotky a žiadne iné podrobnosti, dokonca ani žiadne video. O výbave a parametroch môžeme teda diskutovať iba podľa toho, čo vidíme na fotkách, plus podľa toho, čo poznáme z modelu V100 Mandello, z ktorého Stelvio technicky vychádza, a ktoré sme mali požičané na celú sezónu, takže ho dobre poznáme.

Srdcom nového Stelvia bude teda motor, ktorý mal premiéru v modeli V100 - pozdĺžne uložený dvojvalec s objemom 1 042 cm3, výkonom 115 koní a krúťakom 105 Nm pri 6 750 otáčkach. Kolesá sú vypletané a bezdušové, pričom majú typické cestovno-endurácke rozmery, teda 19-palcové vpredu, vzadu sedemnástka. Novinka má rozmernejšie a elektricky posuvné plexi aj s deflektormi, ale nenájdeme na nej adaptívnu aerodynamiku, teda výklopné krídelká, aké má V100. Naopak, pribudol predný senzor, takže Stelvio bude mať pravdepodobne aj adaptívny tempomat a/alebo varovanie pred kolíziou. Ak je senzor aj vzadu (na fotkách ho nevidno), tak Stelvio môže byť vybavené systémom sledovania mŕtveho uhla. Podľa strohých zverejnených informácií má nádrž objem 21 litrov.

Moto-Guzzi Stelvio (2024)
Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Moto-Guzzi Stelvio (2024)
Moto-Guzzi Stelvio (2024)
Moto-Guzzi Stelvio (2024)
Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Na fotkách nevidno ani to, či bude mať novinka semiaktívny podvozok. Isté však je, že bočné kufre sa uchytávajú priamo do motorky, sú teda beznosičové, kým zadný nosič je odlievaný, a môže na ňom byť veľký originálny 52-litrový kufor. Sedlo má podstatne modernejší tvar než na V100 a za príplatok je aj vyhrievané. Nad farebnou TRT prístrojovkou je hrazdička na upevnenie elektroniky. Zvyšný hardvér vyzerá byť veľmi podobný ako na modeli V100 Mandello.

Pre viac informácií o novom Stelviu si budeme musieť počkať do začiatku milánskej výstavy, teda do 7. novembra.

Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Moto-Guzzi Stelvio (2024)

Foto:
 Moto Guzzi Stelvio 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto Guzzi
Model:Stelvio
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1042 ccm
Max. výkon:115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:12.6:1
Vŕtanie x Zdvih:96 x 72 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmene
Pneu vpredu:R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:R17
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidla
Poznámka:
Poznámka:PFF Rider Assistance radar technológia
aktívny tempomat, Forward Collision Warning, Blind Spot Information System, Lane Change Decision Aid System
V Offroad režime ABS aj trakčná kontrola sa dá vypnúť

Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria