Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph ľahko refrešol Tiger 900 - je podstatne silnejší a bezpečnejší

 Zdieľať

Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4157 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

108 koní a 90 Nm, až tam sa Triumph dopracoval pri vylepšovaní deväťstovkového trojvalca. Novinka má zároveň prepojené brzdy aj smerom dozadu, novú prístrojovku, športovejšiu grafiku, alebo napríklad lepšie bezpečnostné systémy.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Triumph Tiger 900 (2024)
Triumph Tiger 900 (2024)

Nárast výkonu z 95 koní na 108 je fakt celkom slušný; novinka ho dosahuje pri 9 500 otáčkach, čo je o 750 viac než predchodca. Krúťak poskočil len o nejaké 3 Nm na celkových 90 Nm, vrchol je však k dispozícii v nižších otáčkach. Triumph tieto hodnoty dosiahol použitím nových piestov, hláv, vačiek a aj nasávania. Kompresný pomer stúpol na 13:1, a motor si ponecháva, samozrejme, tak veľmi príjemné pálenie T-plane.

Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)

Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)

Tiger 900 bude k dispozícii v troch verziách: základná a cestná GT, vybavenejšia GT Pro (obe majú odlievané kolesá 19/17), a terénna Rally Pro. Semiaktívnym odpružením Marzocchi je vybavená iba verzia GT Pro, a to tradične iba vzadu. Rally Pro na vypletaných 21/17 kolesách má potom takmer kompletne nastaviteľný podvozok Showa (chýba nastavenie kompresie vzadu) s výsostne terénnymi zdvihmi 240 a 230 mm.

Všetky verzie majú novú 7-palcovú TFT prístrojovku, ktorú poznáme napríklad z modelov Speed Triple RS alebo z veľkého Tigera. Konektivita fičí cez bluetooth, pri prístrojovke je aj USB-C zásuvka. Na všetkých troch potom nájdeme aj podsvietené ovládače či pozične stále svietiace smerovky. Vyššie verzie sú vybavené napríklad quickshifterom, vyhrievanými rukoväťami aj sedlami, či sledovaním tlaku v pneumatikách.

Triumph Tiger 900 GT Pro (2024)
Triumph Tiger 900 GT Pro (2024)

Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 GT Pro (2024)

Grafiky a farebné vyhotovenia sú o niečo športovejšie, než sme boli u Triumphu zvyknutí. Menším redizajnom prešiel zobák, kokpit, a aj bočné panely, ktoré majú za úlohu viac odkláňať teplý vzduch od jazdcových nôh. Podstatnou zmenou je plne integrovaný brzdový systém. Ten využíva zadnú brzdu aj vtedy, ak jazdec stláča iba páčku prednej brzdy, čo skracuje brzdnú dráhu. Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či je tento systém v niektorých jazdných režimoch obmedzený, upraviteľný alebo či sa dá vypnúť.

Čo sa týka cien, naše domáce ešte nepoznáme, ale napríklad v Španielsku a Portugalsku začína základné GT na 14 195 eurách, a najvyššia verzia Rally Pro potom stojí 17 195 eur.

Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)

Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)

Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)
Triumph Tiger 900 Rally Pro (2024)

Triumph Tiger 900 GT Pro (2024)
Triumph Tiger 900 GT Pro (2024)

Video: Triumph refrešol Tiger 900 - je podstatne silnejší a bezpečnejší

Foto:
 Triumph Tiger 900 GT 2024 Triumph Tiger 900 Rally Pro 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumph
Model:Tiger 900 GTTiger 900 Rally Pro
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:888 ccm888 ccm
Max. výkon:108.1 k (79.5 kW) / 9500 ot.108.1 k (79.5 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:90 Nm / 6850 ot.90 Nm / 6850 ot.
Kompresný pomer:13:113:1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 61.9 mm78 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm240 mm
Zdvih vzadu:170 mm230 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:100/90-1990/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70R17150/70R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:219 kg228 kg
Výška sedla:820 mm860 mm
Rázvor:1556 mm1551 mm
Šírka:930 mm935 mm
Výška:1410 mm1452 mm
Objem nádrže:20 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 kmcca 319 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:podvozok MARZOCCHI nastaviteľná kompresia, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadupodvozok SHOWA nastaviteľná kompresia, predpätie, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu
Poznámka:
Poznámka:Dostupná aj verzia GT Pro

Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: