ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria

 Zdieľať

Pridané: 27.09.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1180 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas uplynulého víkendu hostil Slovakia Ring predposledné podujatie medzinárodného motocyklového šampionátu Alpe Adria. Slovenský pretekár Tomáš Svitok prichádzal na domácu trať s cieľom potvrdiť titul šampióna v triede Supersport ešte pred poslednými pretekmi, ktoré sa uskutočnia o štyri týždne v chorvátskej Rijeke.

Podujatie na Slovakia Ringu malo pre Tomáša aj slávnostný charakter. Na mieste sa zišli jeho fanúšikovia, partneri a ďalší blízki, aby spolu s ním oslávili 25 rokov jeho pôsobenia v motocyklovom športe.

Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria
Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria

Už v kvalifikácii Tomáš vo svojej triede dominoval, ale trochu napätia v radoch fanúšikov spôsobil predčasným štartom do prvých pretekov, po ktorom nasledovala 10-sekundová penalizácia. Napriek tomu dokázal zvíťaziť a výrazne sa priblížiť k zisku celkového prvenstva. To potvrdil nedeľným víťazstvom, keď navyše jeho najväčší súper, Švajčiar Yann Damond, preteky pre poruchu nedokončil. Tomáš sa tak stal historicky tretím slovenským pretekárom, ktorý dokázal vybojovať titul majstra v šampionáte Alpe Adria.

Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria
Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria

Tomáš Svitok:
„Veľmi sa teším, že som oslavu 25 rokov na pretekárskych okruhoch zavŕšil aj ziskom titulu šampióna v Alpe Adrii, a to všetko na domácom Slovakia Ringu. Bol to pre mňa úžasný zážitok. V sobotu sme pod taktovkou Riša Sulíka a jeho tímu pripravili oslavu pre nás a našich partnerov, kamarátov a fanúšikov, spolu nás bolo sedemdesiat ľudí, s ktorými som mohol spomínať na to štvrťstoročie v sedle pretekárskej motorky. Takúto podporu a atmosféru na pretekoch som ešte nikdy nezažil.

Motocykel sme mali nastavený na jednotku a ja som si dokonca zajazdil svoj osobák v triede 600 na Slovakia Ringu. Po sobotňajšom víťazstve sme mali dohodu, že mi budú v nedeľu signalizovať, ak by náhodou Damond preteky nedokončil, aby som zbytočne neriskoval. To sa aj stalo, ale napriek tomu som zvíťazil a potvrdil tak titul majstra.

Ďalší víkend nás čakajú preteky v Brne, kde budem bojovať o titul medzinárodného majstra Slovenska na prírodných okruhoch, kde strácam na vedúceho pretekára deväť bodov, a tak sa budem snažiť byť úspešný aj tam, hoci to bude veľmi náročné.
Uplynulý víkend bol plný krásnych nezabudnuteľných emócií a ja chcem poďakovať všetkým, ktorí ma prišli podporiť a podporovali ma aj počas mojej doterajšej kariéry.“

Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria
Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria

Tlačová správa Tomáša Svitka
Foto: Pavel Salaba

Pridané: 27.09.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »