Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3080 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28589
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17021)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11568)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek

 Zdieľať

Pridané: 09.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1988 [Novinky - Predstavujeme]

Motorkári sú čoraz pohodlnejší, a tento fakt si nedovolí prehliadať takmer žiadna značka. Najnovšie sa do automatu pustila aj rakúska KTM - prinesie ho rovno v niekoľkých novinkách. A tých bude naozaj že veľa!

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

KTM má športovosť v krvi, a tak automat spravili tak, že síce nemá spojkovú páčku, ale zachováva si radičku. Jazdcovi tak stále ponecháva možnosť radiť podľa seba (napríklad keď prídu pekné zákruty), alebo nechať všetko na elektroniku (dlhšie presuny, mesto). Spojkovú páčku teda nepotrebuješ ani na rozbeh; spojka je totiž odstredivá. A teraz si predstav, o koľko ľahšie sa ti bude s takou spojkou rozbiehať s plne naloženou motorkou do kopca :)

Vo vnútri je prevodovka v podstate rovnaká ako na klasických motorkách, iba má pozmenené poradie kvaltov na P – N – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6. Poloha P je určená na parkovanie, aby sa motorka nepohla. Pre zaradenie jednotky v automatickom móde je potrebné stlačiť brzdu.

S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek
S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek

Samotné automatické preraďovanie potom zabezpečuje riadiaca jednotka a elektromechanický aktuátor, ktorý otáča priamo kulisou radenia. Preradenie trvá 50 milisekúnd, čo je rovnaký čas ako pri klasickej prevodovke s použitím quickshiftera. Charakteristika automatického preraďovania sa mení v závislosti na zvolenom jazdnom móde. A keď jazdec dostane chuť na športovejšiu jazdu, môže preraďovať klasickou radičkou ako s bežným quickshifterom, prípadne tlačidlami pri ľavej rukoväti.

S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek
S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek

KTM nasadí tento automat do viacerých svojich noviniek. Keďže ich veľký véčkový dvojvalec má po novom 1390 kubíkov, ale zatiaľ frčí iba v modeli Super Duke, je celkom logické (a už ani nijako tajné), že tento agregát sa objaví aj v adventure modeloch. V nadchádzajúcich budú predstavené nové Super Adventure 1390 či cestovný Super Duke GT. (Priebežne môžete očakávať aj náš videoreport z jázd na týchto automatoch - vyskúšali sme ho ešte na prototypoch!)

S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek
S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek

KTM bude mať na nadchádzajúcom 110. ročníku výstavy EICMA obrovskú expozíciu, kde predstaví aj niekoľko ďalších noviniek. Určite sa máme na čo tešiť :)

S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek
S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek

Pridané: 09.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria