Anketa:
Motoride Klub - Členovia
Najväčšie mestá:
Ďalšie mestá:
Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:
Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.
- Zotrieď podľa loginu
- Zotrieď podľa mesta
- Zotrieď podľa motorky
- Zobraz neaktívnych členov
Zobraz darcov krvi
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Login: | Mesto: | Motorka: | Obrázok: |
---|---|---|---|
T1mothy Nový člen | Oravská lesná | Yamaha MT-03 2009 | N/A |
TacoSVK | Pezinok | Honda CB 600 F Hornet 2006 | ![]() |
Tadeusz Nový člen | Bohemia | Nenastavená | N/A |
tadyvorel | Košice | BMW R 1150 GS 2001 | ![]() |
tahoepourhouse Nový člen | ústí nad labem | Nenastavená | N/A |
tajwo138 | Bratislava | Žiadna | N/A |
tapko | Bratislava | Ducati 848 EVO 2011 | ![]() |
Tatooo Nový člen | Nižna myšla | Triumph Legend TT 2001 | ![]() |
tawka001 | Bystre | Honda CB 600 F Hornet 2001 | ![]() |
tcplast | Rimavská Sobota | Aprilia Pegaso 650 2000 | N/A |
teck | Banská bystrica | Yamaha X-MAX 300 2021 | ![]() |
TeJlka Nový člen | Newhall | Nenastavená | N/A |
tememil | Košice | BMW C1 125 2002 | N/A |
temo | Levice | Honda F6C Valkyrie 2000 | ![]() |
temor | Košice | Yamaha Ténéré 700 2021 | N/A |
tepegasus Nový člen | New york | Nenastavená | N/A |
teplak | Trnava | KTM 950 Adventure 2005 | ![]() |
ternonstop | Lafayette | Adamoto FLATUS 125 2008 | N/A |
teRor | Považská Bystrica | BMW F 850 GS 2021 | ![]() |
tetkos | Zvolen | Kawasaki 1400 GTR 2008 | N/A |
thebrennanhouse Nový člen | 23424343 | Žiadna | N/A |
Thent1967 | Praha | Nenastavená | N/A |
theo | Košice | Honda Transalp 750 | ![]() |
Thommass | Východná | Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1996 | ![]() |
Thorien | Spišká nová ves | Ducati Multistrada 950 S 2019 | ![]() |
Tibco | Banská Bystrica | Honda NT 650 V Deauville 2002 | N/A |
tibikee | Bojnice | BMW R 1100 RS 1995 | ![]() |
TIBORINO | Vranov nad Topľou | Jawa 639 Chopper 350 1996 | ![]() |
tigerstyle1 | Partizánske | Suzuki V-Strom 650 2008 | ![]() |
timothyferriss | Cífer | Žiadna | N/A |
TL11 | Košice | Suzuki TL1000S | ![]() |
tlmitsch | Bratislava | Honda Crosstourer DCT VFR1200XD | ![]() |
Tolido1 | Washington | ATK S500 | N/A |
Toman | Senec | Suzuki GSX 1400 2007 | ![]() |
Tomas17 Nový člen | Zemplínska teplica | Kawasaki Versys 650 2019 | N/A |
Tomas20093 | Bratislava - ružinov | Hyosung GT 250 2005 | N/A |
tomasgmitter Nový člen | Ružomberok | Kawasaki Ninja ZX-12R 2004 | N/A |
tomasjavorsky Nový člen | Spissky stiavnik | BMW R 1150 GS 2002 | N/A |
TomasM | Banská Bystrica | Honda VFR 800 F 2001 | ![]() |
tomasNR | šamorín | Honda ADV350 2022 | ![]() |
Tombiker | Prešov - Ľubotice | Zündapp KS 100 1971 | ![]() |
Tomkosk | Bratislava | Žiadna | ![]() |
tomper71 | Liptovsk?? mikul?? | Honda | N/A |
tomtt | Trnava okolie | Žiadna | ![]() |
tondo | Bratislava | Harley-Davidson Ultra Cĺassic Electra Glide Limited 2012 | ![]() |
tondo44 | Partizánske | Suzuki SV 650 2001 | N/A |
Tono | Pezinok | BMW R 850 R 1999 | ![]() |
Tony33 | Martin | Honda NC 700 X 2013 | N/A |
TONY400 | Spišká Nová Ves | Husqvarna TE 610 E 2004 | ![]() |
TORETO1 | Bratislava | Jawa JAWA 250 SPRINGER VLASTNEJ VýROBI | ![]() |
TORNADO650 | Lipany | Honda VT750CS/ABS-2010 | ![]() |
toso22 | Bardejov | Yamaha WR 250 F 2005 | N/A |
totasbb | Nové Mesto nad Váhom | Yamaha FZ1 2008 | N/A |
totosearchsite Nový člen | Sadasd | Nenastavená | N/A |
totositedongsan Nový člen | Wadasd | Nenastavená | N/A |
totositeland Nový člen | Dasdasd | Nenastavená | N/A |
Trewor | Revúca /Manchester | Honda XL 700V Transalp 2008 | ![]() |
trichopter | Kysucké Nové Mesto | Žiadna | N/A |
triki | Bratislava | Yamaha FZ6n 2008 | N/A |
Triska | Trnava / stará turá | Suzuki VL 1500 LC Intruder 2000 | ![]() |
trucktor | Partizánske | BMW R 1200 GS 2013 | ![]() |
tryskac | Martin | BMW F 800 GS 2008 | ![]() |
tunnelrush Nový člen | Buffalo grove | Access Motor | N/A |
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!