Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2329 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Video-Foto Galéria - Motor Bike Show Verona 2017 + Zdeno Rybár na stunt súťaži

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Motor Bike Show Verona 2017 + Zdeno Rybár na stunt súťaži

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 102.

08.02.2017 - Romoto

Víťaz showbike - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Motor Bike Show Verona 2017 - jede jede mašinka

08.02.2017 - Romoto

môj favorit na  ocenenie normálny bajk - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

dobrý pokus, o tvorcov nikto ani nazavadil - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

AL v hlavnej úlohe - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

aj toto AL už ste videli - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

turbo muselo byť  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Turbo KTM  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Honda to vie  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Najkrašia guzina na výstave  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

najdrahšia guzina na výstave tuším 80 kilo  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Najkrajšia Laverda na výstave  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Ducati  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Ducati 02  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Ducati 03 - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Ducati 04 - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Ducati 05 - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Ducati 06 - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

CRS verzia 01 - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

CRS verzia 02 - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Motor zo snežného skútra - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

iná dvojtaktná variácia - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

St. Vincent skvost z ľavej strany - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

St. Vincent skvost z pravej strany - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

old school v r 2017 - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

iný old school - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Laverda srambler - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Honda scrambler  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Honda scrambler  - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

BMW srambler - Motor Bike Show Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Motor Bike Expo Verona 2017

08.02.2017 - Romoto

Motor Bike Show Verona 2017

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »