Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3015 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17631)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Video-Foto Galéria - Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Motoride Dakar Adventure 2008

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 42.

04.11.2007 - bedo

Prípravy na cestu, alebo ako dostať 3 moto do dodávky

04.11.2007 - bedo

Prípravy na cestu, alebo ako dostať 3 moto do dodávky

04.11.2007 - bedo

Prípravy na cestu - rozprava nad mapou

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Geografický stred európy. Zľava: Ondrej, Feri, Awia

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - padnuté GS

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - pokračujeme smorom k Petrosu

15.09.2007 - africanPo

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - pokračujeme smorom k Petrosu

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - sedlo Holovsheska pod Petrosom

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Výhľad z Jablunitského priesmyku

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Andre brodí

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - a skáče

11.09.2007 - Awia

Veľký chlapci v pieskovisku

11.09.2007 - Awia

Veľký chlapci v pieskovisku - Feri

11.09.2007 - Awia

Veľký chlapci v pieskovisku - väčší zjazd

11.09.2007 - Andre

Veľký chlapci v pieskovisku - Awia

11.09.2007 - Andre

Veľký chlapci v pieskovisku - Awia

11.09.2007 - Awia

Veľký chlapci v pieskovisku - Feri

11.09.2007 - Awia

Veľký chlapci v pieskovisku - Andre triumfuje

05.09.2007 - Awia

Motoride Enduro Rally 2007 - výjazd na hrádzu

05.09.2007 - Awia

Motoride Enduro Rally 2007 - pretek na čas

05.09.2007 - africanPo

Motoride Enduro Rally 2007 - pretek na čas

05.09.2007 - africanPo

Motoride Enduro Rally 2007 - cestou na Šimonku

23.03.2007 - Awia

VIDEO Pozri si video
Motoride Expedition Egypt 2006 Trailer - upútavka na DVD

23.03.2007 - Francuz

Asyut  desert road, Egypt 2006

23.03.2007 - Awia

Panoráma Bagdad Cafe

23.03.2007 - Awia

VIDEO Pozri si video
Panoráma Wadi Rum

23.03.2007 - Awia

Červená púšť Wadi Rum, Jordánsko

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »