Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 359 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 3126
Áno, to sú terény kam patrí: 58% (1812)
Nie, južná amerika je super: 42% (1314)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adamoto KTM

Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (15 hodnotení)

Diskusia k článku: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.02.2017 9:18

Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No ty kks, ta 1290 je fakt ze pekna motorka! A este aj nadupana elektronikou... Klobuk dole, tak sa to dnes ma robit!

Herghott


27.02.2017 9:57

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Thorien
 Kávičkár 

Ikona

teraz som to celkom nepochopil .. to je ironia ? lebo tak by to nejaky zmysel davalo :o


27.02.2017 10:00

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Thorien, tym myslis mna? Nie, nemyslel som to ironicky... Mne sa paci aj Super Duke, aj jeho verzia GT...

Herghott


27.02.2017 10:06

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

off road rezim u KTM za priplatok :-O ???

"motor je ochotný ťahať odspodu aj od 2000 otáčok" Na ktorom rychlostnom stupni? Nebude to tym akrapovicom?

"Rain nevyužívam, nevidím na to dôvod" na 1050, ani 1090 som sice nejazdil. Ale na 1190 to pouzivam na setrenie zadnej gumy, ked sa len tak niekam veziem.

Sport je trochu "ucukany" aj na 1190, ale kto by si to zapinal napriklad v meste pri dochadzani do prace? No aj tak to nie je take vyrazne, ako na Supertenerke, ale tam asi vela robi kardan.

"Rovnako som nespozoroval neduh prvých 1190 a to prehrievanie sedla (teplo od zadného valca)" - ked tam bola taka zima, tak sa to spozorovat ani nedalo. Citit to je ked je vonku 30 stupnov.


27.02.2017 10:18

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Thorien
 Kávičkár 

Ikona

nj ..tak funkcnost neriesim ... a vkus je velmi individualna vec . . za mna kandidat na jednu z najskaredsich motoriek poslednych rokov .. o vseobecnom trende vymeny peknych budikov za kalkulacky z blsaku radsej ani nehovorim .. no coz .. asi som velmi konzervativny v takychto veciach :-O


27.02.2017 10:21

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Thorien: budiky neries. Mohli tam este nainstalovat pokemonov, ked uz to je farebne. :-D

Prevez sa na tej motorke a zistis, ze budiky su tam absolutne zbytocne, lebo aj tak nemas cas na ne pozerat >:-)

Dôvod úpravy:

Je tam akurat jedna velka cervena kontrolka, ktora sa rozblika tak, ze ju vidis aj periferne. Viac netreba.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (27.02.2017 10:23)


27.02.2017 10:28

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Thorien
 Kávičkár 

Ikona

nj .. no len mne je tak trochu smutno za tym ze uz sa pozera len na funkcnost .. nejak sa vytraca ta cast ktora je cisto len o tom ze da sa to spravit aj krajsie . .ale sak naco . .aj tak neni cas pozerat .. inak to moze byt dobry stroj ... ale nie pre mna ..


27.02.2017 10:32

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

jajjo
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

zacina sa mi pacit oranzova farba, hlavne v odtieni 1290.
ked prislo prve predstavenie, tak som si pomyslel, ze hnusnejsiu motorku som este nevidel, ale zraje ako vino
ak to neprezenu s masirovanim a reklamou tak ako u afriky, tak pre mna to bude velmi horuci kandidat

PS: nechce niekto super tenerku z 930km? ;-)
a to sa tu niekto v inej teme cudoval, ako sa mozu predavat motorky z malym najazdom...lahko :-D


27.02.2017 11:19

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

chooki
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super spracovaný článok a detailný popis..

inak je to nadupané moto, hlavne tá 1290 a také tie reči, že prečo taký budík, tak je aj verzia 1090 kde je stále klasický a proste toto je trend, aj v autách aj moto. Prepojenie s mobilom, navigácie, viac info na palubnom pc..určite lepšie, ako mať x budikov (gps) na rajdach, na každej prestávke riešiť zmeškané hovory


27.02.2017 13:13

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ked uz sa porovnava 1290 s Mulistradou, tak by som namiesto GS dal XR. Je to len liter, ale vykonovo a cestnym zameranim sa hodi viac...
Jedina vec, co ma z clanku laka na upgrade mojej turistickej moto je tempomat a to je dost malo. Radsej dam peniaze do zazitkov z cestovania 8-)


27.02.2017 13:22

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Take nejake moc nabité všetkým mi to pride,
a spajgle sa daju domontovať ?


27.02.2017 13:44

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: off režim je za príplatok iba na 1090 - je to primárne cestný bike, do terénu je eRko.

od 2000 ot samozrejme nie v 50-ke a na šestku ;-) Ale normálny kvalt 3-4 v pohode

Inak súhlas so všetkým vidno že tú mašinku (1190) máš. A áno chladno bolo nato aby som zistil či valec prehrieva sedlo ale myslím že to odstránili už u predchodcu.

Re: Thorien: Z foto som bol i ja zhrozený, veď som to i napísal... Naživo mnohem lepší... A tiež mi nechýba kopa elektriky a mobil namiesto pristrojovky ale taká je doba... Platí aj to čo janoval písal, keď som tam naháňal toho sicílčana tak som si prístrojovku ani nevšimol :-)

Re: chooki: Vďaka za pochvalu dal som si záležať aj preto je z toho taká "biblia" štvorstranová...

Re: Menton: Ej veru pravdu máš s tou XR-ou, automaticky som dal GS ale XR by sa hodila... Doplníme [dobre]



Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (27.02.2017 15:18)


27.02.2017 14:18

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak mne osobne to kurenie pod ritou cez leto nevadi,nejak to nemam cas vnimat.A v tychto mesiacoch je to take super,ked odtial zacitim trosku tepla :-)
Awia dik. [dobre] [dobre] [dobre]


27.02.2017 15:28

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Menton: Do konkurencie 1290 doplnené BMW S1000XR 2017 - dík za tip [dobre]


27.02.2017 15:47

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Thorien
 Kávičkár 

Ikona

no ano ... vyhrievane sedadlo v zakladnej vybave ! :D


27.02.2017 18:01

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Thorien: Celá motorka je hitech, čo by tam tie budíky robili.
Hromada motoriek ide retro smerom ale naštastie KTM nie.


27.02.2017 18:13

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: Nejde o retro ale o jednoduchosť... Ja si myslím že také 1090/1290R by malo byť čo najjednoduchšie ABS, trakčná s vypínaním OK, ale žiadne tempomaty, bezkľúčové ovládanie, LCD prístrojovka a podobne... Čiastočne tou cestou KTM ide (1090R), eRká nemajú el. podvozok ale to nieje všetko. Malo by to mať minimum plastov, ľahké rozoberanie a iné veci... Čaro jednoduchosti tomu proste chýba... Hovorím o Erkách... Cestovné verzie sú OK - tú výbavu jazdsi chcú...


27.02.2017 18:38

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Thorien
 Kávičkár 

Ikona

a ja som zase hovoril za seba ... ono aj digitalna pristrojovka sa da spravit pekne .. teda . aspon mne sa nepacia strohe cisla. .chybaju mi lietajuce rucicky ..nech su hoc aj digitalne .. nieco na sposob optitronovych pristrojoviek lexusov .. a to podla mna nemoze byt velky problem spravit na LCD displeji .. .a kto chce nech si navoli cisla jak na vietnamskych hodinkach no :-)


27.02.2017 18:53

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia:Je to jedna koncepcia, takže ta Rka je aká je.Snáď 800pojde tým smerom :-) . Ja si 1090R viem doma predstaviť a kedže by som s nou aj tak XL rally nedával, len turistické šotoliny, tak jej nemožem vytknuť nič. Opraviť ju aj tak na mieste neviem.
U tej prístrojovke si ale myslím, že to v pohode prežije motorku. To ako keby sme chceli naspat rotujuce
lanko :-)


27.02.2017 18:57

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: Jasne ja to chápem, tajne dúfam v 800 ale neviem neviem... Toto nie je debata len o KTM všetky značky sú na tom rovnako, veľa plastov, komplikovane, motorky kreslia počítače... Opravovať sa má v servise... Apropó ja rotujúce lanko mám stále... ;-) Jedno odišlo za po asi 140 tis km, neviem presne...


27.02.2017 19:30

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: kks 140tkm :-). Ale musíš uznať že radšej magnet, ako ten šnek na kolese :-)





27.02.2017 20:02

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: magnet mám tiež, tripmaster. A stratil som už dva ;-) Ale boli zle nalepené ;-)


27.02.2017 20:41

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: [dobre]
Inak musim uznat, ze je to teraz v tejto nadlitrovej konkurencii pekne huste. Clovek si moze fakt z coho vyberat, aj ked penazenka je asi najcastejsi limit...

Re: Thorien: myslim, ze nie je daleko cas, ked si na display stiahnes z netu vlastnu pristrojovku, pripadne si ju predtym vyklikas ako omalovanku v pc podla chuti a nalady...


28.02.2017 9:11

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

passiv
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ten display zvladne aj gps?


28.02.2017 9:26

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: passiv: Displej by to asi zvládol, ale nateraz tam taká funkcionalita nie je... Niektoré testovacie motorky mali nahodenú k tomu navigáciu Tom Tom... :-)

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (28.02.2017 9:26)


28.02.2017 13:12

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

passiv
 Turista 

Ikona

ah, skoda, stavim sa, ze si to nechavaju pre buduce modely...ja si pockam az ten displej bude vediet vsetko! nachystane to zda sa, uz maju :-)


28.02.2017 13:42

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: passiv: si mozes domontovat aj na svoju, netreba kvoli tomu menit motorku :-D

Pozri obrázok


28.02.2017 15:49

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

passiv
 Turista 

Ikona

Re: janoval: neni tam dazdova mapa a sonar, takze aj lenovo musi este zamakat :D


28.02.2017 18:18

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

rmacko
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

... podarené motorečky, 1290 R objednaná :-} ...


28.02.2017 21:38

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: rmacko: Niekto sa má... a keď už eRko nechcel si radšej 1090?


28.02.2017 21:45

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

rmacko
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: ani nie, už minulí rok som špekuloval nad 1290-tkou, ale dal som na rady zasvetených a počkal si na eRko 8-) ...


01.03.2017 13:27

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Gratulujem a tesim sa, ze ma poctis navstevou :-)


01.03.2017 15:17

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Undefined
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne sa naozaj celkom páči tá 1090 tka R :-)

Len pls, opravte ma, to sa na ňu nedá origo dokúpiť hlavný stojan ? Vyrába ho vôbec niekto ? Alebo ho tam len neviem nájsť :D


01.03.2017 15:38

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

U mna tiež 1090R . Do roka a do dna.Lebo verím že je dobrá, ale musím ju najprv vyskúšať a som ešte zvedavý na 800.

Re: Undefined: Ten stojan tam fakt nie je :-O


01.03.2017 16:21

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: alexa7:

Takže nie som debil sám :D Akože, ak sa tam nebude dať dokúpiť, tak je to celkom fail, aby som takúto moto nevedel dať na stojan a dať dole koleso niekde v prdeli na konci sveta ...

Tiež som zvedavý aj na 800 vku, no mám do predu tušáka, že mi vyhovovať nebude, lebo jazdíme veľa v dvojke ... Hádam bude aj na výstave


01.03.2017 17:52

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

rmacko
 Skútrista 

Ikona

Re: matus: díkes, prídem ;-) ...


02.03.2017 15:03

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

tolan
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

chvala KTM, no konecne ich napadlo, ze na endure nema co robit taka zbytocnost ako centralny stojan :-). To by islo prve dolu.


02.03.2017 15:36

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona

No , v konfiguratore na stranke KTM sice nie je,ale na obrazku ho vidim.


Video: www.youtube.com/watch?v=Le151HBB7FU

Dôvod úpravy: zle zvoleny obrazok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (02.03.2017 21:39)


03.03.2017 11:17

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: tolan: Obávam sa, že 1090 tka je cestovné enduro a nie enduro primárne do terénu :D

Re: TAZDEVIL: Super, to vyzerá nádejne :-) Tak asi len haluz


03.03.2017 12:00

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

tolan
 Edvenčr 

Ikona

Re: Undefined: bavili sme sa o Rku ze? No viem ze to nie je ostre enduro a nie je urcene na hard off ale to nemeni nic na tom, ze mi tam ten kus zbytocneho zeleza vadi.
Dufam, ze sa bude dat kupit bez toho a idealne zamenou za nieco uzitocnejsie :-)


03.03.2017 13:06

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: tolan: Určite ho nemá v základnej výbave :-) Ja som len nepobral komentár, že konečne ho vynechali hoc to bol pokec o volitelnej výbave :D

Nechápem, v čom by takáto skutočnosť bola chválihodná :D


03.03.2017 15:29

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tolan: Ani ja celkom nechápem... čo je na hlavnom stojane zlé... Podľa mňa by mal byť na každej - obzvlášt na cestovnej moto v základnej výbave. Na Adventure ani nehovorím. Zo stojanom v poho opravuješ defekt niekde na cestách... Na 200+kg motorke tých pár kíl neriešim...


03.03.2017 18:52

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

tolan
 Edvenčr 

Ikona

Tak ja som ho v zivote nepotreboval. Retaz mazem scottoilerom. Defekt opravujem knotmi alebo podopriem vidlu na bocaku. Nejak by som sa uz vynasiel mimo civilizacie. Naproti tomu to 99.9999% casu iba zavadzia a bucha na kazdom skoku + dobrych 5 kilov navyse vahy. Navyse to je pomerne drahy kus zeleza na to aby som ho odmontoval a odlozil. 😀
Ale asi to je tak ze u 1090ky seriovo nebude lebo ani u 1050ky nebol. U 1190ky uz bol v serii.


05.04.2017 8:42

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

tolan
 Edvenčr 

Ikona

tak vyzera to, ze motor 1090ky bol kompletne prepracovany:
www.advpulse.com/adv-bikes/ktm-1090-adventure-r-test...


05.04.2017 20:34

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

rmacko
 Skútrista 

Ikona

... takže neska po prvej garančke, ozaj podarená motorečka 8-) [dobre] ...


06.04.2017 0:10

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

TomTee
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak ja mam na budikoch 35000 a ani naznak problemu. Velmi zvazujem 1290 S


06.04.2017 7:47

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a co by si cakal, potrebnu generalku? ;-)


14.10.2018 20:06

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Je to len chyba v tabuľke pri 1290, alebo tam dávali vyhrievané rukoväte v základe za minulý rok? Aj cena bola lepšie ako dnes.


16.10.2018 12:38

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: nevo: Mali sme tam chybičku. 1290 S malo vždy cyhrievané rukoväte za príplatok. Verzia T ich mal v sérii. Opravil som.


09.11.2019 14:59

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ak by si niekto chcel prečítať, takto to vidím ja:

Toto nebude len tabuľkové predstavenie moto, ale užívateľský napísaná recenzia.

Tomuto môžeš veriť. Je to stroj, na ktorom už ja nezdravím motorkárov idúcich oproti, alebo postávajúcich pri ceste, ale oni zdravia mňa. A nemám vypnutú ľavú smerovku, lebo v kuse niečo obieham (a v KTM mi ako naschvál na to nainštalovali samovypínateľné smerovky ;-) ).

Je rozumné prejsť síce už zo starej, ale len 60 koňovej moto na niečo čo má 160 koní? Áno, má to význam a nebolo na výber. Cenový vývoj som sledoval 1 rok a vedel, kde sa hýbu ceny Triumphov, čo ponúkajú iní predajcovia a KTM s ich akciami to vyhrala. Mohol to pokaziť len príchod noviniek 2020 a to inovovaný Triumph Tiger Sport a KTM 1090 Adventure SS (moja predstava farebný displej, ideálny výkon, ľahšia a so semiaktívnym podvozkom). Nič také sa ale nestalo a tak výber určite dobrý. Previezol som na nej dvakrát pred kúpou, ale je jasné, že 30 minútová testovačka neodhalí to, na čo by človek prišiel pri 300 km jazde v kuse. Pri statickom posede (skúšané na výstave s desiatkami moto) sa mi najlepšie sedelo na Tigerovi 800, ale až pri jazde som si uvedomil, že KTM je najväčšia a poskytuje mi dostatočnú vzdialenosť riaditka-sedadlo.

MOTOR
Všade sa píšu len chvály naň. Kde je nápis LC8 to musí byť zázrak! Na testovačkách si to človek ani neuvedomí, proste to ide. Až ako majiteľ si to pochváliš. Na starej XJ600 som pri 200 m dlhom obiehacom manévri začal na 85 km/h a zaradil sa na 95 km/h. A všetko okolo si si uvedomoval, ako tráva rastie pri ceste, tam zas veverička lúska oriešok. Na KTM pri 200 m dlhom obiehacom manévri začneš na 85 km/h a zaraďuješ sa pri 125 km/h. A medzitým blackout. Až vo svojom pruhu po zaradení si uvedomíš, že zas treba uvoľniť rukoväť a spomaliť na bezpečnú medzimestskú rýchlosť. TO NEZRÝCHĽUJE, TO ŤA ODPÁLI! Na starej moto som najlepšiu pohodu (kombinácia rýchlosti, hluku motora a prúdiaceho vzduchu) cítil pri 84 km/h. Na SAS je to až pri 104 km/h. Rozdiel výrazný.
Vibrácie sú jemné, ani si to neuvedomujem, nič rušivé. Všade kde som zvyknutý na štvorvalec a určitú zaradenú rýchlosť, prejde aj tento dvojvalec rovnako. QS je parádička (to na novej moto muselo byť za každú cenu), trošku cukne pri radení hore, smerom dolu je jemný. Často počujem ako je plyn jemný na pomalé rýchlosti, to áno, pri pridanom plyne. Ale keď idem v zápche na jednotku, dvojku či trojku, bez plynu, len nech to ťahá samotné vstrekovanie, tak to cuká. Tam by to chcelo vo fabrike doladiť, proste tie zápchy v mestách sú. Prevodovka sa správa ako na Jawe. Za pohybu N nájdeš ľahko, pri stojacej moto, je to horšie. Čítal som o tom v niektorých tu uvedených recenziách a je to tak. Uvedomil som si to aj na predvádzačke, tak to bude asi na každom jednom kuse.

ERGONÓMIA a FUNKČNOSŤ
Začnem od predu. Svetlá. Zvyknutý a odkojený z halogénov, toto je o svetelný lúč ďalej. Pri prvej nočnej jazde si hneď uvedomíš, ako to dobre osvetľuje pravú stranu. Prisviecovanie do zákrut tiež pomáha (jeden z dôvodov pozitívneho výberu moto pre turistickú jazdu). Už ťa nepresviecujú autá idúce zo zadu či oproti. Plexi štít. V pohode nastaviteľný za jazdy, pre r. 2019 ešte upravili ružicu štelovania pre lepšie uchopenie. Ale originál plexi je nevhodné. Iste som ešte nešiel na cendure, kde by bolo funkčné od výroby. Vysoké by bolo dosť, ale je úzke. Všetok vietor mi ide okolo helmy a ohlušuje to moc. Nepomôže ani prikrčenie sa. Do 90 km/h sa to dá, rýchlejšie a zdĺhavé presuny (na diaľnici) sú otravné. To bude chcieť výmenu (všetci doplnkoví predajcovia ponúkajú väčšie rozmery, vidím to na Givi – ale rád by som to počul od nejakého majiteľa, že to fakt pomôže).
Displej palubky je veľký, dobré čitateľný, má nastaviteľný sklon, krajší v nočnom režime. Čísla rýchlosti sa zväčšujú od 160 km/h. Späťáky sú málo funkčné. Buď to kazia moc široké riaditka, alebo nízke nožičky. Pri správnom nastavení v nich vidím v polovici len ruky. Nádrž je dostatočne veľká, kde na starej moto som jazdil tak 300km na nádrž, tu to je 420km. Ináč spotreba. Som turista, sem tam využijem to zrýchlenie a spotreba 5 l/100km. Môže byť. Sedadlo som skúšal aj to bežné (príjemné tvrdé na prvý posed, ale po 150km som sa už presúval), na komfortnom sa hemžím tak pri 300km v kuse, dá sa napísať dvojnásobný komfort. Tiež chválim nastavenie stupačiek, pohyb riaditok, či posun výšky sedadla. Bočný stojan sa mi zdal pri testovaní nepraktický na manipuláciu v moto čižmách (chýbal mi tam navarení kolík ako ma R verzia), ale je to v pohode. Hlavný stojan trošku ergonomicky odflákli. Čo musím vyzdvihnúť a je základ turistickej moto, tak vyhrievané rukoväte. Na jeseň využívané stále. Nechtiac mám aj vyhrievané sedadlo. Je síce zospodu obalené AL vrstvou, ale to teplo je cítiť pri statí na mieste a pomalom pohybe v meste. A to som zatiaľ jazdil pod 22°C, cez leto to bude asi peklo. Čo je moderné na dnešných moto oproti roku 2000-2005, sú tenké zadné časti. Ale stačí dážď a už to také pekné nie je. Zadné koleso je slabo kryté, zatiaľ len raz som dal asi 80km po vode a mal som to až na bunde. Fŕka to strašne vysoko, na spolujazdcovo sedadlo a až na bundu. A vrchný kufor neplánujem kupovať. Zadná kyvka je nepraktická na umývanie (ako jednoduchý štvorhranný jokel), ale je krásna. Nikdy som si to neuvedomil z foto či videa, až keď chytím špongiu a umývam to. Priestoru pod sedadlom je žalostne málo, pochované euro krabičkou. Lekárničku a dodávanú sadu náradia k moto tam nedám. Jedine zámok na kotúč a malé uni reklamné náradie. Je to škoda.

JAZDA
Až na to málo funkčné plexi by bolo všetko OK. Pri svojej výške (195 cm) a robustnosti nemám problém s manipuláciou, vytlačím či zacúvam to do kopčeka. Za jazdy to je obratné, reaguje to na povel zovretia polovice zadku (ako stará 200 kg motorka). Naklápa sa to s ľahkosťou. Všade sa píše a hovorí, váhu na mieste cítiť, za jazdy už nie. Sú to keci a práveže tu je to opačne. Na mieste nič necítim (asi 170 cm a 55 kg jazdci budú mať problém). Za jazdy som si musel trošku zvykať na valiacu sa hmotu a vyššie ťažisko – ale to len pri vyšších rýchlostiach, na ktoré som nebol zvyknutý. Plánovaným modelom 2020 a s nádržami čo najnižšie a po stranách asi tento problém dosť eliminujú. Jazdím na dažďový mód a komfort podvozok. Vždy hovorím, moto, kde párkrát do roka sa dostaneš na koniec pootočenia plynu nie je bezpečná (najmä pri obiehaní) a dostatočná. Toto bude moto s rezervou, kde prvá tretina plynu sa už zahráva s prekročením povolených rýchlostí. Sport podvozok dávam len cez horské kľukaté cesty. Riaditká sú 81 cm široké. Asi dosť a až moc na mňa.Čo viem, tak 76cm mi bohate stačí, od 80cm už má človek neprirodzene roztiahnuté ruky a zbytočne ho viacej ofukuje. Brzdy brzdia, aj tak väčšinou využívam brzdenie motorom, takže si tie nahodené monobloky a značku Brembo ani neuvedomujem. V návode sa píše o nejakom duálnom brzdení (kedy predná brzda by mala brzdiť aj zadné koleso). No neviem, či to je tak. Smerovky sú samovypínateľné po 150m jazdy – pre zabúdlivcov. Tlačítok na riaditkách je málo, majú dostatočný odpor na stlačenie v rukaviciach a podsvietenie v noci len prispieva k dokonalosti. Nemôžem ešte zabudnúť na praktický plastík na konci kyvky na odkladanie reťaze pri zhadzovaní zadného kolesa. Všimol som si pri umývaní to zubovanie, ale až pri prečítaní návodu som pochopil na čo to je. Ináč celkovo má moto veľa týchto simplyclever riešení. A ten čo presunul prepínanie diaľkových z hornej časti ľavého plastu držiaku tlačítok (ako mali moto v 20. storočí a nevedel som, či to prepínať palcom, či ukazovákom) má veľkú pochvalu. Dať to do tlačítka, kde bežne bývalo len prebliknutie je paráda, je to po ruke (alebo skôr po prste) a ľahko prepínateľné z tlmených na diaľkové a opačne.
Časom som zvedavý na kilometrovú výdrž pneumatík. Obával som sa, že pôjdu na výmenu každých 7000km, ale videl som ešte originál gumy na jazdenkách s 10000 km ODO a neboli ešte na vyhodenie. Takže niečo v rozsahu 12000-15000km dojazdu bude paráda na turistický stroj.

Nemám rad testy bez nejakej info o negatívach moto. Každá jedná ich má a sú viacej viditeľné, keď sadnem hneď zo starej na novú. Takže tie zásadné z každej strany.

POZITÍVA: 1. motor – koľko otočím, toľko to ide a nežerie;
2. veľkosť moto – pohodlný posed pre vysokých a príjemná ovládateľnosť;
3. ergonómia za riaditkami a simplyclever riešenia pre každodenný príjemný výjazd;
4. cena – pri akciovej cene je to jedna z tých lacnejších objemovo nadlitrových motoriek /popri Yamahe Super Ténéré a Suzuki V-Strom 1000/;

NEGATÍVA: 1. veľkosť plexi – to jej neodpustím, nechápem, ako to mohli tak odfláknuť, pri každej jazde si to uvedomíš, že ťa to slabo chráni;
2. spätné zrkadlá – majú krátke držiaky, v polovici si vidím ruky a aby som videl za seba, tak sa musím nakloniť a zohnúť ruku;
3. je tam pár takých drobností, čo som spomenul aj v recenzii, ale nie každý deň či pri každom výjazde sa s nimi stretneš, takže až tak nevadia (teplo od motora, hlavný stojan, miesto pod sedačkou, slabé krytie zadného kolesa pri jazde na vode, ...).

Dúfam, že viac info už budúceho majiteľa nemôže zaujímať. Ak áno, tak si už len vymýšľa prečo ju nekúpiť.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (09.11.2019 15:00)


10.11.2019 16:35

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

radkis
 Turista 

Ikona

Re: nevo: ahoj. neviem kolko km mas na nej nabehanych, no mam taky pocit, ze zhruba po 6000km si moja prevodovka "sadla" (mam model 2015 no motor aj spojku mame "rovnake"). inak bacha, pri vymene oleja si kup motorovy olej vo flaskach. ked mi dali z toho "velkeho" suda, 2x som mal problem radit neutral!!! sice mas uz inu masku, ale aj moje origo plexi stalo za kkt (podla testov je super). vymenil som za puig, velka spokojnost. pod znacku (pokracovanie znacky k ceste) som si vyrobil taky "blatnik", je dlhy asi 10cm - velmi to pomohlo, odvtedy mam cisty zadny kufor


10.11.2019 17:15

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Myslim ze výdrz zadnej pneu u takejto moto je ciste o jazdnom stýle. Na 1190 som mal od 6,5 do 10 tis.
Ak by som chcel viac, tak to by som uz kludne mohol jazdit na spotrebu na malom strome :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (10.11.2019 17:29)


10.11.2019 17:34

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

SO545
 Kávičkár 

Ikona

na fz1 som blahom bez seba najazdil na S22 6000km po kontrolne body....
ako prednu tak zadnu a aj po krajoch.... maximalna spokojnost... najazd 7-8000km by bol fajn ale chcelo by to iny rezim jazdy....spotrebu nebudem komentovat...tankujem stale do plna...


10.11.2019 21:43

Re: Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

vaso Nemcik - mana
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mam 1090 R a kupil som ju preto lebo ta motorka ma gule na rozdiel od inich znaciek v tejo kategorii.
Je na nej vsetko co treba .Supersport do terenu i na cestu.
Spotreba-palivo okolo 5,5 - pneu zadna 7000 km max.
Re - radkis ten zadny blatnicek to musim doladit, tiez ma to stve.
[dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.