ISSN 1336-6491 | Online: 1279 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár | Jawa okolo sveta

sunmoto-cz-06-07-2014 www.rossi.sk motosportracing.sk www.norcobikes.sk/ kenwood-08-2014 www.chopperstyle.sk www.motoquad.sk
 

Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (28 hodnotení)

Diskusia k článku: DOPLNENÉ: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Predchádzajúce | 1 2 |

28.12.2012 9:07

Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

KAMIL
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ešte by bolo dobré vysvetliť túto stať:
vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole, 41a)
1.čo bude osobitná skúška
2.čo bude osobitný výcvik


28.12.2012 9:17

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

dduuro
 Bahniak 

Hodnotenie: Dobré

zdravim pani,

otazočka - mam "stary" A2 pokial si dobre pamatam po starom to bola vykonostna trieda do 25kw, momentalne citam že A2 ponuka opravnenie do 35kw!? ciže ak ma pan v rovnostate zastavi a moto bude mat nad 25 kw a nepresiahne 35kw je vsetko ok?
..dakujem.. :-)


28.12.2012 9:50

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

dduuro áno....automaticky máš do 35 kW....

autor píše blbotiny slušne povedané....vek uvedený v § 78 zák. 8/2009 má 3 odseky treba si prečítať všetky nie len ten prvý a tvrdiť, že vek sa nedá obísť...., dôvodom novely a rozdelenie vodičských oprávnení je prebranie smernice európskeho parlamentu a rady 2006/126/ES, ktorá tvorí aj prílohu zákona č. 8/2009....priamo v smernici je uvedené "pre skupinu A je stanovený minimálny vek 20 rokov. Prístup k vedeniu motocyklov tejto skupiny však podlieha minimálne dvojročnej praxi vo vedení motocyklov na základe vodičského preukazu A2. Od tejto požiadavky na predchádzajúcu prax sa však môže upustiť, ak má žiadateľ najmenej 24 rokov. "

náš zákona je však tvorený inak, v § 78 ods. 1 uvádza vek 24 pre skupinu A a potom v ods. 3 výslovne uvádza, že cit...
Vodičské oprávnenie skupiny A možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý

a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A2 najmenej dva roky,
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení motorového vozidla skupiny A2,
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole,41a)
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g)


28.12.2012 9:55

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

dduuro
 Bahniak 

devill63 dakujem :-) ....

frasa jaky ste v tych zakonoch a paragrafoch zbehli :-) !


28.12.2012 10:03

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Ale mohli tí naši krásavci povoliť A1 automaticky k autu v 18tich. Ako to teraz povolili v Maďarsku. Neviem na kiu riť treba samostatne robiť vodičák na 125 ked má niekdo na auto. Ale to by sme mohli platiť menej kolkov a pre štát jazdit na 3l/100km miesto na 10 v meste, je zhladiska daní niežiadúce.


28.12.2012 10:55

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Alexa7 už to, že sa ku autu udeľuje VP do 50ccm je odvaha keďže to nieje podmienené jazdou v autoškole ani skúškou z jazdy na motocykli. Ak by povolili 125 ccm tak by to bol o to väčší risk, že by na takú motorku sadli ľudia čo na takej motorke nesedeli a mysleli si, že "mám vodičák na to tak čo sa mi môže stať" A preto je dobré, že to tak ostalo aspoň je nejaká istota, že daný človek na takej motorke jazdil aspoň niekoľko-krát pod dohľadom inštruktora a základy ovláda a neostane prekvapený niekde v premávke. ;-)
Mňa osobne viac štve, že človek s AM nemôže vlastne jazdiť na pionieri alebo simsone pre konštrukčnú rýchlosť. Teda keď mám simsona s konštrukčnou rýchlosťou 65kmh tak ma môže iniciatívny orgán hneď posexovať lebo jazdím bez VP na daný motocykel čo mi pripadá choré :-(((


28.12.2012 11:42

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Devil nemáš pravdu, práve to som si overoval v autoškole. To čo cituješ je ok ale splniť musíš všetky podmienky súčasne a bod d je okrem iného aj podmienka veku.


28.12.2012 11:53

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

joscu
 Kávičkár 

a ked mam motorku ktora je skrtena z 52kw na 25kw budu stym problemy ked ma zastavia alebo je to taky maly rozdiel ze ma necha ist bez trestu ?


28.12.2012 12:04

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

vek 24 rokov pri skupine A uvedený v §78/1 zák. 8/2009 sa vzťahuje pre osoby, ktoré nemajú predchádzajúcu prax vo vedení motocyklov, kto má vodičské oprávnenie na skupinu A2 tj. do 35 kW a splní podmienky uvedené v § 78/3 zák. 8/2009 toho sa vek 24 rokov netýka....
p.s. netreba sa obracať na autoškolu ale na vykonávateľa zákona tj. políciu,

v minulosti sa tu viedli o tom diskusie, a tu kweni prilepil vyjadrenie PZ k problematike, novelizoval sa síce zákon ale podstata ostala....kto nemá prax v minulosti musel dosiahnuť vek 21 rokov a od 19. 1. 2013 24 rokov

imageshack.us/a/img72/2416/stanovisko25kw.jpg

Upravené 4 krát. Naposledy upravil Moderator (28.12.2012 16:52)


28.12.2012 12:54

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

hruso25
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Od 9.1.2013 aj v Českej republike budú jazdiť Bčka na motocykloch s variatorom do 125cm / 11kw. Som zvedavý o kolko im stúpne úmrtnosť skutristov.
Čo ma tiež štve, tak ako tu spomenul Jawa 555 31.8.2009 som sa na simsone vozil dľa predpisov a zákonov tohoto štátu a od 1.9.2009 už nie.Z ničoho nič ,ani neviem ako mi môj poctivo spravený vodičák na simson už bol na nič. :-((((((
Možno naša múdra vláda čaká na buducoročnú štatistiku úmrtia skutristov na 125kach v čechách a potom sa rozhodne či to tu povolí,alebo nie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hruso25 (28.12.2012 12:55)


28.12.2012 13:28

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

devil udávaš tu staré veci a pletieš ľudí... koho zaujíma stanovisko z mája 2011? Bavíme sa o zmenách k 19.1.2013. V tejto veci je dôležitý Zákon č. 144/2010 Z. z a ten zmenil aj vek aj podmienky na udelenie vodičského preukazu A pre žiadateľom ktorí majú A2. Takže sa menil práve tebou spomínaný paragraf 78.

§ 78 vrátane nadpisu znie:
„§ 78 Vek na udelenie vodičského oprávnenia a vedenie motorových vozidiel

(1) Minimálny vek na udelenie vodičského oprávnenia je
a) 15 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny AM,
b) 16 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A1 a B1,
c) 17 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny T,
d) 18 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A2, B, BE, C1 a C1E,
e) 21 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny C, CE, D1 a D1E,
f) 24 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A, D a DE.

(2) Vodičské oprávnenie skupiny A2 možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý
a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A1 najmenej dva roky,
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení motorového vozidla podľa § 75 ods. 3 písm. a),
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole,41a)
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g).
(3) Vodičské oprávnenie skupiny A možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý
a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A2 najmenej dva roky,
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení motorového vozidla skupiny
A2,
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole,41a)
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g).

Dôležitý je tam ten bod d: splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g).

A tie podmienky sú:

§ 77
Podmienky na udelenie vodičského oprávnenia
(1) Vodičské oprávnenie sa udelí žiadateľovi, ktorý k dátumu udelenia vodičského oprávnenia
a) dosiahol vek ustanovený týmto zákonom na udelenie vodičského oprávnenia,

Takže vekovému limitu sa nijako žiadateľ nevyhne...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (28.12.2012 13:30)


28.12.2012 13:36

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Hruso25:Už len autoškola zabráni umrtnosti skutristov.To ako skúseného vodiča bude učit učitel ako má jazdiť so skutrom po meste? že ako mám držať rovnováhu? alebo čo?
Jawa555:riziko dať k autu VP na malú motku? a pre koho? Komu tí ludia ublížia? Vieš čo je riziko? dať magorom vodičák ktorí sadaju da silných tatkovích áut.

Mám 40+ ale je mi na grc z večného zakazovania a smerníc EU. Lahko sa vám tu zdvíha palec ked všetci už velku motorku máte. A moralizujete nad ostatnými.
Ide len o to aby si nadhodnotení náš poslanci a poslaneci socialistickej EU pred verejnosťou akože zaslužili svoje abnormálne príjmy.

Neviem prečo by mladý 20 ročný clapec nemohol zvládnuť napríklad BMW650twin.







28.12.2012 16:36

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

KAMIL
 Edvenčr 

Ikona

to Awia,
ako to bude
ešte by bolo dobré vysvetliť túto stať:
vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole, 41a)
1.čo bude osobitná skúška
2.čo bude osobitný výcvik


28.12.2012 16:45

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Kamil je to v článku vysvetlené, hneď pod tým odstavcom, dokonca zvýraznené boldom:

Skrátka nie je nutné opäť absolvovať celý výcvik v autoškole, stačí dodať potrebné papiere a ísť na skúšku. Veková podmienka ale musí byť tak či tak splnená!

Aby som bol konkrétny na tvoje 2 otázky ;-)
1.čo bude osobitná skúška - skúška na získanie VP
2.čo bude osobitný výcvik - výcvik autoškoly
bod c) teda hovorí o tom, že pri rozširovaní VP na A2, resp A buď absolvuješ celú autoškolu alebo len skúšku.

Awia


28.12.2012 17:00

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja stale nerozumiem, naco je tam to cestne prehlasenie. Ved to si predsa kazdy napise sam, jeho vypovedna hodnota je nulova. Je to nezmysel a zbytocna byrokracia.


28.12.2012 17:23

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Čestné vyhlásenie je tam nato, že nemusíš absolvovať kurz - výcvik - autoškoly ale môžeš ísť rovno na skúšku.

Teda skúšku musíš robiť tak či tak.


28.12.2012 17:27

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to som pochopil. ja len ze to je nezmysel, pretoze nik z adeptov nepojde na vycvik, ale rovno na skusku. tak bud by to malo byt osetrene, aby toto nebolo mozne, alebo tu podmienku odtial vypustit.


28.12.2012 17:30

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

alexa7: sme rovesníci,plne so všetkým čo si napísal s tebou súhlasim.Ak som si spravil vodičák A/50 prečo mi ho niekto zrušil a nahradil AMkom? :-(((((( Mali dať vynimku pre tých, čo robili papiere na 50cm a konštrukčnú rýchlosť 60km/h.
V časopise Švet motorú dali šéfredaktorovi čo v živote nesedel na motorke skutra do ruky a jechal ,pekne pomali na parkovisku.Sám bol z toho prekvapený ako mu to krásne ide pomedzi kužele.
Som všetkými desiatimi za použitie skutra 125 s Bčkom vodičákom.


28.12.2012 17:41

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

SCANDAL
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zlé je, že každá skúška bude nejaký ten správny poplatok...
dobré je, že chlapci môžu sadať na mašiny postupne a aj niečo odjazdia a nebudeme tu cez sezónu RIPovať nováčikom na silných mašinách od prachatých tatinkov...

ešte ma napadá, že v hornej-dolnej sa aj tak bude jazdiť na pionieroch a jawkách tak ako doteraz..

:-O


28.12.2012 19:24

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Oldman
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Devill 63 má pravdu - 24 rokov - ten žiadateľ, ktorý nie je držiteľom VO skup., ktorá oprávňuje na vedenie motocykla
20 rokov - žiadateľ, ktorý je držiteľom VO sk. A2 a splnil ostatné zákonom stanovené podmienky získania VO skup. A

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Oldman (28.12.2012 19:26)


28.12.2012 19:55

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Oldman: nie nieje to pravda. To bolo už to neplatí, vek sa obísť dať nebude... Je to tam napísané jasne...


29.12.2012 0:13

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

V par. 77 ods. 1 pism. a) je stanovena podmienka dosiahnutia veku, ktoru dalej upravuje par. 78, ktory sa tak dokonca aj priamo vola. V nom sa pise v ods. 1 o minimalnych vekovych hraniciach, dalsie odseky 2 a 3 riesia specialne pripady, to je nasa dvojrocna prax, kedy namiesto minimalneho veku podla ods. 1 staci dvojrocna prax. Nech si to v tej autoskole predsa len este nastuduju.

Mimochodom, pism. d) v odsekoch 2 a 3 par. 78 smeruju k tomu, ze sa takato osoba nemusi podrobit priprave a ziskaniu odbornej sposobilosti, takze ziadna autoskola a ani skusky, ak uz odbornu sposobilost pre danu skupinu osoba uz ma.

Ten clanok si hadam aj opravte.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (29.12.2012 0:14)


30.12.2012 11:07

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Shomi
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No zdravím ako toto čítam tie zákony su tak písané aby sa v nich ľudia moc nevyznali :D

mám A2 do 25kw dnom 17.8.2011 podla starého zákona na veľké A možem požiadať po dvoch rokoch praxe s A2, čo je vlastne 20 rokov u mna a dnom po 17.8.2013, ako je to teda
1.Možem teda v tých 20
2.Možem až v 24 s tým prípadom, že musím mať minimálnu prax 2 roky s A2

Dalšou dilemou je tento článok o škrtení citujem ,,Mám vodičák A2 do 35kw chcem priškrtiť moto na 35kw/25kw dá sa to?

Nie, nedá na slovensku sa tento "úkon" nazýva prestavba a získanie všetkých potrebných dokladov na schválenie tejto zmeny je nemožné. by majou
Co je vlastne na tom pravdy.. ? Lebo ja kludne možem kupiť (gsx-r 600), objednám skrtiacu sadu, zbehnem do servisu namontoju, odmeráme výkon daju prehlasenie a ja možem ísť resko na policajnu stanicu kde mi to prerobia v techničáku na legalne v TP. Lebo táto vec je legálna takže poradte

Dakujem 8-)


30.12.2012 11:43

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Shomi, takto: ak mas dnes vodicak A do 25kW, z tohto sa stane 19.1.2012 vodicak A2. Na neobmedzene A potrebujes alebo 24 rokov alebo dvojrocnu prax na vozidle A2 (byvale A do 25kW, od 19.1. to bude do 35kw, ale to je jedno).

Takze 18.8.2013 prides na policiu s cestnym vyhlasenim o dvojrocnej praxi na vozidle A2 a poziadas o A. Blbe je, ze budes musiet ist aj do autoskoly a zaplatit im vypalne za doskolovaci kurz, to je podla §78 ods. 3 pism. c) "vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole, 41a)", toto som si v mojom predchadzajucom prispevku nevsimol, treba teda ist na doskolovaci kurz. Myslim, ze najdes autoskolu, kde zaplatis a dostanes taketo potvrdenie bez toho, aby si tam musel zabijat cas.

S tym ukonom na zaskrtenie motorky neviem poradit.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (30.12.2012 11:45)


30.12.2012 11:52

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Vilinko27
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

je to prča :D keby si v januari zacnem robit vodicak tak nemozem jazdit na motorke na ktorej sa legalne vozim uz dva roky [dobre] :-* >:-)


30.12.2012 12:13

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Shomi
 Jogurťák 

Ikona

MarekZ s tým že A do 25 sa mi mení po novom na A2 do 35 kW som pochopil preto som písal akože A2 kedže ide o tu jednu a istú vec :-).
No hlavným problémom je tá otázka čo som sa pýtal v bodoch 1.,2. to s tým Môžem...
teraz som to pochopil tak že v 20 tich rokoch si možem požiadať o A s tým že budem mať prax 2 roky
(vid datum). 8-)


30.12.2012 14:55

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

slobo
 Bahniak 

Ikona

Čitatel 2106



Pozri obrázok

Zetko, ideš (palec hore)

a de ?.. je nejaka autorita z oneho ..
elitneho
Maxi sterstva dop & výstavby & regionálneho
a nadovšetko,;
vlastneho rozvoja


Pozri obrázok




šak dnes na kurzoch,
do hlav D, D+E (D1+E alebo podskupiny D1)
nenalevaju

- Aktuálne zmeny v PCP v doprave
- Dopravná geografia a používanie cestných máp
- Hospodárne využitie vozidiel
- Pracovný čas a nočná práca zákon č, 462/07 Z.z.
- Nepretržitý čas vedenia vozidla a prestávka
- Psychológia v práci vodiča, hygiena práce
- Asertívne správanie vodiča
- Konštrukcia a hlavné časti autobusu
- Palubný počítač Vp 3/1-2-3
- Kalkulácia nákladov v cestnej doprave
- Odchýlky od Nariadenia EP a Rady ES č. 561/06
- Čas vedenia vozidla podľa Dohody AETR
- Bezpečnosť, krízové situácie
- Hrozby terorizmu

( ilustr :'(
bajurtov.files.wordpress.com/2012/12/20121218__20121219... )

+
ca 20, dalšich them
www.profivodic.sk/obchod/kurz-pravidelneho-vycviku-vodi...




ps
To ty Skušobny komisaru !, z teho PF Min 2013,
a
Tvoje / ich, vizie
(napriklad) že;
sk cisternak, bo iny ADRkar, rozpozna v akom jazyku su pisane
prepravne listy -português, portuguesa; español, alebo catalànsky
Asi kvoli hrozbe ETA, že åno
Åno rozpozna ..
len vo vašich `kolkovanych` predstavach.



Pozri obrázok



henTøtø skoleni biuo satarmo
Dobreho, Silvestra
želam




30.12.2012 16:02

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

charlly
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vysvetlite mi teda niekto tú A2 ku. Syn si chce teraz robiť vodičák na A2 a podľa uvedeného môže krotiť 70 kw Kawasaki? Alebo sa riadime čiste len pomerom výkonu k hmotnosti a v technickom môže byť zapísané viac ako 35kw? :-(((


30.12.2012 17:02

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ešte raz a naposledy, článok opravovať nebudeme pretože je správne, je jedno či sa vám to páči alebo nie, po novom sa vek obísť nedá je to v zákone napísané veľmi jasne a aj špeciálny bod o rozširovaní z A2 na A o tom píše jasne v spomínanom bode d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g). A podmienka veku je hneď prvá... Písal som už o tom vyššie a nebudem opakovať.

Nepleťte si to s tým, čo bolo doteraz a ako sa dala dokladovať 2 ročná prax doteraz... Už to neplatí... ;-)

charlly:

A vysvetlím aj tu kategorizáciu motoriek. A2 teda do 35kW má po novom aj podmienku, že daný 35kW stroj nesmie byť odvodený z motorky, ktorá mala pred uškrtením viac ako dvojnásobok výkonu. Spravili to jednoducho preto, aby po cestách nejazdili absurdné stroje ako Hayabusa s 25kW v papieroch... Všetsi totiš vedia že je to iba "odrb" a tie stroje sa potom odškrtia.

Teraz môžu byť 35kW stroje odvodené len z motorky s max 70kW.

Kawasaki preto k štandardnej Z800 ktorá ma 83kW, predstavili aj model (akože úplne inú motorku) Z800e (e ako europe) a tá má čuduj sa svete presne 70kW, to znamená že z nej vieš legálne spraviť 35kW verziu a predávať ju na vodičák A2 v celej európe. Z800e sa inde ako do európy nedováža, načo aj že :-)

Awia


30.12.2012 17:35

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

charlly
 Kávičkár 

Ikona

Awia - dík, teraz tomu rozumiem. [dobre]


30.12.2012 18:03

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MaTDR
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

zdravim, nechcem sa teraz blbo pytat ale ... ked som minuly rok jazdil s vodicakom do 25kw na motorke Suzuki GSXR600 (25kw) ,tak uz od noveho roka automaticky nemozem jazdit na takej motorke?


30.12.2012 18:09

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Awia, potom skus vysvetlit, preco sa v par. 76 (rozsah a clenenie skupin vodicskeho opravnenia) pise toto:

(5) Žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia na vedenie motorových vozidiel skupiny A sa udeľuje vodičské oprávnenie skupiny A. Vodičské oprávnenie skupiny A oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny A, ako aj motorové vozidlá skupiny AM, A1 a A2; motorové vozidlá podľa § 75 ods. 5 písm. b) oprávňuje viesť, len ak je jeho držiteľ starší ako 21 rokov.

Preco tam je minimalny vek 21 rokov pre trojkolky nad 15kW vobec spomenuty? Ak by platilo to, co pises, mohol by vodicak A dostat len clovek starsi ako 24 rokov a na trojkolkach nad 15kW by mohol jazdit len clovek starsi ako 24 rokov, co nie je zjavne pravda...

Odpoved je taka, ze to je u nas rovnako ako napr. aj v Cechach, 24 rokov alebo 2 rocna prax, preto je paragraf o minimalnom veku formulovany tak ako je. Motorky nad 35kW od 20 s dvojrocnou praxou, na takto ziskany vodicak trojkolky nad 15kW od 21.


30.12.2012 18:18

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MaTDR ked dokazes shrekovy, ked ta zastavi, ze tych 92,7 kW je menej ako 50kW tak mozes :D inac ja mam ten isty problem, teraz uz len zostava otazka ze odkial vie zistit celkovy vykon motorky? :-@


30.12.2012 18:49

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Shomi
 Jogurťák 

Ikona

Aj tak som zmätený lebo každý ma svoju pravdu ?

Potom chcem vedieť vysvetlenie toho škrtenia to po 19.12013 napríklad ked má niekto tu hayabusu na 25kw čo som ešte nikdy nevidel, ale chápem o čo sa jedná. Znamená že po tomto dátume ju musí odložiť, zazimovať alebo ?... , druhá vec načo potom slúži škrtiaci kit (restriction kit), myslím že ked si kupim gsx-r a certifikovaný škrtiaci kit bude namotovaný do tejto motorky v servise to odmeraju ma to 25-35 kw dovidenia tu je potvrdenie o objeme sa nič nepíše ani váhe motorky v tomto prípade, podla mna legálna vec, stopnu ma, tak nech sa páči odmerajte si to aj v tom prípade že to má 35kW

asi musím zbehnúť na dopravný asi iba tam mi povedia
lebo mám pociť že tie motorky sa vzdialuju ako tie naše dôchodky, čo je vlastne otázne či je to možné dosiahnúť, a navyše niekto sa chce nabaliť kedže do 35 kw a tieto 70kw su všetko nové modely ktoré nejdu pod 5000 €


30.12.2012 19:35

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Este jedna vec, vynatok z Dovodovej spravy k predlozenemu zakonu, o ktorom sa tu bavime a ktory bol v predmetnom par. 78 schvaleny NRSR bez zmien oproti zneniu vladneho navrhu, ku ktoremu sa viaze tato sprava. Dovodova sprava hovori o par. 78 toto, pre vylucenie pochybnosti ako je ten paragraf mysleny:

K bodu 34 ( § 78 )
Minimálny vek na udelenie vodičského oprávnenia pre jednotlivé skupiny sa preberá zo smernice 2006/126. Rozdiel oproti súčasnosti je posunutie vekovej hranice na udelenie vodičského oprávnenia skupiny A, D a DE z 21 na 24 rokov. Zároveň sa ustanovujú pravidlá pre postupný prístup k vodičskému oprávneniu skupiny A. Držiteľ vodičského oprávnenia skupiny A1 bude môcť získať vodičské oprávnenie skupiny A2 po dvoch rokoch len po absolvovaní osobitného výcviku alebo po vykonaní osobitnej skúšky (bez potreby absolvovať vodičský kurz na skupinu A2 a skúšku z odbornej spôsobilosti); držiteľ vodičského oprávnenia skupiny A2 bude môcť získať vodičské oprávnenie skupiny A po dvoch rokoch taktiež len po absolvovaní osobitného výcviku alebo po vykonaní osobitnej skúšky (bez potreby absolvovať vodičský kurz na skupinu A a skúšku z odbornej spôsobilosti).


Predsa len asi zvazte opravu v clanku, su tam podla mna nezmysly.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (30.12.2012 19:36)


01.01.2013 11:20

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Pepi
 Bahniak 

Ikona

S motorkami zakonodarci stale vydumuju, ale nikomu nevadi, ze 18-rocny neskuseny vodic s cerstvym B-ckom moze sadnut do hocicoho, bez rozdielu vykonu... :-~


01.01.2013 11:27

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Shomi
 Jogurťák 

Ikona

Pepi - ja si myslím že keď politici budu potrebovať do kasičky aj tento zakon bude len musia byť určite parametre zase dané aby sa vyrobili na ich zákon autá aj, (ktoré) čo ja viem budu mať nejaké označenie že ano splna toto hento tamto... a nové auto nebude stáť viac ako 15 000 € šak čo by ne iba niekto potrebuje zarobiť, skorej budem riadiť lietadlo ako jazdiť na motorke :D


02.01.2013 11:26

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

noxik
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

članok super ,ale :-D aj tak niektorym veciam nerozomiem

mam vodičak do 25 kw,19 rokov ,ked po 2 rokoch predlozim cestne prehlasenie... možem dostať A neobmedzene,či stale musim čakať do 24 rokov,hoc vodičak som robil keď to ešte platilo s tym čestnym prehlasenim(nejde mi o 150konovy supersport,ale o neake cestne endurko )


02.01.2013 11:48

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

noxik: od 19.1. sa ten A do 25kW zmeni na do 35kW a po dvoch rokoch od vydania toho vodicaku, co mas teraz (do 25kW), poziadas o neobmedzene A. Ak mas do 25kW vydany dajme tomu k 1.3.2011, potom 1.3.2013 budes splnat podmienku najmenej dvojrocnej praxe na A2, co sa dokladuje cestnym prehlasenim. Do 24 rokov cakat nemusis.

Prehlasenie sa tyka motorky A2, co je do 35kW, tam patria a budu patrit aj tie "dnesne" do 25kW.


02.01.2013 12:14

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

noxik
 Kávičkár 

Ikona

MarekZ tak to si ma velmi potešil ;-)


02.01.2013 12:20

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

joscu
 Kávičkár 

noxik: budes musiet cakat na 24 rokov neupravujte si zakony ako vam vyhovuje, jasne tam je napisane ze vek je potrebny mat a ten sa ani neda obist ;-)
PODLA MNA ASPON :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil joscu (02.01.2013 12:22)


02.01.2013 19:48

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Hodnotenie: Dobré

ok [dobre]


03.01.2013 12:59

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Baba chcela, baba videla.
Podmienkou na udelenie VO je získať odbornú spôsobilosť.
Zákonné podmienky na získanie odbornej spôsobilosti sú upravené § 77, 79 a 80 zákona 8/2009 Zz.
§ 77
Odsek 1 písmeno
a) dosiahol vek ustanovený zákonom -24 rokov pre žiadateľa o vodičské oprávnenie skupiny A
f) podrobil sa príprave na vedenie motorového vozidla v autoškole ak tento zákon neustanovuje inak
g) získal odbornú spôsobilosť

Z toho je viac ako jasné, že v prípade žiadateľa o VO skupina A musí spĺňať všetky tri vyššie uvedené zákonné podmienky.

Zákon ale umožňuje ešte jeden spôsob ako udeliť VO skupina A a to ak je žiadateľ držiteľom VO skupina A2 minimálne dva roky a preukáže dvojročnú prax vo vedení vozidla tejto skupiny.
Toto upravuje §78 a to v odseku 3 písmeno a), b) c) a d).
V písmene d) splní ostatné podmienky na udelenie VO okrem podmienky podľa § 77 ods.1 písmeno f) a g).
Z toho je jednoznačne jasné, že žiadateľ MUSÍ splniť všetky podmienky a ako prvú dosiahnutie zákonom určeného veku 24 rokov s tým, že nemusí absolvovať prípravu v autoškole a nemusí sa podrobiť skúške na získanie odbornej spôsobilosti. Obe podmienky zákon nahrádza dvojročnou držbou VO skupiny A2 a dvojročnou praxou vo vedení vozidiel tejto skupiny.
Nič iné zákon neumožňuje a už vonkoncom nie získať VO vo veku nižšom ako je v zákone výslovne uvedené.


03.01.2013 13:33

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Smernica EU, podla ktorej je pripravene nase znenie je tu: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do...


a) Skupina A1:
— motocykle s objemom valcov nepresahujúcim 125 cm3, s výkonom nepresahujúcim 11 kW a s pomerom výkonu k hmotnosti nepresahujúcim 0,1 kW/kg;
— motorové trojkolky s výkonom nepresahujúcim 15 kW;
— pre skupinu A1 je stanovený minimálny vek 16 rokov;

b) Skupina A2:
— motocykle s výkonom nepresahujúcim 35 kW, s pomerom výkonu k hmotnosti nepresahujúcim 0,2 kW/kg a neodvodené od vozidla s viac ako dvojnásobkom ich výkonu,
— pre skupinu A2 je stanovený minimálny vek 18 rokov;

c) Skupina A:
i) motocykle
— Pre skupinu A je stanovený minimálny vek 20 rokov. Prístup k vedeniu motocyklov tejto skupiny však podlieha minimálne dvojročnej praxi vo vedení motocyklov na základe vodičského preukazu A2. Od tejto požiadavky na predchádzajúcu prax sa však môže upustiť, ak má žiadateľ najmenej 24 rokov.

ii) motorové trojkolky s výkonom presahujúcim 15 kW
— Pre motorové trojkolky s výkonom presahujúcim 15 kW je stanovený minimálny vek 21 rokov.


03.01.2013 13:52

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Marek Z:
Najdi mi v zákone minimálny vek 20 rokov pre skupinu A.
d) splní ostatné podmienky na udelenie VO okrem podmienky podľa § 77 ods.1 písmeno f) a g).
To znamená podľa vášho výkladu že vlastne nemusím splniť podmienu vek 24 rokov tak potom nemusím splniť ani písmeno l)???

U mňa stále platí že § 78 odsek 1 je "vyššie" ako odsek 2 ,ktorý je "nižžšie".


03.01.2013 14:04

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

egres2: Podla mna sa §78 vyklada tak, ze odsek 1 je vo vztahu k odsekom 2, 3 a 4 vseobecnym ustanovenim a odseky 2, 3 a 4 su specialnymi ustanoveniami k odseku 1 (konkretnejsi ma prednost pred vseobecnym) . Cely §78 sa vola "Vek na udelenie vodicskeho opravnenia a vedenie motorovych vozidiel", treba ho preto posudzovat ako celok. Ak je tam rozpor medzi ustanoveniami, konkretnejsie ma prednost pred vseobecnym.

Smernica a Dovodova sprava su napisane jasnejsie, ak bude robit nejaky organ legalny vyklad tohto zakona, dovolim si tvrdit, ze sa neodchyli od Smernice ani Dovodovej spravy. Myslim si to preto, ze keby bol zamer ako predkladatela tak zakonodarcu iny, tak predkladatel by dovody rozporu so Smernicou uviedol v Dovodovej sprave a nepisal by tam explicitne o sulade so Smernicou a moznostou dostat A od 20 rokov. Zo strany zakonodarcu by na druje strane existoval k tomuto aspon nejaky pozmenovak, co pokial som hladal, tak neexistuje.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (03.01.2013 14:05)


03.01.2013 14:22

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Ale v odseku 2 nie je nikde zmienka o tom, že by sa zákonná podmienka vek 24 rokov dostala do pozície všeobecného a dvojročná prax do pozície konkrétneho. Veď to jasne vylučuje písmeno d) odseku 2, kde je uvedené okrem f) a g). Ak by to bolo tak ako píšeš tak by tam bolo uvedené aj písmeno a) odseku 1 .V tom prípade by zákonná podmienka vek 24 rokov bola nahradená dvojročnou praxou. Ale zo znenia jasne vyplýva, že dvojročná prax nahrádza jedine ustanovenia §77 ods.1 písmeno f) a g). Nič iné mimo týchto dvoch písmen nie je v zákone upravené. A žiadateľ je žiadateľ bez ohľadu na to či žiada o udelenie VO bez predchádzajúceho VO A2 alebo ak je jeho držiteľ. V oboch prípadoch musí splňáť podmienky v § 77 v druhom prípade nemusí splniť podmienky v písmene f) a g), ktoré nahrádza praxou.


03.01.2013 14:42

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

....(2) Vodičské oprávnenie skupiny A2 možno udeliť aj žiadateľovi.....
....(3) Vodičské oprávnenie skupiny A možno udeliť aj žiadateľovi....
on práve ten požadovaný vek nahrádza praxou dva roky lebo inak by tieto dva ods. nemali čo robiť v tomto § ale boli by uvedené v § 77....napísal si dobre ale zle si si to vysvetlil.....


03.01.2013 14:52

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Aha.
Tak zákon hovorí, že vek sa dá nahradiť dvojročnou praxou.
Tak zákon nehovorí, že absolvovanie kurzu v autoškole sa dá nahradiť dvojročnou praxou.
Hmm.
Jazdením dva roky na motorke chlapci dospejú o 4 roky.
Jazdením na motorke sa nenaučia ovládať motorku vyššej skupiny.
Zákonodarca sa rozhodol sprísniť podmienky na získanie VO na silné motorky a to tým, že novelou upravil získanie VO na motorky nad 25/35kW z doterajších 18 + 2 roky praxe na 18 + 2 roky praxe.
:-D


03.01.2013 14:55

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Takto, §77 "Podmienky na udelenie vodicskeho opravnenia", ods. 1, pism. a) dosiahol vek ustanoveny tymto zakonom na udelenie vodicskeho opravnenia.

Odsek 1 §78 (vek na udelenie) zacina slovami "minimalny vek na udelenie vodickeho opravnenia je", odseky 2, 3 a 4 zacinaju slovami "Vodicske opravnenie skupiny A2 (A) mozno udelit aj ziadatelovi, ktory".

To "aj" sa v tomto pripade vyklada ako "okrem ineho", teda vodicske opravnenie mozno udelit podla odseku 1 po dosiahnuti minimalneho veku urcenom v tomto odseku alebo podla odsekov 2, 3 alebo 4. Ako som pisal vyssie, odsek 1 je popisuje vseobecny pripad, odseky 2, 3 a 4 konkretne pripady, kedy okrem veku v odseku 1 je mozno udeliz vodicske opravnenie.

K pismenu d). Toto urcuje, ze ziadatel musi splnit ostatne podmienky na udelenie vodicskeho opravnenia, okrem podrobeniu sa priprave na vedenie a ziskaniu odbornej sposobilosti. Upozornujem na slovo "ostatné", sme stale v §78, ktory riesi minimalny vek (podla §77 ods. 1, pism. a) ) a hovorime o tom, za akych podmienok je mozne udelit vodicske opravnenie aj inemu ziadatelovi ako tomu, ktory splna podmienky v odseku 1. Slovo "ostatne" znamena, ze sa to vztahuje na vsetky podmienky okrem tej, o ktorej prave hovorime a ktoru riesime, preto je tam napisane "ostatné". Toto pismeno sa tyka situacie, kedy policajti nezmyselne vyzadovali absolvovanie skusky pri "zmene" A do 25kW na A, ako to s oblubou robili doteraz, odteraz je tam jasne napisane, ze staci doskolovaci kurz, je to ten odkaz 41a) o riadok vyssie, aby nemusel robit aj doskolovaci kurz aj vycvik aj sposobilost.

Este jedna vec, §76 (rozsah a clenenie skupin vodicskeho opravnenia) ods. 5 hovori:

(5) Žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia na vedenie motorových vozidiel skupiny A sa udeľuje vodičské oprávnenie skupiny A. Vodičské oprávnenie skupiny A oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny A, ako aj motorové vozidlá skupiny AM, A1 a A2; motorové vozidlá podľa § 75 ods. 5 písm. b) oprávňuje viesť, len ak je jeho držiteľ starší ako 21 rokov.

Toto je o tom, ze trojkolky nad 15kW je mozne riadit len ak ma osoba vodicak A a zaroven ak ma 21 rokov. Je to tam preto, lebo Smernica vyzaduje vek najmenej 21 rokov na taketo trojkolky. Ak by platilo, ze vodicak A nemozem mat skor ako 24 rocny, toto ustanovenie by nemalo zmysel.



Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (03.01.2013 14:56)


03.01.2013 16:20

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Kde v §78 je v slove "ostatné" vyňatá z pod účinosti zákona podmienka minimálneho veku?
Ak sú v zákone vyslovene uvedené odkazy na paragrafy, články alebo písmená ktoré sú vyňaté z pod účinnosti iného paragrafu tak sa toto týka výslovne len uvedených .


03.01.2013 16:46

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

hmm....tu....

§78
(2) Vodičské oprávnenie skupiny A2 možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý
a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A1 najmenej dva roky,
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení motorového vozidla podľa § 75 ods. 3 písm. a),
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole,41a)
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g).

(3) Vodičské oprávnenie skupiny A možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý
a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A2 najmenej dva roky,
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení motorového vozidla skupiny A2,
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole,41a)
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g).

§ 85 zák 8/2009 .....Všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo vnútra, ustanoví
a) podrobnosti o vykonávaní skúšok z odbornej spôsobilosti a o ich rozsahu,
b) podrobnosti o osobitnej skúške,

Ministerstvo vydalo vyhlášku č. 9/2009
Skúšky z odbornej spôsobilosti (k § 85 zákona)

§15

(10) Žiadateľ o vykonanie skúšky môže vykonať skúšku najskôr v deň dovŕšenia veku predpísaného na vedenie motorového vozidla príslušnej skupiny. (vek je uvedený v § 78 ods. 1, písm. a) až f)
(11) Žiadateľ o vykonanie osobitnej skúšky podľa § 76 ods. 7, § 78 ods. 2 písm. c) alebo ods. 3 písm. c) zákona vykoná len skúšku z vedenia motorových vozidiel (podmienka veku tu nie je uvedená)

a ďalej pozri v § 22a
(3) Na vykonanie osobitnej skúšky podľa § 78 ods. 2 písm. c) alebo ods. 3 písm. c) zákona sa primerane vzťahuje § 16 ods. 1 až 3, 5 a 6, § 17, § 20 ods. 1 až 3, ods. 9 písm. a), ods. 10 a 12, § 21, § 22 ods. 1, 5 až 8. Na vykonanie osobitnej skúšky podľa § 78 ods. 2 písm. c) zákona sa vzťahuje § 22 ods. 2 písm. c). Na vykonanie osobitnej skúšky podľa § 78 ods. 3 písm. c) zákona sa vzťahuje § 22 ods. 2 písm. d).


03.01.2013 16:52

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Hodnotenie: Zlé

koľko právnikov, toľko právnych nádorov.. ehm narodov.. čoto.. názorov.. :-}


03.01.2013 16:58

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

soad
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

spravme si anketu :D


03.01.2013 17:11

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

:-D Každý zákon musí mať v sebe zabudovanú možnosť korupcie.

Ak trebárs pôvodný zákon nie, tak aspoň jeho preklad do slovenčiny ...

Povedať jasne, že toto len takto - to by právnici stáli v dlhom rade pred úradom práce... :-D


03.01.2013 19:39

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

PeterKeke
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Také články treba aby v tom boo jasno. 8-)

S mladou už máme obaja veľké, najväčšie, najsamnajväčšie vodičáky... >:-)


03.01.2013 20:02

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Každý si to vysvetlí po svojom, dnes som napísal aj na MINV, dopravná polícia, tak som zvedavý na odpoveď... :-)


03.01.2013 20:20

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

DUDO175
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

takže sa nič nezmenilo, VELKÉ Á môžem mať v 20-tke


03.01.2013 22:34

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Shomi
 Jogurťák 

Ikona

Awia urobil som menší prieskum 4/6 autoškol mi povedalo, že ano je možné v 20 tich z toho jeden pán mi vymenoval presné znenie zákonu a ,že pán pracuje na ministerstve to asi tolko tie ostatné dve povedali presný opak čiže ani autoškoly podla mna presne nevedia

Dalej som volal na dopravný inšpektorát (Kopčany) pán policajt mi povedal, že musíte splniť ten vek 24 inač sa nedá s tým poznatkom, že na konci rozhovoru povedal, že obráte sa na okresný úrad ešte, to ma trocha zarazilo a mi to pripadalo ako nevedomosť taktiež

na obvodný urad pre cestnu dopravu a pozemné komunikácie, je tam aj jeden pán čo má nastarosti všetky autoškoly zrejme alebo v jeho obvode kedže obvodné, pán má bohužial dovolenku je to na ulici Pri starej prachárni 14 takže po konzultáci s týmto pánom by sme mali vedieť, no uvidíme

Lebo ako jak spravili zákon ako ? 15,16,18 rokov a potom skok na 24 ako 6 ročný rozdiel sa mi tiež nezdá ako ano chceme aby sa menej ľudí zabíjalo na cestách, hlavne mladých zrejme kedže takýto zákon ale není to len o veku. Si myslím že skorej bude možné si spraviť vodičák na lietadlo ako na veľkú motorku :D, Ale na Slovensku sa ja ničomu už nečudujem ... iba sa smejem :D


04.01.2013 8:43

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Andrejco
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak už to bolo aj v správach
min. vek na veľkú moto je 24


04.01.2013 8:49

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

podla mna tych 24 r na velku moto je dobry napad


04.01.2013 9:18

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

podla mna je to velka kokocina najma z toho hladiska ako povedal pepi

18 rocny.... dnes uz dokonca 17 rocny drzitel B si moze sadnut do HOCICOHO bez obmedzenia vykonu

je to uplne rovnaky nonsens ako ze sa mozes legalne kazdy den ozierat na mol a vyfajcit tolko cigariet kolko vladzes ale za par gramov mariše alebo výjazd na motorke na lesnú cestu máš záznam v trestnom registri

nechcem aby sa diskusia otočila smerom k mariške alebo offroad jazdeniu len chcem upriamit pozornosť na to že pri dvoch kolesách štát a EU škrtí ako divá, na druhej strane pri štyroch kolesách žiadne obmedzenia výkonu a veku nie sú

- debil na motorke najviac ohrozuje sám seba
- ale debil na aute ktorý nebezpečnejší pre oveľa viac ľudí je "štátom chránený"


04.01.2013 10:19

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Podobne je to napríklad v Zákone o strelných zbraniach a strelive.

Na krátke i dlhé guľové zbrane, brokové, malorážkové a iné potrebuješ zbrojný preukaz. Ale paradoxne na "Jednovýstrelovú palnú zbraň s okrajovým zápalom" stačí vek 18 rokov a nič viac. S touto zbraňou chodia loviť slony a medvede a vyrábajú sa dnes celkom slušné flinty (predovky). Nechápem.


04.01.2013 10:31

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Na vsetky zbrane s okrajovym zapalom potrebujes zbrojak. Kratke su B a dlhe C. Volnopredajne od 18 rokov su historicke zbrane a niektore predovky a nicomu to nevadi. Len tak do offtopicu >:-)


04.01.2013 11:42

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Smernica:
Minimálny vek:
AM =16 rokov
A1=16 rokov
A2= 18 rokov -smernica nehovorí o možnosti udeliť VO A2 po predložení dvojročnej praxe a držby A1 pretože to je blbosť 16+2=18 a to je minimálny vek. Náš národný zákon ale túto možnosť v §78 ods.2 pripúšťa. Je na zváženie, či zákonodarca neupravil v tomto odseku len možnosť na získanie A2 bez absolvovania kurzu v autoškole a bez skúšky z odbornej spôsobilosti čo jasne upravuje písmeno d), čím zjednodušil prístup k VO A2
A= 20 rokov - ale naša právna úprava uvádza jednoznačne minimálny vek 24 rokov. Tu som názoru , že platí presne to, čo pri A2 a to dvojročná prax a držba A2 dva roky a to z toho istého dôvodu možnosti získania A bez kurzu v autoškole a skúšky z odbornej spôsobilosti. To podporuje aj fakt, že znenie odseku 2 a odseku 3 sú absolútne čo do textu aj obsahu rovnaké.
To, že by bolo možné získať VO A vo veku 20 rokov by ale muselo byť v zákone jednoznačne uvedené, čo nie je.
Toto má oporu aj v možnosti podľa smernice znížiť alebo zvýšiť vek pre udelenie VO pre jednotlivé skupiny. Napr:
AM= znížiť na 14 alebo zvýšiť na 18 rokov
B1= zvýšiť na 18 rokov
A1= zvýšiť na 17 alebo 18 rokov a to jedine v prípade, že by medzi minimálnym vekom pre skupinu A1 a A2 boli dva roky.tzn. minimálny vek by musel byť zákonom pre skupinu A2 zvýšený na 19 prípadne na 20 rokov ak by bol minimálny vek pre A1 zvýšený na 17 alebo 18 rokov.
Ak existuje POŽIADAVKA v zákone o minimálnej dvojročnej držbe A2 a dvojročnej praxe MOŽE sa povoliť vedenie podľa článku 4, ods. 3, písmeno c) bod i)
Náš národný zákon ale NEPOŽADUJE dvojročnú držbu A2 ani dvojročnú prax pretože je v ňom JEDNOZNAČNE určený minimálny vek pre A a to 24 rokov a preto nemôže upustiť od tejto požiadavky ( ktorá neexistuje) v prípade dovŕšenia veku 24 rokov.
Z vyššie uvedeného je podľa mňa absurdné uplatňovať výklad zákona opierajúc sa o smernicu ES s tým, že minimálny vek na A je možno "obísť" čestným prehlásením , ktoré NIE JE ZÁKONNOU PODMIENKOU ale v zmysle výkladu len a len MOŽNOSŤOU samozrejme za podmienky splnenia VŠETKÝCH zákonom stanovených ustanovení § 77 s VÍNIMKOU písmen f) a g)
Týmto končím v nekonečných debatách o možnosti jazdenia 20 ročných frkanov na motorkách nad 25/35kW a to od nadobudnutia účinnosti zákona 8/2008.
:-P ;-)


04.01.2013 12:07

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

MarekZ: sory, znova som si to prečítal, máš pravdu, zmýlil som sa.


04.01.2013 13:26

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MaTDR
 Jogurťák 

Ikona

co maju tie skutre stymto spolocne?


04.01.2013 14:41

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Cliford
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Z A2 na A budeš môcť rozšíriť po preukázaní dvojročnej praxe, absolvovaní špecializovaného kurzu, alebo vykonaním skúšky. Pripavuje sa novela, kde sa zmení výuka v autoškole a tak isto aj skúška z jazdy. Praktické jazdy v autoškole už budú bez inštruktora a tak isto bude aj skúška z praktickej jazdy bez inštruktora.
Praktická skúška bude začínať tým, že žiadeteľ bude musieť zodvihnúť motocykel, ktorý bude položený na bok. Ak to nezvládne ďalej v skúške nebude pokračovať. Ak to zvládne pokračuje ďalej s tým, že bude musieť ovládať nenaštarovaný motocykel, napr. potlačiť ho cez lávku, slalom, atď.
Ako sa preberali predpisy EU o udelení vod. oprávnení, tak isto sa preberajú predpisy o výcviku žiadateľov ( o autoškolách). Nikde v európe nesedí inštruktor za žiakom na moto či už v autoškole alebo na skúškach.
Do 19.1.2013 by mal byť upravený z.č. 144/2010. kde to bude jasne a zrozumiteľne napísané, že skupina A po dovŕšení 24 rokov, alebo praukázaní 2 ročnej praxe. teraz tam chýba to "ALEBO".


04.01.2013 15:19

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

... to je pravda. Všetko sa to pripravuje. Po novom, ten, kto nezdvihne motocykel nad hlavu, alebo, nenafúkne ústami prednú pneumatiku, aspoň na 2 bar, alebo, nevytlačí motorku v 12% stúpaní, aspoň 1 km, nebude pripustený k samotnému kurzu. Ale ak napíše čestné prehlásenie, že to všetko dokáže, tak môže ihneď jazdiť. Prisamveru tak to je. Nech sa prepadnem do zááápadného Nemecka, ak klamem :-))) .


04.01.2013 17:50

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

fokus
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

iba jedno slovo nesulad.
hopyke perfektne:D
egres uzasne;)


04.01.2013 19:16

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

hopyke super [dobre]
Dnes som čítal vo svojom obľúbenom českom pornočasopise a tam sa ti chválili, že buď 24 rokov alebo 20, plus dva roky prax. >:-)


05.01.2013 18:28

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Peter44: U nás to radšej viac zbyrokratizovali , aj v madarsku to povolili.... čo je dobré to si z europy nezavedieme, ale také STK áčky každý rok od r.2016 na to ich je k.u.r.v.y.


07.01.2013 9:25

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Napísal som znenie zákona ako by muselo byť ak by platil výklad zákona pre získanie skupiny A pri dosiahnutí veku 20 rokov:

§78
1) Minimálny vek na udelenie vodičského oprávnenia je
f) 20 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A

3)Vodičské oprávnenie možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý
a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A2 najmenej dva roky
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení vozidla skupiny A2
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo vykoná skúšku v Autoškole
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky § 77 ods.1 písmeno f) a g)

4) Vodičské oprávnenie možno udeliť žiadateľovi, ktorý nesplnil podmienky podľa odseku 3) ak dosiahne vek 24 rokov


07.01.2013 12:44

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

majo2901
 Jogurťák 

Hodnotenie: Dobré

Zdravim, mam moto 25Kw no skutocnost 80Kw.. co je viac ako dvojnasobok aj A2 35Kw. Co teraz? Mozem jazdit ked to bolo spravene este pred tymto zakonom? Ma vobec teraz vyznam tych 25Kw v TP? Ak obdoba je 81Kw? :-O


07.01.2013 15:39

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Zákon neplatí retroaktívne.
Môžeš jazdiť.


07.01.2013 15:40

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Shomi
 Jogurťák 

Ikona

Aj mna veľmi zaujíma ako je to v skutočnosti podla nového zákona

1.Môže majo riadiť takýto stroj po novom kedže v TP je 25kW a je to pomaly 4 násobok :D ?
2.Môžem taktiež jazdiť so skrtenou motorkou, ktorá bola uškrtená pred zákonom a v auguste ked mám po novom 35kw v novom zákone prepíšu motorku na mna napr. CBR 600 RR skrtená25kw norma okolo 80-90kw


08.01.2013 9:54

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

yogy17
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nechcem biť múdri neni som ani právnik ani sa moc do toho nevyznám len je tam jedna vec čo mi nedá ju sem nenapísať možno len trepnem blbosť ale podla podľa mňa je to tu dosť jasne napísané podla toho čo som čítal v tejto diskusii úryvok z čklánku ktorý napísal Awia treba si len všimnúť to slovíčko okrem:

d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g).

§ 77
Podmienky na udelenie vodičského oprávnenia
(1) Vodičské oprávnenie sa udelí žiadateľovi, ktorý k dátumu udelenia vodičského oprávnenia
a) dosiahol vek ustanovený týmto zákonom na udelenie vodičského oprávnenia,
Takže okrem dosiahnutia veku ustanovený zákonom

Upravené 2 krát. Naposledy upravil yogy17 (08.01.2013 9:58)


08.01.2013 11:35

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

yogy: Po miliónty krát ;-)

okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g).

okrem f a g, čiže a musí splniť.

a) dosiahol vek ustanovený týmto zákonom na udelenie vodičského oprávnenia,


08.01.2013 11:49

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

yogy17
 Turista 

Ikona

Sory nevšimol som si to ačko pred tým :-) Však môžme tu polemizovať o tom aj pol roka najistejšie to bude po 19.1.2013 potom sa uvidí ale keby to je tak ako hovoríš tak to je riadna hlúposť myslím si že je jedno či mám 20 alebo 24 ale ak som pred tým, nemal žiadnu skúsenosť na motorke menšej kubatúry a budem mat 24 tak skúsenejší nebudem podľa mňa by sa malo ísť postupne od AM až po dvoch rokoch povoliť vodičský na vyššie kubatúry a tak pokračovať až do A vždy dva roky praxe a aspoň 10 kondičných jázd nech si trochu zvykneš na silnejšiu kubatúru a je jedno či máš 40 alebo 20.Môj názor :-P


08.01.2013 14:55

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Zaujimave bude sledovat, ako sa vysporiadaju organy pri vyklade toho ustanovenia o veku, najma s ohladom na smernicu 2006/126, jej znenie je tu: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do...

Cast o minimalnom veku na A znie takto, je to cl. 4 ods. 3 pism. c):

Pre skupinu A je stanovený minimálny vek 20 rokov. Prístup k vedeniu motocyklov tejto skupiny však podlieha minimálne dvojročnej praxi vo vedení motocyklov na základe vodičského preukazu A2. Od tejto požiadavky na predchádzajúcu prax sa však môže upustiť, ak má žiadateľ najmenej 24 rokov.

V rovnakom zmysle je komentar k §78 aj v Dovodovej sprave k zakonu, je tam explicitne uvedeny sulad so Smernicou a nie je tam spomenuty ziadny odklon. Osobne som velmi zvedavy, ako k tomuto pristupia policajti, ak budu trvat na podla mna nespravnom vyklade §78, ze vek 24 musi byt za kazdych okolnosti splneny a nestaci namiesto neho dvojrocna prax, tak to bude vyklad v rozpore so Smernicou, s Dovodovou spravou (co nie je zavazny vyklad) a podla mna aj so zakonom. Rovnako je tato vec prijata aj napr. v Cechach, od 20 s podmienkou praxe, akurat nasi to technicky prijali tak, ze to umoznuje aj podla mna nespravny vyklad.

Ak sa to bude v praxi vykladat "od 24 za kazdych podmienok", tak sa do toho asi niekedy v lete pustim, bonzovat sa nema, ale hlasit sa to musi... >:-) Tieto europske pravne sracky budu nakoniec mozno aj na nieco dobre. :-)))


08.01.2013 15:34

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Marek: U nás platia slovenské zákony či smernica EU? ;-) Ale nechcem rozpútať ďalšiu diskusiu zhodneme sa na tom, že stav je divný - neistý a ja sa nechcem s nikým hádať :-)

Našiel som: www.automoto.sk/clanok/189901/zmeny-vo-vodicakoch-2013-...


08.01.2013 15:50

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Awia: plati zakon, ktory ale musi byt postaveny tak, ako je to v smernici. V pripade, ze nie je transpozicia smernice urobena dobre a je tam rozdiel zakon vs. smernica, musime zmenit zakon tak, aby vyhovoval. Pravo unie ma prednost pred nasim pravom.
Ak nie je prijata narodna zakonna norma do pozadovaneho terminu (co nie je tento pripad), plati priamo smernica. Ak je rozdiel medzi prijatym znenim a smernicou, Komisia ma povinnost konat vo veci nesuladu narodnej legislativy.

Pockajme ako sa to bude u nas aplikovat, potom sa uvidi, co s tym dalej. Hadat sa nechcem ani ja a na internete uz vobec nie >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (08.01.2013 15:52)


08.01.2013 17:12

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

MarekZ:
Ak existuje POŽIADAVKA v zákone o minimálnej dvojročnej držbe A2 a dvojročnej praxe MOŽE sa povoliť vedenie podľa článku 4, ods. 3, písmeno c) bod i)

Nechápem, čo je na tomto sporné a v rozpore so smernicou?
Požiadavka neexistuje a môže sa je akt dobrovolnosti .


08.01.2013 18:19

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

egres2: ano, ale to citujes jednu z podmienok z ustanovenia, ktore hovori za akych podmienok je mozne zvysit vekovu hranicu na A1 zo 16 na 17 alebo 18 rokov. S ustanovenim o minimalnom veku na A (20 rokov) to nema spolocne nic.

V odseku 6 clanku 5, ktory stanovuje, za akych podmienok mozno zvysit alebo znizit vekove hranice, sa o moznosti menit minimalnu hranicu 20 rokov na neobmedzene A nepise nic, takuto moznost staty teda nemaju.


08.01.2013 18:20

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

"mam moto 25Kw no skutocnost 80Kw.. co je viac ako dvojnasobok aj A2 35Kw. Co teraz? Mozem jazdit ked to bolo spravene este pred tymto zakonom?"
.
.
.
"Zákon neplatí retroaktívne.
Môžeš jazdiť."


@ egres2: "pred tymto zakonom" to znamena ze sa mozem obhajovat datumom prvej evidencie v SR? napr. r. 2005 :-}


08.01.2013 18:45

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

auto.pravda.sk/poradna/clanok/110-za-blokovanie-invalid...


09.01.2013 9:09

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

MarekZ:

Členské štáty môžu zvýšiť alebo znížiť minimálny vek pre
vydanie vodičského preukazu:
a) pre skupinu AM znížiť na 14 rokov alebo zvýšiť na 18
rokov;
b) pre skupinu B1 zvýšiť na 18 rokov;
c) pre skupinu A1 zvýšiť na 17 alebo 18 rokov;
— ak sú dva roky medzi minimálnym vekom pre skupinu
A1 a minimálnym vekom pre skupinu A2 a

— ak existuje požiadavka predchádzajúcej najmenej dvojročnej
praxe na motocykloch skupiny A2, môže sa
povoliť vedenie motocyklov skupiny A, ako je uvedené
v článku 4 ods. 3 písm. c) bod i);

c) Skupina A:
i) motocykle
— Pre skupinu A je stanovený minimálny vek 20 rokov.
Prístup k vedeniu motocyklov tejto skupiny však
podlieha minimálne dvojročnej praxi vo vedení motocyklov
na základe vodičského preukazu A2. Od tejto
požiadavky na predchádzajúcu prax sa však môže
upustiť, ak má žiadateľ najmenej 24 rokov.

Čo ti je na tomto nejasné??

Ešte k tomu "minimálnemu" veku.
Ak je v ktorom koľvek zákone uvedená minimálna hranica tak je minimálna a neviem, že by nejaký zákon umožňoval znižoval túto hranicu len tak "všeobecne"bez priameho odkazu.




09.01.2013 9:14

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Znížiť nehodovosť motocyklistov má za úlohu sprísnenie získavania „vodičáka“ na veľké motorky (skupina A). Oprávnenie si budete môcť urobiť až od 24 rokov. Skôr budete môcť získať takéto oprávnenie na „veľké áčko“ len v prípade ak spĺňate požiadavku postupného prístupu a mali ste už dva roky oprávnenie na motocykle s objemom do 125 kubických centimetrov (A1). Teoreticky najnižší vek sa tak zvyšuje na 20 rokov.

Ani sa nečudujem, že sa u nás vykladá zákon tak, ako sa vykladá ak sú dostupné takéto "fundované" zaručené výklady.

Podľa tohoto stačí dokonca už len A1 a hurá na veľké A čko. :-P :-P :-P
Alebo ešte lepšie. Ten kto nemá dva roky A1 môže ísť do prdele aj s dvojročným A2 a bude čakať do 24 rokov. :-D :-D :-D
A ci pičo :-@


10.01.2013 22:45

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tvrdohlavec
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Panstvo poprosim Vas o nazor. Napriklad ak mam vodicak len A2 do 25kW a teda sa mi automaticky zvacsi do 35kW mozem kupit konkretne KLE 500,ktora ma presne 35,81kW ? Dakujem.


10.01.2013 22:54

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

kúpiť si môžeš čo chceš....ale zákon jasne píše.... s výkonom nepresahujúcim 35 kW, myslíš si, že 35,81 kW nepresahuje 35 kw?.... :-}


10.01.2013 23:02

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tvrdohlavec
 Kávičkár 

Ikona

Tak trosku som dufal,ze tie desatinky tam nezavazia,ale :-((( Vdaka.


13.01.2013 10:37

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Vilinko27
 Turista 

Ikona

ja ked som prihlasoval moto na starom technickom som mal 71kw na novom mam 70 ved skus tu kawu prihlasit mozno tych 35,81 zaokruhlia na 35 :D nikdy nevies u policajtov, oni su ako zeny hovoria nie myslia ano :-D


19.01.2013 15:48

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Naiqo
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak ako to je stým zákonom .. čítal som : www.svetmotocyklov.sk/clanky/aktuality/905-zmeny-v-zako...


20.01.2013 0:03

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Shomi
 Jogurťák 

Ikona

Naiqo - s týmto článkom si ma neuveritelne potešil :-) diki za link s radosťou idem spať :D


29.01.2013 22:51

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Naiqo
 Jogurťák 

Ikona

Vie mi niekto vysvetliť ako to je ?


02.02.2013 17:20

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ak mám XJ6 ktora má originál 57kw ale je škrtená na 25kw. Môžem na nej legálne jazdiť?


19.02.2013 20:48

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Awia Každý si to vysvetlí po svojom, dnes som napísal aj na MINV, dopravná polícia, tak som zvedavý na odpoveď... (3.1.2013)
- tak aká je odpoveď môžeš to tu zavesiť.... 8-)


20.02.2013 13:54

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

na MINV si môj mail prehadzovali ako horúci zemiak... Dodnes som nedostal odpoveď na moju otázku na základe ktorého paragrafu, je tu názor Mgr. Bujnu - Oddelenie prevencie vnútorného odboru kancelárie prezidenta Policajného zboru




Dobrý deň.

Odbor dokladov a evidencií Prezídia Policajného zboru obdržal Vašu žiadosť o poskytnutie informácii týkajúcich sa udelenia vodičského oprávnenia skupiny A po 19.01.2013. Na základe uvedeného Vám oznamujeme nasledovné informácie.

Vodičské oprávnenie skupiny A po 19.01.2013 oprávňuje držiteľa na vedenie motorových vozidiel skupín A, A2, A1 a AM. V zmysle § 78 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon č. 8/2009 Z. z.") vek na udelenie vodičských oprávnení na vedenie motorových vozidiel je:

(1) Minimálny vek na udelenie vodičského oprávnenia je

a) 15 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny AM,
b) 16 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A1 a B1,
c) 17 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny T,
d) 18 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A2, B, BE, C1 a C1E,
e) 21 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny C, CE, D1 a D1E,
f) 24 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A, D a DE.

(2) Vodičské oprávnenie skupiny A2 možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý

a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A1 najmenej dva roky,
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení motorového vozidla podľa § 75 ods. 3 písm. a) zákona č. 8/2009 Z.z.,
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole,
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g) zákona č. 8/2009 Z.z..

(3) Vodičské oprávnenie skupiny A možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý:

a) je držiteľom vodičského oprávnenia skupiny A2 najmenej dva roky,
b) predloží čestné vyhlásenie o tom, že má najmenej dvojročnú prax vo vedení motorového vozidla skupiny A2,
c) vykoná osobitnú skúšku z vedenia motorového vozidla alebo absolvuje osobitný výcvik v autoškole,
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g) zákona č. 8/2009 Z.z..


To znamená, že je možné dostať vodičské oprávnenie skupiny A pred dovŕšením veku 24 rokov za predpokladu splnenia podmienok daných zákonom, ktoré sme uviedli vyššie. V prípade akýchkoľvek ďalších nejasností ohľadom udeľovania vodičských oprávnení kontaktujte Odbor dopravnej polície Prezídia Policajného zboru, nakoľko táto problematika spadá pod ich pôsobnosť.
S pozdravom

Mgr. Bujna
Oddelenie prevencie vnútorného odboru kancelárie prezidenta Policajného zboru




Pýtal som sa znovu na základe ktorého paragrafu a ktorého zákona, pýtal som sa konkrétne na bod d o ktorom sa tu dosť diskutovalo...

Zdravím,

Vďaka za odpoveď, zákony mám dosť preštudované a práve preto sa pýtam. Práve spomínaný bod d) hovorí
d) splní ostatné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia okrem podmienky podľa § 77 ods. 1 písm. f) a g) zákona č. 8/2009 Z.z..

Hneď prvá podmienka a) je podmienka minimálneho veku. Tá nieje zahrnutá v časti okrem.

Dostal som odpoveď, ktorá nič nevyriešila:




Dobrý deň.

Áno, pokiaľ žiadateľ splní podmienku praxe vedenia vozidiel skupiny A2 počas najmenej 24 mesiacov a splní ostatné zákonné podmienky na udelenie vodičského oprávnenia podľa § 78 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov znení neskorších predpisov .

Mgr. Bujna
Oddelenie prevencie vnútorného odboru kancelárie prezidenta Policajného zboru




Tak si z toho vyberte svoje. Odpovede Mgr. Bujnu sú žiaľ len citáciou zákona, o ktorom sa tu aj tak vedie polemika...


20.02.2013 14:10

Re: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013

egres2
 Kávičkár 

Ikona

Stále to isté.
Ak frkanom vyhovuje jazdiť na 100 koňových motorkách tak pomer váhy /výkon je tak ako im vyhovuje.
Ak frkanom vyhovuje jazdiť ako 20 ročný na 100 koňových motorkách tak zákonom minimálny vek neplatí ak donesú potvrdenku od výhybkára.
Každému dám na výplatu menej ako určuje zákon o minimálnej mzde.
Každému zrazím viacej ako určuje zákon o maximálnom vymeriavacom základe.
Pokiaľ je v zákone uvedené MINIMÁLNY alebo MAXIMÁLNY tak tieto hodnoty nemôže žiaden predpis znížiť alebo zvýšiť.
21 rokov. 24 rokov ale furt od 20 rokov. I-GRR
Ku.va nech dávajú veľké áčko už pri zápise do matriky lebo toto je ko.otizmus maximálneho rangu kolom dokola.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.