Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1020 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 2523
Áno, bolo to v pohode: 48% (1205)
Nie, bolo to ďaleko za: 52% (1318)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Cassida-apex-06-2018

Adamoto KTM

Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (9 hodnotení)

Diskusia k článku: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.05.2018 20:48

Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ola Fiši..

sa ozvi, ked to budeš mat solo na vác dní. by sa tak trochen dala zbúchat porovnávačka, kam sa KTM od roku 2008 posunula (ked nejdeme nad liter)

si si usltlal v pátej? to je tá pravotočivá čo ide do potom tej dlhej utáhnutej na konci?

Pozri obrázok


22.05.2018 21:14

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

meloking
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

dizajnu konceptu ma prilis navnadil a produkcna verzia bola preto pre mna sklamanim.
rovnako tych 20 kilo navyse oproti mensiemu djukovi.


22.05.2018 21:30

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: ChesterTT: áno Česterko, to je ona. Lecel sem jak kabela. Studené gumy...

Herghott


22.05.2018 22:36

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mňam, človek sa normálne namlsá, aj takto pred spaním. [dobre]

A keď som ich tam ešte vo štvrtok videl premávať sa po trati, nechýbalo veľa, aby som sa nešiel spýtať, či by sa na pár kôl dôchodcovským tempom nedalo... :-}


22.05.2018 23:53

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: hentaká školácká chyba... maxxisy. vole.. víš dze sú dobré maxxisy? já to mám na horském bicygle. na motorku bych to v živote neobul. né na cestnú. jednoducho nemajú potrebné nov-háv na to, aby spravili gumu. na dvestopadesátku od juki? nech sa lúbí. tam sa to vyberá podla teho jak sa ci lúbí dezén. ale ked nékdo ide robit jakože skalpel.. ale KTM ušetrila 7 euro na koleso.. pri motorke za +/- 10 litrov..

ináč.. skalpel. som nevedzel či mám plakat, alebo sa smát.. nékdo spraví promo - dze kurva je v článku link na promo skalpelu? dze ide týpek po predom nakreslenej čáre a má v rukách ozaj lejzer. presný, ukrutný, neúprosný.. a potom na to nedajú brembo, nastavitelný podvozek to nevidzelo a ked som na výstave zbadal nádrž a výfuk, bolo mi do plaču.. celé by ma to nesralo u japonca, či HD. ale KTM mala toto 10 rokov dozadu v ich "lowcoste"!!!!

skalpel.. ked to nastavá na chuja od výroby na (hovno) maxxis a dáš tam pirellku, nebodaj TOP šport-turistu conti RA3 a odskok ci začne drat nábežné hrany dezénu, tak si skončil.

nejdem hodnocit tvoj článek, priznám sa ci, nečítal som šecko (5 vét a friško kukol obráski) ale tá motorka je smútek, kerý spravila merkelová a EURO. ten motor nech je o 5 kilo tažčí jak LC4. ale na šaso sa dalo ubrat. moj duke 690 2008 mal 148,5 kila!!! v tej dobe!! dze je toto? a podla mna to za plynom nepojde ani zdaleka jak 990.


23.05.2018 8:09

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Video: KTM 790 Duke 2018 - predstavenie Bratislava



Veľmi slušné videjko! >:-)

P.S.: Moc to prežívaš Česťo, marketing je dnes oveľa silnejší, ako pred desiatimi rokmi a ani cost-saving nebol vtedy až taký okatý, hoci už trojkový Duke naňho podľa mojich osobných dojmov trpel, hlavne pri cene 10 litrov za funglovku. Čo na tom, že WP a Brembo, keď to zabili niečím takýmto:

:-~


23.05.2018 8:12

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Chesto> tak sa rozhodni, ci chces porovnavat so 690 alebo s 990. Lebo porovnavat vykon s 990 a hmotnost so 690 je podla mna mimo.
Suhlasim, ze prirastok 20kg je moc*. Asi preto nechavaju v ponuke aj 690 - je to ina kategoria, aspon ked na to pozeram takto papierovo to tak citim.

*Ak si zoberieme, ze je tam o valec navyse, troska vacsi razvor, vacsie zdvihy, dva kotuce vpredu.... asi je to tych 20kg ospravedlnitelnych. Konieckoncov, konkurencia je na tom s hmotnostou podobne. Co mozno stoji za zamyslenie - KTM byvala z tych lahsich a teraz to tak zrazu nie je. (!!!)
Ze tam nie je brembo, ani nastavovanie podvozka...to je za 10.000 eur trocha sklamanie. Na druhu stranu, ak to berieme ako nastupcu 990 superduke (ja to skor vidim takto, nez ako nastupcu 690), tak ten stal 400tis Sk, co je na dnesne 12.000 eur. Inflacne snad aj trocha viac... takze to je zasa plus.

A podla Hergotovych slov som pochopil, ze jazdil na to vysmátý ako lečo. A o to ide, nie?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (23.05.2018 8:13)


23.05.2018 8:30

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Krakatau: argument "načo ci je brembo a nastavitelný podvozek pri takemto výfuku" je biedny jak prsá kórejskej atlétky.

to já po tvrdém a pive prežívám šecko. ale ani zdaleka tak silno, jak po pátém šluku ked mi ide plúcá roztrhat (nefajčár) to mám potom hodzinové monology s intonáciu za kerú by sa ani Adolf nehambil :-D

čo pindáš na výfuk u 690? to bola geniálna vec! tažká ale dole, aby nemrvila manévruvatelnost. vdaka temu mohli spravit krásnu lahkú ostrú ničím nerušenú prdélku. ani jeden aftermarket výfuk nevyzeral na tem o moc lepší, nékeré boli škaredšé a nékeré totál katastrofa - môj názor.

za cenu 10 litrov si dostal créme de la créme. a to taký, že ked robili eRko, tak nebolo čo zlepšit. museli prevrtat valec. to je u mna ready to race. kde boli v podobnej cene taliani s monstrom 696, to sem napíš

kukaj tú prdélku!!
Pozri obrázok


23.05.2018 8:48

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

ChesterTT: Veď o tom to je, že každý máme svoj názor a uprednostňujeme iné veci. ;-)

Mňa osobne by viac nasralo, keby sa mi hentaký výfuk rozpadol, keďže to ovplyvňuje technický stav motorky, ako nenastaviteľný podvozok, do ktorého by som nešahal, aj keby bol nastaviteľný, lebo mne to proste netreba a brzdy "J. Juan", ktorým by som tiež pri mojom štýle jazdy neprišiel "na hranu". :-)

matus: Súhlasím! [dobre]


23.05.2018 8:51

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: jop. vysmátý jak lečo a o to ide [dobre]

teraz som si kukol videjo - je to pecka!!! :-O :-O klobúk dole.

porovnávat. sa to nedá ani a ani. uvidíme ako dlho ostane 690 v ponuke, ale mohla by. 20 kilo je na úzkej ceste echt cítiť. a ďukes stál pod 10 litrov. bolo to 296 tišic korun pokál dobre pamatám. bolo to tak. bud litrový japonec, alebo šestkový europan.

porovnávat hmotnost - a to s tebu súhlasím. rakušáci bývali na číslach, keré japoncom kalkulačky nevedzeli vyrátat.

si to zober.. je to niečo medzi, rátam. otázka je, jaké živé budú tie žrebce, čo tam sú.
690 - 149 kilo - 70 koní
790 - 169 kilo - 105 koní
990 - 186 kilo - 133 koní
je to presne medzi a neviem to porovnat so 690, kedže ju nemám. sú ale cesty, kde malý duke jasne vedie, sú cesty, kde 990 využije každú mrcinu z počtu 133. schválne sem nedávam 1290, lebo to neni iná liga, to je iný šport.

toto sú neni hltače kilometrov. preto rátam, že v kurvenrajchu, na šturci a pod ide o jazdca. tam je 990 vs 690 rovnocenný súboj a ide o "detaily" typu - echt mám dobré brzdy? a povozok mi v náklone nepláva? drží to stopu?


23.05.2018 9:27

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: ChesterTT: Podľa mňa úplne zbytočne dookola porovnavaš svoju 2008 - svet a aj KTM sa odvtedy zmenila. Už posledná 690 mala nenastaviteľný podvozok, 43mm a pod. Načo to komu je? Ak je moto postavená dobre, za lepšie - konkurenčné peniaze tak je to OK... 90% ľudí to nevyužije. No a potom je tu 690 R pre fajnšmekra... ale treba prisypať dukáty. Predpokladám že podobnou cestou pôjde aj 790...

790 som nejazdil zatiaľ - proste sa to nedalo časovo skĺbiť ale som hodne zvedavý... Hodne sa mi páči aká je kompaktná a páči sa mi ten malý motor. [dobre] Tajne dúfam že to bude niečo ako bola Nuda 900... Uvidíme...


23.05.2018 14:39

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

škoda reči tuto..


23.05.2018 14:53

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Awia: nechcem tu drukovat ChesterTT, ale je smutne, ze rocnik 2018 nema co ponuknut navyse oproti rocniku 2008, okrem farebneho displeja a 5 cipov/integracov... Mozno sa mylim a presvedci a ponukne. :-)

Nove motorky, zacinaju byt tazke ako prasa, lebo sa setri na pouzivanych materialoch. Plasty ma "adventure" moto krehke a "skalpel" ma podvozok pomaly horsi ako Versys 650.... Ale marketing zas je na urovni.... :-)))


23.05.2018 15:16

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

jura224
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

jasne, ze kazde kilo dole na motorke je plus, ale motorka je teda aj so svojou vahou aku ma vyborne ovladatelna, na zakruty ako vysita. ze nema nastavitelne predne tlmice, mi nevadi, aj tak by som do toho asi nesahal. na moje prekvapenie vyborne tlmi nerovnosti a zatial co som s nou bol si zajazdit, vyborne ovládanie aj pri sviznejsej jazde. takze za mna podvozok na jednicku. jasne ze je vzdy co zlepsovat, ale toto sa im fakt podarilo [dobre]
ze tam neni brembo? skoda, ale aj tieto co su tam brzdy su super, na cestu plne dostacujuce, okruh uvidim ked pojdem.


24.05.2018 9:58

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: ChesterTT: Česťo sa nedurdi. Dnes si pamätám ako mi v KTM hovorili ako sa poucili z vlastných chýb ked stavali príliš radikálne moto. Moto sa stavaju také akí su jazdci. 90% ľudí ten potenciál nevyužije, podvozok nastavovať nevie, nikdy sa toho nedotkne. Tejto väčšine takto postaveny Duke vyhovuje a cenovka je lepsia...

Pre fajnsmekrov pride (predpokladám) verzia R. Rozdiel v cene bude. Vies aky bol pri 690? 2000eur ;-)
Vojvoda tlačí na pílu - KTM 690 Duke a Duke R 2016 na Kanárskych ostrovoch

Každý si pride na svoje. A o tom to je...

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (24.05.2018 9:59)


24.05.2018 13:47

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: menis nazor dost casto. Tu si testoval F850GS a nenastavitelna predna vidlica je negativum aj v tabulke aj v texte. Pri rozhodne ultimatnejsej Duke 790 to zrazu nie je taky problem? Konkurencia ju ma, ale tu uz nechyba? Cakal by som konzistenciu v nazoroch...

Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku

A v jednej tabulke je servisny interval 10k a v druhej 15k, co je spravne?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Menton (24.05.2018 13:56)


24.05.2018 14:28

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Menton: Ja názor nemením, to len ty čítaš čo tam nie je.
Duke 790 je naháč - podvozokovo ak je nastavený správne bude fungovať správne. Zvyčajne na ňom bude jazdiť jedna osoba, blbnúť v meste a po okolí asi nepôjde na turistiku, a bude jazdiť len po asfalte.... Navyše predpokladám, že KTM o rok prinesie aj verziu R s nastaviteľným podvozkom... To je gro môjho príspevku - lacnejšia, jednoduchšia verzia pre masy a drahšie vybavené eR-ko pre fajnšmekra.

F850GS je turista. Jazdiť by mal na ceste aj v teréne, často aj vo dvojici a s batožinou. To všetko je predpokladom na to že nastaviteľný podvozok dáva úplne iný zmysel (nehovoriac že konkurencia ho má). Navyše sa nechystá žiadna verzia R, ktorá by to vyriešila a pravdepodobne ani 850 Adventure nebude mať nastaviteľný predok...

Tabuľky opravoval Hergi už ráno, správne je 15000 servis interval.

Awia


24.05.2018 15:13

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: máš recht. stavali radikálne veci a 90% ľudí to nevedelo využiť. a tak nejako sa mi do podvedomia tá značka vryla. išli si svojou cestou. takto skončili +/- v mainstreame. ja to celé chápem. a viem že to robí lepšie čísla. aj oranžové rámy na všetkom robia lepšie čísla, lebo predtým to mali len eRká a tie si rozoznal na hony daleko. len mi je to celé lúto.

a ten marketing im zostal. ak ked produkti zmakli, jasné že aj menej tlačia na peňaženku.

nič.. budem už ticho, lebo mi v KTM ani šróbik už nepredajú :-D :-D


24.05.2018 17:21

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: presne ako pises, vacsina ludi podvozok nenastavuje. Ale nasobne viac ludi bude chciet nastavit Duka ako GS. Lebo 1. na turisticke prdkanie krajinou netreba a 2. na GS mas ESA a dovidopo jedno kliknutie a podvozok nastaveny na batizinu, spolujazdca, ci profil cesty. A s ESA sa kupuju skoro vsetky GS, dokonca male GS ma Dynamic ESA, takze tvoje plakanie nad nastavovacim podvozkom pri GS je mimo realitu velkej vacsiny majitelov. Lebo mlatit v terene je nebude skoro nikto.
Akrem toho, v diskusii o PCX si sa mi smial, ze chcem premiovy podvozok v rozpoctovke. Tu je rozpoctovy podvozok v premiovke a ty to nedas do negativ a este to tvrdohlavo obhajujes v diskusii? :-O Fakt mas divny dvojaky meter na podvozok....

Ked som pisal o servisnom intervale, chyba este bola...


24.05.2018 18:29

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Menton: Dynamic ESA na GS850 je iba na zadnom tlmiči - o tom to je. :-P Nechce sa mi s tebou naťahovať. Myslím že vyššie som povedal všetko. Určite na turistovi, ktorý jazdí on, off, sólo, dvaja, + batožina potrebujem podvozok nastavovať viac ako na náháči...

Ak nevidíš tak ešte raz jedna veta Copy/Paste: To je gro môjho príspevku - lacnejšia, jednoduchšia verzia pre masy a drahšie vybavené eR-ko pre fajnšmekra. - netýka sa len KTM Duke aj iné značky to tak robia... A iné zas nie... čo je škoda...


01.06.2018 14:55

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľmi podarená motorka [dobre] nejdem znevažovať chýbajúci nápis brembo na strmeňoch, ani chýbajúce koliečka a skrutky na tlmičoch, pokiaľ sa nezveziem. Na dotyk a na posed to vyzerá na veľmi slušné povozenie, promo video sľubuje ešte viac. Je rok 2018, doba je úplne niekde inde ako 10 rokov dozadu a niektoré motorky vyjdu z fabriky tak dobré, že netreba na nich nič meniť, tak prečo to zhadzovať za nenastaviteľný podvozok keď je dosť pravdepodobné, že bude vyšpičkovaná verzia R? V Československu sú traja-štyria ľudia, ktorí vedia ladiť podvozky (myslím športový podvozok na športovú jazdu, nehovorím o turistoch a klikaním v menu COMFORT-NORMAL-SPORT), tak pre koho tie koliečka? Do podvozkov sa neserú ani veľkí strelci-pretekári, ale s poznatkami prídu za technikom, ktorý ,,pokliká". To len niektorí slováčiskovia si myslia, že keď vedia definovať kompresiu a odskok, tak sú majstri podvozkov :-} :-*


01.06.2018 15:05

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Varan> neni som taky frajer aby som si klikal kadetade a rozdaval mudrosti.
Ale klikam - na velkej to pri nastaveni komfort nebolo ono pri agresivne jazde. Takze som klikal, podla manualu.
Na malej som klikal - na tvrdo v piesku, na makko v kamenoch - podla manualu.

Ak by som to nemal, rozhodne by mi to chybalo. Takze povazujem to za negativum.


01.06.2018 15:11

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: matus: ano, ked mas manual, je to ine. Ano, pri offroad masine podobne podla manualu. Ale na motorke do mesta a na vylomeniny po okoli + prilezitostne na okruh to nie je take nevyhnutne. Inymi slovami, kto velmi chce, pocka si na R. Aj tak som uz zo skusenosti vnutorne presvedceny, ze nenastavitelna KTM bude lepsie fungovat ako vsetky nastavitelne japonske mašiny v tejto cenovej a vykonovej triede.


01.06.2018 18:31

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Re: Varan: [dobre] [dobre] [dobre]


03.06.2018 18:52

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

sloso
 Kávičkár 
Nový člen
Ikona
Hodnotenie: Dobré

790 Duke mám doma už asi mesiac a nemôžem povedať jedno krivé slovo. Brzdy si myslim ,že sú dosť ostré , na bežné vozenie dobré až až.. na okruh nechodím ani sa nechystám. Čo sa týka podvozku , taktiež spokojnosť, žiadne nastavenia mi nechýbaju... Som z tej mašiny dosť uneseny...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sloso (03.06.2018 18:59)


11.06.2018 15:59

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: sloso: ako som to tu cital, Tvoj prispevok majitela nema velku vypovednu hodnotu :-) Ty totiz jazdis vlavo! :-O :-))) :-P
Ty aj inak svietis.... takze my potrebujeme na jazdu vpravo ine svetlo vpredu a nastavovanie podvozku. ;-)


11.06.2018 16:11

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: kankoXF: Vlavo je lepsi asfalt?
To by vysvetlovalo, preco cesi (aj u nas) jazdia po dialnici vzdy v lavom pruhu.


11.06.2018 20:48

Re: Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: >:-) :-O toto neviem potvrdit. Nie som cech....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.