Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2669 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVýrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
22.10.2018 11:20

Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Celkom v pohode kratky "popis" 1250ky.... az na jedno velke ALE k rychlemu testu:

To fakt musim citat nevyburene pubertacke: 160 na obchvate hned, .. sa z toho bez problémov vymotá na štandardných 150 bez podraďovania...lietam po dialniciach obvyklych 180....???
Toto je popis a informacie od koho? Fero z Marikovej si pozical GePeZetku bez papirov?

No diky.... [zle]


22.10.2018 11:30

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kankoXF: fuha :-) Mam 36 rokov, tri deti, a som flegmatik. Urcite nie nevybureny pubertak. Jazdim normalne ako motorkar.

Neviem ci niekoho zaujima ako sa nove GS sprava pri 90 km/h.

Herghott


22.10.2018 11:47

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: mam o nieco malo viac rokov, menej potomkov....160 a 180km na obchvate mesta kde je 90 a 180 po dialnici okrem DE mi nepripada normalne. Nie je to dobry priklad pre 18 rocnych zacinajucich s cerstvym Ackom.

p.s.: Roky som jazdil A6 a par rokov mam litrovu motorku. Pri 180 dost riskujes....


22.10.2018 12:07

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

picaso
 Edvenčr 

Hodnotenie: Zlé

chapem ze chcel vyjadrit ze oproti 1200 je motorka stabilna a dostatocne vykonna a nie je problém takouto rychlostiu sa pohybovat

radsej asi nepisat kde sa dosahuju rychlosti [zle]


22.10.2018 13:31

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

matoj
 Turista 

Ikona

klasika len frflať a kritizovať, kto z Vás tu už napísal nejaký článok? Test? Cestopis? Aby sme sa mohli vyjadriť?


22.10.2018 13:35

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

GaST
 Kávičkár 

Ikona

HOĎTE DO MŇA KAMEŇOM... mam toho na životnom tachači výrazneviac ako Peťo, a čuduj sa svet - tiež tomu rád vytnem ak to situácia, motorka a okolnosti dovolia... že to dal do článku nie je ažtaké zlé, (ono tych puberťákov bude na GS1250 asi pomenej) nie som veľmi presvedčený, že si budú z Peťa brať príklad... bez urážky, prosím.


22.10.2018 13:50

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

je vela situacii, ked sa da obchvate vytnut aj take rychlosti. Nikde Hergott nepise, ze tak isiel na tempomate od letiska po Lafranconi...ine som chcel - ja sa cudujem, ze sa neboji kliftonov! Toto by uz bolo za 7 stovák...


22.10.2018 14:11

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zeby aj v Salsburgu mali Lafranconi most? Neviem, mozno maju, no este blizsie maju dialnicu do mnichova :-D


Hergi: aku to ma spotrebu(staci udaj z displeja) pri takejto sviznejsej jazde? Pri nejakej inej motorke si to spominal v clanku, kde to bolo celkom dost. V tabulke sa udava 4,75, mne sa na 1190 tiez podarilo spravit 4,5 litra, ale to bolo velmi veeeeelmi kludne tempo... Pri sviznej jazde aj 6,5l. Ci tato 1250 ozaj vie jazdit sviznejsiu turistiku do 5 litrov?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (22.10.2018 14:11)


22.10.2018 18:00

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kankoXF: sorry, ale mne to pripada normalne. Neviem ci si bol niekedy na dialnici trebars v Taliansku, tam 180 jazdia aj plechovky. Mam Multistradu a 180 je pre nu normalna pohodlna cestovna rychlost.

Re: matus: 7 stoviek dokazem znova zarobit, ale novy vodicak nie... Vsetci vieme pre koho je ten zakon nastaveny, ze nemusis prist o vodicak...

Re: janoval: Janci, ja som mal 1250 tutok v Blave (teda sorry, v Nemecku, hah), Awia bol v Salzburgu... Mali sme dve rozne motorky v rozdielnych casoch.

Ufff, ale priznam sa ze spotrebu sme nepozerali. Fakt neviem :/

Herghott


22.10.2018 19:27

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: OK. Nechajme to tak. Ja som ziskal skusenost, ze to nie je v poriadku a ze okrem DE nikto nepocita s niecim, co ide 180 a viac po dialnici a mestskom obchvate.
Ty mas moto, ktora ti v pohode tak jazdi.... OK. Napriek tomu si dovolim tvrdit, ze viac ako polovica turistov (sport touring) tak nejazdi a na R1200GS urcite nie.

Mne vadilo na GS vzdy v minulosti to, ze nad cca 6500-7000 ot to bolo mrtve trapenie a pred tym ten dieslovy charakter. Ak ta motorka “ozila” budem uprimne rad. Len dufam, ze to elektricky-mechanicke udelatko bude fungovat a bude spolahlive aj po X tisic km.


23.10.2018 7:46

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kanko neviem kedy naposledy a na akej motorizacii GS si sa vozil, dizlovy charakter motora mali stare 1150 a mozno este prve 1200 OHC

mozem ti ale zodpovedne povedat ze uz OHC - DOHC vzduch je citelny rozdiel

DOHC vzduch - LC 1200 je rozdiel jednej dvoch tried (ako majitel KTM 950 SM citaj - vzduchac oproti vodnikovi motoricky skraka "nejde" :-))) )

LC 1200 a LC 1250 ti zatial neviem povedat aky je rozdiel ale urcite zas bude citelny


chapem ze teba ako cloveka co vlastni a je spokojny s KTM 950 SuperMoto nemoze GS uz z titulu na co je urcena nikdy nadchnut... len po tvojom morálnom entrée ohľadom MPR sa mi natíska otázka na čo máš tú svoju SuperMoto? Jazdíš s nou na kochačku a vždy zásadne podla pravidiel cestnej premávky. Ak áno nebol by ti lepší nejaký chopper 750? :-))) >:-)

Kto z nás je svatý nech hodí kameňom... ;-)



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.10.2018 7:47)


23.10.2018 7:50

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raz som musel ist na Multe po dialnici 80 km/h, lebo bola zuzena do jednehu pruhu a nedalo sa predbiehat. Cele to trvalo asi 10 km, vonku bolo 40 stupnov. Myslel som, ze zdochnem ja aj Multa.

Herghott


23.10.2018 8:52

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Pohodlna cestrovna rychlost je priamoumerna nastavenim aktualnej osobnosti cloveka. :-))) sa mi zda, fanouši.


23.10.2018 11:00

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: pozri nechcem uz k tomu pisat, ale mam 990 SMT a rad by som zdoraznil ti “T”.... Ta motorka mi v Alpach da vsetko do 120 km/h. Dialniciam sa vyhybam, ale obchvat okolo Viedne davam +10 oproti MPR a tak isto okolo BA.

Ked som mal XF650 a isli sme do Malaciek od Jablonice a Ty za mnou, tak si tvrdil, ze tomu dobre nakladam. Je to mozno 8-9 rokov, mozno som spomalil, alebo Ty zrychlil. :-D

K BMW gs1250: pojdem sa na jar previest a skusim v sebe vypnut pocity z LC8 a WP a povozit na tom vylepsenom boxeri.
Kolko to ma natankovane bez kufrov a chranicov chranica? Toto mi bude asi vadit! Ze znovu o +5kg oproti minulej generacii. A chcem palubovku nie tablet, ten som mal tusim v roku 2002 na Suzuki Freewind 650 XF a skoro kazdy sa mi smial, ze kde mam rucicky. Asi zle na casovej priamke nastavujem body pre aktualny stav mojej osobnosti....


23.10.2018 12:53

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kanko aha sorry ja ze mas SM.

Ked uz zdoraznujes to "T"... nuz ano, SMT je etalon turistickej triedy. KTM touto motorkou zrazilo konkurenciu na kolena... :-D ...leda zeby ne. :-D


23.10.2018 16:21

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: :-O :-))) :-)))

Pockaj ked Ta stretnem ty “etalon” odbocujuci od temy... ;-)


23.10.2018 19:11

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kanko vytku ze odbocujem od temy od niekoho, kto zalozi diskusiu s tym, ze pranieruje MPR redaktora beriem ako kompliment od niekoho ovela skusenejsieho v obore :-* :-))) :-D


24.10.2018 23:03

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

passiv
 Turista 

Ikona

kanko, nechcem ti kazit radost... ale... presedlal som z SMT na 1200GSA LC... aaaa po 7000km mozem povedat, ze GSA nejazdi o nic horsie ako SMT v alpach... k tomu tabletu... budiky na SMT su co? otackomer a kalkulacka casio, ktora po case koroduje a nevidis tam nic :-) BMW tablet posobi uplne luxusne oproti rozheglanemu budiku na SMT.
prv som mal respekt z vacsieho predneho kolesa, ale akonahle sa rozbehnes, mas pocit, ze ta motorka snad podvadza - drzi ako vlak, do zakruty sa staci len pozriet a brzdim ovela neskor ako s SMT - lebo sa vobec nepotapa predok

o komforte pri cestovani do alp nema zmysel hovorit, myslim, ze to ti je jazne.

SMT je super stroj, najradsej by som mal obe masiny. ... ale nove GS je urcite uplne inde.


25.10.2018 8:45

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: passiv: hm, hm.... Co k tomuto povedat a napisat? Tu par lusi malo GS aj GSA a napisali, ze na GS sa im jazdi inak a mozno lepsie ako na GSA.
A tvoje porovnanie SMT a GSA nechapem. Porovnavat mozes co chces, ale napisat, ze GSA je v Alpach rovnocenne SMT? :-D Skor asi rider & biker ak vyuzije potencial, napise inak. Hmotnost, velkost, geometria... to asi naozaj nie. A k tomu brzdeniu, to uz nekomentujem. Pripada mi to, ako ked si niekto kupi X5 a povie, ze je lepsie, pohodlnejsie, lepsie brzdi a v zakrutach je nie horsie ako BMW 3 (a nie celkom obycajne ale tak skor Club sport...)
Budik ma SMT starodavny ale jednoduchy a prehladny. Tablet si neprosim....dakujem. Ano radsej pojdem na dlhy turisticky trip na GS - GSA (Sardinia, Korzika po vlastnej osi). Ale do Alp si dovolim vybrat urcite radsej SMT alebo MT09. Kedze jazdite v dvojke a ja sam, mozeme inak vnimat, citit tie moto. Ja by som na SMT za sebou nevozil nikoho a nikam, ani na MT09.
GS1200 je dnes dost hightech a SMT je zial uz old school. :-)))


27.10.2018 8:37

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: passiv: SMT je zo supermota, teda na zabavu. Na zadnom , na prednom, kontrolovane drifty
na asfalte a tak. Myslim, ze ty si sa nasiel v uplne inom svete a to v turistickom na neponarajucom sa
televeri ;-)


31.10.2018 11:33

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

Deluxa
 Edvenčr 

Re: kankoXF: suhlasim, do testu/preview take dristy s cislami nepatria a su vylozene nevhodne. Keby zacal kazdy verejne "vypravat" ake su jeho cestovne rychlosti a sposob jazdy, zopar ludi by slo rovno do basy...


01.11.2018 19:52

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Páči sa mi, ako diskutujúci poňali BMW ShiftCam.
Možno neskoro, ale predsa len sa (technicky) pýtam: ako "často" sa môže vačkový hriadeľ posúvať zprava doľava? Myslím za sekundu, alebo iný časový úsek. Lebo pri "brm brm" (napríklad medziplyn) v rozsahu pár tisíc otáčok v priebehu pár sekúnd by to malo kmitať doľava - doprava.
Podľa jadeckých skúseností je prechod "tupá" - "ostrá"vačka bez problémov. Len ako tí "súdruhovia"z NSR robia, že sa im to nepokazí ...


02.11.2018 18:04

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

romoto preco by to malo kmitat v priebehu par sekund.. ?

podla mna prechod medzi ostrou a hladkou vackou sa riadi okrem otaciek aj inymi faktormi... urcite to sudruhovia z Berlina vyspekulovali tak aby to "nekmitalo" iba podla otaciek


02.11.2018 20:31

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

myslím, že ako často to kmitá bol v konštrukcii oveľa menší problém ako to, ako rýchlo to kmitá.
Mne to vychádza, že vačka na to má na posuv cca 2-3 stotiny sekundy.
Už som to "ohováral či osočoval " /to sa ešte uvidí/ aj s chybnou fotkou tu:motoride.sk/?P=phorum&tema=clanky&tid=78055


03.11.2018 16:05

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Riešenie si zaslúži obdiv a je určite nad reakciami hlava / pravé zápästie. Len som rozmýšľal napr.: ideš do vracačky, sú tam malé otáčky. Na výjazde pridáš (presun vačky) , ale zrazu musiš ubrať (auto oproti ...) a znovu pridáš. Vačka by sa mala presúvať sem a tam. V nemeckom Motorrade písali, že systém by mal vydržať najmenej 100 000 km presunov.
tryskáč: chybný schému majú aj v talianskom Motociclisme 10/2018 - ale tam som to nereklamoval ;-)
Ešte malá otázka - čo "drží" vačku v danej polohe aby sa samovoľne nepresunula. Na riadený presun slúži kolík vysúvajúci sa z elektronického bazmeku, ale potom?


03.11.2018 17:18

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Dovolim si nesmelo a laicky predpokladat, ze motor, o ktorom majitelia a fanusikovia tvrdili, ze pri 60-70 tisic km sa prave konci zabeh, bude mat sancu pri osadeni tymto "systemom" byt povackovany, alebo tesne pred povackovanim...a to dnes niektori majitelia starsich verzii robia bezne 20-30 tisic rocne. Takze je predpoklad, ze triapolrocne GS1250 na odpis? A nie z uctovnictva, ale z prevadzky? Smutne... Motocyklove X5 M50d. Nezmysel.

Tlacia z koncepcie motora to, co nemala tato koncepcia nikdy poskytovat - sportove vozenie po asfalte a kW vykon. Ale v pohode asi, vsak ich automobilova cast robi aj ine lopingy - predny nahon, trojvalce, motor od renoltakov/dacie....


03.11.2018 18:47

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak to nevydrží 100.000km, tak to bude hanba pre BMW, ale na druhú stranu, čo sa tam môže posrať? Ten aktuator. A keď sa tak stane, výmena nie je zložitá a súčiastka bude stáť pár sto eur.
Môže sa pokaziť aj to uchytenie vačky v konkrétnej polohe?


03.11.2018 22:18

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Rmoto chybný obrázok všetci prebrali z bmw prezentácie, takže vinník je len jeden. >:-)
Vačku v daných polohách drží niečo ako gulička pritláčaná pružinou do jednej z dvoch drážok v "locking bearing"Pozri obrázok">Foto: BMW R 1250 ShiftCam motor pre GS a RT 2019
Pozri obrázok" target="_blank">
Koľko to vydrží? To neviem, hádam aspoň toľko ako napr. napinák rozvodov, no malo by viac.


03.11.2018 22:40

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus obavam sa ze tento druh "hanby" s BMW ani nepohne. Nepoucili sa a po zbytocnych posilovacoch brzd, vadnej serie EWS ringov, dozivotnych naplni kardanov, polskych ložisiek v prevodovkách, konštrukčne zlom uchytení predných klzákov na vodnikoch teraz ponorili aktuátor do horúceho oleja.

Toto je normálne verejne zabudované kurvítko v mene marketingu a zvyšovania výkonu. Ja tomuto srandašáku normalne že neverím že sa to nebude kaziť...


To čo spomínal Kanko pri autách je smutná pravda. Motory 5i a 5d patria medzi tragické konštrukčné omyly a naftový trojliter, čo bol kedysi bezúdržbový motor čo sa týka rozvodov má dnes servisné intervaly výmeny rozvodovej reťaze lebo zrazu sa vie, mrška, natiahnuť.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.11.2018 22:41)


04.11.2018 12:06

Re: Výrazná zmena v BMW boxeroch - nové R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Uplne som uneseny z informacie, ze sa da konecnene cestovat s GS v pohode 180
za cenu casovania ventilov a zvysenej vahy a samozejme + xtisic euri navyse????
Po nicom inom som doteraz netuzil , ist 180 po dialnici....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.