Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2065 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuEICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (21 hodnotení)

Diskusia k článku: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure / Adventure R, 690 SMC R a 690 Enduro R a elektro minibike SX-E5

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

06.11.2018 14:18

EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

No musím povedať že 790 Adv R vyzerá ako poriadne do konca dotiahnutá mašina. Podľa foto aj kryty rukovatí, či ochrana motora vyzerajú vysoko funkčne. K tomu vysoký blatník, 48mm vidlica, 240 mm zdvihy, pomerne minimalistický predok - svetlo + prístrojovka... To vyzerá na motorku, kde ma na prvý pohľad ani nenapadá čo by som zmenil... :-O

[dobre] [dobre] [dobre]


06.11.2018 14:29

EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

steno
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No konecne poriadny stroj... verim, ze motor a podvozok budu super... Este som zvedavy na cenu :-*


06.11.2018 14:30

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

KAMIL
 Edvenčr 

Ikona

hmmm a kde sa naleje tých 20 litrof benzínu :-O
mne to pripadá že to je vtom plastovom čude vpredu zhora až dolu
a to neviem či je najlepšie riešenie


06.11.2018 14:36

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja som sklamany, pretoze si myslim, ze mala byt lahsia.
Ma iba o 9kg menej ako 990 adventure.
Vizualne sa zda byt mensia ako 990, razvorom je mensia urcite - ostatne rozmery neviem najst.
Aj pohladom vidim, ze ma menej plastov ako 990. Jednoduchsi motor, mensia motorka, o liter mensia nadrz a iba minus 9kg!?
Od zaciatku predaja LC8 preslo 16 rokov. Nepride mi to byt ako ocakavany progres.

Na vine su ale podla mna hlavne konkurencne znacky - konkurencia je jednoducho taka slaba, ze nemaju potrebu vyjst s niecim poriadnym.


06.11.2018 14:51

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: nezdieľam tvoje sklamanie... ale pekne si to rozpísal... ;-)

Ja si myslím že parametre sa nedajú donekonečna posúvať... Načo aj... 790 ťažká :-O máš 690. Aj tá je ťažká máš EXC... Neviem čo ste všetci posadnutý tou hmotnosťou - ja rád jazdím na ťažšej mašine a viem veľmi dobre že často je to aj výhoda... väčšinou nie ale... O tom to je... [dobre]

Inak už je doplnené aj info o 690 SMC a Enduro

Foto: KTM 690 ENDURO R 2019


06.11.2018 15:00

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia, pretoze "bazim" po pokroku. A digitalna pristrojovka ci trakcna kontrola u endura to nie je.
Ked pozriem napr na bicykle, tam ten pokrok ide, uberaju kazdym modelom par gramov a za 16 rokov urobili pokrok, ktory vidis, lebo realne su tie bicykle lahsie.
Pozri ako sa na autach zacala setrit hmotnost za poslednych 5 rokov.
A tu fakticky za 16 rokov neusetrili na hmotnosti nic.

Z hladiska jazdy, spotreby, brzd a pod to urcite bude lepsie ako 990, ale vzhladom na materialovy vyvoj za posledne desatrocie tieto moznosti vobec nevyuzili.


06.11.2018 15:04

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

vaso Nemcik - mana
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Kazdy riesi vahu a potom na to navesaju kadeco a je z toho tank.Podla mna bude to dobre ovladatelna motorka .Motor a hlavne nadrz osadene dole to je velke plus.
Yamaha ma velkeho konkurenta ,uvydime kolko bude stat ale lacna nebude.


06.11.2018 15:05

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

picaso
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Do 200 kg to este je zvladnutelne pre mna. Aj zdvihnem. Zdvihy vykon to ma z tych motoriek co dnes boli Tenere a Gs najviac pre teren a raly. Toz cenovky daj.


06.11.2018 15:08

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: matus: 9 kilo je teda dost vela . S kombinaciou mensieho motora to moze byt pocitovo
v terene o vela viac. V terene mas niekedy rozdiel nejake 2kila napriklad u EXC 300 a 250 2T
ale na pocit ako keby 10.
Awia to napisal presne.



06.11.2018 15:30

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

950 SER z roku 2007:

výkon: 97.9 k
Zvih vpredu: 250 mm
Zdvih vzadu: 255 mm
Suchá hmotnosť: 190 kg


06.11.2018 15:34

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Re: matus: no s auto produkciou by som to neporovnaval. To co sa dnes vyraba a predava pod 50 papirov je doslova lacny plastovy zahovneny odpad. 690ka sa mi zda viac pouzitelna ako ta 790. Yamaha ma sklamala ako vzdy. O to ma viac tesi, ze pojde znova do predaja, nema totiz konkurenciu vo svojej triede....


06.11.2018 16:56

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

TomTee
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

A co hovorite na smc? Zvazujem nejaky zurivy bicykel na blbnutie. Len vv tomto segmente sa vobec ale vobec nevyznam.


06.11.2018 17:29

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mna -9kg v porovnani s 990 Adv naopak teší. Totiž konkurencia priberá :-((((((

mne sa ta eRková Adventure velice velmi páči ale niečo mi hovori že nová Tenera 700 bude mať ovela lepší pomer cena / výkon

.. a je mi trochu lúto že to tak naťahovali, že sa predstavenia oboch týchto "mačičiek" nedožil Bača :-~


06.11.2018 18:07

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: hmmm presne tak... Hlavne Yamaha to natahovala...


06.11.2018 19:06

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

FOGY
 Edvenčr 

sklamanie. Duke 790 má tuším 179 suchú. To by šlo. Ale ADV 189 suchú už nie. F 800 so suchou 201 som nekúpil, lebo už roky čakám na niečo ľahšie. A dočkal som sa : F850 má tonu a 790ADV je len o 2kg ľahšia ako predošlá F800. A Yamaha T700 je niečo podobné. Asi stiahnem z inzerátu moju XT660R


06.11.2018 19:21

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Fogy - ale je ti jasne ze porovnavas neporovnatelne.

Porovnavas jednovalec s dojvalcom.
Porovnavas motorku s malou nadrzou s motorkou s velkou nadrzou ktora je navyse umiestnena dolu takze odhadujem ze samotna nadrz bude asi rozmerovo velka.

Tvoja motorka nema seriovo katalyzator. Kazda s ktorymi porovnavas ho ma. A ten kat vobec neni lahka zalezitost.

Porovnaj svoju XT660R s KTM 690 Enduro R hm? ;-)


06.11.2018 19:54

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

picaso
 Edvenčr 

690 r je cacana . Len s tym predkom skoncilo uz aj akekolvek mini cestovanie. Na staru bol aspon stitok. Na toto len kapotaz dorobit. Takze tenerka bude zrejme cenovo lepsie ako 790 advik. Raptak bude mat zas pravdu :-D


06.11.2018 20:00

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

FOGY
 Edvenčr 

Re: raptor: 690 je koza, nevhodná na dlhšie trasy. Keď sme boli v Albánsku, ja so Satosom na XT sme to dali na jeden šup domov a kamarát Norbi na ktm690 musel zobrať hotel už v Srbsku.

Prečo vyše 100 koňové Ducati Hypermotard 939 môže mať suchú 181 a staršia 821 mala ešte menej? Keby to nemalo tvrdé vidly, už to mám dávno doma.

Čakal som na ľahký 2valec, niečo ako aprilka 550, ale nedočkal som sa...


06.11.2018 20:47

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Re: raptor: presne to som chcel napísať ráno, že my je veľmi ľúto že sa toho nedožil BACA, ale nejako som nenašiel odvahu


06.11.2018 20:49

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

keby ta motorka mala sh 180kg , tak by ste boli v terene vsetci za vodou ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (06.11.2018 20:54)


06.11.2018 22:09

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Úplne tu riešite tú hmotnosť, je to druhoradá info... +-10 kg nehrá rolu, iné veci sú dôležitejšie. Serte už na tie tabuľky...


06.11.2018 22:16

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

edott
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tá 790 enduro vyzerá dobre, keby chcem turistikovat není o čom. Lepšia ako stará LC8, resp. je to pokrok, lebo je opticky aj technicky dalej, 10 kíl je dosť ale aj ja som čakal že uberu viac.
Na moje viac šport jazdenie je ale 690 úplne najlepšia.


06.11.2018 22:28

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

picaso - raptor ma obcas pravdu a obcas sa samozrejme aj myli :-)

Fogy 690 je presne taka ista koza aka koza je Xchallenge.. a Samčo na nej s nami obišiel Turecko (je pravda že mal pod zadkom AirHawk, ale ten dnes k velkej spokojnosti nosím aj na širokom sedle GSA a neviem si bez neho predstavit zivot..)

je samozrejme pravda ze cim lahsia moto tym lepsie ale in the end si myslim ze awia s alexom maju s tou hmotnostou pravdu..


a ja to pre nazornost este obligantne trosku prezeniem ad absurdum >:-)

ked si na KTM 790 Adventure sadne 70kg chlap a vedla neho na taku istu 100kg chlap tak "m" moto rovnaka ale vysledna "m" jazdca aj s motorkou je o 30kg uplne inde... a pritom aj tak ide iba o to ci vis jazdit alebo nevis

a nemam pocit zeby najlahsi jazdci vedeli najlepsie a najrychlejsie jazdit... taky Rado Zubor mi nepride ako tintítko

tým z vás kerým vadia kg motocykla, vy na sebe nemáte kilo tuku? he? >:-) :-)))

Dôvod úpravy: preklepy

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (06.11.2018 22:30)


06.11.2018 22:46

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Kto chce psa biť, palicu si nájde ;-)

Riešite tu váhu, akoby to jediné robilo motorku. Také 1200GSA je obratnejšia motorka ako 80% o 60kg ľahších motoriek. To, že tá motorka bude mať väčsie gule a neporovnateľne lepšie offroad ambície ako celá jej konkurencia dokopy už nechcete vidieť? Za mňa je 790 Adventure R najväčšia trefa do čierneho pre vážnych hardcore adventure cestovateľov. A verím, že ako dobre vyzerá, tak dobre aj jazdí, ale to sa dozviem až na jar.

No a 690 SMC s quickshifterom, to bude porníčko >:-) ale ten Akrap vyzerá katastrofálne :-}


07.11.2018 7:40

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Alexa> o par prispevkov vyssie pises ze aj 9kg je citit a teraz dalsich 9kg uz mas na haku? :-)
Samozrejme, ze to neznamena "byt za vodou".

Ale ide mi troska aj o princip. Ked vysla 950/990, v podstate od zaciatku az do konca vyroby to bola zdaleka najlepsia enduro motorka v kategorii tazkych. Postavena na zaklade dakarskeho specialu (nie naopak), dlhe roky najlahsi dvojvalcovy V motor, niekolko jedinecnych rieseni na tu dobu atd.
Dlhe roky sa k nej nikto ani len nepriblizil.

Medzicasom vysla 690. Suverenne najlahsia motorka v kategorii. Najvacsi jednovalec na trhu, najvykonnejsi. Konkurencia ponukala iba radovo tazsie a radovo menej vykonne motorky, dlhe roky sa k 690 nikto nepriblizil, dokial nezacali produkciu AJP a CCM. Opravte ma ak sa mylim, ale mam pocit, ze velkoseriovych vyrobcov stale nikto neponuka motorku s takymito parametrami.

Jednoducho co sa tyka mojho zaberu pouzitelnych motoriek, KTM vzdy vysla s niecim, cim sa technicky a vykonovo vyznacne odlisovala od konkurencie, lamala zabehane normy.


KTM 790 Adventure urcite bude skvela motorka, a zrejme bude na spici svojej triedy. Ale nie je nicim top. Ani hmotnostou, ani vykonom, ani koncepcnymi rieseniami.
Ja v tom vidim pomaly upadok. Ako keby uz nemali drajv, alebo chut. Krivka ich "vykonnosti" alebo "napadov" klesa - to ma privadza k otazke: kde budu v porovnani s konkurenciou o 5-7 rokov?

Preto som sklamany.


07.11.2018 7:48

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor> nemyslim, ze hmotnost jazdca vplyva na ovladatelnost tak ako to chapeme, ked sa rozpravame o hmotnosti samotnej motorky.
Ked som v terene presiel z 990 na 690, moje jazdne schopnosti sa zlepsili o triedu. Neschudol som ani kilo.

Samozrejme cim tazsi jazdec, tym vacsie odstredive sily - takze na asfaltovom okruhu kazde kilo zavazi z hladiska vykonnosti a zataze na pneumatiky.

Ale v terene, kde zavisi aj na prenasani hmotnosti to tazsi jazdec vobec nemusi mat horsie, mozno aj naopak, tym ze pomer jeho hmotnosti a motorky je vyssi, dokaze hmotnost efektivnejsie prenasat. Samozrejme pruzenie musi byt primerane nastavene.

Takze chudnutie ma zmysel hlavne pri okruhovom jazdeni a aj to len z dovodu, ze su to najlacnejsie ziskane kone navyse.


07.11.2018 8:25

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus Co som chcel povedat je to, ze ovela viac zavisi na tom ako vie clovek jazdit nez ci ma motorka +-9kg hore dole. A ak niekomu vadí že 790 schudla oproti 990 "len" 9kg tak može tej motorke pomocť tým že schudne ešte 2-3kg aj on. (ešte aj sebe dobre urobí)

To ze sa ti lepsie jazdi na 690 moze byt aj koli inym veciam nez je nutne iba vaha. (posed, sedlo, geometria, razvor, zdvihy atd...)



Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.11.2018 8:25)


07.11.2018 8:51

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: myslel so to tak , ze pri vsetkom optimizme ta motorka nemohla mat menej ako 180kg suchej. Je homologizovana na 2 osoby , podsedlovka dava moznost na pripevnenie kufrov , a ma dospele rozmery, kukajuc na sedlo aj slusny konfort.
Ja celkovo segment +- 690 /lc 4 s cim som zacinal nemusim .Ved v terene mam lahku, a na cestovanie aj sotoliny 1190 . Ked si chcem pojazdit riadny offroad ,tak si tam donesiem v dodavke lahku moto anic
ma nelimituje.
Sam si pisal ze si sa s prechodom na 690 z 990 zlepsil. Keby si si kupil napr exc 350 tak len to by si vykonnostne stupol. Ja som uz sa nikdy k 690 nevratil .







07.11.2018 8:53

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Hodnotenie: Dobré

matus, s akou 990tkou to porovnavas? Standardna adventure asi nemala vacsiu nadrz a ani vahu pod 200kg. Tie prve S-kove asi ano, ale tie boli zas bez ABS a ...


07.11.2018 9:38

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Alexa> to je nieco o com by som sa aj prel. Za uplynule 10 rocie sa vyvijali technologie spracovania a vyroby kovov na baze zeleza - za ucelom odlahcovania ale zachovania pevnosti a pritom udrzanie nakladov.
Usetrena hmotnost na 790 oproti 990 mi pride byt iba tym, ze motorka je mensia, ma menej plastov a jednoduchsi motor.
Vyuzitie novych moznosti prace s kovmi = 0.

Ja som exc mal, vymenil som to za 690, lebo na EXC sa neda tak dobre cestovat. Je prilis kratka (problem s batozinou) a servis je narocny.

MaAT> 990 adventure ma nadrz 21l. Hmotnost podla motoride katalogu je 198 sucha. V papieroch mam prevadzkovu hmotnost 220kg, takze myslim ze to +- sedi.
ABS su +2kg.


07.11.2018 10:24

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

no idealne by bolo odvazit a zmerat obe :-D. Alebo aspon pozriet do oficialnych materialov. Ale vychadzat z motoride katalogu, papierov a +- dojmov/pojmov??? ...no co ja viem. 20kg by ta uz uspokojilo?


07.11.2018 10:31

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

niekde som cital ze v minulosti sa motorky vazili rovnakym "metrom" ako si kedysi vyrobcovia aut uvadzali spotrebu (zavadzajuco)

tusim aj tunajsia redakcia to spomenula niekde v diskusiach


07.11.2018 11:13

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: ja sa tomu az tak nerozumiem , ale nemyslim ze samotny ram je tak tazky ze by sa tam
dalo ist dolu len tak s kilami .
Za posledne roky u sutaznych motoriek , kde teda rozhoduju uz deka stiali vahu celej motorky tak
okolo 7 kg , u niektorych takmer vobec napriklad yamaha wr je rovnaky tank ako predtym.
A ktore su naozaj o moc lahsie je vsetko uz napohlad mensie, uzsie , tensie.
Ziadne zazraky sa nekonaju????


07.11.2018 11:31

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Je to asi uhol pohľadu ale mne 690 Enduro príde ako motorka na nič. Do náročného terénu chcem radšej EXC a na adventure turistiku dvojvalec... Do je dôvod prečo mňa nikdy nelákala - tým nechcem povedať že to je zlá motorka ale pre mňa nemá využitie...
Ak Adventure cestovateľa, ktorý zvládne dvoch a batožinu je utópia čakať pod 200 kg, veď to by nefungovalo... Veď dvaja ľudia s batožinou v poho vážia takmer 200kg...


07.11.2018 11:47

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

rovnako 950ka super enduro bola na nic , aj ju prestali vyrabat. Preto aj z tejto 790ky urobili turisticku
motorku, a ak by este urobili ochranu pred vetrom ako ma 1290r tak by sa myslim predavala viac.


07.11.2018 12:33

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia> preco dvojvalec?


07.11.2018 13:31

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne sa ta motorka celkom pozdava. Tiez som zvedavy na cenu.

Trochu ma desi ta nadrz, ale ked su na nej tie ochranne plasty (zaujimalo by ma, kolko budu stat nahradne), tak mozno ani nebude treba na to davat kovove padaky, ktore tiez nieco vazia.

Ak tam je v serii masivny susplech, podobny ako na 1190, ten tiez nieco vazi.

Uz len vyhrat lotto, pockat rok nech vychytaju muchy, nahodit zadny kufor a nosice na bocne...


07.11.2018 15:53

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Pretože 2 je viac ako 1 ;-)


07.11.2018 17:33

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Hodnotenie: Dobré

mne sa tiez paci a tesim sa, dufam ze bude na buducich orange days na vyskusanie + bavil som sa s ktm clovekom a nevedel nic oficialne ohladom ceny, ale ocakavaju okolo 12ooo.


07.11.2018 18:28

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tipujem, že 790 Adv R bude stáť 13 490 a 790 Adv 12 490

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Farbo25 (07.11.2018 18:28)


07.11.2018 22:06

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

edott
 Edvenčr 

Ikona

Neviem či odkaz bude fungovať, vložiť cez mobil obrázok je asi nemožné

scontent.fbts4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr...


07.11.2018 22:42

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

xtremo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Edott to je fajn len zabudli dole dopisat k prvej 9500€ a k druhej 13500€, zrazu je to hned ina oerspektiva na tu tabulku


07.11.2018 22:57

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Xtremo> 1090 stoji 13.000. Preco myslis, ze by 790 mala byt drahsia?
Duke 790 stoji 9.500. Ocakavam, ze cenovo bude 790 adv medzi dukom a 1090.

Co sa tyka porovnania cien, ono je pri kupe treba dobre porozmyslat, hlavne ak sa kupuje motorka na 3 roky a viac a co od nej ocakavat.
Ked nebudeme riesit rozdiel vo vykone a serepeticky ako trakcna kontrola a rozne mody, tak posud sam: vacsia nadrz, antihop, vacsie zdvihy, plne nastavitelny podvozok... to si treba dobre zvazit, ci pri kupe usetrit ~2.000 eur, a potom to do motorky neskor sypat vo forme externych nadrzi ci progresivnych strun.


07.11.2018 23:09

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nebudem vas uz otravovat mojimi recami o hmotnosti, ale este raz musim - prave citam clanok o bmw s1000r.
Tak tam usetrili medzi dvoma generaciami len na motore, kde nemenili koncepciu, 4kg. (a to tam este pridali ten variabilny zdvih ventilov)
Celkovo motorka medzigeneracne schudla o 11 az 14kg. S tym, ze medzigeneracne tu znamena nejakych 5 rokov, nie 16.
A je rovnako velka, ma rovnaky objem motora... to je to, o com hovorim, ked kritizujem ktm.

Konec :-)


07.11.2018 23:19

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

xtremo
 Kávičkár 

Ikona

Nechajme sa tou cenou prekvapit sam som zvedavy...a povedzme si na rovinu, polovica buducich majitelov nevyuzije potencial ani seriovej motorky a zbytocne tam bude lepit dalsie serepeticky ktore nepotrebuje... dalsia vec v dnesnom svete kde je benzinka na kazdom rohu riesit ci ma nadrz 16 alebo 20 litrov mi pride uplne zbytocne najma ak je tu v kazdom druhom prispevku mrmlanie na pohotovostnu hmotnost stroja...


08.11.2018 6:21

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: matus: ale nemôzeme predsa porovnavat supersport za 20tis s ,,lahkou"adventurou za 10tis.Aj tu sa da toho vela urobit,Nebude mat 189,ale 165kg,ale potom budu vsetci mrmlat ze cena je 20tis.
A ten clanok je o S1000RR,cize 25tis eur!
Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TAZDEVIL (08.11.2018 6:23)


08.11.2018 8:14

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bezny sranda-jazdec nesiahne ani na limity Yamahy (ktora je podla toho porovnania akoze chudobnejsia)
moj tip na 790 Adv 11290 a 790 AdvR 11990


ale celkom sa smejem ze KTM to marketingovo ponala v duchu dnesnej doby
offroad ABS, rally mode, offroad ride mode, cornering ABS (tu sa priam rehocem !!), traction control

ak by som hladal motorku na dobrodruznu cestu okolo sveta po polnych a horskych cestach asi by som siahol po Yamahe nakolko mi pride jednoduchsia. To co nema to sa nepokazi.

Objektivne plus KTM pre mna su vyssie zdvihy a tlmic riadenia. Uvidime vsak za kolko €.

Dôvod úpravy: p.s. co mi je luto ze sudruhom v BMW v tejto kategorii zasa raz ujebalo dekel na opacnu stranu a ta F850GS Adventure oproti tymto dvom posobi uplne jak teliatko a F850GS ktora sice nie je tela ma vahu uplne inde a vobec nemam pocit zeby to aspon vyvazili turistickejsim potencialom.

p.s.2 nemate niekto udaje o "wet weight" oboch spominanych motoriek.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.11.2018 8:22)


08.11.2018 8:28

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: ak ma motorka ABS a ride by wire alebo barz ako inak riesenu trakcnu kontrolu, tak tebou spominane (offroad ABS, rally mode, offroad ride mode, cornering ABS (tu sa priam rehocem !!), traction control) su uz len softwarove ficurky. To sa ti velmi nepokazi a ak aj ano, bez ABS a trakcnej sa jazdit da.

U Yamahy sa bojim len toho, ze sice 70 koni na taku motorku asi staci, ale bude to nudnych japonskych 70 ponikov.


Re: xtremo: Nemyslim, ze v dnesnom svete je benzinka na kazdom rohu. To plati mozno tak pre EU. Ale v EU jazdit mimo asfalt je pomaly na basu.
Aky moze byt rozdiel v hmotnosti plastovej nadrze 16 vs 25 litrov? 2-3kg? Ak sa vozis okolo komina, nacapujes 10, ale ak potrebujes, vzdy mozes nacapovat 25 litrov a nemusis gurtnovat bandasky k motorke.


08.11.2018 8:28

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: nic z toho co si vymenoval sa ale neserie 8-) a ver mi ze je perfektny pocit ked si to valis
niekde dole kopcom za mokra , v šere a so zarosenou prilbou a vies , ze to tam mas este v zalohe , keby daco ;-) Prave preto by som volil KTM.
Yamaha to nema len preto lebo je vyvojovo prispata.
S tou Yamahou pravdepodobne od vlanajska neurobili nic.Preto ze vyroba o rok. Na tom sedadle
by som vydrzal, tak po madarske hranice :-) To si uz rovno mozem kupit cestovatelsky kit na 690


08.11.2018 8:51

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor> na limity zdvihov 200mm siahnes pri prvej jazde na sotoline.

Tazdevil> viacmenej mas pravdu, uznavam

xtremo> suhlasim s Janovalom. Na EU a asfalty to staci, ale v terene, kam ta motorka patri, kludne na spotrebe pridaj od +10% do +50% a podla toho znizuj dojazd... Na adventure cestovanie je malo aj tych 20 co ma KTM.
Na 690 nosim 23l benzinu a raz bolo treba aj do pet flasi este 4 litre zobrat....


08.11.2018 9:15

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - trakcna kontrola nie je softwarova ficurka .. ci?

matus - to zrejme zavisi iba od toho ako jazdis. Mam ovela tazsiu motorku ktora ma zdvihy 200/210 a este nikdy som nechytil doraz (dokonca ani ked sme prechadzali Teth). Ale ja pravda aj to ze ja v terene jazdim defenzivne a tlmice musim mat vzdy v poriadku.


08.11.2018 9:28

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor> luxusna sotolina a iba vacsia rychlost = dorazy

klikni na link pod obrazkom, nie priamo na obrazok (situacia je na sekunde "c.138")

[
Video: youtu.be/3FpHeSZ1mBc?t=138 youtu.be/3FpHeSZ1mBc?t=138]



Dôvod úpravy: oprava linku

Upravené 4 krát. Naposledy upravil matus (08.11.2018 9:31)


08.11.2018 9:29

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: Ja si myslim, ze "ci".
Ked tam mas tie derave kotuciky na ABS, tak trakcnu si uz len doprogramujes. Ak mas lankom ovladanu skrtiacu klapku, tak odpojis vstrekovanie, alebo zapalovanie na potrebny cas, ak mas ride by wire, tak ty tocis sulcom, jak uchylak v parku a motorka nie a nie pridat :-D


08.11.2018 10:55

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ak mas ride by wire, tak ty tocis sulcom, jak uchylak v parku a motorka nie a nie pridat

top kandidat na prirovnanie roka :-D :-D [dobre]


08.11.2018 11:59

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

picaso
 Edvenčr 

Matus ma pravdu . Ked letis nekukas ci je diera zmena terenu. Veris podvozku. Preto zdvihy nastavitelny podvozok. 40 nie je rychlost na sotoline


08.11.2018 13:30

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

picaso na luxusnych bosnianskych sotolinach som jazdil aj 80 (na jednom useku aj kilecko) tam kde som videl dopredu

motorka sa nikdy ani len nepriblizila k tomu zeby som isiel na doraz s podvozkom

asi fakt zavisi od stylu jazdy ;-)


09.11.2018 8:43

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

To či ideš na dorazy to nieje len vez zdvihu - ba priam vôbec. Môžeš mať aj pol metra zdvihu keď pružina bude mäkká a tlmenie na hovno a dáš to na doraz. Tých 200mm + je na cestovné enduro v pohode, výrobcovia sa snažia aj výšku sedla udržať v rozumnej miere, lebo žiaľ ľudia sa vysokého sedla boja...
Ja som si mohol dať zdvih aj z EXC ale vybral som si 230mm a nemám dôvod banovať...


12.11.2018 9:40

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak jasne... mozes mat zdvih aj 100mm a dorazy nebudu. Ale kazdemu je nam snad jasne, ze na typicku cestovatelsku enduro jazdu je lepsie mat velke zdvihy a makke naladenie, ako kratke zdvihy a tvrde naladenie.
Je mi jasne, ze to ma byt vysledok kompromisu.
Moj komentar bol na Raptorovu poznamku, ze aj 200mm staci. Nestaci.


12.11.2018 10:38

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: ja nemam viac ako 200 na 1190 a vsade bez problemov.Ja by som ani 21ku dopredu nikdy nebral. To by som musel jazdit aspon 30% off a to je utopia takmer pre kazdeho. Vyhodu mam nizsieho taziska aj s batozinou. Je zabava sledovat offroad odbornikov na vysokych motorkach hompalat nozickami s kuframi ..., a potom znizuju sedadla , podvozok a tak.
Na vysoku kozu ked das este batozinu , tak treba mat troska najazdene. To tazisko je potom vysoko.


12.11.2018 10:55

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Dobre si ma teda zaskatulkoval :-D
Kazdopadne, ked tu mudrujem, tak vychadzam z praxe. 690tku mam naladenu na makko, lebo tak to pasuje k mojmu stylu jazdy (a na dlhe cesty je to pohodlnejsie) ale staci ist sviznejsie ako obycajne, alebo rozvlnenym terenom a som na dorazoch. Cize mal by som to mat bud tvrdsie, alebo vacsie zdvihy. A to tam je 250mm.

Paradoxne suhlasim s tebou, ze na velkej to nie je az tak citlive - neviem preco. Mozno kvoli vyssiej hmotnosti nie je nutne aby pruzenie bolo naladene tak namakko a tym padom dynamicke zatazenie nie je tak citit - neviem. Ale naozaj sa na 990tke narozdiel od 690 dostanem na dorazy iba zriedka.


12.11.2018 11:57

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: ono je to dost zlozite . ak mas motorku na mekko tak je to na ostrejsie jazdenie na nic ,
zuvacka . To som na tom lepsie ja pri kratsich zdvihoch. Na rozbitej ceste mam podvozok nizsie a v konforte a v terene si ho zdvihnem a pritvrdim gombikom????
U teba by to malo prebiehat tak , ze pred kazdym terenom zastavit, srobovacik a pekne nastavit na dany podklad. Otazkou je zas rozsah klikania napriklad KTM EXC su na 75 kg jazdce , 95 kilovy jazdec si ho jednoducho nema sancu uklikat na riadnu ostru palbu.


13.11.2018 8:02

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: ja si naopak myslím že aj 200 mm môže byť ok. Nevidím dramatický rozdiel medzi zdvihom 200 a 230, rovnako ako dramatický rozdiel medzi 200 a 220kg... Záleží od moto - rozloženia ťažiska a nastavenia podvozku. A určite to môže byť porovnateľné alebo aj lepšie... Sú to len čísla čo ľudia porovnávajú do nemoty lebo to majú v tabuľke ;-) Treba sadnúť a vyskúšať...

Hodne ľudí tu kritizuje Yamahu T7 - ja si myslím že to bude fajn vyladená nenáročná motorka pre mnoho jazdcov, ak bude podvozok k svetu tak očakávam fajnové off jazdenie... porovnateľné s 790 Adv (nie R) Zdvihy rovnaké akurát KTM nemá nastaviteľný podvozok. Otázka je ako na tom budú s cenou. Ja čakám že budú cenou si blízko a eRko bude o dosť drahšie.


16.11.2018 9:02

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

dreamer
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Hm, ta cestna ne-Rkova verzia by aj mohla byt. Na sotolinky a moj offroad level celkom overkill, ale aspon by som sa citil viac edvencr. Kubatura, vykon, vaha a dalsie parametre podla mojho gusta. Kolesa sice spicove, ale aspon bezdusove. Kua, preco take nemoze urobit Honda na AT? Uvidime aka bude cena a potom pockat rok-dva kym KTM vychyta detske choroby


16.11.2018 13:52

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Konečne som sa troška pozrel na obrázky 690tky a teda zrejme je vhodné to prepákovanie vzadu, predsa len zadný tlmič je slabina tejto motorky. No dobre, tak aj predné :-)

Ale pozerám, že vzadu už nie sú madlá, ani diery na ne.... ako sa bude montovať topcase?
A normálna prístrojovka kam zmizla? Aj vďaka nej bolo za svetlom trocha miesta, kde sa dali nahodiť nejaké drobnosti, takto to zrejme bude o držku... :-~ Otáčkomer tiež nebol na zahodenie...
Zasa sa šetrí doboha.

PS: ten kovový šusplech je v rámci série?


21.11.2018 9:47

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: nešetrí - 690 posunuli viac k EXC... dizajnovo aj výbavou... Nemáš s tým cestovať, na to máš 790 alebo veľkú >:-) a super že to má prepákovanie...


21.11.2018 10:54

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

picaso
 Edvenčr 

Awia presne tak , ked som na to kukal tak vyzera ako ostre EXC , toz do terenu , taku kravu, teda cestovat len dvojvalec, Zas mal raptak pravdu [dobre]


22.11.2018 8:07

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dvojvalec ma vyssiu spotrebu, je tazsi, valce su horsie pristupne - do urcitych podmienok je to teda jasne horsie riesenie na cestovanie.


22.11.2018 8:51

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

erbe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Každý to cestovanie proste berie inak. Pre 98% ľudí, je ťažký dvojvalec na cestovanie proste lepší. Ty matus proste len nie si typický príklad cestovateľa. jazdíš ťažký terén, ktorý si väčšina ľudí nevie ani predstaviť. Keď tak na 5km a šmitec, bozkávanie asfaltu. Ty vieš že máš (pre svoje použitie) pravdu, rovnako ako majú pravdu ostatní (pre ich použitie). To je skoro zbytočná debata s miestnymi cestovateľmi.


22.11.2018 9:35

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

erbe amen [dobre]

p.s. inak to s tym bozkavanim asfaltu... uz som videl dve fotky (jednu som urobil ja) ako clovek po prechode Teth bozkaval medzi kravym trusom asfalt :-)))


22.11.2018 15:22

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

erbe, tak toto si hoodne prestrelil. Pokial nehovorime o cestovani do alp, co v tejto teme je snad jasne, tak zdaleka nie je pre 98% cestovatelov lepsi tazky dvojvalec. Prave naopak, drviva vacsina uprednostni vahu resp podvozok na ukor cohokolvel ineho... teda pokial maju na vyber, ze ano :-D.
Napriklad v Pamire, resp celej Strednej Azii, je celkom rarita najst mimo hlavnych tahov, resp organizovanych skupin s doprovodnym vozidlom, nieco ine ako jednovalce.


23.11.2018 9:07

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Ako ktorý dvojvalec že... >:-)

Vo všeobecnosti ak jazdiť vieš je ti jedno čo máš pod riťou... Ak nevieš platí to isté (v podstate >:-) )


23.11.2018 9:52

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Rozdiel je len v tom, ci sa chces pri tej jazde zabavat alebo vytrapit.

Ja jazdit neviem, ja by som prijal 790tku o 20kg lahsiu. :-*

Zaujimave, ze svitko nejazdieva rally na GS-ku :-D Lebo ked uz on nevie jazdit, tak uz nikto. Dokonca aj do grecka si namiesto rally repliky radsej zoberie EXC-cku, lebo: "vie jazdit a je mu jedno, co ma pod ritou" >:-)

Myslim, ze MaATov vyraz "Raptorova logika" sa aj sem hodi uplne 100% :-D

Co tak Dobisovci. Pamatate ked jazdili na varaderach, potom na F800GS, potom 690... Lebo oni tiez nevedia jazdit a je im jedno, co maju pod ritou >:-)

Aby sme neboli len pri pretakaroch, to len priklad ludi, ktori podla mna jazdit vedia. Co taky erbe, typicky priklad dialkoveho turistu. Preco vymenil F800GS za 250tku hondu? Turista, pre koho by mala byt 790tka urcena, nepotrebuje vediet jazdit ako Katrinak...

To su take strasne picoviny, ze sa to ani pocuvat/citat neda. Viem si predstavit, ze by na mna takuto blbost vybliakol Vadim vo svojej temnej komore, ale od teba awia by som cakal trosku skusenjesi pohlad na vec.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (23.11.2018 9:55)


23.11.2018 11:14

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - je turbosranda ze "raptorovej logiky"si sa rad chytil ale je zaujimave ze 98% ktore spominal Erbe dokazes rad porovnat so Svitkom alebo Dobisovcami v jednom prispevku.
Poviem ti tajomstvo... Svitko a Dobisovci patria do tych zvysnych 2%.

Raptorova logika hovori ze MaAT si vlastne usiera aj sam zo seba kedze cestuje na svojej obstaroznej a tazkej afrike na ktoru neda dopustit. :-* :-)))


podla mna pre bezneho cestovatela je ovela dolezitejsie kriterium komfort ako to ci ma motorka o 10 kil menej alebo viac.


23.11.2018 11:19

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: Keby si ty vedel na som sme sa s Mirom prehanali v Maji 2 tyzdne po albansku :-D

Dôvod úpravy: Minuly rok > v Maji

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.11.2018 11:21)


23.11.2018 11:31

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vzdávam sa, neviem.. na čom?


23.11.2018 11:58

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

FOGY
 Edvenčr 

je evidentné, že sú 2 typy cestovateľov. Tí prví na ťažkých obvešaných motorkách nalúskajú kilometre do cielovej destinácie, ktorá je práve in, urobia si krížik a a idú domov. Aj ja som bol taký na Benelli TRE-K 1130. Ale dostal som sa k limitom tej motorky, keď sa skončil asfalt, šotolina a na výjazdy na hrebene kopcov som sa mohol len pozerať. Neodsudzujem túto skupinu cestovateľov. Chcú pohodlne cestovať, spoznať cudzie kraje, kultúru, pamiatky atď.
Ale teraz 7-8rokov sa skôr radím k druhej skupine. Idem/e niekde, síce po asfalte aj 1000km na to, aby sme sa dostali do divočiny, kde sa nikto nedostane. Výjazdy, hrebeňovky atď. A zbytočne niekto bude tvrdiť, že tam vyjde aj z ťažkým endurom. Proste nevyjde. Ale keďže aj my , do cieľovej destinácie sa chceme nejako dopraviť, hľadáme kompromis - motorku. Napr T7 alebo 790adv. Len pre mňa sú obidve sklamaním kvôli váhe. Ale nevylučujem , že si daktorú kúpim.


23.11.2018 11:59

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ukaz mi kde porovnavam robovych 98% s niekym, alebo niecim. Reagoval som na awiov nezmysel. Hlavne na toto: "Ak nevieš platí to isté " Ta jeho logika mi pripomenula Mirovu hlasku o tvojej logike. Prepac.

Napisal som, ze jazdit neviem a pritom viem z vlastnej skusenosti, ze je kurva rozdiel sa trepat do narocnejsieho terenu s tazkou a s lahkou motorkou.

Nevies. No vidis, nevies a pises bludy ako Miro neda dopustit na svoju staru afriku. Ja som bol s mirom v Albansku 2x a miro sedel vzdy na jednovalci :-D Tym nechcem povedat, ze by ta jeho afrika nebola dobra motorka, ale nikdy som od neho nepocul, zeby tu do neba vychvaloval. Nakoniec ta jeho obstarozna afrika zvladla cestu z kyrgistanu az domov.



23.11.2018 13:30

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval, nerozumiem preco si furt beries do ust moju logiku. Podla mna nic nelogicke na tom co awia napisal nie je. Ak nevies jazdit je jedno aku motorku mas.

O narocnom terene a tazkej motorke mi mozes este chvilu rozpravat... :-))) :-D

To ze obstarozna afrika zvlada cestu domov z Kirgistanu znamena co presne v kontexte diskusie? Vychvaluje tu niekto z diskutujucich do neba svoju motorku?


23.11.2018 13:31

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor podla mna pre bezneho cestovatela je ovela dolezitejsie kriterium komfort ako to ci ma motorka o 10 kil menej alebo viac.`

áno, ale medzi 690 a 790 je rozdiel v suchej hmotnosti 43 kg.
Reálne aj s benzínom sa bavíme o cca 50 kg.


23.11.2018 13:50

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: Nerozumies, lebo si to asi nikdy nezazil.


23.11.2018 13:56

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor > aj ja ti prezradim tajomstvo. Aj ja patrim do uzkej skupiny bohom obdarenych jazdcov :-D , ktorym je jedno, ci maju pod ritov 250 alebo 150kg. Ale moc to nerozsiruj, lebo vies, skromnost :-D
A este raz si precitaj erbeho prispevok o 98%, lebo si zjavne zase mimo, ked si do zvysnych dvoch percent napchal Svitka s Dobisovcami.
..a dufam ze mas zapnute sledovanie diskusie, lebo ma tu asi zachvilu vymazu a ja ti to druhy krat uz hovorit nebudem :-P


23.11.2018 13:57

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"To ze obstarozna afrika zvlada cestu domov z Kirgistanu znamena co presne v kontexte diskusie? Vychvaluje tu niekto z diskutujucich do neba svoju motorku?" - Ak nerozumies pisanemu textu, tak s tym ti naozaj neviem pomoct.


23.11.2018 14:07

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - nepochopil som kam si s tym mieril. Tak som sa slusne opytal. Evidentne nevies ani ty kam si ty s tym mieril a dal si to len tak ... "najanovala"

No jasne ze ja som tazky teren nezazil. Kde uz len ja by som mohol s GS (navyse, moj ty bože, aj doplnkami Touratech) zazit tazky teren. Ved ten je predsa iba pre jednovalce. :-D :-D

MaAT - nemam nic zapnute. :-* Az tak intenzivne tie tvoje nadnesene pravdy postriebrené špetkou naddinteligencie sledovať nepotrebujem.

matus - tak sup si kupit novu 690 a uz len vychutnat si ten komfort cestovania pri dialkovych presunoch.


23.11.2018 14:18

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

...tak okrem toho, ze uz na teba nebudem viac reagovat, ti uz naozaj nemam co ponuknut, taci povedat... :-*


23.11.2018 14:40

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ved vravim, ze mi nerozumies: "...nezazil" som myslel, ze si to nezazil s lahkou motorkou. Preto nevies o com je rec.


23.11.2018 15:18

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT - aaaale no. :-))) Nebodaj sa mi, nehodnemu majitelovi GS ovešanej Toratesáckymi doplnkami, ta podarilo urazit az na (iba na jednovalci dostupny) vrchol Olympu? :-)))

Podla mna sa mozme kludne dalej rozpravat. Popravde mam ta za velmi mudreho cloveka od ktoreho sa mozem vselicomu poducit (bez stipky ironie teraz). Len vies mam taku (ne)prijemnu vlastnost. Zrkadlim.

Ale ak sa rozhodnes na mna mlcat kludne mozes. Ak sa rozhodnes byt na mna ironicky necakaj ze ja nebudem. Nie som matka Tereza.

Janoval - vies na to aby som sa do nejakeho toho Kurdistanu alebo nejakeho ineho bazmekistanu dostal tak vzhladom na cas (dovolenka) potrebujem rychle dialnicne presuny a vela km za den urobit. Ver mi ze v Teth som preklinal kazde druhe kilo co moja GS mala. Na lahkej motorke som jazdil poznam ten rozdiel.

naspat k teme podla mna nova 790 aj Tenere 700 ma vyborny pomer vahy ku enduro ambiciam 98% buducich vlastnikov. Zvysne 2% si mozu priplatit Rally Replicu od KTM.


23.11.2018 15:28

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

dreamer
 Skútrista 

Ikona

A co tak vziat si lahke ostre endurko so sebou na privesnom voziku az pod kopec cez ktory nic tazsie ako 150 kg na dvoch kolesach neprejde? Evidentne totiz lahka, vykonna, usporna a zaroven pohodlna motorka do terenu, ktoru neodfukne na krajnicu prvy protiiduci kamion neexistuje, tak naco je dobre stale dokola bit mrtveho kona? Jazdim aj na MTB bajku, ktory ma jednu zasadnu nevyhodu, ma kratky dojazd :-) Nikdy by ma ale nenapadlo riesit otazku pohodlia, ci dojazdu do vzdialenejsej destinacie, pretoze viem, ze sa to na bajku vyriesit neda. A tak ho jednoducho nalozim na strechu auta, alebo do kufra a v pohodli sa dostanem kam potrebujem. Ak by som jazdil to co niektori z vas, t.j. tazky teren niekde v prdeli od domu, tak rovnako asi skor riesim privesny vozik.


23.11.2018 15:48

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: dreamer: to co ty pises sa samozrejme da a tak to obcas aj robim + mam na huske velku nadrz aj pohodlnejsie sedlo, trochu dlhsi prevod, cize viem behat aj po viac ako jednom kopci + viem si odniest aj stan a spacak. Problem lahkeho endura je v tom, ze musim v nom casto menit olej a tiez aj to upevnenie batoziny.

Kvoli tomu som uvazoval aj o 690tke, resp. 701. Je to este jazditelne v terene. No na presuny to moc ni je. A kupovat tretiu medzimotorku, kedz uz mam velku a malu mi prislo ako blbost, kedze ani na tie co mam mi vela casu neostava.

Preto som cakal, ze KTM spravi nieco ako 690 s jednym valcom naviac s mozno 15-20kg navyse. A ze rovno predam 1190 a kupim si dvojvalcovu "690"tku. Ale kedze je od mojej 1190 lahsia len o "par" (asi 25) kil, stale je to 200 kilova krava, tak sa mi to menit neoplati.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.11.2018 15:59)


23.11.2018 15:49

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

FOGY
 Edvenčr 

Re: dreamer: tu v EU nie je problém zobrať vozík alebo dodávku. Problém je zobrať motorku, štvorkolku za východné hranice EU. Chodíme s kolkami 2-3 krát ročne len na ukrajinu, čo je docela civilizovaná krajina. A po veľkých predošlých problémoch s vozíkami to robíme tak, že autá s vlekmi nechávame v Rumunsku. 1 osoba = 1 mot. vozidlo - na Ukrajine. Viac nepustia. Ďalej na východ si to už neviem ani predstaviť.
Takisto prekračovanie hraníc. S motorkou prídem ku búdke dopredu a nečakám v šore s autami, čo na niektorých divokých hraniciach to môže byť aj na pol dňa.


23.11.2018 16:45

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Chlapi, toľko hejtu... a pritom je to úplne jedno. Nech si každý jazdí na tom na čo chce a na čo má peniaze nie? :-D


23.11.2018 16:50

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Toto vsetko chapem, ale co sa EU tyka, tak vyrobcovia podla mna uz velmi ani nerataju s moznostami realneho enduro vyuzitia svojich modelov (iba ak v reklamnych videach) a preto sa mozno uz ani zbytocne nesnazia. Ved jazdit tazsi off v EU velmi nie je kde a stale sa to sprisnuje a tych par dobrodruhov, co sa vyda na moto niekam do tramtarie kam ekoteroristi este nedorazili im vyrobne naklady nezaplati. Iny trh je USA, kde sa uzivia aspon "upravovaci" ako Rally-Raid a im podobni, lenze USA sa da cele prejst krizom len po off cestach, ktore vedu celymi pohoriami, ci pustach, cize investicie do vyvoja sa vratia, lebo komunita offroad nadsencov je radovo vacsia. Kawasaki tam stale uspesne predava nesmrtelnu KLR650, Suzuki DR650, ci DRZ400. Nam asi coskoro neostane ine len sa zmierit s tym, ze max. co si budeme moct dovolit je jazdit po zopar pristupnych polnych cestach, na co su tieto tazke, moderne, elektronikou prepchate endura uplne dostacujuce.


23.11.2018 16:58

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

picaso
 Edvenčr 

Re: dreamer: aj je povedane vsetko. Vlastne ktm aj yamaha vypustili super masinky [dobre]


24.11.2018 9:11

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Raptor, pohoda, nič osobné v tom nehľadaj, trepú sa tu pičoviny, tak som sa pridal.
...a že mi to ide?! :-)


24.11.2018 11:12

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT tak potom fajn že nič osobné...

a odpoved na otazku? Áno, ide ti to velmi dobre... ešte chvilu potrenuješ a pojde ti to pomaly už jak mne :-))) :-D

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2018 11:13)


24.11.2018 18:14

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Toľko hejtu a bludov ...

Ja, rozmaznaný pohodlný necestovateľ jazdím na 1190 Adventure. Tento rok Gruzínsko, stovky km mimo asfaltu, výnimočne aj dosť náročný terén. Na 690ke ani podobnom stoji by som sa tam nikdy nevydal. Nie som ochotný tisícky kilometrov trpieť bez poriadneho výkonu, pohodlného podvozku nastaviteľným pár klikmi za jazdy, dlhej 6ky, plexiskla, pohodlia a 17tich čistých tričiek bez nutnosti prania, sušenia a iných otravných procedúr. Tých pár stoviek km som prešiel a užil si s ťažkou motorkou bez dlhých zdvihov, bez 21ky vpredu, bez padacích rámov a s plastovými kuframi. Každý ma predsa iné priority, no som skalopevne presvedčený, že nie je jedno, čo máš pod riťou. Tak ako príde niekomu smiešne, prečo ťahá ťažkú motorku do ťažkého terénu, tak mne príde divné, prečo niekto trpí tisícky km na jednovalci. Som vôbec motorkár? Alebo sú motorkári len tí, ktorí svojim výberom moto na diaľkovú turistiku dokazujú neviem komu neviem čo a opovrhujú tými, ktorí majú iné priority?


24.11.2018 21:00

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: Re: MaAT: Na konci bola svadba, pol kralovstva do daru....

Re: Varan: Otazka je, co povazujes za tazky teren. Pre mna by bol tazky teren s 1190 na polodrapaku aj landakova rally. A pritom je to vozenie po polnych a lesnych cestach. Staci, ked trochu zaprsi a nalepi sa mi blato medzi predne koleso a blatnik...

690tka na turecku dialnicu tiez nebude velka vyhra. Preto som dufal, ze KTM spravi nieco ako 2valcovu 690tku. Takto aj ja radsej pojdem do toho gruzinska s 230kg motorkou ako investovat dalsie prachy za 205kg motorku s 2/3vykonom. Aj ked ten vykon by mne osobne pri turistike nechybal, ale ak tam je, tak potesi mimo turistikovsnie. Hoci co, co vie ist 150 po dialnici mi staci na cestovanie. Tak ci tak na polodrapaku je uz moja 1190 stabilna tak do 170, ale to je aj limit tej gumy, co sa rychlostneho indexu tyka.

V skratke, neprisli s nicim novym. To co vymyslela yamaha aj ktm tu uz bolo pred 10rokmi, napriklad f800gs.
BMW F 800 GS 2008
Ano, je to hmotnost bez abs. Tu sa tiez hnevam na EU, ze abs nam povinne nanutila. Na offroadovom edvencr bajku by som ho rad obetoval na ukor hmotnosti.

PS: bocne kufre nemam (bocne tasky nahadzujem, len ked mi ladvinka obsadi miesto pre batozinu :-D ), tricko aj trenky si oprat viem. Pride mi to menej nechutne, ako vlacit prepotene a oprdene veci mesiac v batozine. Jedine, ze tie oprdene veci cestou vyhadzujes do kosa a tak odlahcujes motorku :-D



24.11.2018 21:27

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - tak decká do postele, vaši chcú ísť do baru !! :-)))

co sa tyka landakovej rallye tak ak ma pamať neklame tak jednu z nich raptor na GS dokončil zatial čo janoval pozeral na svet z jamy :-D

odhadzovací systém je osvedčená metóda recyklácie starých treniek, tričiek a ponožiek v skrini a zároveň prijemná metóda ako sa vrátiť domov lahší

F800GS 2008 pár zásadných chýb + podvozok s ktorým ak si chcel jazdiť terén tak bolo treba investovať nemalé peniaze (hlavne predok). To ja tej Tenere 700 by som veril ovela viac čo sa týka spolahlivosti.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2018 21:28)


25.11.2018 0:35

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: mas pocit, ze ja som ju nedokoncil? Jama bola spestrenie pre divakov. 8-) Jediny rozdiel bol, ze ja som dosiel do ciela vysmiaty a ty nasraty >:-)

Ked uz vyhodis vsetky trenky a tricka, tak zahadzujes aj bocne kufre? Inak to zmysel velky nema, jedine ze by si chcel uplne dorazit Aral :-~


25.11.2018 14:03

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - prosim? ja som dosiel do ciela nasrany? :-O :-O prosim ta prestan tarat !! ty si uz fakt mylis pojmy s dojmami alebo ti to tvoj dealer zacal sekat nejakym svinstvom :-~

bocne kufre neodhadzujem, tak dobre sa zas nemám ale dobre vedieť ako rozmýšlaš :-)))


25.11.2018 19:52

Re: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure a Adventure R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: ked do teba sa tak dobre rype >:-) Ale ja si vazne pamatam, ze sa ti "dzungla" moc nepozdavala.

Ked poznas lepsieho dilera, daj kontak, vsak sme takmer susedia 8-)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.