Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4099 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26376
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15912)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10464)

Novy Transalp vs. V-strom - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNovy Transalp vs. V-strom - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

03.04.2010 10:29

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Niet nad objektivny nazor >:-)
Ach joj!


02.04.2010 16:29

Re: Novy Transalp vs. V-strom

RomanXL
 Turista 

zdar.aj ja som sa pre pol rokom rozhodoval medzi V stromom a Transalpom.Kupoval som fungel a kupil Transalpa.Teraz to snad aj trošku lutujem.Nieje to bohviečo.Ale nevadí,už je kupené.Ten V strom je snad o niečo lepší.Ale je to len moj názor.


09.04.2008 22:42

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Zvuk vyznieva oproti reálu dosť plechovo, tak si kludne nechaj nastavené "mute" ;-)
Sekundárnym cieľom videa bol cvik jazdy na motorečke čo najbližie k objektívu kamery :-D
Aj keď to nevidieť skoro som ju sepálil a potom skoro nenašiel >:-) >:-)


09.04.2008 22:30

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: Aha, tak ono vlastne islo hlavne o zvuk, kua, a ja som si to pustal bez zvuku :-)))


09.04.2008 22:24

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

dreamer: V priereze tvojou motostory-history (v profile) tú prilbu takisto nikde nevidím :-))) . Keď najbližšie urobím nejaké videuko tak už bude verím duchaplnejšie, v štýle mne najbližšom adventure >:-) >:-) >:-) Toto bolo také narcis selfpromo zvuku Transalpa


09.04.2008 21:35

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley, locksley, jazda bez helmy je nebezpecna aj na suchej trave. Spadnes a steblo ti vypichne oko. Uz nech sa to neopakuje >:-) :-D Uz sa tesim na druhy diel: Locksleyho navrat :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (09.04.2008 21:37)


06.04.2008 21:30

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=Nl65ScUruWs

hrajkal som sa trochu videom...


04.04.2008 10:53

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dreamer:to som ja netvdil, ja to beriem troska komplexnejsie. To o co je motor Stroma "lepsi" a teda elasticita, vykon a pod. je pre mna zanedbatelna vec vzhladom na to kde masinu vyuzivam.
Ten co rozmysla o takychto masinach,teda - "ani ryba ani rak" a chce zvolit absolutny kompromis nezvoli XT. Podla mna je z tychto troch masin smerom teren - cesta, TA asi v strede. Teda XT,TA,Strom. A teda aj v tomto segmente kompromisnych masin je TA kompromisom.
Co sa tyka noveho TA a suradnic - novy TA presne tak aj vyzera, ze ma jazdit tam kam tie suradnice cloveka "posielaju". V tom pripade by som uz netvrdil o tom ze mi staci taky motor aky ma.

locksley:s tou obratnostou suhlasit mozem, ale keby obratnost mala byt tym co pozadujem a chcem jazdit vracaky, tak si kupim motarda. ;-)

Na zaver znova poviem: ta citacia absolutne vystihujem ako to beriem ja..tzn. vobec nie som zaujaty aj ked som vlastnikom "opzitnej" masiny. V case ked som ju kupoval som ich mal na vyber v relativne rovnakych cenovych hladinach. Volil som kompromis. ;-) A nelutujem a 3 roky po... [dobre]


04.04.2008 9:55

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Dreamer:
Nový Transalp je s menším predným kolesom geniálne obratný, krásne ide dozákrut a osobne mi to vyhovuje aj v teréne. Superflanker asi nebude súhlasiť, ale tomu menšiemu kolesu som ozaj rád. Pri prípadnom výjazde na Col de la Bonet oboch motoriek, je benefitom Transalpu určite aj táto obratnosť, ktorá u V Strom myslím vzhľadom k posedu a pomyselnej dlhšej konštrukcii nieje. Tvrdím preto, že ide o celkové zladenie motorky a nielen vypichnutie výkonu motora, ktorého rozdiel výkonu oproti V Stromu je myslím nepatrný vzhľadom na lepší krúťák Transalpu. Pri jazdení alpských zákrut na 2-3 stupni a následných výjazdoch zo zátačiek by to bolo myslím citeľné. K 6tke sa nedopracuješ. Rovnako v nehostinnej krajine, kde niesú benzínové pumpy je predpoklad stavu ciest taký, že b bola odvaha prášiť si to vyššími rýchlosťami pri ktorých by si zaradil aj toško spomínaný 6ty stupeň.


04.04.2008 9:32

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

SF: To beriem, v terene nic z toho mozno nevyuzijes, ale zase ak by som jazdil teren trochu vaznejsie tak zvolim radsej Yamahu XT. Ani V-Strom ani TA nie su terenne motky nech uz sa tvaria akokolvek a vacsina presunov sa u nich predpoklada po spevnenych cestach, kde je vyssi vykon urcite vyhodou. Odkaz na suradnice na nadrzi TA08 tomu napoveda. O cenu na 100 km tu vobec nejde, ide skor o dojazd v miestach kde cerpacie stanice nie su na kazdom rohu. Nechcem tu umelo zivit tuto debatu, len ma zaujimalo preco je motor TA lepsou volbou.


04.04.2008 9:21

Re: Novy Transalp vs. V-strom

miro263
 Kávičkár 

Ikona

dreamer: Preco kvoli motoru?

- Kvoli tomu ze netoci take otacky ako V-strom, krutak ma polozeny v nizsich otackach aj max vykon.

- Po svete jazdia TA s 300T km a maju toho dost za sebou.

- a mam rad kludnejsiu jazdu, preto mi staci ten vykon



04.04.2008 9:06

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dreamer: v terene mi ani silnejsi ani zivsi motor urcite nechyba, 6 kvalt uz toboz nie. Keby som toto potreboval kupim velky kredenc na turistiku a navazam sa po cestach a dialniciach.
Jedine ta spotreba je argument.
Na druhej strane to, ze ty prejdes 100km o 40-60Sk lacnejsie mi urcite trhat zily nebude. ;-)


04.04.2008 8:36

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Tak to by ma zaujimalo preco kvoli motoru TA. Motor V-Stromu je silnejsi, zivsi, s mensou spotrebou, 6 kvalt. A co sa spolahlivosti tyka urcite nezaostava. Tak preco?


03.04.2008 13:32

Re: Novy Transalp vs. V-strom

miro263
 Kávičkár 

Ikona

superflanker: Ja by som asi tiez preferoval TA, uz len kvoli motoru.


03.04.2008 13:23

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

miro263: [dobre]
Konecne vidim "na papieri" aj jeden nezaujaty nazor, ktory sa v podstate zhoduje aj s mojim. Citujem:
„Kdybych měl jet na cestu do Alp, beru jednoznačně Suzuki, ale jet někam do východní Evropy, sáhl bych raději na Transalp. To stejný platí ale i o ČR: kdybych bydlel ve městě, měl bych raději V-Strom, ale mít domek či chalupu na Vysočině či v Beskydách, v garáži by mě stála Honda“.


03.04.2008 12:24

Re: Novy Transalp vs. V-strom

miro263
 Kávičkár 

Ikona

do pozornosti jeden testik www.autofun.cz/motorky/testy/suzuki-dl650-v-strom-vs-ho...


06.03.2008 17:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rado48
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Tak potom je vsetko OK. Trochu som sa divil , lebo doteraz sa to nespominalo. A TKC idem objednat len musim aspon este nejaky Grossclokner prebehnut nech tie anakee dorazim >:-) >:-)


06.03.2008 13:41

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

tak pri mojej vahe sa budem citit ako na rodeu :-D


06.03.2008 13:36

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Zo skúseností z minulosti môžem len potvrdiť - pri vysokom zaťažení sa tie rozdiely v plášťoch na asfalte negujú.


06.03.2008 12:25

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

bude to nejak tak ako píše superflanker ... nemyslím že by sa vlnila, ale cítiš, že tie gumy majú limit na 160 ( teda aspoň myslím ) ... ale niežeby si sa šiel vysypať, iba zacítiš, že niečo sa deje ... a ešte mám pocit, že čím viac to naložíš ... teda zaťažíš motku, tým menej to cítiť ... možno aj preto to si to, Bobo, nepociťoval, hmm??


06.03.2008 6:46

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

rado48:nie je to to co si predstavis ked sa povie, ze motorka sa vlni. Lepsie to vystihol PetoDL - motorka je akasi nekludna. Postrehnes to pri prechode s hladkych gum na stople. Isty cas budes urcite neisty,ale ked zistis ze sa nie je coho bat tak budes jazdit bez obmedzenia v naklone a s velkou vyhodou v terene.Urcite sa na to da zvyknut a aj tomu sem tam nalozit bez nejakeho strachu.
Mam na nich nieco cez 10tis.Plne nalozeny (beriem pol domu takze u mna je to poriadna vaha)+ ladvinka sedi masina ako vlak na kolajnici.


06.03.2008 0:38

Re: Novy Transalp vs. V-strom

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Na TKC som prešiel Chorvátsko, Taliansko , doviezli ma k Bodamskému jazeru a potom cez rakúske Alpy domov už mám na nich cez 8000km a na diaľnici som ich tiež moc nešanoval. Vlnenie? To som nijako nepociťoval. Strom je dlhá električka a vlnenie sa na ňom dosť stratí. Vyšších rýchlostí by som sa nebál. Dokonca aj plne naložená motorka sa na TKCčkach správala dosť kľudne. Osobne ich obujem aj nabudúce. Hlavne pri klopení sa paradoxne lepšie držia na ceste ako predošlé Avonky Distanzie, a pirelli scorpionky. Hukot je skôr príjemný ako otravný.


05.03.2008 22:05

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

superflanker: ja mam este cas, este mam co robit aby som zodral tie Bridgestonky, ale urcite by ma zaujimalo ake budu tvoje dojmy z E09, tak daj potom vediet.


05.03.2008 21:56

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rado48
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Pocuvaj superflanker to si ma dorazil s tym vlnenim. To fakt blbne uz pri 120 km/h ?
Ja som naposledy vymenil uz dve sady M. Anakee lebo tie sa mi najlepsie osvedcili. Len je pravda ze v tom drsnejsom kamenitom terene su nachylne na defekty. Chcem teraz dat TKC ale zase 120 - 130 je bezna rychlost pri presunoch po cestach. Treba si na to len zviknut >:-)
alebo treba spomalit :'( ?


05.03.2008 20:14

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ako pise PetoDL, nad 120-130 sa ti troska bude "vlnit" zadok. Takze aj ked si "choprak", daj pozor aby ta to neprekvapilo pri nejakom predchadzani vozidiel. Ak chces zatial len skusat a za sezonu ich tak ci tak zjazdis, skor ti odporucim ist vzadu do lacnejsich E09 Dakar. Mna v blate podrzali viac ako TKC, zivotnost oproti TKC nemaju omnoho mensiu ale osobne som ich dlhodobejsie este neskusal. Momentalne som obuty na oboch do TKC, dozadu vsak pojde E09 aspon na skusku na jednu sezonu. Potom uz bude rozhodnute co tam zostane "na furt". ;-)


05.03.2008 18:14

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Som maximalny pohodak, nad 130 jazdim len vynimocne a kratkodobo, vlastne ja som taky coprista na cestovnom endure :-))) Za 1 sezonu ich aj tak zjazdim tak ci tak, tak rad vyskusam ak mozem ziskat lepsi grip v terene [dobre]


05.03.2008 16:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

dreamer: presne ako ti to napísal superflanker ... zase zhoda ... :-) a ešte treba rátať s tým, že okolo 130 začneš cítiť, že si a štupľoch ... motka začne byť ... ako to popísať ... povedzme " nekľudná" ...


05.03.2008 16:01

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak jazdis na lizatkach a potom nahodis stople, tak ta to urcite bude isty cas "rusit", ale postupne to prestanes vnimat. Dolezite je aj dobre "usadenie" gumy a jej vyvazenie.


05.03.2008 15:36

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

No ved to ratam, len chcem vediet, ci je to znesitelny, alebo iritujuci hluk. Ale asi to tu uz bolo v diskusii niekde tak pohladam.


05.03.2008 15:26

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dreamer: s tym musis samozrejme ratat..


05.03.2008 15:20

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

PetoDL: a co hlucnost, su to stuplaky, ocakavam teda, ze budu o cosi hlucnejsie...?


05.03.2008 14:25

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

TKC som obul pred mesiacom, hoci som uvažoval, či nepočkať, či to nebude neojazdené na studenom asfalte šmýkať, ale pohoda ... dobre som spravil, uraobil som odvtedy na nich 1200 km ... celkovo mám s nimi len dobré skúsenosti ... ešte jedno - vraj ... ale nemám to sám odskúšané, karoo lepšie držia v zákrutách ... neviem, ale keďže a s TKC som šúchal stupačky, neviem, či to ide aj lepšie :-) ... mne teda plne vyhovujú ... [dobre]


05.03.2008 14:12

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

petodl..dik, este mam cas jednu sezonu, kym zoderiem povodne. Ale zatial u mna vyhravaju TKC80 - maju sympaticky dezen :-D


05.03.2008 14:02

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

predchádzajúci príspevok som napísal bez prečítania toho, čo píše superflanker, ale vidím, že sme sa zhodli ...


05.03.2008 13:59

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

neexist: neviem ... posúď sám:
osobná skúsenosť ... karoo 4800.-sk pár - TKC 7000.-Sk ( 14 000km )
pri karoo vraj 10 000 km ( to ale nemám odskúšané )


05.03.2008 11:54

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

Buty:
zdielam spolocny nazor s tebou na nove TENERE, pojdem ju nazivo kuknut na motovystavu do Incheby... ;-)


05.03.2008 10:50

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Buty
 Motarďák 

Ikona

Zdravím páni,
Vidím, že sa táto diskusia už zvrhla na veľa vecí, takže kým som si prečítal všetky príspevky som si musel dať niekolko prestávok, lebo som už nevládal. Ale dôležitých informácií, skúseností a vašich „odborných“ názorov ako šafránu. :-~

Mňa tiež úprimne prekvapilo keď som videl porovnavací test versysa, TA a stoma bez toho aby čolen trochu vybehli do terénu a zrovnali ich aj tam. Motorky, o ktorých sa tu bavíme patria do najuniverzálnejšej triedy, teda odvezú vás kamkoľvek, kedykoľvek s vysokým komfortom, pohodlím a spolahlivosťou. Žiadne iné motorky (jogurty, čopre a pod) vám neponúkajú toľko zážitkov naraz ako cestovné endura. Ale aj tak sme si zvykli od nich požadovať stále viac a viac. Žijeme dobu, kedy sa buď treba presne rozhodnúť čo chcem jazdiť, alebo si kúpim viac motoriek. Pretože ak chce niekto pridať výkon (aby sa motorka od 130 ešte agilne hýbala) to znamená iný koncept motora alebo vačší výkon, čo spôsobí ale vyššiu váhu, tým pádom nevýhodu v teréne. A takto je to so všetkým. Takže nájsť kompromis je asi fakt ťažké.

Mňa by skôr zaujímalo ako to je s kolesami. Storm má plné disky, zatiaľ čo (na ohlas fanúšikov) novému TA stále zostali vypletané. Vy čo ste mali možnosť jazdiť na oboch – aké to je naozaj na ceste a teréne? Aké výhody/nevýhody v tom spočívajú?

Ďalej, jednoválec vs. dvojválec. Mňa by skôr zaujímalo porovnať TA voči novému Tenerku. Nové Tenerečko je jednoválec, a keď spravia aj super tenere (čo už bude dvojválec) tak sa odvážim tvrdiť že novému TA dosť zavaria. Myslíte si že jednoválec je aj v dnešnej dobe fakt handycap čo sa spoľahlivosti týka? Je ľahší ako dvojválec a ponúka skoro rovnaký výkon.

Aj keď som dosť zarytý Transalpista, nove Tenere sa mi celkom dosť zapáčilo.


05.03.2008 9:03

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

neexist:Karoo je lacnejsie..ale o to rychlejsie ti aj odide. Nad inou kombinaciou ako TKC80/TKC80 alebo TKC80/E09Dakar by som v tomto pripade ani neuvazoval. Prvu kombinaciu mam odskusanu dlhodobo - spokojnost. Druhu kratkodobo a zda sa mi lepsia, takze idem skusit co to povie na dlhsie.


05.03.2008 8:52

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

petodl...len aky je pomer cena/dojazd TKC80 a Karoo?? neviem ci je prave v tomto smere Karoo lacnejsie, alebo je?


05.03.2008 8:46

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Jasne že Transalp. Uz som sedel aj na Stromceku ale jednoznacne Transalp

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (05.03.2008 8:47)


05.03.2008 3:16

Re: Novy Transalp vs. V-strom

stromcek
 Edvenčr 

Jasne ze V-strom.Uz som sedel aj na TA ale jednoznacne STROM


05.03.2008 2:43

Re: Novy Transalp vs. V-strom

stromcek
 Edvenčr 

V-strom


04.03.2008 23:33

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

dreamer: tourance máš to isté ako brigestone ... zober tkc080 alebo o niečo lacnejšie karoo


04.03.2008 23:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

neexist: [dobre] >:-)


04.03.2008 23:02

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: na Stromoch su Bidgestone TrailWingy 150tky vzadu, vpredu 110. Som povodne chcel tie Metzelery Tourance dat ked sa mi zoderu, ale vidim, ze treba asi nieco kusavejsie ked sa clovek nechce drzat striktne len asfaltu. Inak suhlas, cesta je fajn a urcite niesom ziaden bahniak, to nie, ale ked ja neviem odolat polnej, alebo lesnej ceste bez zakazu vjazdu :-)))

Ale dobre ze si vyskusal aj to blato. Je dobre vediet kde su limity a comu sa treba do buducna vyhnut. [dobre]


04.03.2008 20:37

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Dreamer, neexist - neviem čo máte na V Stromoch, ale ja mám na TA vzadu od prírody Metzeler Tourance U 130tku a myslím že to bude na jedno kopyto so Stromčekom.

Dreamer: v profile mám foto na jednej lúke, ktorej green mi pripravili na jeseň ovce z neďalekého salaša. Nekonečná krásna plocha na vyjazdenie >:-) , no na týchto našich plášťoch je všetko mimo asfalt a nejakej cesty x tej triedy predsa len mierny risk [zle] . Rád si jazdu vychutnávam a aj keď mám rád výzvy po neprebádaných offroad cestičkách, predsa len viac si oddýchnem na istom povrchu cesty, kedy sa nemusím až tak sústrediť na každý pohyb a cm cesty, aby som to náhodou neoprel. (nemyslím dialnicu) :-D [zle]


04.03.2008 20:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

dreamer...davam bolsevikovi rok, maximalne dva :-)))
tuto sezonu s nimi snad aj ja este vydrzim, buduca sezona TKC80 a nejaky krasny enduro vylet >:-)


04.03.2008 19:44

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

neexist: davam im jednu sezonu a ked sa nezoderu, idu dole aj tak. Nebudem sa predsa pozerat ako si locksley na svojom TA lieta po lukach a ja nic :-))) >:-)


04.03.2008 15:24

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

superflanker:
nesudim, len som dal na znamost..

ale ako pripomienku mi neda spomenut, ze tieto masiny sa zacali uberat asfaltovym smerom a pre tieto vlastnosti si ich aj buduci majitelia vyberaju, preto taky test..

pre viac terenu by som si aj ja vybral viac terennejsie parametre 8-)


04.03.2008 12:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

caper: az na to ze ten testik je znova stare zname nic nehovoriace zvezenie po "serpentinkach" a nie test endura co do univerzalnosti. Podobne ako pri Alpen Mater od Motorrad. Nechapem zmysel porovnavania tychto troch masin. Ved okrem objemu motora a vizualnej podobnosti maju prd spolocne. Ved kukni na Versys, spolujazdec sedi skoro ako na SS, gumy cestne, vpredu 17nastka koleso. Naozaj len vizualna podobnost k tym dvom.


04.03.2008 11:37

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

Noob: vyber akykolvek stroj a akukolvek trat a kludne si to mozme spolu rozdat! Kto ma pozna, vie o com pisem... 8-)

All: MOTOCYKL 3/2008 - porovnavaci test od profesionalov, co sa tomu fakt rozumeju!!! ODPORUCAM!!! Versys, V-Strom, TA [dobre]

...stastne km!!!


04.03.2008 10:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

dreamer...ak mas originalne pneu na V-strome, tak sa este najazdis, kym im zjazdis. Su tvrde ako kamen a smykaju sa snad na vsetkom :-(((((( Snad do 20 000 ich zjazdim, alebo sa naserem a vyhodim ich aj tak >:-)


04.03.2008 10:38

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: ber to ako vyzvu...nie ako dovod na odradenie od jazdenia v terene.

Ja som za dva roky pomaly prekopal celu masinu. Podsmyklo mi kolo a lahol som - vymena za TKC. Lahol som a oskrel bok - padaky co pokryju cely bok a teda Touratech. Blato mi zanieslo a bloklo predne kolo - blatnik hore. Skoro som prerazil blok motora na skale skrytej v trave z rychlosti cca 40km/h som zastal v sekunde prikovany o tu skalu - vymena krytu motora za plechovy. Tak isto som zastal na skale ale pre zmenu na katalyzatore - ta protivna bradavica isla dole. Lesna cesta plna odrezkov a konarov, jeden konar sa chytil do retaze a vytrhol plastovy kryt retaze a skoror ju zhodil - vymena za kovovy kryt retaze atd.atd....
Ale na vsetko casom dojdes ak budes jazdit troska off..


04.03.2008 9:47

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

TA dnes podstúpi detoksikačnú kúru, zbavím ho všetkého sajrajtu a podobný terén budem zďaleka obchádzať. Superflanker, s novým TA som asi skutočne potreboval drsnú skúsenosť aby som zistil, kde asi treba pouvažovať na istých modifikáciách. Nakoľko sa mi ale terén na čas maximálne sprotivil, ten upgrade bude až v ďalekej budúcnosti. Dovtedy plastom zdar :-D


04.03.2008 8:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Moja skusenost bola na klzkom blate s origos gumami. Neskoro som zbadal ze ta polna cesta bola podmocena a nepresiel som ani par metrov, podsmyklo mi predne a uz som lezal. Chyba jazdca, nevhodne obutie a samozrejme vaha stroja, to je ten spravny koktail na pad. Ked ich zoderiem idem do Conti TKC 80. Dovtedy sa budem vyhybat blatu a mokrej trave :-((((((

Ten blatnik je blizko gumy aj na strome a myslim, ze by sposobil to iste. Tieto motky nie su urcene do tazkeho terenu a aj ked som ich videl liezt cez vselico, je to podla mna trapenie. Ja si to chcem uzivat a urcenie V-Stromu presne pasuje k mojim cielom a odvahe ;-)


04.03.2008 8:23

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: pozri moju foto (blato na prednom kole ma uz netrapi) a uvidis, ze k istym upravam casom pristupis aj ty (ak budes dalej jazdit to co pises). Nie pre image ale z praktickeho hladiska.
Hoci doteraz si masinku v stave akom ju mas povazoval za dokonalu. Uups a je tu prvy nedostatok. Najblizsie vo vacsej rychlosti zastanes na peknom šutry ,ktory si v trave nevidel a budes zhanat kovovy kryt motora hoci doteraz ti ten kraaasny designovo vymakany stacil...a tak to pojde dalej a dalej. Mudry clovek sa neuci na vlastnych chybach... ;-)


04.03.2008 6:46

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

zo svojich skúseností môžem povedať, že toto sa mi na strome nestalo ... ten blatník myslím ... ak bol problém, tak kvôli pôvodným gumám, pretože stačila mokrá tráva, nehovoriac o blate a šmýkali jak besné ... :-(


03.03.2008 22:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Dnes som objavil limity nového TA v drsnom teréne [zle] . Po zbrázdení slušne rozmlátených asfaltiek >:-) Čergovského pohoria (Drienica, Majdan, pokus o Priehyby a Ambrušovce) som to namieril na malú lúku v údolí s dosť podmočeným povrchom. Zjazd dole kopcom kontrolovaný a s prehľadom >:-) , no na rovine začali problémy a z lúky som sa dostal až po 1 dlhej hodine!!! :-(((((( a vypotení celozimných zásob potu. :-((((((. Je pravda, že som to prehnal a mal by čo robiť aj ostrý cross ale predsa len som myslel, že to s TA čkom zvládneme.

Hlavným problémom sa ukázal predný blatník TAčka, nakoľko sa mi medzi neho a predné koleso lepilo blato a x ďalšieho sajrajtu, ktorý po pár metroch totálne zablokoval predné koleso a moto sa chovala ako by som mal stlačenú prednú brzdu. Do slova a do písmena. S predným kolesom som nevedel pohnúť ani obama rukami! Pri tom blate a blkokovanom prednom kolese zadné koleso s norma plášťami absolútne nezaberalo. Horšie bolo, že sa to opakovalo a po krvopotnom očistení sa mi to po 10 metroch spojených s neúspešným vídením svahu stalo znova a znova :-~ až kým som nenabehol na úzke pásiky so suchou trávou a šikmým nájazdom som kopček nakoniec zvládol. Toto nebolo o jazdcovi, ale o motorke. Prednému blatníku dávam veľký čierny puntík. Keby bol vyyššie od kolesa tak t ozvládnem aj s origoč plášťami.

Máte nejakú podobnú negatívnu skúsenosť s Vstromom - neodhadli ste terén a problém bol na svete?




02.03.2008 15:56

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

superflanker: 100% suhlas. My nadpriemerni ;-) to mame tazke, ani auta pre nas nevyrabaju. No na katusi LC8 som sa citil ako by ju vyrobili pre mna. Jedine co mi na nej trochu vadi je vyssia spotreba, inac nema chybu. Jej cena zodpoveda jej urovni.

locksley: pekne videjko. Obavam sa vsak, ze by som ju nikdy nevyuzil, lebo tak by som sa na nej asi aj tak nikdy neodvazil jazdit :-( Formatom mi vyhovuju skor motky ako TA a V-Strom, viac asfalt ako teren, ale ked uz sa ta sotolinka pripletie do cesty, aby ju to prilis nebolelo :-)))

snowden: mam len o 1 cm menej ako ty, ale vsetko sa da poriesit, napr. vyssim sedlom. Ako pise superflanker, nemozeme ocakavat, ze sa pre nas budu vyrabat stroje, tak je to vzdy len o kompromise. Inak bycikel si si sal vyrobit na mieru? ;-)


02.03.2008 15:26

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Snowden:
Nová Yamahu ešte nieje v predaji. Bude až od mája a aj to je otázne. Vtedy už budem mať pár slušných kmkmkm. Mńa neoslovila dizajnom,1valec, a x ďaších vecí. Nové enduro bez striekačky už nekúpiš kvôli emisiám. Honde chýba zlatý stred medzi TA a Varaderom. možno časom. Súhlas, ale s TA08 som spokojný.

Superflanker: súhlas - LC8 - tá moto nemá limity, ale už je to iný level - aj do ceny :-(

Video: www.youtube.com/watch?v=oVGry7-gZkg&NR=1


02.03.2008 11:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

snowden: musis uznat ze skoro 2 metre nie je standardna vyska cloveka. Za tu sa myslim povazuje nejakych 175 cm a na tu su projektovane aj masiny. Takze tvojich vyse 20 cm nad normal (v uvodzovkach) sa urcite musi niekde prejavit. A teda na beznu motorku sa bud neposkladas alebo budes mat nohy ako na slapacej trojkolke. Ja mat dva metre tak bez akychkolvek spekulacii idem do LC8 Adventure. Stihla a vysoka ako gazela a jedina motorka, ktora je podla mna stavana od zaciatku az dokonca v prevaznej vacsine detailov ako enduro.


02.03.2008 10:15

Re: Novy Transalp vs. V-strom

snowden
 Kávičkár 

Ikona

:-D aj tak vsetky porovnavacky mozu byt objektivne len subjektivne. a je to preto, lebo kazdy ma ine ocakavania. takze hola ho do prirody, porovnavajme, prekarajme a nech je trocha srandy, dajme si po papuli. pravdu povediac, sedel som na novom ta i na stromceku, ale nechcel by som ani jeden bo sa mi to zda nizke, uvidim este ked sadnem na starsi model TA. ale aj najviac z uvedenych motoriek mi pripada ako solidne endurko pre vysokych ludi AT (je to dobre napisane, nejde o preklep, urcite nemyslim TA).

to locsksley: no ak mas 193, a s cizmami nejakych 195-6, tak sa skutocne cudujem, ze z toho noveho TA dociahes na zem iba spickami. bo ked som na nom sedel v predajni, tak som mal kolena, pri nohach polozenych na zem, ohnute do praveho uhla, co mi vychadza pri mojej vyske (199cm) ako dost nizka motorecka.

fakt je, ze z hladiska vysky sa mi vsak celkom pozdava nova XT. tu tu vsak zatal nikto nespomina. hm. kto ju kupil? kto sa podeli? alebo yamaha nema na slovensku na ruziach ustlane? ved sa vyjadrite. neporovnavajte stale len drevenak s plasTAkom.

skratka a dobre: idealne by bolo, keby sa honda vratila k osvedcenemu enduru typu AT, ako to ktosi spomenul, len s tym motorkom urobit volaco, i ked treba povedat, ze u endurka musi platit, ze cim menej elektriky, tym menej strachu ist kamsi, kde lisky davaju dobru noc. som strasne zvedavy, co budu stromaci a TA08 robit, ked im odidu na ich striekackach sondy a ja neviem ake pitomosti. Mozno vytiahnu nafukovacie bicykle a dopravia sa do civilizacie na nich.

prepacte, nechal som sa uniest, ale ked to vsetko hodnotim, tak sa mi fakt zda, ze asi najrozumnejsie je zostat pri bicykli. na tom sa neda dostat tak daleko od civilizacie, aby si sa do 10 hodin nedostal k najblizsej dedine pri poruche aj peso. nevyhoda? fakt nemozem ist na bicykli do rumunska ci na bajkal. preto ma tiahnu aj motorkz.


ale som sa rozpisal. radsej uz idem a gratulujem vsetkym co to precitali do konca. :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil snowden (02.03.2008 10:21)


01.03.2008 20:47

Re: Novy Transalp vs. V-strom

lepidlo
 Skútrista 

bubilfuk21 [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


01.03.2008 20:30

Re: Novy Transalp vs. V-strom

bublifuk21
 Edvenčr 

Ikona

Joj, ľudia mi to tu pripada, ako ked sme sa mi na zakladnej skole prekarali, ze ja mam silnejsieho brata, a on Vas zbije on ma take svaly. Ja mam sice stale len Jawku, ale tento rok planujem kupu TA. Ani na TA ani na strome som sa neviezol len som ich videl, ale nemozem si pomoct, dizajnovo je TA podla mna na tom ovela lepsie a tak isto aj po praktickej stranke. Na novy sa financne nechytam, ale stary TA sa mi aj tak viac paci. Ked som videl na strome ten absolutne nekryty olejovy chladic prave v takej polohe, kde ide vsetok sajrajt z predneho kolesa, mal som dost. A cela ta motorka je az neprirodzene pretiahnuta, vobec nevzbudzuje dojem endura, ale len akehosi polonahaca poloendura. Jednoducho ta motorka nevzbudzuje vo mne respekt ako TA. Hoci ta sestka na TA chyba, a ide to aj do spotreby, nuz ale to je akoby si niekto kupoval stenu do obyvacky a porovnava, jednu kt, sa mu paci ale druha ma viac policiek. Samozrejme si vyberie tu kt. sa mu viac paci, ako mat nieco co sa mu nepaci a ma sa na to pozerat peknych par rokov. Alebo, mozes mat peknu a dobru frajerku, alebo len dobru frajerku. Uricte si vyberies peknu a este aj dobru, teda tu co sa Ti viac paci. Ked budem mat toho TA, rad si vymenim skusenosti a samozrejme by som ho aj osobne porovnal s nejakym stromom. Nech je to objektivne. Zdravim vsetkych.


28.02.2008 0:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Jasan ;-) dúfam že aj s TAčkarmi 8-) >:-) ;-) :-))) :-D [dobre]


27.02.2008 23:37

Re: Novy Transalp vs. V-strom

izyrajder
 Turista 

Ikona

OK. Daj potom vedieť keď niekam pôjdeš, možno stretneme. :-D


27.02.2008 20:28

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: [dobre] [dobre] [dobre]


27.02.2008 20:26

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Izyrajder, Dreamer:
Súhlas!!! Nech je slnko, teplo a jedným slovom dokonalá "hmotnoenergetická" základňa na dosiahnutie našich vytýčených sezónnych cieľov. Ja by som chcel aspoň 20 000km kyslíkovej terapie na novom TAčku. Na jar dám Klúče od plechu manželke a ide sa na to. Konečne si vychutnáme a potvrdíme superlatívy našich strojov z tejto diskusie aj v praxi 8-)


27.02.2008 20:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Honda je Honda, Transalp je Transalp, ale V-Strom je dvojnasobny Alpen Master [dobre] >:-)

Neviem ake recenzie mas na mysli, lebo tych na novy TA08 este vela nie je a tie co su su dost rozpacite, zatial co V-Strom kde sa objavi tam boduje. A take minusy, ako ze v serii chyba kryt motora su smiesne. Ale uznavam, TA je legenda aj ked treba porovnavat aktualne modely a TA08 je zatial novinka. Cas ukaze.

Apropos, odporucam posledne cislo Motocyklu, mas tam porovnavaci test do tvojej zbierky. TA08 skoncil treti. Autori testu boli asi neobjektivni V-Stromaci, lebo ten skoncil prvy 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (27.02.2008 20:27)


27.02.2008 19:47

Re: Novy Transalp vs. V-strom

lubko
 Turista 

Ikona

honda je honda, nech je to aj TA.
celú zimu som študoval recenzie. porovnával testy, prezeral moto a dospel k názoru, že univerzálnejšiu moto na cestovanie v porovnaní spoľahlivosť, jazdné vlastnosti,úžitkovosť, cena, ako je TA na trhu niet.
preto som sa aj pre ňu rozhodol.
je dôležité vyberať moto podľa toho čo od nej očakávaš, na čo ju chceš využiť. tak potom treba aj podľa týchto kritétií hodnotiť a porovnať. preto v strom a TA sa porovnať nedajú, sú určené každý na iné.
veľa šť km. :-)


27.02.2008 19:10

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

izyrajder: Suhlas. Nie je dolezite na com kto jazdi, ak mu to vyhovuje. Ci TA, alebo V-Strom, hlavne nech slniecko svieti a nech je na benzin :-D

locksley: Nenechaj sa vytocit, ja ti prajem aby ti tvoj TA sluzil k TVOJEJ spokojnosti, nas nazor je v tomto smere nepodstatny.


27.02.2008 18:33

Re: Novy Transalp vs. V-strom

izyrajder
 Turista 

Ikona

PetoDL: Niet zač. Je to fajn, že niekto otestuje môj typ motorky tak ,že keď to aj neurobím sám, tak ma niekto presvedčí, že môj koník aj také dokáže. :-D

locksley: Obdiv!!!!!!!!!! ;-) Taký prístup k vlastnému stroju sa mi skutočne páči. Ja som veľmi spokojný a zapálený V-Stromák a dúfam, že ty zostaneš Transalpista. Dôležité je totiž, že rastie skupina cestovných endurákov. A je v podstate jedno na čom jazdia. Tu sa budeme určite presviedčať, kto ho má väčší, ale to patrí k veci. Keď vezmem môj subjektívny pocit mňa TA moc neoslovil, Strom mi pripadá opticky trochu väčší a to ma dosť oslovuje. A ako povedal ujo Ford auto môže mať ľubovoľnú farbu ak je čierna a to je aj moja preferencia. Keďže som bol vo Viedni na výstave Bike, tak ak to porovnám s novými BMW 650 a 800 tak tie mi pripadali ako vozítka pre mládež. Keď ich však stretnem na ceste budem len rád.

Ozaj, neviete mi poradiť v ako formáte a akej veľkosti mám dať video z výstavy na web. Mám celkovo asi hodinu filmu z Viedne v kamere a neviem čo s tým. Nie som filmár a neviem či obsah stojí za pozretie, ale chcel by som Vám to ukázať. Mám na ňom samozrejme aj nový Transalp. Ináč je fajn, že si locksley TA odviezol už domov. Na výstave sa naň nedalo ani posadiť.


27.02.2008 12:46

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

izyrajder: vďaka za pozdrav ... ;-) máš pravdu, cesty a aj necesty tam boli, ale všetko v pohodičke ... stromček to zvládal parádne ... [dobre]


27.02.2008 11:28

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Toto poznáte? Je to z jedného českého filmu:

Pánové! Ja se vsadím, že kdybych před Vás postavil dvě stejné ale úplne stejné krabičky se sirkama a o jedné Vám řeknu že je z USA tak kterou by ste si vybrali??? Samozřejmě tu z USA.

Mám dojem, že kdyby soudruzi s SSSR ju urobili aj lepšie tak si to nepriznáte.
Netvrdím že VStrom a TA je jedno a to isté ale oba majú čo povedať, ale pchať Váš Vstrom až do neba tak to preháňate. A že som na to zatiaľ sám, no je február a predavač tiež zíral, že som si nové TA08 odviezol v 2 stupňovej teplote po vlastných. Ale za cenu vyjednanej zimnej zľavy to stálo za to.

Chalani, prepošlem ešte raz link s ideom kde porovnávajú špeciálne tieto dva stroje - je to ale in france, tak ak niekto máte v PC dobrý slovník preložte aspoň tie + a - oboch strojov ktoré tam uvádzajú.

I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR


27.02.2008 10:25

Re: Novy Transalp vs. V-strom

tvrdas
 Turista 

Ikona

neexist: verim, vsak vieme co riadime [dobre]


27.02.2008 10:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

tvrdas...a vies ze ani nie som prekvapeny? [dobre]


27.02.2008 10:18

Re: Novy Transalp vs. V-strom

tvrdas
 Turista 

Ikona

Hlopi, co to necitam v ceskom Motocykl casaku, opat test: novy Transalp, Versys a V strom ...
no co myslite, ktora motorka to vyhrala? pre mna je to takmer samozrejme, ale vidm na Motoride-e kopu zbludilych dusi, ktorym treba otvorit oci, tak mi to neda a pisem, ze opat V strom vyhral test ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)


27.02.2008 9:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

locksley:Je super že po 500km posudzuješ svoj stroj,ale ako to tu čítam bojuješ proti V-STROMOM uplne sam a nie je to tým ze si jediný co ma TA len si ojedinelí jedinec čo chce presvedcit celi svet že TA je lepsie.K tomu nadstavovaniu:Strom ma centralnu skrutku kde bez akeho kolvek naradia nastavim zadne pruzenie,ked sa mi chce moc hrat a vezmem sroubovak doladim si to presne ako potrebujem a ked už maš v ruke ten šroubovak a pohraš sa z prednou vydlou tak to sa fakt deju citelne zmeny,ale to je isto malo proťi tvojmu TA.Tak nas tu dalej presviečaj o svojej dokonalej mašinke.

Dalšia vec spotreba: Neviem ale ja aj ked taham riadne za plyn a to tobím velmi často tak som sa zo spotrebou este nedostal cez 5l a turisticka jazda je realne na hranici 4L

A neda mi ohladne doplnkov:Je malo strojov na trhu z takou moznostou doplnkou,množstvo výrobcou umožnuje naozaj velký vyber možností a cenovej relacie preto je každý strom individualny.Ja som moj vybavil čisto učelovo ako potrebujem 3 kufre,kryt motora riadne zelezo žiaden plastík,poriadne padaky a kryt rukovetí a malí deflektor na štít ostetne v plnom rozsahu seriové a ver ze to stačí.

A o polohe sedenia čim viac tu čitam tvoje pryspevky tym mam vedší dojem že si svoje TA viac idealizuješ ako je,Mal som maleho chopra Hondu Rebel 250 a presiel som na nom do chorvatska bez problemov takze myslim ze V-STROM ma cestovneho komfortu na rozdavanie


27.02.2008 6:12

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Páni, redakcia MR v blízkej dobe vydá recku na nový TA 08 (do 2 - 3 týždňov)

Herghott mi to napísal, myslím že to na tomto mieste môžem posunúť ďalej. Mnohí už o tom možno aj viete.

Takže máme sa na čo tešiť - Herghottove recky sú veľmi dobré, takže myslím že pôjde o kvalitný materiál.

Macko, idem si kuknúť to video ešte raz a dobre sa naladím do nového dňa. [dobre]


27.02.2008 0:43

Re: Novy Transalp vs. V-strom

izyrajder
 Turista 

Ikona

Páni bratia. Hovorí Vám niečo pojem Kognitívna dizonancia? Ak áno, tak nie je čo riešiť. Pre tých ostatných mám jednu dobrú správu. Všetci máme tie najlepšie stroje po akých sme túžili. Nemusíme sa o tom presviedčať, pretože je to pravda a nezáleží na značke.

K vecnej stránke.

locksley: Môj názor je, že s tými riadidlami máš pravdu. Sú trochu vpredu. Nie je to však problém. Len mi starší páni s kacelárskymi chrbtami to už v rukách cítime.

Keď som sa rozhodoval, aký stroj si kúpim mal som predstavu o parametroch ako sú nosnosť, rýchlosť, dojazd, ochrana jazdca proti počasiu a hlavne ovládateľnosť, aby som sa nezabil hned v prvý týždeň, keďže som presedlával po ročnom jazdení z Burgmana 400. A tu sú moje postrehy a skúsenosti:

Nosnosť: cca 200 kg. To sa už zmestí aj ladvinka a hromada batožiny. To viete, mám rád svoje pohodlie.

Rýchlosť: Tak akurát. 180 spraví. 160 bez problémov a 130 jazdím všade kde sa len dá. Je to táká fajn cestovná rýchlosť s dobrou rezervou výkonu. Len ma ser.. keď ma jogurťáci na Babe a Šturci na rovinke do kopca predbehnú. No ale nekupoval som superšport. Elasticita zodpovedá zprevodovaniu pôvodného SV 650-vého motora hlavne posunutím výkonu do stredných otáčok. Aj tak je to, podľa všetkých mne dostupných testov zminulého roka, ešte stále jeden z najlepších motorov v tejto triede.

Dojazd: Tak toto je skutočne malina. Keby som nerobil také dlhé štreky, keď už na toho svojho tátoša sadnem tak to musí byť min. 400 Km a viac, tak nádrž ako keby nemala dno. Veľmi záleží od štýlu jazdy. Pri pokojnej cestovateľskej jazde je skutočne spotreba okolo 4,5 litra čo pri 22l benzínu dá fajn dĺžku.

Ochrana jazdca: Na cestovné enduro slušná. Nie je to Goldwing ako to už niekto správne poznamenal a ani žiaden superšportový cestovateľ. Keď sa na ňom preveziete tak hodinu a pol v búrke ako ja, zistíte že na motorke a na takejto tobôž, žiadna ochrana neexistuje. Hlavne keď stretnete v protismere kamión, ktorý práve vošiel do hlbokej mláky na ceste. Za normálnych okolností je to však slušné. Iba dosť fúka na nohy a v zime skutočne treba teplú a hlavne nepremokavú obuv.

Nakoniec ovládateľnosť: Je to taký vyše dvesto kilový bicykel. Keď si naň človek privykne, tak ako keby k nemu prirástol. Na ceste sedí ako pribitý a v zákrutách je to už len o odvahe. Posledne som na Šturci brúsil stupačky a to bola paráda. Na to aký je veľký sa ovláda strašne jednoducho.

Toto sú moje postrehy z prvých, hlave asfaltových, 10 000 km. Sú tu však iný borci, ktorý na malých stromoch pozreli Irán a matičku rus. A tam, ako som videl, občas žiadne cesty neboli. Oni určite vedia povedať čo V-Strom dokáže a čo nie. Týmto ich pozdravujem. >:-)

Ešte na záver jednu vec. K V-Stromom je skutočne veľmi veľa doplnkov. Od rôznych štítov, krytov motorov, padákov až po custom vyrievané sedlá. Ja si myslím, že je to fajn. V tomto je V-Strom ako Goldwing. Každý si ho môže upravovať do zblbnutia podľa svojej chuti, potrieb a hlavne peňaženky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil izyrajder (27.02.2008 0:51)


26.02.2008 23:34

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Tak ako písali v jednom teste: TA08 nemá problém s akceleráciou od 3000 otáčok. Keď som sa pár razí dostal pod túto hranicu, vytiahne ale nieje to ono a radšej ťuknem nižší stupeň. Ale to je extrém - zabudnem sa na 5tke keď pribrzdujem na 40tku. Od 3000 otáčok na akomkoľvek stupni stačí otočiť plynom bez podraďovania a už ma zvlní smerom dozadu. Krásna akcelerácia.
8-) . Ja som stihol odmerať len druhé tankovanie- spotreba 5,8 ale držím sa doporučeného scénára výrobcom pri zabehávaní - kvaltovanie, nepravidelný chod a tak podobne. Odhadujem to potom na cca 5litrov. Uvidíme


26.02.2008 22:59

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: s tym nastavenim hovoris asi o utlme. Strom to ma tiez vzadu, ale este som sa s tym nehral. Okrem utlmu sa da nastavit aj predpruzenie vpredu aj vzadu. Vzadu je na to prakticke kolecko, ktore tocis rukou, vpredu potrebujes plochy nastroj, napr. srobovak. Rozdiel medzi dolnou a hornou hranicou je riadne citit, takze ci vies najst to prave orechove. Ked jazdim solo mam rad pruzenie maksie, no s ladvinkou trochu pritvrdim ;-) >:-)

Co sa riadidiel tyka, dal som na odporucania kvoli mojej vyske a nechal som este u predajcu nahodit stoky, ktorymi sa rajdy zdvihli o 4 cm vyssie, takze neviem porovnat origos bez nich. Posed, ruky, chrbat uplne v pohode, ziadne namahanie ktorejkolvek casti tela ani pri dlhsej jazde.

Zrkadla na Strome su dost na siroko, ale ja som si nevedel najst tu spravnu polohu aby som eliminoval mrtvy bod a zaroven videl aj za seba bez naklanania do strany. Nalepil som teda tie male vypukle cocky a vidim vsetko 8-)

Spominal si este spotrebu, tak pre porovnanie, za nedelu a pondelok som nabehal 381 km a minul na to 15,85 litrov (tankujem vzdy po hrdlo a nulujem pocitadlo). Asi 300 km z toho bolo s ladvinkou. Ak dobre pocitam vychadza mi spotreba 4,16, co je pri 22l nadrzi teoreticky dojazd skoro 530 km. Toto bolo pre mna jednym z kriterii pri vybere motorky.

Ozaj, zaujimalo by ma ako je na tom TA s pruznostou motora. Mam na mysli napr. ci musis podradovat pri prejazde obcou, alebo len uberies na 50-60 a za obcou len otocis plynom a spat na 90-100. Strom s tymto nema problem ani na 6 stupni a po vymene vzduchoveho filtra za K&N na take zaobchadzanie ani vobec nefrfle, jazdim skoro ako by som mal variator :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (26.02.2008 23:07)


26.02.2008 22:27

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nemas tam co pokazit je to skrutka s dorazom na jednej aj druhej strane..takze poexperimentuj..daj to na najmakksie (na tvoju vahu to bude asi dost makke, ale komfortne) no a postupne pritvrdzuj..ziaden strach...
Ja osobne mam na strednej polohe a ked davam kufre a spolujazdca tak natvrdo.Teraz tam idem dat progres pruzinu, takze sa to urcite zmeni.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (26.02.2008 22:28)


26.02.2008 22:20

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Ja viem kde to je len do toho nechcem veľmi vŕtať. V brožuře: nájdenie strednej polohy otočte na doraz do ľava a potom cca 2,5 otáčky späť alebo tak nejak. Sú tie rozdiely v pružení citeľné. Mám do toho vŕtať alebo nechať zlatý stred od výroby. Mám 95kg a dobré a zlé cesty budúú u mňa 50 na 50.

Upravujem: vidím na konci tvojej vety otáznik. Áno aj na novom TA je to tam - hrajkal si sa stým na svojom ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (26.02.2008 22:22)


26.02.2008 22:13

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: to nastavenie pruzenia je v podobe dierky v bocnom plaste kadial prestrcis skrutkovac?


26.02.2008 22:02

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Páni, páni. 99% príspevkov je tu o geniálnosti VStromu a nepodložených negatívnych tvrdeniach o novom TA08. Urobil som už na ňom ako myslím zatiaľ jeden z mála v SR cca 500km a +- sa sem snažím dávať aj vecné príspevky - spotreba, otáčky/rýchlosť a subjktívne prvé dojmy. Zkĺznutie do krčmových rečí je niekedy neodvrátné, niektoré príspevky si reakcie v tomto duchu priam vyžadujú. :-~

Dreamer: S tým sedlom to bolo ozaj fajn riešenie, ale s ohľadom na príspevky nižšie som neodolal a vychutnal som si to ;-)

Najlepšie by sa zistili a porovnali rozdiely, po hodinovom jazdení na konkurenčnom stroji a potom hop späť na vlastný. Možno typ pre motoride, keď ho budú testovať. Ak budú...

Z praxe: Na TA 08 som o minimum posunul riadidlá ďalej do predu - spätným zrkadlám som chcel trošku pomocť k lepšiemu výhľadu a aj som pomohol. Bunda trošku clonila (veľa vrstiev teraz v zime). Pri pohľade na jazdcov VStromov sa mi zdá a aj som cítil pri skúšaní, že sú riadidlá nejak moc v predu alebo sa mi to zdá kvôli tej predsadenej prednej maske? Necítite si po čase ruky? Pravdu! Sedí sa Vám na ňom dobre? Na TAčku som pekne vystretý s prirodzeným posedom a doslova na ňom oddychujem a chrbtica tiež.

Priznám sa, že keď som si to mastil cca 30km 110kilometrovou rýchlosťou, po rozbitých asfaltkách 5 tej riedy, začalo tie nerovnosti po takejto štreke moje body už cítiť. Ale to bola fakt rozbitá cesta. Musím sa pozrieť na to nastavenie pruženia,ale nechcem do toho veľmi šahať. Asi to budem skúšať len po celých otáčkach. Má niečo také V strom, upravujete si pruženie, alebo ste už našli tú svoju polohu a neriešite to

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (26.02.2008 22:05)


26.02.2008 21:16

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

presne tak, dosť sa to tu zvrhlo ... [zle] tak naposledy - aj tak sa nezhodnete na naj naj motorke, pre každého je ňou totiž iná ... a to je dobre ... [dobre]
locksley: mal som stroma 650 i 1000 a urobil som na nich 900 až 1000 km denne viackrát a žiadne kŕče ... ;-) a to mám o 2 cm viac než ty ...
tak to už nechajte ...
PS: nevychvaľujem stromček, už som ho predal ... ;-)


26.02.2008 21:10

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: mam na stromceku odjazdenych cca 5000 km a ziadne krce zatial. 200-300 km na supu nie je problem. Sedla sa menia aj na inych masinach, pripadne sa davaju sit na mieru, je kopec firiem, ktore sa tym zivia, nie je to nic vynimocne vymenit sedlo za ine. Niekomu vyhovuje tovarenske, niekomu nie.

S tymi doplnkami urcite zartujes vsak? Je predsa uplne bezne a dokonca aj prakticke, ze si kazdy majitel cestovneho endura prisposobuje svoj stroj podla svojho vkusu a potrieb. Ak by som chcel so stromom jazdit len po cestach tak nemusim doplnit vobec nic a usetrim kopu nadvahy. Ale kedze pri mojom cestovani ocakavam aj horsie cesty, odletujuce kamene, zle pocasie, pripadne pad na sotoline a podobne, snazim sa na to pripravit vhodnymi doplnkami. Je to naozaj vec osobneho vyberu a vkusu. Preco myslis, ze sa uzivia firmy ako Touratech, alebo Wunderlich? Pretoze majitelia BMW GS maju na vec rovnaky nazor.

Ked pojdes s tvojim novucickym TA najblizsie na skutocny adventure trip odporucam predsa len nepodcenit tuto oblast. Prva skala na ceste, ktorej sa nestihnes vyhnut a ten plastovy kryt motora bude v pecku. A nie len ten.

Sedel som na novom TA aj na BMW F800GS. Obe mi pripadaju subjektivne mensie a ani na jednej mi nevyhovoval posed. Strom je velkostou skor blizsie k Varaderu, je robustny a pohodlny aj na dlhu cestu a to mne osobne vyhovuje viac. Ak mas pochybnosti o tom ci aj volaco vydrzi odporucam napr. www.mototour.sk Tak ja len tolko >:-)

Je skoda, ze sa tato tema zvrhla na pivne reci o tom kto ma vacsieho, namiesto toho aby sme si tu vymienali prakticke skusenosti a postrehy, ktore by mohli pomoct pri vybere tym, ktori sa este len rozhoduju. O tom to tusim malo byt, nie? :-~

Peace! 8-)


26.02.2008 19:25

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rmacko
 Skútrista 

Ikona

... to je iný edvenčrista čoooooooooooo ... :-)))


26.02.2008 19:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Macko, tak som si to video konečne pozrel a rehotal som sa asi 10 minút v 1 kuse. :-D

To boli asi tie najlepšie zostrihy čo sa im podarili.

Čo povieš Caper, ideš na to ?


26.02.2008 15:57

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Ja som si kúpil moto (TA0 8) , ktorá je už v štandarde ako uliata pre mňa. Okrem alarmu, zámkov, prilby, kufru a momentálneho šitia motoodevu na mieru nemám dôvod do TAčka šahať a vrážať zbytočné love, tak ako vy priatelia s VStromami. Changovanie sedadiel, deflektor, kryt na motor a x ďaľších vecí. Ste si mali kúpiť úplne iné moto. Ja viem Starý TA bol skoro vypredaný a nový prišiel až teraz. Tak potom nič, nemôžte za to. :-D

Dreamer: sa ti čudujem, že si s tou výškou išiel do Vstromu. Ja mám 193 a chytil som na ňom skoro kŕč. :-O , ešte že sa ti podaril ten deal.

Rebel: Ty sa pri pohľade na mňa sTA08 budeš smiať a ja naopak budem plakať zo súcitu k jazdcovi na Vstrome, ktorý sa zmieta v kŕčoch. Keď si Stromčekári 650 a 1000 dáte výjazd spojte to s burzou (výmena sedadiel podľa výšky jazdcov :-D ) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-)


26.02.2008 15:22

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Macko: video si kuknem rád (v robote mám šunku bez videoformátov).

Uno, jazdiť sa dá po teréne aj s formulou, ale je rozdiel dá sa jazdiť a dá sa jazdiť aj druhý krát.

Toť vsjo. :-)))


26.02.2008 15:06

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rmacko
 Skútrista 

Ikona

TO : Noob -

... len tak pre srandu kukni kade sa dá jazdiť s R1 ... >:-)


Video: www.youtube.com/watch?v=Q5iU7twPOio


26.02.2008 14:30

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Len sa z toho V-Storma neposerte - je větší, je lepší, je ....... to Úžasňák I-GRR Jak malé deti.

Caper: to si deláš prdel s tým terénom ? ("neide mi o urazky a zhadzovanie, dokazovanie si, ze ten moj stroj je ten najlepsi, ide len o fakty!!!") Išiel si niekedy po poľnej ceste aspoň z byciklom ? Poľná cesta sa vyznačuje tým že je prášna, pomaly vysychá a je často mazľavá, vyznačujúca sa rôznymi priehlbinami a typickým znakom je že sem tam odletí nejaký ten kamienok.

S týmto vie ísť Caper po polnej ceste : images.google.sk/images?q=R1&hl=sk&um=1&ie=UTF-8...

Klobúk dole, šak Ty už si mal byť nejaký majster sveta či čo. :-)))


26.02.2008 9:11

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

loksley: Maš pravdu TA je važna konkurencia ako novinka nestíha 4roky staremu modelu to už je len sa čím píšiť fakt normalne odpadavam.Ved už sa zarad preboha a chod sa hanbiť a jazdi radsej viac po horach stretneš tam menej ludí a tym padom sa ti ujde aj menej výsmechu... A to maš odomna radu zdarma 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rebeel1 (26.02.2008 9:12)


26.02.2008 8:54

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

S tym sedlom suhlas, je nizko (82 cm). Ja mam 198, ale vymenil som za vyssie sedlo z litroveho stroma a je to teraz uplna parada [dobre] Aj majitel litra bol spokojny, on mal zas opacny problem :-D Na stit som dal MRA deflektor a uz nemam co riesit. Strom nie je Goldwing a okrem toho jazdim na motorke, tak ten vanok k tomu patri ;-)


25.02.2008 18:04

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

neexist: a ja som si myslel, že ten jedinečný predný štít Vstromu dokonale kryje pred vetrom aj obiehané motorky nielen jazdca :-O . Toľko ho vychválujete, že som už z toho nadobudol aj tento dojem :-D . Na moju výšku by bol ale aj metrový málo. [zle]


25.02.2008 17:27

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

locksley...ale neee, musel som ist opatrne, keby som ho obehol, tak by ho na tej kolobezke sfuklo do jarku :-P :-)))


25.02.2008 17:06

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Richie: ...

P.S.: na cestu :-P ;-)


Predchádzajúce | 1 2 3 4 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.