Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1007 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)

BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

13.12.2015 9:56

BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Sem presuniem príspevky z témy o Yamahe FJR1300 Diskusie k Článkom: Yamaha omladila turistu... na tému systém zavesenie BMW Telelever:


13.12.2015 9:56

BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Ale napriklad podvozok, u bmw som na tom ich zazracnom telelele a paralele najazdil zopar desiatok tisic kilakov a nemozem povedat, ze to neni dobre, ale chyr a chvalospevy o tych systemoch ich vysoko predbehli a ich naozajstne fungovanie v praxi neni zdaleka taky zazrak, ako bolo prezentovane, takze klasicke koncepcie podvozkov aspon pre mna nie su odrazdovacie momenty pri kupe motorky...ale sak aj bmw pokial si vsimam od toho uz v dakych modeloch pomaly, ale predsa upusta az sa nakoniec a nenapadne mozno dostanu na klasiku...a hlavne to nenapadne, lebo by nebolo celkom cool teraz po rokoch vsugerovanej slavy vyrukovat s tym, ze tie ich zazraky, ktore roky tak glorifikovali a lovili na ne (vacsinou) jesitnych klientov su vlastne len lepsi priemer v podvozkoch a nie to naj...

Dôvod úpravy: offtopic presunutý

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (05.01.2016 12:51)


13.12.2015 10:35

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

sinky - to ze pri novej R 1200 R je namiesto telelele a paralele pouzita klasicka USD vidla by som zial pripisal znizovaniu nakladov a nie upustaniu od rokmi overenej koncepcie tak typickej pre BMW

tych R 1100, 1150 a 1200 R sa nikdy vela nepredavalo, tak sa rozhodli na novom modeli cosi usetrit :-(

ver tomu ze na TURISTIKU neni nic lepsie ako prave BMW leverove systemy a ver tomu ze keby ich BMW nemalo patentovane tak uz ich davno ine znacky montuju do svojich turistickych motoriek rovnako ako je to s Desmo rozvodom pri Ducati ;-)

to ze teba podvozok BMW neohuril je v pohode, takisto Desmo rozvod nemusi ohurovat kazdeho a predsa je to napr pre supersporty ovela lepsie riesenie ako klasicky rozvod ;-)


13.12.2015 10:45

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

uvidime, co povie daleka, ci blizka buducnost...

jeden cech ma vraj patentovanu kozmicku lod, ktora doleti na slnko a prinesie odtial troska tepla...ale neviem, neviem, keby to nemal patentovane, ci by sa o to nasa trhala... :-D ked ma niekto na nieco patent, nezname to, ze je to to naj...

inak je take trosku blbe (a skor slovenske), ze zakaznikovi predaju motorku s klasickym podvozkom za cenu, za ktoru nedavno kupil taku istu s lelelele...mna, keby som bol dako tazko bmw lele pozitiv, by sa to hlboko dotklo a kupil inu, lebo v takom pripade, kedze to nema lele, je na trhu aj lepsi matros v podobnych cenach...podla mna teda...

a co sa tyka desmo, tak pokial jazdim kludnu turistiku, tak mi je jedno ci mam desmo, alebo nie, no a ak nahanam stotiny, tak samozrejme neurazi...inak minule to ukazovali v telke, jak to funguje a naozaj dobry napad...

Dôvod úpravy: desmo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (13.12.2015 10:48)


13.12.2015 10:49

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> bez toho aby som sa obuval do bmw - myslis, ze este stale maju patent? Lebo u nas sa na technicke riesenia dava patent na max 20 rokov, a predpokladalam, ze vo svete je to podobne.
Telever bol vymysleny v 80tych rokoch a prvy krat u bmw pouzity v 1994, cize 20 rokov je prec.


13.12.2015 14:19

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus priznam sa ze neovladam medzinarodne patentove pravo ale viem ze status quo je taky ze Desmo rozvod sa v inej znacke neobjavi preto lebo patent vlastni Ducna - nie preto zeby ine znacky Desmo odmietali. S levermi od BMW je to detto.

Ale ak vychadzam ze napr TDI od VW sa robia ako "TDI" uz 25 rokov a ziadna ina znacka si TDI na svoje auto dat nemoze... tak mi tvoja teoria o platnosti medzinarodneho patentu vychadza ako chybna ;-)

sinky presne, ak jazdis turistiku nie je nutne mat Desmo, ak jazdis okruhy tak to takisto vyslovene nutne nie je ale je to lepsie technicke riesenie ako klasicky rozvod motora.

A presne ak jazdis turistiku tak neni nic lepsie ako levery od BMW (na sportove ucely sa samozrejme nehodia). Ver tomu ze ine znacky by davno levery pouzili keby mohli, ale kedze nemozu tak sa vymyslaju kadejake ine riesenie ako ma napr Honda v Goldwingu - tzv. antidive system v jednom prednom puzdre tlmica a v druhom je tlmic samotny. Takisto Yamaha sa to pri GTS100 snazila oklamat po svojom ale neuchytilo sa to koli komplikovanej a nakladnej konstrukcii.


13.12.2015 14:45

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Si si pomylil konstrukcny patent a ochrannu znamku...


13.12.2015 16:30

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

nezdielam nazor, ze na turistiku neni nic lepsie ako bmw levery...ale to je moja vec a moje skusenosti...

a mam podobny pocit, ako matus, ze levery uz moze vyrabat kto chce, len sa to musi inak volat...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (13.12.2015 16:32)


01.01.2016 17:19

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

O.T.


matus , telelever použilo BMW sériovo prvýkrát už koncom roku 1992 a rozhodne ho nevymyslelo (ale to len tak) .


01.01.2016 17:47

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Telelever nie je žiadny zázrak a ani vynález BMW, bol známy predtým. Ide o systém prepákovania predného zavesenia je ich viacero typov. Mal som čosi podobné na skútri, Vespa má podobné zavesenie predku, často moto so sajdkou to mali, Ural napr a iné... Telelever je obchodný názov, ten je asi chránený (názov) ale systém asi nie... Systém pochádza z anglicka použila to značka Saxon-Motodd

Pozri obrázok

Pozri obrázok

A tiež to len tak bokom... ;-) >:-)

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (01.01.2016 17:49)


02.01.2016 11:10

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

a mytus o genialnych leveroch sa nam rozplynul...takze to ine znacky nemontuju nie preto, lebo nemozu, ale preto, ze to neni to najlepsie...


02.01.2016 11:23

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ventYl
 Kávičkár 

Re: sinky: treba si uvedomit, ze japonci riesia cheap shit for consumer's head. nie v zmysle toho, ze by tie motorky boli sracky, ale ak existuju dve riesenia, ktore poskytnu cca rovnaky vysledok a jedno z nich je lacnejsie, tak pouziju to. Telelever je fasa v tom, ze sa neskracuje pri brzdeni razvor motorky a nie je treba vazne riesit ponor prednej vidle, ale musis riesit vacsiu neodpruzenu hmotnost a vyrazne obmedzuje variabilitu montazneho priestoru v prednej casti motocykla, co moze byt napr. pri transverse stvorvalci problem. Ploche boxery dvojvalce s tym problem nemali, tak to BMW riesit nemuselo. Na konci 70. rokov a v 80. rokoch sa s klasickou teleskopickou vidlou bojovalo proti skracovaniu razvoru anti-dive vidlami. Riesenie to bolo v ramci moznosti funkcne, zelany vysledok sa dostavil, ale potom prisli vidly s progresivnym tlmenim a anti-dive vidly sa stali zbytocne, pretoze je jednoduchsie vytocit progresivnu pruzinu, nez montovat do hydraulickeho obvodu brzdy anti-dive tlmice.

Kazde riesenie ma svoje pre a proti a vacsinou treba zohladnovat ako funguje celok, nie jeho jednotlive komponenty...


02.01.2016 11:34

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

kecky
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mňa by len zaujimalo koľko skúseností majú s televerom Ty čo ho tu tak zatracujú, asi žiadne čo? Ja si na turistiku po ceste neviem predstaviť nič lepšie...

Ale téma je Yamaha FJR1300: Za mňa veľmi pekná a vzhľadovo vyvážená mašinka, až možno konzervatívna. Ale za mňa určite [dobre] . Keď sa na nej zveziem, rád sa vyjadrím aj k jazde...

Dôvod úpravy: >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kecky (02.01.2016 11:36)


02.01.2016 11:47

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

kecky: s levermi a podotykam, ze tymi tymi najnovsimi a najlepsimi mam najazdenych turistickych niekolko dsiatok tisic kilometrov (rovnako, ako na klasike), takze viem o com pisem a rovnako opakujem, ze ja osobne si rozhodnene nemyslim, ze zrovna levery su naj a ani nie su naj na turistiku...neni to zle riesenie, ale neni to ani ziaden zazrak, je to podlamna fuk, ci to, lebo ono...moje skusenosti, moje pocity, moj nazor...


02.01.2016 12:31

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

kecky
 Kávičkár 

Ikona

Sinky: Nepoznám Ťa osobne, takže neviem ako je to s Tvojími "desatisícmi km na tých najnovších a najlepších leveroch " naozaj... Bez urážky, keď píšeš " a mytus o genialnych leveroch sa nam rozplynul...takze to ine znacky nemontuju nie preto, lebo nemozu, ale preto, ze to neni to najlepsie..." tak to nevyzerá ako "moje skusenosti, moje pocity, moj nazor." Ja si myslím niečo úplne iné. Pre mňa je to úplný nezmysel, ja som si presne kvôli tomu kúpil najprv r1200r, následne r1200rt lc...

Nech si každý jazdí na čom chce, že to jednému nesedí neznamená, že druhý nebude z toho vytešený a nesadne mu ta mašinka úplne presne...


02.01.2016 12:49

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

u mna sa ten mytus rozplynul vtedy, ked som na tom v nadeji zacal jazdit a zazrak na ktory som tak cakal sa jednoducho nestal...fajn povozenie, ale nicim vynimocne, o nic lepsie...naopak, pri prejazde prvym hlbsim vytlkom sa mi premietol pred ocami cely zivot...

ano, kazdemu sedi nieco ine, kazdy je iny, niektori sa riadia pocitmi z jazdy, ini zas pocitmi z marketingu...sak na tom hovno zalezi...niekto si mysli, ze je trendy sediet na bmw, iny zas, ze na ducne...dolezite je, aby kazdy uveril prave tej svojej sugescii a bol vysmiaty...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (02.01.2016 12:52)


04.01.2016 15:24

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

sinky - co sa babe snilo to sa babe zdalo?
alebo ak silou mocou chces verit tomu co napisal awia nech sa paci ;-)

ak chces mozes si precitat co pise o teleleveri wikipedia

de.wikipedia.org/wiki/Telelever

Dôvod úpravy: a stale trvam na tom ze telelever (ani inak nazvany) nemoze ina znacka pouzit na svoju motorku rovnako ako nemoze ina znacka pouzit (trebarz aj inak nazvany) Desmo rozvod tak ako to ma patentovane Ducati ;-) :-P

p.s. URAL je prahsprosta kopia BMW a Rusi kedze po 2WW ukradli celu nemecku farbriku nemali ziaden problem ukradnut ani samotny systeme telelever....

p.s.2 pokial viem tak vespa ma vpredu uplne nieco ine ako je telelever.. a zakoncene jednoramennou prednou vidlou ;)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2016 15:29)


04.01.2016 15:32

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

sinky - naopak, pri prejazde prvym hlbsim vytlkom sa mi premietol pred ocami cely zivot...

tu by som silno hladal chybu v jazdcovi, nie v motorke

nie ja, nie cely bielomodry-motoride, ale po celom svete jazdia tony leverov a keby tomu bolo tak ako pises ty tak je BMW dnes rovnako exoticka znacka ako Bimota ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2016 15:33)


04.01.2016 15:33

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> v tom linku sa hovori, ze BMW ho pouziva od 1993.
Ked kliknes na Patentenrechte, pise sa tam, ze maximalna dlzka ochrany patentu v nemecku je 20 rokov.

1993+20=2013


04.01.2016 15:35

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - orientujes sa v patentovom prave? dlzka patentu sa neda nijako predlzit? neviem pytam sa

pomozem si opat Ducnou...kolko rokov Ducati pouziva Desmorozod a preco ho doteraz ziadna ina znacka nepouzila vo svojom supersporte ked najma pri supersportoch ma desmo objektivne vyhody oproti klasickemu rozvodu?


04.01.2016 15:47

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

neorientujem sa
Ale viem, ze aj ine firmy maju zaujimave konstrukcne riesenia, a ich fabriky na tom ich genialnom vymysle stoja (stali....) A predsa nemohli ten patent predlzit a dnes ho ine firmy veselo kopiruju - a hlavne zlepsuju.

Pretoze presne o to ide - ak by tie patenty neboli po case verejne pristupne, napredovanie celej spolocnosti (mam na mysli ludstvo) by nebolo take dynamicke, ake je. To, ze patent ma obmedzeny cas je motivatorom, aby firmy neustale zlepsovali a ked im patentove pravo skonci, uz su dalej a maju nieco nove...

To je aj odpoved na otazku, preco coca-cola musi svoju recepturu chranit a poznaju ju 3 ludia na svete. Nie je totiz ziaden iny pravny sposob, ako by mohli obmedzit "kopirovanie."


04.01.2016 15:50

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

matus , ten raptorov link nepíše dobre , BMW predstavilo model R 1100 RS už začiatkom roku 1992 ... s teleleverom .
www.realoem.com/bmw/cs/select?product=M&archive=0...

Pravda , v roku 1992 vyrobilo len pár kusov a oddalo sa vychytávať muchy (a mali veru čo robiť až do modelového roku 1997)


04.01.2016 16:15

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - mas aj nemas pravdu

R 1100S - prve kusy sice boli vyrobeny v 6/1992, potom dlho nic a seriova vyroba nabehla 02/1993.. tzn. ze R 1100S bola predprodukcna verzia

predpokladam ze od podania patentu do nejakeho uspesneho uznania to nejaky ten mesiac / rok trva takze by som nedaval do suvisu to co pise nemecka wikipedia s predprodukcnou verziou R 1100S ktora sa vyraba az 1 mesiac a uzatvaral to tym ze "raptorov link nepise dobre" ;-)


04.01.2016 16:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , drobná chyba , R 1100 RS , lebo RS a S boli dosť rozdielne modely , či ?
A okrem toho , to , čo opisuješ , to sa týka USA , ťukni si EUR (veď som dal link priamo) ... od 01/92 prosím pekne .

Mám RS (dokonca som nakúpil rôzne dobové prospekty), takže (aby som vedel s kým/s čím mám do činenia) som si ho celkom naštudoval .
A problém teleleveru ja vidím v tom , že tam bol (v tom menovanom RS-ku určite) montovaný dosť tvrdý predný tlmič , naviac absolútne bez akejkoľvek možnosti čokoľvek nastaviť (ani len predpätie pružiny) , takže ako človek moto vyfasoval , tak ho musel používať .
Pri základnom nastavovaní iných tlmičov (ktoré som tam vmontoval) sa ani nedá použiť všeobecná poučka o hodnotách SAG , tak ako je to uvádzané na xy stránkach , je to vyložene na skúšaní , keď som to nastavil podľa tých hodnôt SAG , tak predok bol tvrdý ako pendrek a zadok išiel často na doraz , takže zastávka a "jeď Karle" , teda prestavovanie a hľadanie správnych hodnôt .
A ešte , priečne nerovnosti ten telelever naozaj neznáša , takže som mal rovnaké pocity ako sinky , keď som jej (mašine) nadával , prečo ma chce vykopnúť zo sedla .


04.01.2016 17:13

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel ano maš pravdu v tom EUR / USA [dobre] každopádne to v 92 už mohlo byť podané na patentový úrad s tým že plynula ochranný doba a patent bol oficiálne zaregistrovaný až v 93 - nakoniec dá sa to ľahko zistiť ;-)

vidíš, a ja mám pocit že levery nemájú radi pozdĺžne nerovnosti (ale to može byť ovplyvnené dosť aj gumami), odjazdil som na leveroch par stotisíc km a nejdem to teraz dávať do pozície že čo ja napíšem - pravda svatá je... ale priečne nerovnosti leverom fakt problémy nerobia (a to som ako jeden z mála absolvoval so štastím idiota aj ustál highsider na tých leveroch ;-) )

..ak sa teda bavíme o priečnych nerovnostiach v rozmedzí výtlkov a nie crossovej trate kde lever objektívne nestíha...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2016 17:17)


04.01.2016 17:38

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , ja som vedel , že som to (link nižšie) pred rokmi niekde videl a (sláva) nejako som sa rozpamätal , že na BMWBAYER :
www.bmwbayer.de/media/files_public/xrflmsexs... , z čoho jasne vyplýva , že pre Európu bolo dodaných 120 kusov a v USA boli tie 3 (slovom tri) kusy v júni/92 asi na testovanie .

Okrem toho som už hore napísal , že v roku 1992 vyrobilo len pár kusov , teda presnejšie 123 , takže wikipédia nemá pravdu , veď ju často tvoria len ľudia , ktorí sa danej téme venovali (z môjho pohľadu) len povrchne , ale majú potrebu tieto svoje "vedomosti" rýchlo niekde verejne umiestniť .

Proste stále platí - "Dôveruj , ale preveruj".

K téme
- FJR na hrad !


04.01.2016 17:44

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - este raz, to ze bola v 92 vyrobenych 123 kusov R 1200 RS pre cely svet s teleleverom NEZNAMENÁ že k aktu uznania patentu u na telelever nemohlo prísť až v 1993 roku ;-)

či? :-)))


04.01.2016 17:48

Re: Yamaha omladila turistu FJR1300

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kebo - o leveroch začal sinky ;-)


04.01.2016 17:52

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Mňa patent nezaujíma , to ste si vy vymysleli ako akýsi argument a ... aj tak ho nevymysleli .


04.01.2016 17:55

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

no...a zas som na vine...serem na to...


04.01.2016 18:35

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - ak teba nezaujima patent tak naco sa potom miešaš (ako stará varecha) do debaty a reaguješ na moj príspevok o patente a ideš ho spochybňovať že wikipedia dobre nepíše :-)))

anyway asi bude lepšie keď sa ďalšia diskusia bude smerovat ku novej FJR1300 - aj keď sa mierne obávam že v tom prípade intenzita diskusie pojde mierne dolu :-)))


04.01.2016 19:30

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , mňa patent a ani vaše výpočty ochrannej doby nezaujímajú , reagoval som len na nesprávny údaj o roku prvého použitia teleleveru u BMW , svoje tvrdenie som dostatočne podložil a to , či sa nejakí občania budú súdne je.ať o to , kto komu má platiť peniaze za patent , je mne hlboko v pi.i . :-)))


05.01.2016 7:58

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Jednoducho telelever ma tak ako kazda konstrukcia nielen vyhody, ale aj nevyhody. Glorifikovat jeden system nad ostatnymi je teda nezmysel.

Dovodov preco telelever nepouzivaju aj ini vyrobcovia je urcite viac - ale urcite to nie je problem patentu. S jednym z nich som si takmer isty, ked pozeram na vykresy...je to jasnejsie ked si uvedomime, preco tento system nepouziva samotne bmw u svojich modelov s valcami v rade.

Dôvod úpravy: oprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (05.01.2016 7:59)


05.01.2016 8:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus preco tento system nepouziva samotne bmw u svojich modelov s valcami v rade.

oprav sa matúš :-)

telelever sa pouzival ako u "letiacej tehly" tak sa doteraz u radovych 4 a 6 valcov (dokonca ako duolever)

a to ze ho nepouzili pri S1000RR alebo pri HP2 s boxerom (co nie je motor s valcami v rade) je zalezitost vyuzitia motorky a nie konstrukcie motora ;-)

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 9:11)


05.01.2016 9:17

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ked som pozeral na obrazky, snazil sa pochopit princip fungovania, zlozitost a priestorove usporiadanie tychto systemov... moj nazor: duolever zrejme je evoluciou teleleveru, ale ja osobne ho chapem ako ine pruzenie, jednoducho je to iny system, mozno na podobnom principe ale je to iny system.
Konieckoncov, ma iny obchodny nazov a novy patent.

V ktorych modeloch sa pouzival Telelever?


05.01.2016 9:25

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

K1200LT
K1200RS
K1200GT

podla mna to je uz teraz uhol pohladu.. to ze duolever vychadza s teleleveru je fakt, to ze je to iny system...nuz.... podla mna funckia a myslienka je rovnaka, akurat pribudlo jedno rameno naviac

povedzme si ze keby vyslovene nechceli pouzivat "levery" tak tam daju klasicku USD vidlu ako na najnovsiu R 1200R alebo ako dala honda na Goldwinga (1x tlmic 1x antidive) pripadne tak ako to bolo u K 1100RS / LT ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 9:27)


05.01.2016 9:48

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

K1200LT - ma telelever, ale je to 6 valec boxer
K1200RS - sice je to radovy motor, ale ma duolever
K1200GT - detto

tak teraz neviem ci si robis srandu, ci provokujes...


05.01.2016 9:55

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - clovece neviem na com ficis ale .. dobra kvalita :-))) :-D :-D :-D

KT 1200 LT nie je 6 valec boxer preboha !! je to leziaci 4 valec - pre tvoju informaciu BMW 6 valcovy boxer nikdy nevyrobilo... to robi Honda

K 1200RS - ma telelever a nie duolever

www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0554-USA-08-1997-...

K 1200 GT - detto

nabuduce ked ma budes chciet o niecom z historie BMW poucit rad sa nechám ale prosím ťo over si fakty :-*


05.01.2016 10:33

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

fullgas1
 Kávičkár 

Ikona

A čo majú K 1200R/S, K1300R/S TELE? DUO? Podotýkam trúfalo že sú to radové štvorvalce. No som veľmi zvedavý keď sa na tom prvý krát odveziem, aký budem mať ten oný fíííling s teleparaduo podvozku.


05.01.2016 10:40

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> mas pravdu, som sa sekol.. neviem preco som mal ten vodojem. Predsa len tie bmw nemam zmaknute.

takze uz len musime prist na to, preco telelever okrem bmw nikto nemontuje.


05.01.2016 10:56

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

...ja viem, ale nemozem povedat, lebo ma raptak dodrbe...


05.01.2016 11:08

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - v pohode stava sa ;-) podla mna na to prideme vtedy, ked prideme na to, preco nikto nepouziva Desmo, hoci od patentu uplynulo tiez viac ako 20 rokov 8-)

opakujem telelever je v terene alebo na okruhu blbost ale pri turistickej motorke ma svoje bezpochybne vyhody, inak by ho BMW davno poslalo do historie rovnako ako posilovac brzd, ako "letiacu tehlu" - co bola podla mna dost nestastna koncepcia motora pre motorku

sinky - nedodrbem, kazdy ma pravo na svoj nazor, ale ak ty napises ze vdaka jednemu vytlku sa ti premietol zivot pred ocami tak to musel byt extremne velky vytlk ...ozaj kolko jazdis a aku mas aktualnu motorku a co si mal predtym?

Dôvod úpravy: fullgas1 duolever

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 11:11)


05.01.2016 11:28

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ddemo
 Kustomizér 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

FJR 1300 je pekna... k teme
a teraz mimo temu zasieram vlakno..sorry
duolever
Pozri obrázok
telelever
Pozri obrázok

co sa mi teda ako evolucia vôbec nezda..su to dva uplne rozdielne systemy zavesenia
---a telelever som jazdil zopar rokov a nejake skvele spravanie, ktore by ho oddialovalo od dobrych USD vidlic som nepostrehol... :-)


05.01.2016 11:38

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

O.T.


ddemo , keď už kradneš obrázky zo stránky , kde si to chlap vyslovene neželá (!!!) , aspoň si mu za jeho vedomosti prispel na fungovanie stránky ???


05.01.2016 11:51

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

preco nikto nepouziva Desmo, hoci od patentu uplynulo tiez viac ako 20 rokov

Re: raptor: Odpoved k Desmu je: zhoda nahod, a nie je pravda ze by ho okrem ducati nepouzival nikto(mozeme sa bavit o tom ze nie masovo), navyse Ducati ma patent len na svoju verziu, od prveho patentu uplynulo podstatne viac

www.italian.sakura.ne.jp/bad_toys/engine...

Vratte to k FJR, na svoje urcenie dobra moto

Edit: Alebo ked sme uz pri ot: vie mi niekto povedat preco vsetky moto co sa mi pacia zacinaju na B? (nie BMW)


Dôvod úpravy: len tak

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (05.01.2016 11:57)


05.01.2016 13:11

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Desmo je dobré, ale asi drahšie a komplikovanejšie a preto to na 99% moto ani nieje treba, klasika pružina vačka to zvláda. Tak načo by to tam dávali. Ducati si z toho spravili obchodný artikel - akože ich výhodu a tradíciu tak sa toho nepustia.

Podobne to bude s BMW telelever. Je veľa systémov predného zavesenia s prepákovaním, ktoré fungujú vo výsledku podobne a vznikli v Časoch prvých indiánov, Harleyov a pod. Iné zavesenie potrebovala moto so sajdou tam teleskopická vidlice je vyslovene že zlá apod.
en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_fork

Telelver je fajn, super na cestu, stabilný, neponára. Má svoje výhody ale podobne sa správalo zavesenie na mojom bývalo Leadovi (Honda to roky montovala) či na Vespe. Princíp ten istý a aj výsledok. Nevravím Že to je telelever, je to systém prepákovania.

K patentom: veľa o tom neviem ale myslím že aj keĎ paten vyprší a chce ho použiť niekto iný musí autorovi patentu platiť...

K teleleveru - mám vodojem že BMW od neho upustí... Chcem veriť že už pri novej GS ho tam nenájdeme... Ale to je len špekulácia...


05.01.2016 13:49

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

brazel... zase neprehanaj... ake kradnutie... gugel vyhladal tak som to sem pripol... a ten isty obrazok je na viacerých serveroch... [zle]
a vôbec, moze on graficky spracovavat patenty iných firiem a uverejnovat to na svojej stranke???
Platil on nieco BMW? ak nie, preco ja mam platit jemu..???

napada ma take Vadimovske... hlavne je, sa zo seba neposrat....

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ddemo (05.01.2016 13:50)


05.01.2016 13:52

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Nie je na nom nič, prečo by som motorku podla toho uprednostnil. A vyzerá to hrozne, preto to neni na novej
R 1200R.


05.01.2016 14:03

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia: tu je zakon
www.indprop.gov.sk/swift_data/source/pdf...

pise sa tam, ze pravo na patent zanika po 20 rokoch...
Egres je na dovolenke? Ze by do toho vniesol viac svetla.

Ale ono je uplne logicke, ze patent nemozes mat naveky. Uplne vsetko co je okolo nas je dielom nejakeho vynalezcu. Nebolo by mozne existovat, ak by sa za vsetky patenty muselo platit. Stol, kolieckove kreslo, bicykel, vodovodna bateria, zamok vo dverach...uplne vsetko je dielom niekoho, kto to vymyslel.

To, ze patent je casovo obmedzeny, nasi predkovia vymysleli genialne.


05.01.2016 14:47

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Telelever nie je dokonalý, je to jeden z mnoha systémov zavesenia predku.

Nedá sa aplikovať na všetky moto, rameno je treba niekam zavesiť tak treba štíhly rám, teda jednoválce alebo hore Štíhle motory ako boxer, prípadne ležiace, alebo L-kový dvojval ma napadá. Na klasický štvorvalec sa to jednoducho dať nedá.

Komplikované to až tak nie je, je to vraj ľahšie ako teleskopická vidlica (uvidím zvážim to na svojej) Neponára sa to jazdí to dobre, nerovnosti filtruje tak dobre aký je dobrý a nastavený tlmič. Relatívne ľahko sa tam robí ESA lebo len jeden tlmič ako vzadu. Na ceste nemá podľa mňa jedinú chybičku. V teréne pri turistike takisto no problém, na veľkých nerovnostiach jednoducho prispôsobíš tempo a pohoda.

Nevýhoda je len v teréne. To je jasné a vedia to aj v BMW lebo to nikdy nedali na Dakarské moto, alebo na HP2 a podobne. Tam má teleskop výhody písal som o tom tu.

Prečo to nedajú ostatný výrobcovia ak patent vypršal?

Domnievam sa že je to ako s Desmom. Načo by to robili?
1. Klasika funguje
2. Ponor pri brzdení dnes rieši elektrický aktívny podvozok
3. Všetci by tvrdili že kopírujú BMW ...

Teda výhody žiadne

Awia


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (05.01.2016 14:58)


05.01.2016 15:13

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

DDD452 - a kto teda este okrem Duc pouziva Desmo rozvod?

brazel - neprehanas s tym "kradnutim"? :-)


05.01.2016 15:43

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

A keď sa spomínal Duolever... Je to pre zmenu zavesenie Hossack/Fior, ktoré BMW predáva pod názvom Duolever. Vynašiel ho Norman Hossack a používal Claude Fior a John Britten na pretekárskych moto (zdroj)

Či je chránený patentom neviem ale teraz to zavesenie použila nová V8 Aurora o ktorej sme písali

Video: Aurora Hellfire OZ26 - Ultra Bike s motorm V8

- takže mohli to použiť.

Re: raptor: Nik okrem Ducati nepoužíva Desmo lebo na to nie je dôvod. Načo? Ducati si na tom robí selling point ale to nikomu inému nepôjde, lebo by tvrdili že Duc kopíruje... A klasika pružiny stačia aj na moto čo točia 14-15000 ot... tak načo? No a v pretekárskom použití v extréme ako F1 používajú pneumatické zatváranie ventilov čo je lepšie ako Desmo...

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (05.01.2016 15:44)


05.01.2016 16:34

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: OSCA, Mercedes, a BMG (kit na Velocette)
Pokial ale si to obmedzil na sucasnost tak pokial viem tak v ciastocnej licencii napr. Borile


05.01.2016 16:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

vyhoda teleleveru je ta ze mate na vyber :-)

mi to pripomina moju debatu s jednym nemenovanym kamosom ...
co je vyhoda Goldwingu (podla neho) .. ze na teba nefuka a ze to nevibruje, cize mas pohodlicko
co je vyhoda nahaca napr R850R (podla mna) .. ze na teba fuka a ze to vibruje, cize vies ze sedis na motorke

takze tak ..kazdy si vybere svoje :-)


05.01.2016 18:00

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

tiež si myslím, že desmo a levery sú len marketingové ťahy výrobcov a masírujú nám s tým mozgy , aké je to super, ale po praktickej /užívateľskej/ stránke to žiaden zázrak nie je. A hlavne pri tom desme si ducna nechce priznať, že je to drahšie a komplikovanejšie. Je to proste ješitnosť výrobcov.
VW group tiež presadzovali u TDI systém pumpa - dýza a prax a emisné normy ukázali, že len common-rail má budúcnosť.


05.01.2016 21:01

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

FOGY: Nemyslím že by Ducati používalo nejakú marketingovú hystériu okolo desma. Je to jednoducho ich tradícia, niečo čím sa diferencujú na trhu a nemusia to ani masívne pripomínať...
Osobne, Ducati by pre mňa umrelo ak by sa rozhodlo upustiť od desma a použiť konvenčné (D)OHC :-~

To japonec nepochopí. Ako tu niekto písal - Funguje to? Je to lacnejšie? Fuk tam s tým. Potom aby človek tie šikmooké vôbec jednu od druhej rozoznal...


05.01.2016 21:43

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

Re: Woozie: veď to je ten marketing, kto by chcel ducati bez desma ? Srať na to , či to má aj nejaký praktický význam alebo super prínos oproti bežným rozvodom.


05.01.2016 23:02

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Campo
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

neviete kde to nájdem na mojej motorke?? Honda VT750C2 ACE??? myslím to desmo aj to tele aj duoleve??? :-D :-D :-D nevidím to nikde... sa čudujem že sa to vôbec približuje bez toho...


06.01.2016 1:21

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Zaujímavé čítanie na 6.01.2016...
A tých odborníkov, čo majú už pár desiatok tisíc najazdených na všetkom možnom,.. čo sa im život premieta pred očami, keď prejdú po hlbokom výtlku na BMW...

Odkedy je vlastne u nás tráva legálna? :-~


06.01.2016 9:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ona ti nam ta trava akosi dodava na objektivite a vidime veci ako naozaj su a neidealizujeme si ich len kvoli tomu, ze ich prave vlastnime a to co mame v garazi je to naj, bez ohladu na to, ci to tak naozaj je...ako aj ta liska, ktora svoj ocas chvali, keby si dala zo dva sluky, mozno objektivne pochvali aj daky krajsi, ktory sa urcite niekde na svete najde...ale vsetci vieme, ze lisky vlastne nevedia rozpravat a ani nic pochvalit... :-D


06.01.2016 10:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

posledné roky jazdím väčšinou BMW, vyhovuje mi hlavne koli mojej postavicke. Jazdil som aj iné motorky, terénu neholdujem, prevažne jazdím po cestách. Párkrát som sa dostal do situácie, že som musel zaflekovať a na motorke s tele sa pritom cítim istejšie - je stabilnejšia pri prudkom brzdení. U mňa je to možno zvyk, ak si raz zvyknem na niečo, čo spoĺahlivo funguje, necítim intenzívnu potrebu meniť.

PS :

50 bolo, 100 už nehrozí.

Vravíš, keď spím, tak chrápem.
A vraj Ťa málo chápem.
Trčia mi chlpy z nosa,
nemám pás ako osa,
skôr tučný pupok čmeliaka,
ledva si vidím na vtáka.

Okay bejby, mne je to fuk,
aj keď mi boky obrastá tuk,
nevadí, ostávam v pohode.
Aj tak si rád na záchode,
každý deň prečítam noviny.

Necítim sa byť bez viny,
a viem, že nie som jediný,
ktorý to do Teba opiera.
Za oknom francúzska Riviera,
nádej až nakoniec zomiera.

Mám starý sax a starú basu,
po chlaste sa mi ruky trasú,
po rokoch ináč vnímam krásu,
cítim sa, ako pes bez ocasu.

O.k. bejby, počúvaj blues,
pritúĺ sa ku mne, aj tak si kus,
bombovej ženskej s chybami
si klenot medzi babami...

Okay bejby, tak je to fajn,
obráť sa riťuškou,
veď nemám šajn,
ako žiť bez Tvojich rozmarov.
Asi len v kuse pod parou.

Škoda, že už musím za starou...

O.K. bejby, vonku už svitá,
ja už som hotový, fľaška dopitá,
tak ešte jedno posledné kolo,
a možno bude lepšie jak bolo...

50 bolo, 100 už nehrozí,
tak ešte posledná pusa na kozy.
Už siaham po kĺúčoch do vačkov,
ťažko sa lúči s jebačkou...


06.01.2016 13:25

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Sinky: Fakt si myslis, ze polovica Europy, co jazdi na BMW, by mala zacat fetovat, aby videla veci jasnejsie .. tak ako ty?? :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (06.01.2016 13:26)


06.01.2016 14:13

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Polovica slovakov voli Fica.


06.01.2016 16:14

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

skor objektivnejsie


06.01.2016 16:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

OK, budme teda objektívni a konkrétni.. Aký model BMW si vlastnil Ty sám, na ktorom si nabehal tých pár desiatok tisíc km? Aký to bol ročník? Koľko mala tá motorka km? (prešiel si ten výtlk iba jeden, alebo ich bolo viac?).. :-~

Lebo nedávno som absolvoval podobnú diskusiu teiž s jedným "objektívnym" odborníkom na BMW o BMW autách, ktorý tvrdil, že zadný náhon je úplna kokotina... a že to vie preto, lebo pár tisíc km na takom nabehal. Lenže sa ukázalo, že on také auto nikdy namal a "pár tisíc km" sa scvrklo na 200 metrov po parkovisku, kde mu to iný môj kamarát na veľké prosíkanie požičal.. toľko k tej "objektívnosti"..

Takže Sinky, daj ... ako je to s Tvojím BMW?


06.01.2016 16:38

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Lebo zo skúsenosti viem, že najvačší odborníci (a to nielen na BMW) sú takí, čo ho nikdy nemali...


06.01.2016 16:51

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

dustof
 Turista 

Ikona

Presne kvôli tejto aure dokonalosti BMW či už v motorkách alebo autách ma odradilo od jeho kúpy keď som sa rozhodoval. Ak aj by to bolo to naj na svete, tak si to nekúpim. Proste nerád sa radím do klubu übermensch.

Carlos: prosí neber to osobne, nie je to adresované Tebe.Nechcem a ani nemôžem hodnotiť tvoj názor pretože sa nepoznáme. Toto je len môj subjektívny názor na auru BMW.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (06.01.2016 16:54)


06.01.2016 16:51

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

tak to tam mas ;-) v ss (for carlos)

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (06.01.2016 16:55)


06.01.2016 17:42

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

klub Ubermensch robia prave odporcovia BMW .. pretoze cokolvek povies na obhajobu bmw tak si okamzite za debila ktory nicomu nerozumie a obhajuje uplne sroty .. to ze asi to uplny smejd nebude ked to ma tolko spokojnych majitelov sa za argument nepovazuje lebo klub Ubermensch ... takze skoda to riesit :-)


06.01.2016 17:55

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

dustof
 Turista 

Ikona

Ja si zase nemyslím že BMW je šmejd. A podľa mňa väčšina ľudí ktorí BMW nevlastnia ,vrátane mňa ho považujú za top triedu. Zase nebuďme naivní, tá moto svetu svoje kvality ukázala. Ja len neviem prekonať to známe postsocialistické budovanie kultu.

Tak akosa hovorí že poturčenec je lepší od turka, tak si myslím že BMW má silnejší fans vo východných krajinách ako doma v DE.

Najviac značke BMW ubližujú práve kokotkovia čo o tom hovno vedia danú vec naplno nevyužijú, ale kúpia si čééérnéé BMW s veľkýma chromavanýma diskááma, lebo na to majú a síílneee veľmo potrebujú deklarovať svoj spoločenský status.

No a vďaka tomu vzniká istá aura okolo veci. Niekto sa s tým stotožni a niekho to odradí. Ale je to v poriadku. Nemôžme mať všetci t isté.


06.01.2016 18:00

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

ano s tym suhlasim .. a co sa tyka prekonavania .. ja nechavam kazdeho nech si mysli co chce ak ma presviedca ze som debil ze som si kupil predrazeny stroj s usmevom mu prikyvnem a idem prec ... presviedcat niekoho kto nepocuva je zbytocne


06.01.2016 18:44

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Čo mám hovoriť ja, HD pozitiv diagnóza, všimnite si, že majitelia HD radšej ani nikam nepíšu.


06.01.2016 18:58

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

Tak konkretne... telelever som vlastnil niekolko rokov na vlastnom R1100S boxer cup...a zaroven som ho aj niekolkokrat testoval s roznymi tlmicny..(aj ESA) v tyzdnovych testoch.. uz tu motorku nevlastnim, teda uz nie som v kategorii ubermensen, a tak tu su moje poznatky...
Telelever mal pre mna hlavnu vyhodu velmi lahkeho otacania... otacave ulozenie je v dvoch gulovych capoch, a teda ide napozaj lahucko..neda sa to porovnat s loziskami
nevyhoda... to co vacsina povazuje ako vyhoda ze sa neponara, mne vadilo... lebo pri klasickej vidlici ked zabrzdim, citim odozvu masiny a viem odhadnut ake sily posobia na pneumatike. nedajboze sa niekde smykalo, mokro, namraza..s teleleverom som nemal odozvu z predneho kolesa
A to, ze nove Rko ma USD vidlu beriem ako dizajnovy krok (telelever nie je ziadny krasavec) ako aj krok od (pre BMW) lacneho teleleveru ku kvalitnejsej vidlici.
a nakoniec... technicky vzato koleso pri pruzeni ide takmer kolmo hore a nemeni sa napr. razvor motorky pri prepruzeni ci prudkom brzdeni, a sila brzdenia sa prenasa cez rameno priamo na motor a nie do okularov a lozisk v hlave riadenia
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ddemo (06.01.2016 19:02)


06.01.2016 19:03

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ja napriklad nemam pocit, ze by sa to absolutne neponaralo...ponaralo sa to podstatne menej, ako klasika, ale ponaralo sa to...


06.01.2016 19:49

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Meinl
 Edvenčr 

Ikona

Mili priatelia, nechapem, co sa tu riesi. Od teleleveru ku kultu bmw? Od teleleveru k curakom, co vlastnia bmw len preto, aby ukazali svoj status? To hadam nie!?
Daj boze, aby ta zima nebola dlha.
Ale k teme: s teleleverom som presiel "par" km po cestach aj necestach a mam taky dojem, ze ked ma nejaka diera rozhadzala, bola to moja vina.
Ale ano, odviest sa da na hocicom. Zalezi len na mne, ako a na com a s akym komfortom chcem cestovat.
Ale so statusom nemam skusenosti 😂


06.01.2016 19:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

zaujimala by ma jedna vec...ides si na motorke po okreske dakych kludnych 70-80 km/h, povedzme, ze sa tak trosku kochas a zrazu vytlk, alebo diera, alebo jama, ved vieme co tym myslim...prebehnes cez to, cele prejdenie trva tipujem niekolko desatin sekundy a je to za tebou...a otazka...ako to prejde majster motorkar a ako menej skuseny? kde je ta chyba toho neskuseneho motorkara pri takejto situacii a ako inak a lepsie to da bajker par excelans??? ako sa daju v tomto okamihu zuzitkovat skusenosti??? podla mna ani ten najsamlepsi guru si nestaci ani prdnut, rovnako ako zaciatocnik a prehucia cez to, ani nevedia ako...hadam len nespanikarit a dalej drzat priamy smer...ci?


06.01.2016 20:01

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

dustof
 Turista 

Ikona

Meinl: písal som že všetci čo vlastnia BMW? Ja zas pevne verím, že práve tu na fóre takí nie sú a každý sa nad to vie povzniesť. Späť k téme: Tele a para lever som nejazdil, skúsenosti mám len s klasickou a USD vidlou. Osobne si ale myslím, že ani jedna technológia neponúka prevratné riešenie danej problematiky. Všetci sa len opakujeme a potvrdzujeme status quo: Tele/para lepšie na turistiku, USD má navrch v off.


06.01.2016 20:12

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

Sinky: na akej turistickej moto si odjazdil niekoľko 10.000km s teleleverom?


06.01.2016 20:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Nuno
 Kávičkár 

Zaujimava tema. Aj som sa nieco priucil (najma na tych "ukradnutych" obrazkoch).
Je velka skoda ze sa to tu dost casto zvrhava az na osocovanie, ale kazdy ma pravo na svoj nazor.
Inak tiez jazdim telelever, ale len kratko (par mesiacov). A co som skusal ine masiny tak mi toto pruzenie prislo pokojnejsie a prave v zakrutach na vymoloch bezpecnejsie. Ale zas napriklad boxer motor mi svojou charakteristikou moc nevyhovuje..


06.01.2016 20:56

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: hroch: na ziadnej, to som si vymyslel


06.01.2016 20:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

Sinky: aj to s tou jamou si si vymyslel ? a čo ešte?


06.01.2016 21:02

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

to len aby debata nestala a mohli vyniknut superjazdci na supermotorkach...dakovat nemusite

ved ake jamy? videl niekto z vas na ceste daku jamu? ja teda nie, tak ako by sa do dakej dalo vhupnut...ach jaj, na vsetko naletite...


06.01.2016 21:13

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

Sinky : takým ako ty by sa zišlo toto:

www.iq-test.sk/

len či by si sa za výsledok nehanbil .......

je mi ťa ľúto , všetko dobré prajem .

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hroch (06.01.2016 21:14)


06.01.2016 21:21

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

za mňa jediné BMW, ktorá má význam kúpiť je F800GS. Ostatné modely už dobehla alebo aj predbehla konkurencia.
Vysvetlím: my edvenčr turisti, čo jazdíme do divočiny a presun po asfalte považujeme za nutné zlo - pre nás je ľahký jednovalec najlepší, ale práve kvôli dialničným presunom - proste trápenie. A o triedu vyššie je práve spomínaná f800gs. Potom sú už len ťažšie a ťažšie motorky, ktoré by som už na koločavskom hrebeni ani zo zeme nezdvihol sám./180cm/71kg/ Však mám pravdu majitelia krížnikov 1150 a 1200 GS? S takou motorkou by som sa sám do divočiny určite nevydal.
A naspäť k tým leverom. F 800 GS ich zjavne nemá a boli by jej na škodu, lebo ako písal Awia vyššie - pri nájazde na hrbol predným kolesom, USD sa zasúva v smere vektora sily a na leveroch nie.


06.01.2016 21:23

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

tonoaaa
 Kávičkár 

Re: sinky: Neskuseny motorkar nemusi jazdit uvolnene a to sposobi ten rozdiel:

Nechce to spustit od 38:38, tam vidiet najlepsie rozdiel medzi skusenym jazdcom a neskusenym.

[

Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky)

?t=38m38s ]


06.01.2016 21:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: hroch: dik, si zlaty, idem na to...


06.01.2016 21:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

f 800 je super mašinka. Najprv som veru uvažoval o nej.... (žiadne tele lele mi nehovoril nič a teraz by som ho nemenil). Mal som 600XL bez papierov a na tej sa po lesoch super jazdilo.

Ale potom som dal na ženu, ktorá chcela pohodlnejšie sedlo :-)

Takže na hrebeň Koločavy len prstom na mape ja môžem ísť :-}


06.01.2016 21:33

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

Re: hroch: no veď to, idem si ukrajinou , rumunskom atď a vidím pekný hrebeň a nemôžem tam ísť, lebo na to nemám motorku? To by bola veľká škoda. Takže, keď sa raz pridám k BMW-čkarom, tak jedine na F800GS a s tým dojdem vari až do Gruzínska, Omalo už čaká...


06.01.2016 21:47

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos - uprimne ? Cudujem sa, ze ty ako skuseny chlap, co uz ma dost odjazdene a podla prispevkov aj rozhladeny a inteligentny s normalnym triezvym nazorom na zivot sa zavzdusnujes nad dristami platonickych teoretikov "megamotorkarov" typu sinky, co tu len idiotsky zasieraju vlakno svojimi vyplodmi, na ktore je uplne nezmyselne reagovat. Poznas predsa prislovie o perlach a sviniach, ci nie ? :-))) take it easy, motoonanisti nech si honia slintaju, normalni nech si jazdia, kazdy na com sa mu paci. Forum by malo byt aj o vymene skusenosti.

Hroch [dobre] ;-)

Sinky, uz si dokazal, ze si jebko, nemusis sa dalej snazit, kokotkov tvojho levelu je plny web :-* skus radsej www.uchylaci.com ;-)


06.01.2016 22:31

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Ale ved ja to cele beriem ako zabavu.. ziadne vrasky na cele mi to nerobi.
Ved je to usmevne.. precitat si vetu ako:
"BMW som si nekupil, lebo ma vytvorenu taku spatnu auru..".
Ja si asi kvoli tej spatnej aure nekupim Bugatti Veyron...


06.01.2016 23:09

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Romanka:no neverím že máš 50 rokov... :-O


06.01.2016 23:54

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tento server by mal byt prioritne tematickym serverom motorkarov a pre motorkarov. Pre uchylov, co si sem chodia honit ego a fakuju si tu vymyslene motorkarske identity su pokeci a podobne hovadiny, tam si mozu o sebe veselo vypisovat, ze su trebars aj potomkovia Astara Serana, Volodu Uljanova alebo hoci aj barona Prasila, tam to nikoho netankuje. Nevidim rozumny dovod nechat tu zasierat temu schyzoidnymi dusevnymi mrzakmi , co sa ukryvaju za anonymne identity a pisu same picoviny. Svetu mier a sykorkam loj a vtaci zob ;-)

Dôvod úpravy: mam

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (06.01.2016 23:57)


07.01.2016 0:24

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Keď sa vrátite k technike a teleleveru a pod poslite mi SS, rád si prečítam a zapojim sa. A GS i telelevero zvlada hrebeň Kolocavy s prstom v nose, F800 nema navrch ani prd ;-)


07.01.2016 7:57

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Tomáš [dobre]


07.01.2016 11:01

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Ale s F800vkou je viac zabavy :-D :-D ;-) :

Video: www.youtube.com/watch?v=yQSq6IHr2Gk


07.01.2016 11:10

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

extreem
 Edvenčr 

Ikona

tele para usd všetko jedno, keď vieš tak vieš keď nie tak čumíš ako ja čo zvláda 1200 gs na motokrosovej trati v správnych rukách, a podvozkovo vhodnejšie moto na mx trati za ním nestíhajú.


Hawk


07.01.2016 11:25

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: tonoaaa: ano v tom priklade co si uviedol s tebou suhlasim, ale napriklad motorkar, ako ja, ktory ma sice uz daco odjazdene na vselicom, ale navzdory tomu je moja motorkarska zrucnost na priemernej urovni, kedze jazdim pohodovo a len tak pre radost a neda sa zrovnavat s dakym borcom, co derie slajdre na babe, pripadne na okruhu, no pri necakanom prejazde vytlku podla mna na tom budeme rovnako...

romanka: aj ja ta mam rad chlape...


07.01.2016 11:32

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

Re: Awia: pod hrebeňom koločavy som myslel cestu navrchu poloniny a nie oficiálnu cestu T0728 spodkom , zakreslenú aj na mape medzi koločavou a komsomolskom vedúcu potokom a sedlom Príslop, ktorú zvládnu s pomocou možno aj GS.
Tá spomínaná hrebeňovka navrchu má ale tak strmé výjazdy, že sme ju celú neprešli ani na ľahkých jednovalcoch /xt660, ktm690, na štuploch/. Keď sme tam boli, tak prešli ju len poliaci na štvorkolkách a UAZ, ktorý ukrajinci museli zakvačiť za ZILa.
Takže keď tú hrebeňovku zrobíš sám a bez pomoci na veľkom GS, pofoť, a až potom ti uverím.


07.01.2016 11:46

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: na meranie pipíkov moc nie som. Na Ukrajine som bol veľa krát a asi najviac hardcore boli Hajného trasy na Motoraj maraton... Neboj nič dal som tých hrebeňoviek tam dosť. GS prejde všetko čo ktorékoľvek cestovné enduro. Čo prejde XT660 to i GS. F800 ani nespomínam lebo tam je to úplne jasné...

Toľko teda k tomu čo si myslím o telelevere, je to dobré zavesenie mám ho na moto od 2005 a najazdil som na tom tak 120 000+km vrátane X offroad pretekov a rally. Mením ho lebo si chcem v teréne zajazdiť lepšie a tam to zvláda teleskop lepšie...


07.01.2016 12:14

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Skromná skúsenosť začínajúceho: bol som s GS spokojný aj v teréne, až kým som si nesadol na 950ku. Zrazu som cítil každý jemný posun pri prednom kolese a vedel som to parádne korigovať.
Na asfalte naopak: musel som sa zas naučiť, že pri prudšom brzdení sa predok ponára a na tejto pekne hĺĺĺboko. Takže sa pridám na stranu názoru väčšiny (asi na tom niečo pravdy bude): asfalt + off turistika = telelever, terén viac športovo = teleskopy.
Je zbytočné riešiť čo na telelevery na MX trati zvládne napr. Rado Žubor, asi budeme ešte viac oči otvárať, keď sa objaví tento rok na XL Rally na SER-ke. V časoch bude pred ním asi už len pár jazdcov z OPEN :D


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.