Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 405 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

tatramoto-sidem-03-2019 DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 1359
Áno, to sú terény kam patrí: 60% (816)
Nie, južná amerika je super: 40% (543)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Yamaha-Tracer-900-side-04-2019

Suzuki Testovacie dni

Nova parkovacia politika v Bratislave - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNova parkovacia politika v Bratislave - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
12.04.2019 20:54

Nova parkovacia politika v Bratislave

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Viete niekto, alebo ak sa bude casom vediet, ako sa meni parkovanie motoriek?
bratislava.sme.sk/c/22096974/parkovaciu-politiku-v-brat...


12.04.2019 21:21

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

pirates
 Turista 

nijak motorka neparkuje
a henta Valovina nie je nic ine ako vypalne za to ze niekto vlastni vozidlo pretoze ziadna karta rezidenta na rozdiel od vyhradeneho parkovania negarantuje ziadne parkovacie miesto a za dalsie platit za parkovanie je tiez Valovina pretoze to moze pozadovat iba na svojom sukromnom parkovisku pretoze podla zakona o cp je parkovisko sucast cesty a tak ako sa neplati za jazdu nemoze sa platit ani za statie na ceste
nastastie v dubravke karlovke a na dlhacoch to platit nebude

"Parkovacia politika má chrániť rezidentov a zabezpečiť im parkovacie miesto v okolí svojho bydliska. ako vtip to je dobre najskor by musel postavit garazove domy - raj pre zlodejov


Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (12.04.2019 21:26)


13.04.2019 1:41

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to forma dane o tom nieto pochyb.
V podstate MHD bude ako kedysi, ked auto bol luxus.. Teda riadne napchata. Lebo zaplatenim dane za vozidlo, sa umozni jeho spoplatnene lacne odstavenie a statie. Statie v rezidencnom mieste trvaleho pobytu.


13.04.2019 10:01

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

toto by fungovalo ešte lepšie, keby boli zachytne parkoviska, môžeš si tam aj bicykel odstavit , niekto by to tam aj stražil a tak.
Ale zas tu nebude tolko aut ludia pridu vlakom, busom,
A tu 50-eurovku by som zrušil,


13.04.2019 10:17

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Ak je niekomu vela 50€ za cely kalendarny rok tak nech chodi bicyklom alebo MHD.
Auto a parkovanie nie je ziadne garantovane pravo. Vsade vo svete to funguje podobne.

Inak ako peniazmi sa to pravdepodobne neda. Ja som za, uz to malo byt schvalene davno.


13.04.2019 11:13

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Áno 50 je to pri tvojom dome. Pôjdeš k rodičom a zaplatíš znova.
A najviac ma pobavilo, že keď mám garáž, aj tak zaplatím 10€. (popri daniach a nájme pozemku)


13.04.2019 11:25

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Ak sa stihnes u rodicov najest za 2h tak nie :-D

Neverim ze toto bude niekto realne kontrolovat pretoze to vlastne ani nie je mozne. Pokial pri kazdom jednom parkovacom mieste nebudu parkovacie hodiny na mince tak nikto nema sancu zistit ako dlho si tam parkoval.


13.04.2019 11:27

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

pirates
 Turista 

inak by som rad vedel kto a ako by dokazal tuto valovinu kontrolovat ked okrem aut ktore uz v meste su sem kazde rano prichadza dalsich zhruba 100 000 aut
to by na kazdom vjazde do zony musela byt mytnica ktora by este aj delila auta podla ecv a podla bydliska
to je totalna nekontrolovatelana VALOVINA

vdaka vsetkym chujom ktori tohoto chuja volili ak chce niekto riesit parkovaciu politiku tak najskor musi vytvorit dostatok parkovacich miest pre tych co maju v meste trvaly pobyt a riesit to pridelenim parkovacich miest na konkretne ecv ta ako je to pri vyhradenom parkovani inak je to iba valovina

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.04.2019 11:30)


13.04.2019 12:00

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

podľa mňa to bude ako u šniclákov...

Pozri obrázok


13.04.2019 16:29

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Slováci sú výmyselníci, určite zasa nejak ojebú systém, ako vždy. Škoda, že v tomto odvetví neorganizujú majstrovstvá sveta, stáli by sme na stupni víťazov pokaždé. ;-)


13.04.2019 16:36

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

lonerider
 Čoprák 

Ikona

Re: [Bielyorol]: ale až na druhom mieste, prvý by bol zaručene Čech... ;-)


13.04.2019 17:21

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

salem79
 Kávičkár 

Ta parkovacia politika je absolutna zvratenost. Jasne, ze je to katastrofa co sa tyka dopravy. A uplne to najprimitivnejsie riesenie je, nech si poriadne ti ludia, ci uz rezidenti, nerezidenti zaplatia. A poloidioti, ktori nevidia ani dva a pol metra dopredu budu tomu este aj tlieskat. Ukazka pokrytectva a humanizmu v priamom prenose. Kde dpc za poslednych 20r mesto stavalo parkoviska, kde rozsirovalo MHD? aha, elektricka do engerau. Nasrat tym zmrdom do ruky. Bez poriadnej MHD su vsetky riesenia naprdlajz.


13.04.2019 18:58

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mishko > v Starom meste už regulované parkovanie máme. Vallo nám teraz zvýši cenu o 150% na prvé auto a hádaj, či sa bude parkovať ľahšie? No nebude. Tak potom ten rozdiel je vypalne a nič iné.

Neviem sa vyjadriť k iným mestským častiam ale v Starom meste mali dvihnut parkovne zároveň so začiatkom stavby parkovacích domov.


13.04.2019 19:00

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Čo sa týka kontroly, plánuje sa to robiť pomocou rozpoznávania ecv, čiže bude niekoľko vozidiel neustále jazdiť po uliciach a monitorovať zaparkované vozidlá.
Nová parkovacia politika má za hlavný cieľ znížiť emisie. Dáva vám to zmysel? Mne nie.


13.04.2019 19:10

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

barlac
 Jogurťák 

a co to je pre vas pastekarov >:-)
vedz ludze na vychodze prd zarabaju a maju vysoke naklady na zivot,vy zarabate slusne,tak konecne budete platit.
aspon vas prejdu tie priblble nazory na tie platby ako pokuta za oneskorenu stk a podobne. :-D


13.04.2019 19:59

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

matus: Skor ci neskor by sa to zaviedlo.
Terajsi stav uz je neunosny a kazde odkladanie to len zhorsuje.

Ja to beriem tak ze (pravdepodobne) ubudne CPckarskych aut ktorymi je BA kazdodenne zapratana.
Vratane tych co roky v BA byvaju a odmietaju si prehlasit trvaly pobyt cim mesto prichadza o obrovske peniaze z rozpoctu -bud si prehlasia pobyt alebo budu dochadzat MHD.

Jasne ze chybaju zachytne parkoviska a parkovacie domy. Ale niekde zacat treba. Plati sa vsade vo svete. Snad sa casom podari dotiahnut aj vsetky ostatne suvisiace veci.


13.04.2019 20:25

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Khadartsev
 Kávičkár 

Ikona

@ Matus, aj ja byvam v Starom meste a za parkovanie platim 70E, kedze musim mat aj BPS znamku. Pri sume 49E rocne sa bavime o 4E/mesiac, co sa mi zda za zaberanie verejneho priestoru skor symbolicka suma. Ludia si myslia, ze ulohou mesta je zabezpecit kazdemu majitelovi auta parkovanie pod oknami bytu a samozrejme zadarmo. To je ale neudrzatelne.


13.04.2019 20:55

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Asi každý chápeme inak úlohu štátu či samosprávy. Netvrdím, že má byť všetko zadarmo.
Ale dnes platím a je určitý počet parkovacích miest. Za rok a pol budem platiť 2,5 násobok. A bude rovnaký počet parkovacích miest.

To, že 50 ročne je málo je úplne irelevantné. Svojim spôsobom aj 100 je málo a pre niekoho aj 500 je málo, znamená to teda, že má mesto toľko vyberať?!

Nie. Platím dane a poplatky aby som za ne dostal službu. Ak dnes platím za službu 20 a o rok zaplatím za tú istú službu 50, tak je to ojebavanie a je jedno, či je 50 málo alebo veľa.

Ps : ak je ti 4€ mesačne symbolická suma, rád ti pošlem svoje číslo účtu a kľudne symbolicky prispievaj - použijem to na dobré účely :-)


13.04.2019 21:02

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ešte niečo som chcel - ja a moji rodičia tu žijeme celý život. Z daní mojich rodičov a starých rodičov sa toto mesto, čo sa infraštruktúry týka, celé postavilo. Za posledných 30 rokov nerobila samospráva pre parkovanie nič. Z jednosmernenie ulíc nepočítam.

Zrazu sa ozývajú hlasy, že "to nie je len tak zaberať verejný priestor. To musí byť drahé!! Každý kto kupuje auto si má sám zabezpečiť parkovanie!!!"

Toto mesto je naše a vybudované vďaka nám a zrazu príde niekto, kto rozdáva takéto rozumy
Do prdele s ním.

Mishko - áno, treba niečo robiť. Zaviesť mýto do Bratislavy. Spoplatniť parkovanie pre rezidentov, to je pľúvanec do tváre domácim, ktorí toto mesto živia.


13.04.2019 21:11

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Zaviest myto do BA je kolosalna blbost.
Skus len 10 sekund porozmyslat co by to v praxi znamenalo.

BA tu nie je ani vdaka tebe, ani mne a ani nasim rodicom.
Bola tu o trosku skor. Akurat vtedy este o autach nikto nemohol ani len tusit.


13.04.2019 21:41

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Toman
 Skútrista 

Ikona

tusi niekto ako to bude s firemnimi autami????


13.04.2019 21:48

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Podnikatelia maju platit od 500 euro viac, takze za 500 eurovu Fabiu, alebo Citroen Berligo, bude platit zivnostnik 500 euro, alebo dajme tomu az 1500 euro za rok ? a z coho ??? Valo sa moc stretava s multimilionarmi. Predstav si starsiu rodinu, dve auta je predca uplne normalne, starsi ludia nemaju ani na lieky, maju starsie dve auta a jeb ho zaplatte 200 euro rocne len preto, ze ste rodeni Bratislavcania a okolo vas developeri nadrbali kancelarie kde dochadzadzaju zamestnanci z Horneho Tesedikova, Senca a Dunajskej Luznej do prace.
A ak si niekto mysli, ze auto by malo byt v dnesnej dobe luxus, nech sa odstahuje do Afriky, auto je dostupnejsie ako kedykolvek pred tym, vyhravaju sa v potravinach, fasuju sa v robote kazdy rok nove, pojazdne sa daju sa kupit za 200 euro, zivia slovensku ekonomiku a kopec dalsieho a zrazu, ze luxus.
Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (13.04.2019 21:58)


13.04.2019 22:30

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mishko > no daj prečo je to blbosť


13.04.2019 22:45

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Khadartsev
 Kávičkár 

Ikona

@ duggo: Problem je presne v tom, co si opisal. Auto uz davno nieje luxus a moze si ho kupit skoro kazdy, vacsina ludi aj viac ako jedno. Luxusom sa stali parkovacie miesta. Tych je malo. A kedze nic nenasvedcuje tomu, ze pocet aut sa zacne v BA sam od seba znizovat, musime zmenit pravidla lebo za par rokov bude BA jedno velke chaoticke parkovisko.


14.04.2019 0:28

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

pirates
 Turista 

vedz ludze na vychodze prd zarabaju a maju vysoke naklady na zivot,vy zarabate slusne,tak konecne budete platit.

ked idem na vychod a chcem tam prespat co len jednu noc tak musim platit pobytovu dan tak vyhonenci konecne si pobyt vo vasej oblubenej Blave (potok pri Trnave) konecne zaplatite :-P


14.04.2019 7:26

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

Uplne by stacilo zrobic poriadky s CPckarmi. A problem s premnozenymi autami by bol razom prec.
Pre rodeneho starousadlika je nemily pohladnna to, ako sa mesto roky masivne plni kde kym a riesenie ma byt take, ze od neho chce mesto dake poplatky.
Drbe?
:-D


14.04.2019 7:59

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

DannyKE
 Kávičkár 

mne sa stale strasne paci ako kazdy pise tie veci na styl ze "Vratane tych co roky v BA byvaju a odmietaju si ad1 - prehlasit trvaly pobyt cim mesto prichadza o obrovske peniaze z rozpoctu"
keby ste videli kolke tisice a tisice firemnych aut s BA/BL SPZetkou :D kazda jedna vacsia firma na slovensku ma sidlo v BA a niektore maju obrovske vozove parky kde tisice aut behaju vsade po slovensku hore dole len nie po BA xD taze ta dan sa celkom kompenzuje by som povedal :-)

ad2 a ad3 sa vam zarucene nebudu pacit ale je vikend blbe pocasie tak preco sa kusok nepovadit na tych internetoch :D

ad2 - uz ked si ideme brat priklady zo zahranicia tak sa pozriime na dve ( podla mna najlepsie) z nich. Neviem o tom zeby to mala zavedena krajina celkovo ale su mesta ktore maju politiku parkovania nasatvenu tak ze auto si clovek s trvalym pobytom v meste moze kupit len s tym ze si zakupi alebo preukaze ze s nim mam kde parkovat. Cize bud ma garaz alebo niekde kupene vyhradene miesto atd cize sa nemoze stat zeby bolo X parkovacich miest a zrzau tam bude behat X+50000 aut a nebudu mat kde zaparkovat.

ad3 a toto bude fakt perlicka ktoru verim z vas vela ludi nerozdycha :D
Ale predstavta si ze uz existuju miesta kde nie len ludia ale aj politici sa snazia prichadzat s rieseniami realnymi nie populistickymi kde ich cielom je ziskat si viac % volicov...

Ale realne na tejto zemeguli existuju mesta kde sa politika parkovania riesi stylom ze ak v tom meste byvas tak tam nemas co behat autom ale mas vyuzivat MHD/zdielanu dopravu/bike (verim vam ze ta mhd v BA stoji za hovno podla komentarov sudim ja osobne som tam parkrat za rok z donutenia preto nepisem vlastny nazor) a práve ludia ktori do mesta dochadzaju zvycajne vyuziju auto a potrebuju kde zaparkovat :-) cize maju politiku parkovania nasatvenu tak ze pre miestnych je vybudovana dobra mhd ktoru vyuzivaju a nie je to hanba ani ked manazer ide v metre nepotrebuje ukazat nalesteny mercedes a ludia ktori dochadzaju X kilometrov do toho mesta tak pre nich je vytvorene parkovanie...funguje to podla ludi super :D

no len si teraz predstavte zeby sa primator BA postavil a povedal ze bratislavcania budu za parkovanie platit a vy co dochadzate to mate zadarmo :D hahahahaha :D taku revoltu nema ani kolumbia ani venezuela ani nikto nikde...ten nie zeby nabuduce nebol zvoleny...toho by este ten den prisli ukrzivoat alebo zaziva upalit statisice pastikarov :D bohuzial tieto riesenia sa vo svete ( kde je ale fakt kvalitna mhd) ukazali ako velmi dobre a efektivne aj na zivotne prostredie aj na parkovanie aj na zapchy :-) ale ja osobne ani pri najoptimistickejsom mysleni si toto u nas nedokazem predstavit :-)


14.04.2019 8:49

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: ja som cepeckar s pobytom v ruzinove. Auto nemam, akurat rozmyslam ako to spenazim :-D

Ale vazne. Mohli by aspon nejake cyklotrasy vybudovat z vyzberanych penazi.

Verejne bicykle sice nejake uz su, len ten sytem je tak pridrbany, ze ked sa potrebujem odviezt menej ako 3 km, tak skor dojdem pesi ako si vypozicam ten zlty zazrak. Ked uz nieco take robili, mohli sa ist aspo pozriet ako to funguje inde vo svete. Napriklad u poliakov maju aplikaciu, raz sa zaregistrujes, zaplatis a potom uz len aplikaciou nasnimas QR a sa vozis...


Ja sice autom do prace nejazdim, ked je pekne idem na bicykli, ked je skaredo, tak na motorke, ked sa smyka vyuzivam Mlhosove sluzby. Ale nie je mi jasne, ako ta politika riesi dochadzanie do prace. Za pajdu si doma zaparkujes, ale ak pojdes do prace do inej mestskej casti, tak mas 2 hodiny zadara a zvysnych 7 budes platit? Ci kazde dve hodiny budu ludia hufne vybiehat z prace a pretacat hodiny, alebo preparkovavat auta? Vidim, ze bude srandy kopec :-)


14.04.2019 9:29

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

Re: janoval: ked mas trvaly pobyt v ruzinove, tak nejsi cpckar. Je jedno odkial si prisiel, mas tu byt a riadny pobyt.
A ked sa s tym dakou fintou bude dat urobit kseft, tak kludne, ved preco nie.


14.04.2019 9:36

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

DannyKE> predstav si že v niektorých európskych krajinách sa platí daň pri kúpe auta aj 50% z jeho ceny.

Nikto sa ta nepýtal na výpis hlúpych návrhov.


14.04.2019 9:43

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

To moze byt v takych krajinach, kde na to ludia maju.
Aj tu sa da vymysliet este mnozstvo dani a poplatkov, ale kde nic neni ani smrt nebere.


14.04.2019 10:00

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

DannyKE
 Kávičkár 

Re: matus: predstav si ze to neboli blbe navrhy :-) su to uplne jednoduche navrhy ktore v praxi funguju...jedine co na to treba je dobre vybudovana siet mhd a trochu viac psychicky vyspelejsich ludi ktori si nemyslia ze pol hodina ich casu je viac ako 2 hodiny casu niekoho ineho len preto kde sa narodili :-) vsetko co na tento uzasny recept potrebujes je dobre vybudovana siet mhd s vlastnymi pruhmi kvalitne cyklotrasy a zmenit mentalitu naroda pre kltoru ten co ide v MHD/bicyklom je zobrak co nema na auto :-) taze nemyslim si ze to co som pisal su hlupe navrhy..su to velmi dobre navrhy ktore funguju :-) len slovensko minimalne pocas nasich zivotov na tuto uroven nedojde :-)


14.04.2019 10:13

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

cruelbody
 Turista 

No ...ak som to spravne pochopil,original bratislavcania mozu byt radi,pretoze nejaky kosican ako napr ja, tam uz nebude moct zadarmo parkovat.Musim sa prihlasit na trvaly pobyt a zaplatit to co original bratislavcan.Blava tim ziska podla mna kopu prachov pretoze CPckari teraz neplatia nic.Ak sa na trvaly pobyt neprihlasim tak mi v utorok vecer daju papucu a zaplatim pokutu.Alebo budem parkovat na platenych miestach a vyjde ma to 20 ecka denne :-D teda ak som spravne pochopil ten Valov navrh...


14.04.2019 10:13

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Praktický príklad zo sveta, ako sa to da riesit:
5:30 zobudzam sa
5:50 odchádzam z domu
6:00 po 300m chôdze nasadám do elektrického "share' auta
6:35 vysadam z auta v susednom meste(na parkovisku s nabíjacim miestom), 28km, a zaplatím 1,80 eura
6:45 po 100 m chôdze odomykam "share" bycikel a idem 900 m(nechám ho na hranci územia kde môžem nechať bicykel)
6:50 zaplatím 15 centov a idem 300 m peši do práce.
7:00 pijem kávu v práci







Dôvod úpravy: prediktivne písanie je svina

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Burizon (14.04.2019 10:25)


14.04.2019 10:33

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

Pletiete ale dva rozne problemy.
Jeden je ten, aby mali kde ludia parkovat autami pri svojich obydliach a druhy je zredukovat dopravu v meste. A kazdy ma ine riesenie.


14.04.2019 10:42

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

DannyKE
 Kávičkár 

Re: boombastic: to je len slovensky pohlad na to ze to su dve rozdielne problemy...prvy a zakladny ktory scasti zachytil aj burizon je ten ze na slovensku musi kazdy vsetko vlastnit...dom/byt musis vlastnit auta musis vlastnit bicykel musis vlastnit proste to tu tak chodi :-) lenze svet s auz niekam posunul a auta uz nemusis vlastnit nehovoriac o tom ked mas trojclennu rodinu co ma 4 auta a kazdy ho "potrebuje" :-) tak jasne ze potom nie je kde parkovat...ja mam v praci kolegov ktori dochadzaju na aute 700m(slovom sedemsto metrov) do práce :-) a druhe auto maju doma...a kazdy den s rozculuju nad parkovanim a dopravou v KE :-) a z kolegov co dochadzaju na bicykli si robia srandy ze kedy si konecne kupia auto a ze nech si idu pytat zvysenie platu ked si ho nemozu dovolit atd...pokial bude taka (de)mentalita na slovensku nic sa tu nezmeni :-)


14.04.2019 10:46

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Re: DannyKE: mýliš sa, ta mentalita nieje slovensky problém, je to všade.


14.04.2019 10:54

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

Komunizmus je chvala bohu za nami. Nikto nemoze nikomu urcovat co potrebuje a co nepotrebuje. Kazdy moze vlastnit to, co uz a za vhodne a vozit sa autom kam chce. Treba to riesit tak, ze treba ludom ponuknut ine riesenia aby sa nakoniec oni sami rozhodli a uznali ze to tak je rozumnejsie a vyhodnejsie.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (14.04.2019 10:54)


14.04.2019 10:58

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

DannyKE
 Kávičkár 

Re: Burizon: nie je všade..mal som to stastie ze som pocas strednej aj vysokej absolvoval dost stazi a pobytov v zahranici a videl ako veci vedia fungovat...a minimalne za oslo ti mozem povedat ze aj tie bohatsie (aj na ich pomery) rodiny mali vsetky max dve auta..jedno normalne a jedneho veterana o ktoreho sa starali ako konicek...s chalanmi co sme boli sme casto vybehli hore na Holmenkollen s vyhladom na mesto a po ceste dole bola najluxusnejsia stvrt v meste...a tie domy ani auta neboli o nič ine ako inde v meste v niektorom z nich dokonca byvali miliardari a na dvore bolo normalne volvo jak v kazdom inom...no to je o "potrebe" mat 4 auta doma ku doprave poviem jeden pripad za vsetky ked sme mali prehliadku radnice kde sa udeluje nejaka nobelovka tak dosiel primator aj s poslancami na bicykloch...a nikto sa nad tym ani nepozastavil taze da sa to...cize neverim ze ta mentalita je vsade rovnaka...jasne ak to chceme porovnat tu vedla cesko madarsko polsko tak nie je o čom :-) jasne ze pre vacsinu ludi to je nerpedstavitelne...a nozaj to ma na slovensku tazke kazdy kto sa snazi aby veci fungovali lepsie ale netvarme sa ze sa to neda..proste povedzme ze nechceme alebo sereme na to alebo podobne ale dať sa to dá :-)


14.04.2019 11:27

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Burizon:
Realita dochadzania do roboty v BA, bola u mna uz pred vela rokmi, ovplyvnena pobytom a pracou v zahranici.
Rano 7.00 sadam na skuter, snezi a je vsetko namrznute.
Predieram sa mestom nasoleny ako morska rybka, prichadzam do prace.
Prezliekam sa, umyvam sa a pijem caj..
Pamatam si niekolko aspektov, ktore dnesne firmy neriesia. Najma v Bratislave urcite nie.
Okrem parkovania a parkovacej politiky, ludske zdroje sa nemaju kde v robote umyt a vyvesit si mokre veci, ci uz chodia na slapacom bike, skutri, alebo moto.
Ludske zdroje potom v openspace cely den smrdia, ako v posilovni.
Od doby dezodorantov je to taky ten puch potu, prekladany aromou spotenych ponoziek, ozonu laserovych tlaciarni, doplneny o zavany nejakych parfemov.
Vlastny, alebo pozicany bike, je super vec, len pokym nesnezi neprsi, alebo nieje privelka kosa.
Ale to plati aj o pesej chodzi a cestovanim MHD. Proste treba mat odev, alebo pracovny odev, umoznujuci zimne a dazdove doplnky niekde odlozit, rovnako ako zaparkovat auto.
Pokial clovek sa ma kde prezliec v praci. Vatsinou ale nema.
Spoplatnene parkovanie.
Je vsade v okoli velkych firiem, je ho obvykle dost. Stoji to peniaze. Napriklad ludia, co dochadzaju do prace z okolitych satelitov, skratka platia. Uz roky..
Statie v oblasti, ako je eurovea, stoji asi 3000 eur rocne, pre normalneho zamestnanca, co nepoziva vyhody residenta, dochadzajuceho z nejakeho satelitu.
Podobne je to aj v oblasti Polusu a inych miest.
Mnoho ludi, co odislo z BA do satelitov, by uvitalo nejaku normalnu formu integrovanej dopravy.. Ta sice je, ale v skutocnosti nieje.
Taka Rovinka, alebo Samorin, ma zeleznicu, az po Komarno. Ale popravde vo Vrakuni, zastavka ktora tam bola na konecnej MHD, co vlastne integrovalo dopravu, sa otvorila, az ked uz som v Podunajkych Biskupiciach nebyval. Ale ako dieta si pamatam tu zastavku, lebo som tam vystupval, ked som siel dakde na navstevu.
Stupava..
Kedysi tam chodil vlak.
Dnes je to v podstate predmestie BA.
Rovnako Jur pri Bratislave, Pezinok, Modra.
To su vsetko len predmestia, kde sa kasle na hromadnu dopravu.
Bratislava momentalne nema uz ani autobusovu stanicu. Teda stavia sa, ale to este potrva.
Zachytne parkoviska prakticky neexistuju.
Co si pamatam, na UCHD, kde kedysi robila moja mama, este v 80tych rokoch, sa planovala elektricka az BAZ-ku v DNV, rovnako elektrickova trat smerom na Jur, Vajnory atd..
Lebo sa pocitalo z prirastkom obyvatelov, sidliskami a aj nutnostou prepojovat satelitne obce, koli ziskavaniu proletariatu, alebo ludskych zdrojov.. Bol ich nedostatok, ale vdaka nizkym mzdam, sa nedalo pocitat, ze by si kazdy mohol kupit auto a dochadzat do prace.
Vtedy sa na ekologiu kaslalo, len ta masa ludi, sa musela nejako prepravit z miesta kde byvala, do prace a po praci zas do kralikarne. Aj keby rovno tie auta rozdavali, co by v sociku bolo skoro mozne, ludske zdroje by nemali na udrzbu a ani na benzin, hoci by mali kde parkovat.
No a vdaka 89 roku, sa zacala nova era, kedy sa prestalo budovat, najma MHD, takze ludske zdroje sa museli o dopravu, najma z okolia BA, postarat sami.
Otakou je, ci by sa tolko postavalo v okoli BA tych developkarskych pasci, horizontalnych panelakov, alebo bytoviek, odlucenych od infrastruktury mesta, verejnej dopravy, sluzieb, skol atd, ak by bola zavadena "parkovacia politika" uz davno.
Ja si myslim, ze nie, vznikalo by mesto, ako je Bratislava, skor ako "Megapolis" Viac by sa nahustovalo a ak by sa stavalo, vznikalo by integrovanejsie a prepojeniejsie, lebo by ludske zdroje skratka vnimali osobne auto, ako trest, nie ako nutnost, pre dopravnu obsluzitelnost vlastnej existencie.
No a teaz ta nutnost, bude skratka spoplatnena.
Inak vyradenie vozidla /zosrotovanie/ stoji asi 15 eur.
Cena rocneho predplateneho cetovneho listka, plus okolie v BA je okolo 600-700 eur.
To je zhruba nadobudacia cena "pojazdenho vraku" z platnou STK, EK vozidla, plus poistenie a PHM na jeden rok.
Dobre orajbany skuter po babke z Talianska, alebo po rakuskom postarovi, stoji asi rovnako, len cena nadobudacia vozidla aj ked je do 100 eur, sa predrazuje pri prvotnom prihlaseni o 400 eur. Naklady na prevadzku, su minimalne, ja osobne by som doporucoval do Bratislavy na truc pouzivat zasadne len 2t skutre, lebo sa tak udrzi kvalita ovzdusia, po obmedzeni premavky osobakov a nebude hrozit kyslikovy sok.
Je podla mna na osobnom vybere kazdeho z nas, co si zvoli, ako sposob dopravy.
Kazdopadne si myslim, ze ono sa to casom podda.


14.04.2019 11:31

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Tak, tak, dá sa to, len sa nám toho roku ešte nechcelo :-D


14.04.2019 11:46

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

victom
 Čoprák 
Nový člen
Ikona

Pred cca 15timi rokmi, keď sme stavali maličký penzión na dedinke, tak sme dostali podmienku "vytvoriť" ešte raz VYTVORIŤ vl. parkovacie miesta.
V BA aj všade inde sa stavia jedna radosť, no parkovacie miesta sa často preukazujú len nejakými nájomnými zmluvami. Prečo???
Tak isto aj firmy autodopravcov majú povinnosť preukázať parkovanie, a pritom staci najomna zmluva od parkovacieho miesta... Preco??? Takymto administrativnym riesenim sa na jednom place dokaze nakumulovat viac aut.
Na to je treba malá zmena zákona a parkovanie bude vyriešené aj v iných mestách.
Jednoduch ak postavis budovu z kapacitou 100 ludi, tak vytvor 99 novich parkovacich miest. Pretoze 99%aut je obsadenych jednim clovekom. Nie prenajať, ale vytvoriť.


14.04.2019 11:51

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Fearris
 Turista 

Merlin, Victom - konečne niekto kto pomenoval problém.


14.04.2019 13:41

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem je, tiez v tom, ako sa riesili stavbne predpisy a zakony.
Od dob III rise, najma parkovacia politika, bola sucastou kazdeho stavebneho povolenia.
Tam, kde tie zakony, alebo jednoduche pravidla ponechali, problem z parkovanim nemaju.
Je to o tom, ze kazdy stavebnik, developer, alebo sukromny stavitel, musi mat vytvorene parkovanie na vlastnom pozemku. Bodka.
Budovy firiem, uradov fabriky atd. musia mat dostatocny pocet parkovacich miest, rezervu plochy na rozsirovanie vyroby a aj na parkovanie.
Rovnako obchodne centra, letiska atd..
Rozdiel napr. zapadny Berlin, vs. vychodny Berlin.
Po zluceni Nemecka, zacali megasidliska, zriedovat, nie zahustovat. Proste znizili zastavane poschodia, zastavanu plochu, zriedili panelaky, vytvorili preluky. Zvysili tak zaroven atraktivitu byvania v podobnych lokalitach.
Mesto ako Vieden, sa rozsiruje tak, ze najprv sa postavia nejaka dpravne obsluzitelna draha, zavedu sa linky dopravy a potom sa zacne vystavba hoci bezvjazdovych zon obytnych stvrti, ale najprv sa stavaju parkovacie domy. Kazda bytova jednotka, musi mat najprv parkovacie miesto, alebo statie, potom az vystavba byvania.
A to je vidno aj na dnes "jazernom meste".. Nepocita sa z osobnou dopravou, ale najprv sa prepoji infrastruktura mesta z dalsim satelitom, nasledne sa satelit vybuduje. Pocita sa ale z parkovanim. Nepocita sa ale z jazdenim osobnym autom, pre nutnost dopravnej obsluzitelnosti.
Ale problem asi bude aj v tom, ze mesto vlastni cez 80% vsetkych budov a stavieb.
Konkurencia v najomnej politike mestskej vystavby je tak tvrda, ze sukromnik, musi ponuknut castokrat mensie najomne, aby mohol konkurovat mestskemu bytovemu fondu, alebo ponuknut okrem najmu, nadstandardne sluzby, alebo nieco, co ludia su schopny zaplatit, alebo trvale ocenit.
Stahovanie v ramci mesta nieje neobvykly jav, vlastnictvo nehnutelnosti, je velmi drahe, pretoze neumoznuje ludom sa priblizit ku praci, ale saturuje ich na jednom mieste.
Vyskove budovy, kancelarske centra, vznikaju ako samostatna stvrt, mimo centrum, centrum sa nezahustuje, nezvysuje sa nadstavbami vyska budov. Vyskove budovy sa nepokusaju integrovat do mestskej zastavby a neporusuju horizont mesta a nepokusaju sa integrovat vyskove budovy do centra mesta. Staci vyliezt motorkou na Hohenstrasse, alebo na vyhliadku do Viedenskeho lesa a kuknut si, ako vyzera obycajne, cca 2milionove mesto v horizonte.
Bratislava je v podstate uplne rovnake mesto, akorat ma dnes nespocitatelny pocet pracujucich.
Obyvatelov spocitanych, ma asi pol miliona. Pracujucich a prespavajucich je tu, podla neverejnej statistiky, vychadzajucej z lokalizacie SIM kariet v sietach GSM, skoro 1,1 miliona.
To je asi najpresnejsia moznost, urcit dynamiku mesta, ale velmi nepresne.
Prakticky "velky brat" toto vidi, ale neriesi. Ani nemoze, ale big data, ako udaj lokalizovanej polohy ludskych zdrojov, existuju.
Lenze v com vidim problem ja..
Zavedenim dane z motoroveho vozidla, za statie, ktoreho "lacne" riesenie je trvaly pobyt, narazi a narazat bude na prijmove moznosti ludskych zdrojov.
Co sa vyriesi, asi dost rychlo, budu byty, prerobene na ubytovne, kde v jednej bytovej jednotke, byva napriklad 5-8 kusov, na sposob dobrych ludi sa vsade vojde. Nevojdu sa ale ich auta.
Pravda je, ze tento proletariat, castokrat nevlastni motorove vozidlo, alebo ho ma odstavene v mieste trvaleho pobytu, teda obvykle mimo hl. mesto.
Donutilo ich ku tomu uz davno, problematicke parkovanie.
Ak si vybavia trvaly pobyt, co im asi prenajimatel len tak neumozni, ziskaju moznost lacneho parkovania. Nie vsak moznost dochadzat do prace osobnym autom. Aj keby zdielali jeden mikrobus, na sposob marsutky a jeden by sa obetoval na rozvoz pracovnej sily, do prace a zvoz z prace.
Vesely a radostny zivot, budu mat "satelitaci" co stoja kazdy den v zapche par hodin, co si kupili lacne byvanie 20 minut od Bratislavy. Je to cca maximalne 16 eur za jeden pracovny den. Napriklad rok 2019, ma 250 pracovnych dni. To je v najhorsom pripade okolo 2500-4000 eur rocne za parkovanie na ulici, pre dochadzajucich. Ziadna katastrofa, v podsatate ludske zdroje, preparkuju polovicu mdzy. Niektory preparkuju rocnu mzdu celu, alebo si mozu zobrat pozicku. Nieco ako uver na parkovanie.
Tu si dovolim poznamku, ci nebudu moct davat trvaly pobyt ludom byvajucim v autach, lebo byvanie v aute, sa moze stat modernym sposobom riesenia nielen parkovacej politiky, ale aj bytovej politiky a riesenia trvaleho pobytu na uzemi hlavneho mesta.
Po urcitom case, je mozne, ze komfort osobneho auta naozaj vystrieda sloboda pohybu na jednstopom vozidle. Zaujimave budu zimne a chladne mesiace, aj parkovanie. To sa po urcitom case opat moze spoplatnit.
Vsetko je o ludoch.
Ak Bratislava poskytuje len moznost byvania a nuti ludske zdroje vlastnit byvanie, nie len ubytovanie, alebo najomne byvanie, poskytuje moznost zamestnania, pri nizkych nakladoch na dochadzku do prace, proste jednoducho zdrazie.
Chybajuce ludske zdroje na urcite pracovne miesta, koli nedostatocnemu prijmu, vyvolaju cosi ako inflaciu, nedostatkom pracovnej sily.
A to sa nachadzame v obdobi relativneho blahobytu a konjuktury, pokojnej doby zvysovania platov a minimalneho nesplacania uverov, nedostatku pracovnych sil, ktore sa dohana koncetraciou a evakuaciou ludskych zdrojov, ktore sa daju prilakat dobre platenym pracovnym miestom, ako osy na med.
Nebude to mavnutim carovneho prutika, ale take plieskanie volskym bicom, nic menej to bude zaujimave.











14.04.2019 13:52

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

barlac
 Jogurťák 

a uz ste si zacali davat otazku,preco som ho volil? :-D


14.04.2019 14:16

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

:-D :-D :-D mne sa len lubi, jak merlin ovlada a vyzna sa UPLNE, UPLNE VO VSETKOM. Ale ze UPLNE VO VSETKOM. :-D :-D :-D


14.04.2019 16:07

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

cruelbody
 Turista 

Re: barlac: Valo by Ti odpovedal

Jedno pekne rano..... povedal mi mudry otec.....chlapce musis rychlo udriet...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (14.04.2019 16:09)


14.04.2019 16:17

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

:-Da spieva to spevak, ktory nevie povedat R a ani ton dako zvlast neudrzi. Fajn priklad. :-D


14.04.2019 16:35

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: boombastic:
Lenze ja som nejaky cas byval na roznych miestach, nielen v BA, ale aj vo Viedni, Prahe..
A tam som musel riesit, chtiac nechtiac, parkovanie, alebo dopravu ako taku.
Nehovorim o Svajciarsku, kde to vyriesia v hl. meste hned, nez sa stacis rozkukat.
Parkovanie za 2,20 na hodinu, ale nieje drahe, vzhladom na okraj bezvjazdoveho centra, ak prave tam ma ludsky zdroj, alebo gastarbeiter pracu. Teda vzhladom na prijem, ktory je tam standardom. Na okraji mesta, sa da parkovat zadara a hromadna dorpava nieje bolava.
Take centrum Prahy, to je ina kava.. A uz roky, po zavedeni farebnych parkovacich zon, to je vazne babylon.. Od doby zavedenia ich "novej parkovacej politiky" som tam inak, ako po jednej stope ani nebol.
Sluzobne tam obcas musim, tak aj platim parkovanie.
Vo Viedni sa mi strasne pacila hromadna doprava, neviem pre co.
asi pre pre prenositelnu elektricenku. A parkovaci dom pri bezvjazdovej zone v cene najmu.


14.04.2019 16:42

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

martinez
 Geriatrik 

Ikona

Je to obycajna "dan" a vytahovanie penazi z vreciek ludi. Opat sa nasiel sposob ako skratka skasirovat obrovske mnozstvo ludi bez toho aby sa tomu dalo nejako vyhnut. A navyse to nic neriesi. Miesta nepribudne, svoj box i tak vlastne mat nikto nebude akurat bude o 50€ lahsi. Argumenty typy "vsetky mesta to maju" pripadne "zda sa vam 50€ vela a nemate na to?" vobec neprijimam. Nase mesto rozpredalo a mnozstvo majetku v mestskych spolocnostiach (OLO. Dopravny podnik a pod..) sa safari jedna radost. V ramci statu ci europy vsetky velke spolocnosti neplatia dane resp. platia ale iba ich zlomok v danovom raji a tarcha je opat na "dojnej krave" = obycajnom obcanovi. Takto isto je to i v ostatnych krajinach. Prave preto vzniklo vobec napr. DPH. 40-50 rokov nazad nic take nebolo nikde. Ale zistilo sa, ze firmy neplatia dane pretoze maju spickovych expertov na to, prelievaju zisky cez danove raje a staty nemaju peniaze. A tak sa musel vymysliet sposob ako zabezpecit staly prijem do statnej pokladnice. A toto je podobne.


15.04.2019 9:04

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

egres2
 Bahniak 

Ikona

Už som zľakol, že sa to bude považovať za riešenie parkovacej politiky.
Ako vždy ( na motoriti) je to výpalné štátu, obce, dediny.
Som štvrtorodený Presburgčam. Teda bol som. Pre 20 rokmi som z tej pseudodediny, ktorú stačili za 20 rokov " inostranci" ako následníci komoušského primátora urobiť z mesta utiekol.
Pred štvorizbákom parkuje 5 aut KE, VT, TV atď 5 dní v týždni. Krát X štvorizbákov.
Boli tu záchytné parkoviská. Na prázdnych sa učili autoškoly.
Slovák predsa musí zastaviť dva metre od mliekarne, lekárne , banky, divadla atď.


Cesta je obvykle vo vlastníctve obce.
Za zabranie môže vyberať poplatky.


15.04.2019 9:08

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

meloking
 Kávičkár 

Ikona

o starom meste sa asi nikto nebavi. tam nie je o com. jednoducho vzniklo v cace, ked parkovanie nebolo temou. tam sa to inak ako restrikcne riesit neda. to je aj situacia inych vyspelych miest, kde su tie stare casti ale daleko, daleko vacsie ako v ba. preto by som porovnaval so svetom opatrnejsie.

ale preco bratislavcania volili (aj dokola) primatorov, ktori v roznych mestskych castiach za mrzky peniaz nevahali menit napriklad povodne buduci parkovaci dom na v podstate obytnu budovu, ci podpisovali stavebne povolenia pre budovy, ktore vyplnovali kazdu aspon trochu velku fugu medzi panelakmi dalsimi bytmi, pricom tieto projekty nemuseli pocitat ani s miestami pre samotnych buducich novych obyvatelov, nieto este aby im dali za povinnost vybudovat nejake nove? napriklad betliarska v petrzalke.

domrvit domrvenu situaciu este viac a potom ju zacat akoze riesit... ano, ani za komancov nebolo vela auta temou, ale dalo sa z toho este nejak von, aby to nevyzeralo ako napriklad teraz na dlhych dieloch.

hladanie vinnikov v cp-ckaroch je potom take typicky slovenske. bratislava je najlukrativnejsie mesto na slovensku nie napriek cp-ckarom, ale len a len vdaka nim. aby sa to tu tak rozvinulo, muselo tu byt jednoducho viac zdrojov ako inde. cize operovanie s chybajucimi danami od cp-ckarov mi pride ako pravne logicke, ale realne hamizna blbost, ktora v klasickom mode rozdeluj a panuj robi dobre na dusi domorodcom/volicom. ale predstavte si, ze by sa ich co i len polovica teraz zdvihla a odisla. co by z toho mesta ostalo? pozrite si ulice cez velkonocne sviatky. maly detroit :-)


15.04.2019 9:27

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

meloking: Neprekrucuj.

Nikto cpckarov nevyhana. Ale ked roky rokuce zijes v BA a stale mas trvaly pobyt kdesi inde tak to znamena ze za teba pobera prijmy niekto iny. Povazujem to za nefer voci mestu kde realne zijes. Nic viac.


15.04.2019 10:00

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

barlac
 Jogurťák 

zacina to mestom a bude to koncit v najposlednejsiej dedinke. >:-) pribudne, ako inak, aj myto za osobne auta. >:-) machackova v pd toto zaviedla uz davnejsie,proste ludia v urcitej lokalite platia za parkovanie.
mame tu EU,mame lepsiu zivotnu uroven,lepsie potraviny,lepsi socialny system.jasne aj zdravotnictvo je super aj na dochodok sa ludia tesia. MAME PROSTE ISTOTY .zabudol som na nieco? [ciel] [ciel] nemame tu este tie opice co zozeru tony bananov. [shake]


15.04.2019 10:36

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to mishko:
ja si len myslim, ze financny prinos cp-ckarov je neporovnatelne vyssi ako nejake straty na daniach. ak by to tak nebolo, tak by predsa bratislava (pomer domaci/cp je urcite na slovensku zdaleka najmensi) nemohla byt pred inymi mestami. alebo mas pocit, ze bratislavcania su oproti zbytku slovenska tak uzasni, ze aj s touto ohromnou 'cp-ckarskou zeleznou gulou na nohe' dokazali urovnou predbehnut vsetkych ostatnych?

naopak mam osobne pocit, ze ovela vacsie dovody na realne stanosti maju ine oblasti. chapem, ze ak sa vsetci cp prihlasia, tak najbohatsia bratislava bude este bohatsia. lenze to iste znamena, ze chudobnejsi budu este chudobnejsi.

cely moj prispevok nebol o vyhanani cp-ckarov. bol len o uvedomeni si prosteho faktu, ze bratislava cp-ckarmi ziskava ovela viac ako nimi straca a ze pouzivanie karty 'lebo ti druhi' je sice jednoduche, ale kratkozrako hlupe.

tak trochu mi to pripomina aktualne uvazovanie velkej britanie pri brexite, ked pozaduje vsetky vyhody, ale nechce nic, co sa im nepaci. bratislava a slovensko su spojene nadoby. noznice sa nemozu otvarat do nekonecna.


15.04.2019 11:06

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono je cele trocha inak..
Tu sa jedna o zabomysie vojny a obciansku rozopru, kto je CP ckar a kto je domaci.
Je uplna kravina, ale uplna kravina, riesit parkovaciu politiku na principe miesta trvaleho pobytu.
Ja osobne sa v roli CPckara som bol ocitnuty v roznych miestach, nie v SR.
A ono je v rozvinutom "tam na zapade" v podstate ten, kto ma niekde trvaly pobyt, je obyvatel.
Ten kto kdesi, v nejakom mieste nema pobyt, ale pracuje tam, je pracujuci a ak tam aj byva, je pracujuci obyvatel.
Velmi jednoduche riesenie rezidentury pracujuceho, je vypis zo socialnej poistovne, obchodneho, alebo zivnostenskeho registra, kde onen ludsky zdroj pracuje, vykonava zarobkovu cinnost, alebo je vo vykone trestu, ci ako to nazvat.
Nikto nieje CP kar, ak v mieste svojho vykonu zamestnania, podnikania pracuje.
Dochodca moze byt turista, ak byva v inom mieste, ako ma prihlaseny trvaly pobyt.
Ten kto chodi pracovat do Bratislavy, ma castokrat doma dom, alebo byt, ktoreho je vlastnikom, teda tam ma prihlaseny trvaly pobyt. Dovod menit miesto trvaleho pobytu je kravina.
Pretoze v zahranici, ak je to mimo EU, ak dostanete pracovne povolenie, ale pobyt si mozete prihlasit, len z dovodu komunikacie z uradmi, alebo preto, ze vas musi najst policia, alebo vrany, ak umrete.
A to moze byt hoci aj hotel, motel, chata, byt, ubytovna atd. Nejake povolenie trvaleho, alebo prechodneho pobytu, nikoho nezaujima, je to len miesto, kde sa zdrzujete, ked prave nespite v praci.
Teda najdolezitejsie miesto kde ludsky zdroj vykonava pracu, ak nieje na navsteve, alebo vylete.
Ak je na vylete, plati miestnu pobytovu dan.
Ak pracuje, plati odvody a dane..
Z toho dovodu, sa riesi aj pobytova dan, alebo prave ono parkovanie.
Dokonca mnohokrat mate vatsie prava ako resident, ktory musi mat napriklad parkovanie vlastne vo vlastnom dvore, pozemku a td.
Ako prichadzajuci ludsky zdroj pracovnej sily, ste spoplatneny, nejakou kartou, podla lokality, alebo miesta, platite docasne, alebo si musite vybavit prehlasenie vozidla do onoho statu, alebo si rovno kupit vozidlo tam.
A nikoho nezaujima MPZ, do pol roka jazdia hoci na znackach BA, alebo KE, PP, VK.. Potom pride radost, prehlasenia vozidla a ak je to vrak, smola.

Ak niekto je ale zamestnany v hlavnom meste, je v podstate zdroj. Ludsky zdroj, pracovnej sily.
Ako tu uz bolo spomenute, ak by odisli CP ckari, co je mozne ze sa moze stat, alebo sa im znevyhodni pobyt "pobytovou parkovacou danou" niekto ten ludsky zdroj musi nahradit a ak nahradeny nebude, ma problem zamestnavatel, firma... No a stym aj mesto, obec, mestska cast.. A to nieje sranda.
Cize viazat nejake rezidencne prakovanie na miesto trvaleho pobytu, alebo prechodneho pobytu je taka trocha diskriminacna politika.
Podla mna, je dovod dolezitejsi, miesto vykonu prace.
Ale ku tomu sme este asi nedospeli.
Nieco ako miesto pracovneho pobytu, sa bude riesit az ked zmiznu "nerezidenti". Teda z Bratislavy budu odideny.


15.04.2019 11:16

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rozdelovanie daní je na základe "trvalého pobytu".
Pracovná sila v blave zabezpečuje dane pre svoju obec kde si za jeho dane stavajú kulturáky.


15.04.2019 11:28

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Merlin: Najprv si nastuduj nieco o podielovych daniach a potom pis romany.

Podielove dane predstavuju najdolezitejsiu zlozku prijmovej casti obci. Okolo 50%. A su pridelovane na zaklade poctu obyvatelov. Starostovia satelitnych obci okolo BA nemaju financie na zakladne cinnosti obce najma kvoli faktu ze velka cast obyvatelov tam nema trvaly pobyt a podielove dane koncia kdesi na vychode.


15.04.2019 11:38

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

Re: Mishko: ale no tak....merlin predsa rozumie vsetkemu... :-D


15.04.2019 11:38

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

meloking
 Kávičkár 

Ikona

dedina na vychode vs. satelit pri bratislave vs. bratislava. zostavte rebricek.
no jasne, ze dedina na vychode je na tom najlepsie, lebo si zije na ukor bratislavy :-)


15.04.2019 12:09

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Dolman
 Turista 

Ikona

ja som za. sak ked mestu neodvadzaju "urcite dane" a mesto prichadza o peniaze treba to riesit. ale som za aby sa to riesilo vsade.niesom dako znaly na dannu temu. ale kam ide cestna dan za tisicky aut co jazdia po celom slovensku a maju BA znacku? kam ide dan firmy ktora ma sidlo v BA a predajnu ma v trebisove? V BB ides do klubovne a dostanes blocek a na nom bratislava. dane idu do BA? ak ano tak to treba urobit zmenu
komplexne...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dolman (15.04.2019 12:10)


15.04.2019 12:48

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

egres2
 Bahniak 

Ikona

Cestná daň je príjmom štátu a nie obcí.

kam ide cestna dan za tisicky aut co jazdia po celom slovensku a maju BA znacku?


Dane idú do štátneho rozpočtu a nie do obecného.

kam ide dan firmy ktora ma sidlo v BA a predajnu ma v trebisove? V BB ides do klubovne a dostanes blocek a na nom bratislava. dane idu do BA? ak ano tak to treba urobit zmenu
komplexne.
..
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (15.04.2019 12:51)


15.04.2019 15:49

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Blava je (umelý) potok pri Trnave.

p.s.Nikdy by som nepovedal že toto napíše cépečkár prešporákovi. :-)))


15.04.2019 17:30

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

Blava je aj slangovy nazov Bratislavy. Ale ty mozes pokracovat o tom kanali, mozno aj tam by sa siklo dake miesto na parkovanie. :-D


15.04.2019 18:23

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

pirates
 Turista 

slangovy vyraz Blavakov od Zlatych pieskov na vychod

vies co je sranda ? ked ten co v nedelu vecer pride do BLAVY niektorym z rychlikov s nazvom Sarisan , Tatran, Gerlach, Krivan a pod. s batohom plnym pastek aby v trtkumali za 500 euro mesacne v ktorom sa tlacia desiati ako cigani v osade prezili do piatku pricom su od rana do tmy v robote hovori Bratislavcanom ze su pastikari :-D ako keby tymi vlakmi chodili Bratislavcania na vyhon za pracou do VSZ Kokotovce ( tiez moze byt slangovy vyraz nie? )

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (15.04.2019 18:31)


15.04.2019 20:57

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Aj tak si neviem predstavit toto nejako normalne zrealizovat. Teda, uzakonit karticky a objednat nejaky IT system za miliardu to je na Slovensku lahucke, ale zrealizovat to, aby som mal po zaplateni poplatku kde zaparkovat, lebo ved o to ide nie ?

kedze ...
momentalne sa parkuje da sa povedat hocikde, oproti mam Lidl, ktory ma plne parkovisko, potom tam dalej je kostol ktory ma znova plne parkovisko, dalej je tam Tesco kde sa tiez parkuje, ale zatial je tam este ako tak miesto aj pre zakaznikov. Ponovom teda ked sa nejaka parkovacia politika schvali, uz nebudes moct len tak nechat auto hocikde, pojdes kde bude lacnejsie, alebo zadarmo. Takze je predpokladatelne, ze vsade na tychto sukromny pozemkoch okamzite pribudnu zavory a terajsie auta, aj Bratislavcanov, budu muset niekde stat. A kde budu stat, ked si kazdy zaplati poplatok a bude mat parkovanie v bydlisku predplateny, ale kde sa postavi ? To chcem vidiet.
Mesto za posledne roky tak zapratalo kazdy jeden volny priestor, ze to je az smutne. Ponovom pribudne nejaka Vidrica pod hradom na poslednom volnom mieste ktore vidno z Dunaja, lebo zevraj je to tam cele skarede a v zlom stave, budu tam 4 az 7 poschodove panelaky a kancelarie. Vizualizacie, kde sa prechadzaju rodinky s kociarom pod stromami vo velkosti 40 rocnych topolov rastucich na Matadorke uz ani nekomentujem, ked tam nakoniec zasadia 4 metrove haluzky kazdych 30 metrov ako vsade.
To je presne to co potrebuje Bratislava ..., asi.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (15.04.2019 21:01)


15.04.2019 22:27

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

.. tak neviem ako tebe ale mne sa viac paci v hlavnom meste ako v umelom kanali pri Trnave :-))) :-P


15.04.2019 22:34

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja viem co su podielove dane.
Ale niekde je asi chyba, ak je to podmienene miestom trvaleho pobytu.
Ak vznikne "nudzova kolonia" v obci okolo Bratislavy, tak ak obec nema prihlasenych obyvatelov, mala by ziadat o humanitarnu pomoc a mozu tam postavat a pristavat kontajnerove nudzove skolske priestory /Stupava/ alebo polnu nemocnicu, /zatial nemame/, lebo sa nejedna o obec, ale o slum. Slum alebo nudzova kolonia, nieje nic nove.
Slum, ktory sa vyvinul ako miesto pobytu ludskych zdrojov z dovodu prace a moznosti zamestnania v hlavnom meste, byvania na periferii boli bezne za prvej republiky, aj po vojne a mnohe sa dochovali dodnes. Aj komancov prezili.
Parkovacia politika to ale nevyriesi, rovnako ako v Bombaji, ani v Bratislave.





15.04.2019 23:44

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Som rad ze zacinas byt v obraze o com sa tu bavime.
Ano, je to naviazane na trvaly pobyt.

Ostatne je uplne mimo misu a nema zmysel to komentovat.


16.04.2019 9:30

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

podla mna, po dlhom case rozumny navrh na riesenie tohto velkeho problemu. zakladna myslienka je dobra, tim ludi, ktori na tom pracuje, tiez rozmysla spravnym smerom.

vobec nezavidim magistratu riesit problemy, ktore tu pre nimi niekto dlhe roky ignorovali a hlavne este zhorsovali.

som zvedavy, ako sa im to podari cele vyriesit. bude okolo toho este vela vasnivych diskusii ;-)


16.04.2019 9:50

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Prvým ústretovým krokom voči Bratislavčanom by bol koniec zahusťovania. Stavebná uzávera pre mega budovy aj nadstavby, pre ktoré takmer nikdy developer nevytvorí adekvátny parkovací priestor.
Parkovacie miesta v budovách si zamestnanci nezaplatia a tak parkujú hocikde v okolí. V mojom okolí každé ráno krúži x áut s jedným pasažierom! Zákaz vjazdu nikto nerešpektuje, čo by som si ja v cudzom meste iste nedovolil.


16.04.2019 10:09

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitaz, shark [dobre]

uz len to ze sa do toho pustil je dobre, situacia sa stava cim dalej tym horsou

na čo by sa mali asi prioritne pozrieť sú staršie autá ktoré sa trvalo zo svojho miesta nehýbu. Pod niektorými už tráva rastie. Áno ja viem že kým to má značku nie je to vrak, ale aj tak by to boli miesta k dobru "zadarmo".


16.04.2019 10:22

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


16.04.2019 11:28

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Shark: Paradoxne je to presne naopak ako tvrdis.

Zahustovanie prave prospieva znizeniu poctu aut. Ak najlepsie by bolo keby nove budovy nemali parkovacie miesta pre zamestnancov vobec, mozno len zopar pre nevyhnutne navstevy. Cim su mensie vzdialenosti medzi objektami tym mensia je potreba vyuzivania osobnej dopravy.

Vieden zabera priblizne rovnake uzemie ako BA a zije tam x-nasobne viac ludi.
Napriek tomu (ano, maju tam metro) je opakovane na poprednych miestach v kvalite zivota.


16.04.2019 12:26

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

IMHO metro má v tomto absolútne zásadný vplyv.

Keby ho nemali (tak ako plus mínus každé vačšie hlavné mesto tohto sveta) tak sú plus mínus v rovnakej riti ako Slováci.

Žial metro v BA asi nikdy nebude a o nadzemnej dráhe sa tu fantazíruje už roky a nič z toho... :-(

p.s. z Vallovej prezentácie som mal pocit že im ide jemne viac o podielové dane (zmenu trvaleho pobytu do BA) než o reálne vyriešenie situácie. Dokonca to v jednom momente aj pripustil. Fakt tu nie je žiadna garancia že za svojich 50 alebo 150€ ročne večer pred barákom zaparkuješ.

p.s.2 a pokiaľ neposilnia mestskú políciu tak vlastne aj tak prd z toho bude...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.04.2019 12:27)


16.04.2019 13:08

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

egres2
 Bahniak 

Ikona

Roboši zo slamov jazdia autami do blavy. Asi musia pretože prímestská doprave nie je bohviečo.
Ale ja sa pýtam. Koľko blavákov cestuje do roboty v rámci blavy MHD a neupcháva ráno cesty???
Denne cca 650 000 ide mhd za 24 hod.
Ak ide do a z práce tak to je 325 000
Ak ide na a z obeda tak to je 162 000
Ak ide do a z obchodu tak to je 81 000
Ak odpočítam dôchodcov a školákov tak to je cca 50 000.
Ráno príde do blavy zo všetkých smerov cca 35 000 aut.
Oficiálne žije v blave 450 000 ľudí + 150 000 CP čkárov.
Tzn že vyše 150 000 blavákov ráno a poobede zadrbáva cesty.


16.04.2019 13:18

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

agentSlanina
 Ľadvinka 

Re: Mishko: zahustovanie vystavby prospieva znizeniu poctu aut ? asi vtip

budovanie zbernych parkovisk v pezinku, senci, zohore a odtial vlakom, ktory jazdi tak raz za hodinu je dalsi vtip


16.04.2019 13:24

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Mishko
 Skútrista 

Ikona

reality.etrend.sk/byvanie/zahustovanie-zlepsenie-vs-zho...


16.04.2019 13:38

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

agentSlanina
 Ľadvinka 

Re: Mishko: clanok zaujimavy, podnetny

...urbanisti, developeri, projektanti...nezhodli sa...
porovnavanie bratislavy a viedne...su postavene v uplne inom terene...
vytrhnut 2 cisla (rozloha a pocet obyvatelov) a postavit na tom diskusiu, no neviem...

okrem toho v tom clanku vobec nie je spomenute ze zahustovanie s absenciou parkovacich miest





16.04.2019 14:16

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

DannyKE
 Kávičkár 

uz ked tu tak fantazirujeme mozno by pomohlo aj vytvaranie kvalitnych pracovnych pozicii rovnomerne po slovensku zeby nemuseli otcovia rodin odchadzat prec od rodiny aby ju uzivili...alebo hlasy vsetkych tych ktori kricia ze kedze sme v EU chcu rovnake platy ako v nemecku by mohli zacat tym ze majme na slovensku vsade rovnake platy :D mali by ste hned celkom odlahcenu aj dopravu aj parkovanie v tej vasej BA :-) lebo verte ci nie vacsina ludi (strelim hruby odhad) 80-90% ludi dochadzajucich/docasne byvajucich je tam kvoli kvalitnejsim skolam lepsim pracovnym prileztostiam a lepsiemu platu...okrem toho v tej BA toho vela nie je co by tam lakalo... :-) a kazdy bude spokojnejsi...ludia nebudu musiet prec odchadzat od rodin len zeby sa uzivili podviha sa uroven celej krajiny nie len v ba odlahci sa u vas doprava atd :-) no nie je to krasna predstava? :-)


16.04.2019 14:29

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Aj keby ludia hned po zavedeni akejkolvek parkovacej politiky zacali vyuzivat inu formu prepravy, tak to neznamena ze auta predaju. Schvalne nepisem MHD - lebo ta v BA je pomala, pocas spicky takmer nefunkcna a plna smradochov. Najskor zostanu pri autach. Chvilu si popindaju, zaplatia a budu jazdit autami dalej, lebo su tak zvyknuti. Clovek nerad meni navyky.

Navyse ak sa ekonomike na zapadnom slovensku bude darit nadalej ako sa dari. Tak zamestnavatelia budu laka zamestnancov na novy benefit... >:-)


16.04.2019 14:30

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Romanka
 Skútrista 

Ikona

Dopravne problémy a problémy s parkovanim aut maju vsetky velké mesta. Bratislava je zatial velka len rozlohou, nie poctom obyvatelov. Pokial nebude v Ba riadne fungovat MHD , tak sa problém s parkovanim dá docasne len zmiernit restrikciami, neexistuju ziadne dlhodobo efektivne parcialne riesenia. Zasadne problémy Ba z hladiska MHD , aj to velmi zjednodusim sú 3 : 1.prilisna plošná roztahanost a nizky počet rezidentov, co je ekonomicky nerentabilny ukazovatel na vybudovanie metra, Dunaj traverzujuci cez stred mesta a z neho vyplyvajuce kapacitne obmedzenia infrastruktury ( potreba mostov alebo tunelov a technické a hlavne ekonomicke komplikacie pri vystavbe dopravnej infrastruktury cez Dunaj ). Tretí velky problém je, že Bratislava nebola urbanisticky koncipovana ako velkomesto a nemala tak planovanu dopravnu infrastrukturu ( na rozdiel od Budapešti alebo Viedne ) stvrty problém je, že MHD v Ba bola dlhodobo mimo sféry zaujmov magistrátu aj státu a preto vyzera tak, ako vyzera. Vyriesit efektivne fungovanie MHD , k tomu treba obrovské financne zdroje a tím odborníkov, ktori sa v tom naozaj aj vyznaju. Pri vsetkej ucte, toto je asi nad možnosti motoride ...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (16.04.2019 14:36)


16.04.2019 14:32

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

DannyKE - vo Švajčiarsku, kde hustota a kvalita ciest bola už "predvčerom" taká ako ani "pozajtra" na Slovensku nebude, máš regionálne rozdiely. Stačí takto?

Takže fantazírovať o rovnakých platoch v rámci (akehokoľvek) štátu je utópia. Viac sa tomu netreba venovať.

Plus ludia tisíce rokov migrujú za prácou. Je to normálne.
Čo nie je normálne že sa v Bratislave stavia bez koncepcie a ucelenej dopravnej politiky.


16.04.2019 16:01

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

boombastic
 Turista 

metro velmi chyba. a jeho vystavba je iba o peniazoch. keby tie zlodejske kreatury, co su pri kormidle aspon jeden rok nekradli, tak by bolo v ba metro jak vino.


16.04.2019 16:26

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

doddy
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

citam citam, a mnohe nazory su zaujimave, no ja by som bol este tvrdsi pri rieseni parkovania v Bratislave... rezidenti s trvalym pobytom by mali v aute karticku, ktora ho opravnuje parkovat v okoli svojho bydliska ZADARMO, pretoze prispievaju do podielovych dani. inym by som parkovat vobec nedovolil a to ani za peniaze (nech sa prihlasia na trvaly pobyt ak chcu parkovat)

a za peniaze by si mohli ludia kupit karticku parkovania v okoli svojej prace - a tu by som uz neriesil, kto je domaci a kto CPckar - akurat by som pracovne parkovanie dovolil max 7-17:00...

takze vo vysledku kto je bratislavcan, ten doma parkovat bude zadarmo (aj ked nie rovno pred domom), kto nie je, moze rovno zabudnut na parkovanie pred privatom a zamestnanci ak chcu chodit do prace autom, tak si zaplatia a mozno zistia, ze sa im oplati chodit MHDckou a mozno by sa ciastocne vyriesila aj preplnenost dopravnych uzlov

Dôvod úpravy: chyby

Upravené 2 krát. Naposledy upravil doddy (16.04.2019 16:28)


16.04.2019 16:27

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

...píšu to v novinách, tak to musí byť pravda. :-} Niekoho určite.

Ja by som sa skôr pozrel na vlaky do Viedne. Za tie roky mohli aspoň naznačiť snahu o druhú koľaj v smere DS.
Parkoviská pri staniciach v dedinách v okolí Viedne. Kde majú obyvatelia satelitov nechať autá?
A stanice a nadväzujúca MHD... [ciel]
Tak aj napríklad toto určite eliminuje zahustenie.


16.04.2019 21:19

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

Toman
 Skútrista 

Ikona

ale daco sa aj uz urobilo...
- v Senci chodil vlak rano kazdu hodinu, teraz navisili osobaky a uz tam konecne stoja aj "EXPRESi"
- teraz medzi 4.00 a 9.00 ich je 18! v smere do BA [dobre]
- akurat niet kde zaparkovat auta pri stanici, male prakovisko pred budovou z prvej republiky nestaci....


17.04.2019 8:19

Re: Nova parkovacia politika v Bratislave

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

A ďalšia vec, ktorá tu chýba oproti Viedni a iným krajinám. Stavať štátne nájomné byty a nie každý plac predať!
Čo je jedným z argumentov cp, že Kto ma nahlási na trvalý pobyt?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.