Anketa:
Nové moto videá:
Koniec klasického naturalu 95 - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuKoniec klasického naturalu 95 - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Koniec klasického naturalu 95
auto.pravda.sk/poradna/clanok/532111-pohroma-pre-starsi... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Presne tie iste problemy, ako u dnesnych benzinov z primesou 5% liehu. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Merlin00: Čiže ak som správne pochopil čo píšeš v krajnom prípade môže dôjsť aj k požiaru motora zásluhou netesnosti krúžkov a zničenia palivových hadíc. Alebo sa mýlim? |
Re: Koniec klasického naturalu 95
ked vymenili olovnaty benzin za neolovnaty nikto neprskal |
Re: Koniec klasického naturalu 95
"Kým však naši západní susedia zatiaľ s tlakom na povinné nasadenie nových biopalív otáľajú do poslednej možnej chvíle, Slovensko sa rozhodlo uskutočniť radikálnu zmenu už od 1. januára 2020" - keď som si prečítal tuto časť tak ma napadla jedna vec. Také typické pre Slovensko. Implementovať co najrýchlejšie každú pixovinu co príde a ešte ju priviesť aj do ďalšieho levelu (skratka za každú cenu byt papezskejsi ako papez). |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: COUNTRY: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (09.11.2019 13:37) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
takto chce nejaky "bystrohlav" rozhybat ekonomiku? myslim ten idiot to berie z ineho konca.staci zvysit minimalku, znizit odvody a dane a ludia budu minat s usmevom a kolotoc sa roztoci.ale kazit motory ludom odkazanym na 20 rocne felicie a pod. co maju 300eurove dochodky, moze vymysliet len chora hlava. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Predpokladam ze je to napad Bruselu....tam ta 40 %na homosexualna kumunita vymysla kadeco...Peter Nagy mal pesnicku Chran si svoje blaznovstva....po jemnom parafrazovani jeho textu dokonale vystihuje ludi co su tam a ako sa robi kariera v EU.....AJ TY MOZES BYT CIM CHCES BYT...LEN NA CHVILU NASTAV RIT.... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Inak ja osobne nemam nic proti biopalivam, ale mam ku tomu nasledovne ale. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: cruelbody: V tom pripade na Slovensku je 40% komunita dementov, pretoze EU len urcuje ramec, implementacia je na krajinach. Preto napr. v AT a DE mas moznost tankovat aj take, aj take. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: DDD452: ano ..chceme byt papezskejsi ako papez...pre tych nasich paprdov je to super...oni vymyslia zakon za mna a ja valam sunky len ho schvalim a nezamyslam sa nad dosledkami....ved ..chamraď to nejak zvladne |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: marek750: |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Merlin00: myslim, ze nikto by nemal nic proti biopalivam, ak by neboli ludom nanutene a navyse este tym stylom, ze im to prinesie len dalsie vydavky. Z toho zase raz citit aj lobbing automobiliek. A co sa tyka dotacii elektromobilov. Dotacie cohokolvek su zlo. Tie peniaze nespadli z vesmiru, ale na to aby sa nieco jednemu dotovalo, sa druhemu musi vziat. A berie sa to pod hrozbou trestu vo forme poplatkov a dani, ktore si spominal. Teda znovu nedobrovolne. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: matus: Kua rozdiel Podľa smernice Rady EÚ o ochrane životného prostredia budú musieť jednotlivé krajiny znížiť do konca roka 2020 podiel CO2 v palivách |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: marek750: Sudruhovia z EU maju daleko od liberalov. Inak, netusim preco sa pojem liberal coraz castejsie pouziva v suvislosti so socialistami. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Pepi: preto ich treba nazyvat pravym menom...Neomarxisti |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Marek> ano, ale na to si volime a platime parlament, aby okamzite neprevzali hned kazdu picovinu, ktora vylezie z toho neomarxistickeho a skorumpovaneho bruselu. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: matus: preto si treba veľmi dobre rozmyslieť (vlastne ani nie je rozmýšľať o com, možnosť je len jedna) koho o par mesiacov volit. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Možnosť voľby. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Dobre postavený motor spáli všetko čo horí, len ho treba adekvátne nastaviť - u motorov s RJ základy spraví sama. Motory robím dlhé roky, pamätám si časy keď prišla zmena na bezolovnatý benzín a hystériu okolo toho. Vtedy som mal Škodu 110Rcupé. Tankoval som len N95 a nepridával som žiadne náhrady olova a vždy po natankovaní počúval od pumpárov reči že mi to zničí motor. Motor mal zníženú hlavu s vyleštenými kanálmi a zlicovanými potrubiami, upravený karburátor a športový výfuk vyrobený podľa dobovej technickej dokumentácie skupiny N. Auto bolo používané ako bolo (všetci sme boli mladý), pravidelne som robil servis ako predpisoval výrobca a keď som auto predával malo 80tis od úpravy a išlo ako hodiny. Chápem že prvé FSI môže mať na vstrekoch problém, ale ten má aj teraz len v menšom množstve, ale prečo tam dali motory Favorit/Felície mi je záhadou. Ak motor vydrží LPG tak vydrží všetko a LPG nerobilo problém práve týmto motorom. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: maxosa: v tomto prípade ide ale o nieco úplne iné. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Ako príklad môžeme uviesť test organizácie ADAC, ktorá skúšala, ako ovplyvní ekologické palivo automobil Opel Signum s benzínovým motorom o objeme 2.2 litra. Na palive E10 prešli 27 tisíc kilometrov, avšak následne na to došlo k poškodeniu čerpadla. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
mam benzinovy sestvalec, r.v. 2015 a tomu nechuti ani dnesna 95ka.. za studena kasle, trasie.. musel som vyjazdit par nadrzi na 100 oktanovom benzine, kym sa to cele precistilo od tych biosraciek... apropo, popritom je ten motor, oznaceny ako FlexFuel, t.j. od vyroby by mal byt schopny papat aj etanol E85 (preco ho na SK nie je dovolene predavat???), v manuale pisu, ze tankujte bud E85 alebo benzin 87 oktanovy a vyslovene je napisane, ze pouzivanie tzv. "premium fuel" nema ziadny vplyv na zvysenie vykonu (co je podla mna blbost, ale asi je to pouzite ako marketingovy tah, oproti inym vyrobcom, ktori naopak doporucuju drahsi premium fuel).. chcel som tym povedat, ze v usa je zrejme aj 87oktanovy benzin kvalitnejsi ako tieto sracky oznacene 95.. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Veď práve, potrebujú vybrať od ľudí viac peňazí a snažia sa všemožne a v určitom zmysle by som to chápal ako zastaršovanie obyvateľov. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Egres: mozno ochcavka ano, ale ja si drzim doma Civic z roku 1999, ktory ide ako hodinky a menil som len vyfuk, platnicky, kotuce, kvapaliny a silent bloky na napravach. A trubu, za taku s kompresorom, haha. Nic viac. No, este packu na otvaranie dveri... ma asi 205 tisic. Na emisnej len zavidia. Motor je ako novy... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
je tu snaha naucit motory spalovat vodu, ale niekde sudruhovia stale robia chybu Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (11.11.2019 13:51) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Sorentto toto som riešil u MB B classe s 38tis. km od nova. Pani má auto od nova, jazdí aj dlhé aj krátke trasy občas aj svižnejšie a napriek tomu mali vstreky, lišta aj čerpadlo v nádrži povlak. Servis MB čistil údajne palivový systém, vymenil sviečky a za pol roka to isté check a výpadky horenia na valcoch. Celé som to rozobral prečistil a auto jazdí už vyše roka bez problémov. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
To s tou vodou je síce pravda, niektoré pretekárske motory to naďalej používajú ale ich životnosť je ... Spaľovací priestor a diely v ňom dostávajú riadne zabrať. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: maxosa: Áno, keď táto zmena môže nepriamo prispieť aj k tomu aby z ciest zmizli vyslovene "vraky", (tomu táto zmena nepriamo pomoze)- tým nemám na mysli staršie auta zo 70-80-90 rokov ktoré sú niecim výnimočné a zachovale. Tým ta nova E10 tiež neprospeje. Na druhej strane, kto také auto ma tak ho určite nepoužíva denne a tých pár nadrzi za rok premioveho paliva majiteľov nezabije. Co sa novších a kompatibilných motorov týka, tam sú síce tesnenia a hadice na ten etanol prispôsobené, horšie je to už zo vstrekmi, cerpadlami a nadrzami ktoré sú vystavené vode ktorú ten lieh do seba natiahne (no a ti tebou spomenuti co tankuju tým systémom za €20, ti tomu už vôbec nepomahaju). Z osobného hľadiska, ak by som mal načerpať E10 tak iba v prípade že ten benzin aj čoskoro/v priebehu niekoľkých dni spalim. Odstávky na dlhší cas/niekolko týždňov už by som dal stabilizátor paliva. Pri dlhodobých odstavkach/zazimovanie, bud prémiové palivo s prípadným stabilizátorom, u E10 už by som bral ten stabilizátor ako nevyhnutnosť. A ako si spomínal, hlavne pri odstavke nádrž doplna. V mojom prípade to u moto tak robím už roky a nikdy nebol problém. U naftoveho auta byvala pri odstavke tiež nádrž vždy doplna a odkedy OMV predáva Max Motion bez biozlozky tak auto nechávam stáť s tým. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (11.11.2019 15:53) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
ked si vsimnete ako startuju a pristavaju Hariery z lietadlovej lode tak tam vidite paru ako ide z trysky....voda sa vstrekuje do spalovacej komory z prechodne zvysuje tah motora |
Re: Koniec klasického naturalu 95
no mne kedysi vstreklo vodu do valca a vysledkom bol zadrety valec a zohnuty klukovy hriadel |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Tu máte kosti na obhrýzanie........ |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Pirrates, hehe, to ti ale vstreklo oveľa väčšie množstvo mml vody/na l paliva ako u tých stíhačiek. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
A hlavne tá voda sa tam dávkovala pri plnom výkone motora kedy bola zmes bohatá na palivo a bolo možné odparenim vody využiť vzniknutý kyslík. Ubratim plynu a teda aj paliva vznikne chudobná zmes ktorá spôsobuje väčšie škody až deštrukciu dielov motora ako keď je moc bohatá. Upravené 2 krát. Naposledy upravil maxosa (11.11.2019 18:20) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: krampus: |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: maxosa: |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Ale prúdový motor nemá so spaľovaním vody problém. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Vyjadril som sa obrazne. Vstreknutim vody dochádza k ochladeniu zmesi ktorá tým dosahuje vyššej účinnosti. Chladnejší vzduch má väčšie percento obsahu kyslíka. Preto sa vzduch v súčastnosti dochladzuje v medzichladičoch no s inou účinnosťou. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Davam na zamyslenie - autor Jan Baranek Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (11.11.2019 19:30) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Mishko: ja žasnem, ty a Baránek , dokonca protimarxistické Hlavné Správy |
Re: Koniec klasického naturalu 95
kludne mozu tankovat 100 oktenovy je sice trochu drahsi ale aspon im precisti motor a dlhsie im ta haraburda vydrzi |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Voda v spalovacom priestore nevytvára kyslík ale paru a tým zvyšuje tlaky a samozrejme výkon. Chladenie vodou spalovacieho priestoru má minimálny účinok. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Aby som ukludnil tu debatu. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Ja si E10 nenatakujem ani za darmo a nie aby som za tu srajdu platil co pri 100 oktanovom benzine ušetrím na menšej spotrebe možno budem na tom rovnako ako pre zdrazenej E10 a čakať kedy mi klakne čerpadlo?Nech sa ho napiju pani posranci už majú tento národ za dementov |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: SROFINKO: len dodám k tomu co som napísal vyššie. Dá sa dohladat kto ako hlasoval pri schvaľovaní tohto zákona (a pri ďalších dôležitých zákonoch takisto) a potom to zohľadniť pri kruzkovani koncom Februára. Druhá možnosť je (ako som raz napísal v inej dislusii), bolo by zaujímavé vidieť ako by sa pani poslanci xichtili keby sa po xy hodinách v parlemente nemohli dostať domov v dôsledku zablokovanych ciest. Najlepšie tak v piatok, pred vikendom. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
@joker9 ten zoznam pre motorky je chobotina, aspon pre Suzuki urcite. Moj Bandit je r.v. 2006 a je tam ten isty nezmeneny motor, ktory bol v aj prvom Bandite z 1995, ktory ma dokonca korene v gsx-r 1100 z roku 1986. Takze ten rozpis je uplne zly, a urcite to nebude jediny pripad. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: nZoZfRf: Ma neondej....Tá firma je priamo v Bruseli a z BRUSELA je všetko dobré.....to ty ako nevieš Mne tie odkazy poslal kamoš a je dosť možné že sú to všetko pičoviny...ja som to neskúmal. Nechajme sa prekvapiť ako budú naše mašiny pokašliavať |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Este raz napisem, co sa da urobit. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Bioethanol vyrobený z kukuřice se rovněž používá jako aditivum do většiny automobilových benzínů v USA. Obsah alkoholu v USA je většinou 10%. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Merlin00: Nejde len o motor. Priklad - rozpinanie plastovych nadrzi na starsich motorkach, co sposobi ich znicenie, niekedy v priebehu 1 sezony. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
rozpinanie plastovych nadrzi na starsich motorkach, co sposobi ich znicenie, niekedy v priebehu 1 sezony. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: egres2: To znamená že pre HD a ford mustang by to palivo bolo lepšie ako 95natural? Viem že v USA majú benzín 87oktánov a tak isto je 87 napísaný-doporučený v papieroch mustanga aj HD. Nerozumiem tomu... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Regular / Unleaded (87 oktanů) - + 4 oktány =91 |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: egres2: no tak a teraz už tomu rozumiem ........teda len tomu poslednenu riadku ...to ti teda dakujem.......šak ja som rád, že som dochodil základku po šiestu triedu.......prosím vysvetliť prvé tri riadky |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Píšete tu, že riešením je tankovať 100 oktanovy benzín lenže mne moja karburátorová motorka z roku 1999 ide na ten 100 oktan horšie ako na klasickú 95-ku. Motor má tvrdší chod a motorka je s ním celkovo taká "ucukaná". |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: hlubo: |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: egres2: To znamena ze z etanolu sa natahuje do plastu vlhkost, ktora sposobuje jej rozpinanie a skrutenie natolko, ze povolia tesnenia pri otvoroch, pripadne sa skruti v rame. Otvaranie nadrze akosi nema na to vplyv Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (13.11.2019 1:36) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: DDD452: To nie je vlhkosť co spôsobuje deformáciu nadrzi, ale prítomnosť etanolu (nekompatibilita materiálu nadrze). |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Zbytocne to natahuju. Uz davno sme mali jazdit na cisty etanol. Vymenit skarede neekologicke plastove nadrze za vypalene dubove sudky. Na vylete po jazde rozlozis stan, spustis z nadrze do ploskacky, nariedis destilovanou vodou z chladica podla chuti a mas fajnovy burbon, alebo repak... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: janoval: To je napad...mat drevenu nadrz v tvare duboveho sudka aj s tym drevenym stoplom |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: cruelbody: jediny problem....nadrz musi byt furt uplne plna lebo zacne tiect.. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Namiesto neproduktivneho kolektivneho fnukania a nadavania ti z vas, ktori s tym nesuhlasia, radsej "podpisujte" peticiu proti zavedeniu E10: |
Re: Koniec klasického naturalu 95
pokial viem tak tieto petície sú neplatné a nikto sa nimi nebude zaoberať keďže je to všetko bez podpisu |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Ci uz je peticia platna/neplatna je vo vseobecnosti jedno. Pretoze politik si s nou moze kludne vytriet rit. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Duso380: to ze sa nimi nikto nebude zaoberat...no neviem :D ani tymi realnymi sa pokial to nie je politicky vyhodne nikto nezaobera je to apson fajn sposob ako na nieco poukazat..do debaty sa ani nejdem zapajat aspon mam co citat v robote ale jednu vec by som tu podotkol ale to by mozno skor egres vedel povedat ale pokial viem tak aj peticie maju svoje pravidla a je zakazane podat peticiu ktora vyzyva na porusovanie ustavy zakonov a pravne zavaznych aktov europskej unie popieraniu alebo obmedzovaniu kadejakych prav a bla bla... pointa...ak sa EU rozhodla ze bude taky benzin a je to pre nas pravne zavazny akt tak je ZAKAZANE proti nemu spisovat peticiu nie zeby nejak pomohla..v clanku co tu niekto dal ma inak odjebala veta ze problemy budu mat auta starsie ako 15 rokov ktore tvoria velke zastupenie aut u nas...to sa clovek hned citi bezpecnejsie na ceste dpc ked vie ze tie skatule okolo su mozno starsie jak ja sam Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (13.11.2019 16:48) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Duso380: |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Merlin00: hadam nie si tak naivny,aby si to myslel vazne s tym ze E85 nezdania.Ak by to bolo vseobecne používané palivo vypadok dane by jednoducho chybal a nebolo by na vlaky "zdarma" ,obedy "zdarma"... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: RS955i: |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Nemci a Rakusania maju 10% etanolu v standardnom benzine od roku 2012. Tak nesirte paniku ze sme usilovni idioti. Idioti sme, ale rozhodne nie usilovni.. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
ked sa zráta co2 pri kvasení kukurice a co2 pri spalovaní nebude ho viacej ako pri benzíne? |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: tryskac: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biri (14.11.2019 17:23) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
jasne ze pojdu hore - ropa je absolutne najlacnejsia vyuzitelna energia aku mame momentalne k dispozicii. vsetky ostatne formy energie su len drahsie. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Kvietok, náhodou tá kukurica je lacnejšia energia, len ju treba transformovať cez tanier či pohárik a potom bicykel . |
Re: Koniec klasického naturalu 95
no ked to zratas, kolko to stoji, tak zistis, ze ropa je fakt najlacnejsia.. a ani sa nespotis |
Re: Koniec klasického naturalu 95
niektori ludia si tu tak strasne protirecia...pri niektorych si zas nie som isty ci su to egoisti alebo len hlupaci...alebo sa riadite heslom "po mne potopa" ? niekto kto si precita celu tu diskusiu si tu pride jak medzi autistami... na jednu stranu majme cisto ropne paliva cisty benzin ziadne primesy sajrajt bio bla bla...na druhu stranu elektro motorky su pre buzikov...viete vobec o tom ze podla roznych prepoctov ostava tak 53-55 (podla organizacii sa to lisi) rokov nez dojde ropa? a pochybujem ze posledne kvapky sa budu minat na santenie motoriek...taze v ovela skorsom case sa da cakat vyrazne obmedzovanie a aj zdrazovanie ropnych produktov...taze co vlastne chcete? jak pozeram priemerny vek tuna profilov asi vam to moze byt u pici prave na styl po mne potopa...ale mne to vtipne nepride...som zvedavy co poviete svojim detom o X rokov preco jazdia na elektro motorkach "jak buzici"...ale na vine samozrejme nebude vobec konzumny sposob zivota vsade po svete..na vine bude EU kapitalizmus amerika rusko soros dzurinda radicovej vlada a gretka... no nic...popicujte si dalej... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
teba trapi cim budeme pohanat auta a motorky, ked dojde ropa? HAHAHA.. to je typicky gretenizmus. Si uvedom ze 80% veci okolo teba je vyrobenych z ropy. Plasty, guma, textil, klavesnica na ktorej pises, potraviny, kurva proste skoro vsetko. Ropa skoncila stredovek, a zivot bez ropy znamena vratit sa presne tam. Mad Max ale bez aut, bez pneumatik. Zivot bez civilizacie ako ju pozname poslednych 150 rokov. Upravené 2 krát. Naposledy upravil kvietok (14.11.2019 23:09) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
na juhu sme vyrubali lesy a vysusili mokrade len aby sme mali polia .Priroda nam to vracia tak, Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (15.11.2019 8:41) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: Nozdormu: Re: kvietok: a Ty mily Kvietok si uvedom, ze aby nenastalo to, ze sa tu budeme vrazdit, budeme musiet prist s niecim, co nahradi vypadok fosilnych paliv, plytvanie vodou atd. A nazyvat nieco gretenizmom je velmi jednoduche, ale to dievca aspon na nieco poukazuje a ludia na to reaguju, tak sa treba nad tym zamysliet. Ak hovoria vedci z celeho sveta, ze zem ide do p...e, tak neverime, ak to hovori mlade dievca, tak z nej urobime idiota. Preto netreba pasivne cakat, ze co bude, ale s ochranou prirody a znizenim spotreby zacat u seba a naucit to aj nase deti, nech z nich nevyrastu dalsi konzumni kreteni! |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: kvietok: Nemci a Rakusania maju 10% etanolu v standardnom benzine od roku 2012 Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (15.11.2019 9:49) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
jednu malu vec by som si dovolil zdoraznit Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.11.2019 10:04) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
ano, ropa sa jedneho dna vycerpa.. prave preto uz je davno vyvinuta technologia vodikovych palivovych clankov.. v Kalifornii uz dnes niektore bezninky umoznuju tankovat kvapalny vodik.. Honda seriovo vyraba auto na vodikovy pohon.. ale ropne spolocnosti nas musia vydojit do posledneho centu.. a zarobit este kolko sa da.. tak preco nenariedit cisty benzin lacnym alkoholom a predat ho tak viac a drahsie, ze? |
Re: Koniec klasického naturalu 95
urcite by sa pre ekosystem spravilo viac, keby sa vsetky tie obrovske plochy zalesnili, kde sa tieto plodiny pre smiesnych 10% paliva pestuju... |
Re: Koniec klasického naturalu 95
sorentto - existuje biogenna (vseobecne uznavana a znama) a abiogenna (menej znama)teoria vzniku ropy. Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (15.11.2019 13:19) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: KAJL: my sa vrazdit budeme, to je bohuzial istota. mame v tom referencie za poslednych 5 tisic rokov modernej historie. To je jediny sposob akym se efektivne riesili problemy s preludnenim. A to globalne oteplovanie suvisi s preludnenim, s nicim inym. Takze sa to tu preriedi, bud vojnou alebo nejakym jeblym nabozenstvom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kvietok (15.11.2019 13:14) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Biozložky v benzíne sú väčší prúser ako sa na prvý pohľad zdá. Pokiaľ sa dajú nahradiť hadičky a tesnenia tak je to cca Ok. V lete som sa stavil v Sečovciach u Smržíkovcov. Sú to šikovní chalani. Slovo dalo slovo a Peťo vytiahol z police výfukové ventily z nejakého rekreačne jazdeného čopra. Na drieku a tanieri ventilu bola pripečená čierna hmota, pripomínajúca karamel v hrúbke niekoľko desatín mm. Ventily boli ohnuté po zrážke s piestom, proste ostali visieť v otvorenej polohe. Teda GO motora. Tá prípálenina je veľmi tvrdá dá sa odstrániť iba mechanicky - pilník, brúsny kameň. Zhodli sme sa na tom, že je to asi biozložkami v palive, ktoré sa nejako zrazia ak motorka dlhšie nejazdí / jednalo sa o palive z označením E5 /. Nechcem si ani predstaviť tú paseku v motore, ak pomer biozložiek bude väčší . Vo vyššie uvedenom článku je to aj potvrdené. Ako tak hútam bude to asi tak, že alkohol sa odparí a v palive ostane nejaký zostatkový cukor. Cukor patrí do koláčov nie do motora. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
KAGU - mýliš si pojmy s dojmami. Ak sa alkohol odparí tak ostane odparený. Žiaden cukor po odparenom etanole neostane. Nemýliť si to s kúpenskou hruškovicou. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.11.2019 13:55) |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re: kvietok: Kvietok, pekny graf. Z grafu som odcital, ze populacne sa najviac rozmohla azia a potom afrika, to su nie prave najbohatsie krajiny. Osobne si myslim, ze zivotne prostredie je ohrozene nie primarne poctom ludi, ale konzumom ludi v bohatych krajinach. Odpad netvoria ludia v chudobnych krajinach, ale ludia v krajinach bohatych a chudobne krajiny sa vyuzivaju na uspokojenie tychto narokov, takze Greta to hovori na spravnych miestach. Samozrejme, ze aj ludia v chudobnych krajinach tuzia po vsetkom, co vidia u bohatych, ale vsetci musime pochopit, ze to nejde do nekonecna a preto poukazovanie na striedmost v EU a USA je na mieste. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Re Raptor: Poriadne si prečítaj článok a potom možeme debatovať. |
Re: Koniec klasického naturalu 95
Uplne vykratene na kost. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce