Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2150 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26200
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15829)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10371)

AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAFRICA vs. BMW 1100/1150 GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

06.05.2007 16:44

AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ahojte. Plánujem predať svoju VFR 800 a chcel by som si zaobstarať cestovné enduro. V užšom výbere mám Aficu a GS 1100/1150.

Tak by som vás rád požiadal o vaše skúsenosti a názory na tieto motorky i v zmysle ich porovnávania. Varadero som vylúčil pre jeho slabé schopnosti v teréne a spotrebu. Africa sa mi pozdáva, pretože je ľahšia a teda aj obratnejšia v teréne. Skúšal som ju na pár kilometroch a pri vyššej rýchlosti bola ochrana proti vetru slabá. Viem, som zvyknutý na VFR, ktorá poskytuje dosť dobrú ochranu proti vetru. GS sa mi páči v tom, že je mohutnejšie, väčšie (mám 185 cm), silnejšie, vhodnejšie pre jazdu vo dvoch s batožinou. Rád by som skúsil BMW, je to asi trošku o inom - toť moje dojmy.

Budem rád za vaše info.


06.05.2007 16:56

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

duggo
 Kávičkár 

Ikona

vozil som sa aj na VFR ,AFRICE,1100,1150. je to tazka otazka , cestovat sa da na vsetkom , cestovat vo dvojici by som volil 1150 , nespevnene cesty prejdes v pohode. A po nejakych terenoch asi nebudes chcet skakat.

Su to uplne odlisne stroje od cestaku, ina jazda, ina poloha jazdca, ine pocity pri jazde...


06.05.2007 17:04

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

pagy
 Turista 

Ikona

duggo zabudol si, ze bude muset odpruzovat v kolenou...


06.05.2007 17:06

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

tapsi
 Turista 

aj ja som nad takym uvazoval ale bmw jw cenovo menej dostupna...neviete o nejakej dobrej africe???


06.05.2007 17:25

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Albion
 Turista 

Ikona

kyvacka - keď si vylúčil Varadero pre jeho slabé schopnosti v teréne a spotrebu,tak môžeš vylúčiť aj GS-ko. Tiež je veľlé a ťažké...A ku spotrebe...hmmm ak píšeš o karburátorovej verzii Varadera,tak berem,ale vstrek je už spotrebou v pohode....A čo sa týka terénu,tak spotreba je v každom prípade nadštandardná...
Treba sa jednoducho rozhodnúť...
Čiže po zohľadnení tvojich požiadaviek a ponuky strojov kúp tú Africu.
...kvak...


06.05.2007 17:32

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

hrac
 Edvenčr 

Ikona

Africa je velice pohodlná a dobre ovladatelná,na BMW som sa ešte neviezol :-( takže ti neviem povedat či je pepšia..Určite každá z nich je nádherná a spolahlivá,myslím že v tomto prípada je to otázka vkusu.


06.05.2007 17:43

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

strive
 Turista 

Ikona

kyvacka- ak chces jazdit turistiku vo dvoch a sem tam nejaky ten lahsi teren tak rozhodne gs. na tej masine necitis na ceste rozdiel ci idete dvaja alebo ides sam no v terene je to s dvoma troska problem ale to je asi na vsetkych moto. dalej si pozri kolko ma gs spotrebu, servisny interval, kolko ta stoji servisna prehliadka/ tym myslim material- praca v znackovom bmw servise je dost draha/ ,odpada ti mazanie retaze a dlzka intervalu pre vymenu oleja a nastavenie ventilov je 10tis km a urobis to za 1hodinku sam v pohode nemusis odstrojovat pol motorky ako na inych strojoch a to este nespominam vyborne jazdne vlastnosti vdaka teleleveru a paraleveru. ja odporucam bmw no konecny vyber ostava na tebe no garantujem ti ze ked vyberes bmw nebudes lutovat.



06.05.2007 19:16

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ahoj pagy, ano, este sa budes musiet naucit pruzit v kolenou. Je to jednoduche, ked to budes vediet, odpruzis kludne aj dotierave baby ...
pagy to si kupil pre seba toho stroma ? inac aj takyto strom je dobry na podobne jezdenie, len pruzit v kolenou musis viacej
cecilko ,takhle se neveje :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (06.05.2007 19:21)


06.05.2007 19:56

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Longi
 Turista 

ahoj kyvacka akurat dnes som cital teasty BMW 1100,1150,1200GS v casopise MOTOCYKL CISLO 5 2007 je to super porovnanie ja som mal dva moto. Africa rocnik 99 a 03 a mozem povedat ze su to naozaj vydarene motocykle ale maju zopar drobnosti ktore sa mi az tak nepacili napr.sedadlo bolo na dlhhsie trasy nepohodlne a este mi tam chybal siesty prevo. stupen ale inak mozem doporucit a este sa zle zhanaju ale to aj BMW

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Longi (06.05.2007 19:57)


06.05.2007 23:56

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

marektm
 Edvenčr 

Ikona

na afrike je origo sedlo nepohodlné, ked ju naložíš krúti sa v zákrutách rám, problémové benz. čerpadlo, regulátor napätia a ložiská zadného kola. S vysokým plexi je ochrana proti vetru o.k., dobrá prejazdnosť terénom, výborné , nenáročné moto do roboty, aj na dalekú turistiku .BMW GS: nižšia spotreba, výkonnejší motor, ovela lepšie brzdy a podvozok, v teréne cítiš kilá (cca 250), nízko má ťažisko, ked naložíš plné kufre a spolujazdca, tak rozdiel v ovládatelnosti s prázdnou motorkou je minimálny. Má to zasa hlučnejší motor, berie olej, slabá ochrana proti vetru, zle to svieti a stojí to moc grošov


07.05.2007 0:27

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Čo to o tejto dileme som napísal tu:
Motoride expedition Egypt alebo na dvoch kolesách k pyramídam

Pozri sekciu Akou motorkou na tretej strane...

Ešte som zbabal reakciu marektm ohľadom GS:

* Má to zasa hlučnejší motor - nuž vzducháč, búcha trepe, ale to patrí k boxeru podobne ako rachot zo suchej spojky k Ducati
* berie olej - ako vzducháč by mala žrať viac, mne sa nepotvrdilo a moja má už cez 90 000 km, ale vo všeobecnosti asi aj áno
* slabá ochrana proti vetru - skôr nezmysel, plexi je vydarené, na 11500 dokonca lepšie ako na adventure. Pre vyššie postavy odporúčam doplnkový spojler.
* zle to svieti - nepostrehol som...
* stojí to moc grošov - nuž asi to tak bude...

Ak sme pri negatívach GS:

* žiadna ochrana nôh, každá voda strieka hneď na čižmy - proste radosť brodiť :-)
* ABS prvej generácie sa nemá rado so slabou baterkou
* podvozok - po dvoch rokoch jazdy v teréne som našiel jeho hranice ;-) Na asfalte však geniálny
* kardan - príliš tvrdý pre ostrejšiu jazdu v teréne...

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (07.05.2007 0:41)


07.05.2007 7:56

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Albion - myslím, že GS je na tom so spotrebou určite lepšie než faradero

Strive - k údržbe. Na GS je každých 10 TKM nutné nadstavenie ventilov - to je dosť krátky interval, či nie? Na druhej strane píšeš, že sa to dá zmáknuť doma, to som rád. Nerád chodím s moto do servisu. Beriem GS ako motorku, ktorá je spoľahlivá a žiadna návšteva servisu nebude nutná, možno po veľa km. Mal si nejaké problémy so svojou GS?

Marektm a Awia - ako to je s tou veternou ochranou? Mám 185 cm. Dajú sa nohy niekde schovať (kde, keď to nemá žiadne plasty ty somár :-))) )? Dajú sa dokúpiť nejaké ochranné spojlery na nohy?


07.05.2007 8:55

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ochrana proti vetru je na GS mala ako spravne napisal marektm, som pocudovany ako niekto ako awia kto bol na GS az v egypte pise o tom ze "slaba ochrana proti vetru je nezmysel"

takisto sa stotoznujem s nazorom mareka ze GS svieti slabo (napr. oproti varanu smiesne slabo)

kyvacka neviem komu si napisal to slovicko somar a je to vlastne jedno... ludia sa ti tu snazia poradit a ty im nadavas? je to dost ubohe


07.05.2007 9:31

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

strive
 Turista 

Ikona

nastavenie ventilov po 10000km je ti malo? pozri kolko ma lc8, varadero , strom prip afrika ak ti je to malo tak mas holt smolu :-P ale este sa mi nestalo ze by pri kontrole po 10000 km boli ventile nejako vyrazne rozstelovane stacilo ich len skontrolovat a len jeden som musel nastavit.
-svieti to troska slabsie ale nejako moc mi to nevadi lebo v noci sa snazim nejazdit a ked uz idem nocou tak sa to da v pohode vydrzat na varadero svieti lepsie a nefuka na nej tolko ako na GS no to je jeho jedina vyhoda :-)))
- jediny problem som mal ked mi odislo lanko na tachometer a musel som kupit nove stalo to kompletne AŽ 740 Sk 8-) drahé sú tie diely na bmw :-))) čo? výmena oleja a olejoveho filtra ta pride až na nekrestanskych cca 900 sk :-P
- aby ti neprsalo na nohy tak si majitelia gs dorabaju na padacie ramy od spodu pod valce take zasterky a vtedy ti na nohy prakticky nejde voda len tak troska.
- a este by som ta chcel upozornit -KED SA CHCES NIECO OPYTAT NENAZYVAJ LUDI -SOMAR niektory medzi nimi aj ja to horsie znasaju takto v diskusii :-((( tak ako napisal raptor pridavam sa k jeho nazoru.
PS- aj faradero uz ma GS :-))) :-))) :-))) :-))) :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil strive (07.05.2007 9:33)


07.05.2007 9:33

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

manana
 Edvenčr 

Ikona

ja v tom nevidim konflikt - awiovi je ochrana proti vetru dostacujuca, raptorovi nie. awia je mensi. a s tym svietenim neviem, mozno papate malo mrkvicky!


07.05.2007 9:35

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

majklcarli
 Turista 

Ikona

No Raptor , ja ma pocit ze sam sebe odpovedal na blbu otazku, aj ked uznavam, moze to v tejto formulacii zmiast. :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majklcarli (07.05.2007 9:53)


07.05.2007 9:36

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

strive
 Turista 

Ikona

manana- v tom ziadny konflikt nie je to je len skusenost konkretneho majitela. A viac mrkvicky papat netreba dokupime pridavne halogeny ak bude treba :-P


07.05.2007 10:03

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Čo sa týka ochrany pred vetrom ja mám nahodený ten doplnkový spojler a s otvorenou prilbou sa dá lietať v pohode 160 kmh. Moja výška je 182 cm. Ochrana je tak nadpriemerná, naviac sa vďaka otvorenému plexi netvoria turbulencie.

Štandardné plexi na GS je porovnateľné so štandardným na Varane. Doplnkový spojler spraví veľa.

Okrem toho je fakt, že ja vnímam nápor vetra inak ako ostatný (mne proste nevadí) aj to je možno dôvod, že teraz jazdím bez plexi :-)))

K svetlám? To že Varan svieti ako nenormálny je dôvod, že GS svieti slabo? Tomu akosi nerozumiem. Ja som neporovnával Varan s GS, ja som napísal, že GS svieti ako sa na motorku sluší a patrí. Varan má dva roentgeny :-))) A možno le papám veľa mrkvičky ako poznamenal manana :-)

K ochrane nôh. Ako som spomínal nieje tam skoro žiadna. Rieši sa to tak ako to má Francúz na tejto foto:
Pozri obrázok

Buď si to vyrobíš, ale kúpiš od rôznych výrobcov doplnkov.

P.S.: Kyvacka somárom asi myslel seba samého. Aspoň tak som to pochopil ja.


07.05.2007 10:09

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Mne sa lubi ta Africa, ale to je len subjektívne... :-)


07.05.2007 10:23

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Somárom som ironicky nazval sám seba za trošku hlúpu otázku, na ktorú som si sám odpovedal, ale i napriek tomu som chcel, aby sa vyjadrili aj ostatný k ochrane nôh a kolien. Nemám vo zvyku niekoho urážať.

Strive - pokiaľ viem, tak na VFR sa ventili nadstavujú pri 24 TKM. Preto som trošku počudovane zareagoval. Mal som predtým horneta a tam som sa takisto o ventili nezaujímal. Nevedel som, že takáto hodnota je normálna. Neviete aký interval má africa? Tipujem okolo 20 tkm.
A tá výmena oleja - to fakt iba 900 grošov? Koľko litrov a čo tám leješ?

Dakujem vsetkým za info. Give me some more...


07.05.2007 10:46

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

K ventilom na GS mám na nej 30 000km, ventily som dal skontrolovať 3x vždy nebolo potrebné nič nastavovať. VFR má hydraulické vymedzovanie vôle ventilov tuším asi preto interval 24tkm. Aký interval má Afrika netuším. napíšte.

Olej. výrobca predpisuje minerál 20W50 do auta (keďže GS má suchú spojku a oddelenú prevodovku.) Preto tá cena.

Awia


07.05.2007 10:56

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

A čo hovoríte na GS 1100? K peniazom za svoju VFR by som nemusel doplácať veľa/nič, keby som sa rozhodol pre 1100.


07.05.2007 13:13

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

strive
 Turista 

Ikona

kyvacka- olej tam ide 3,7 litra po 195 sk za liter a filter za 90 sk.
-tie zasterky o ktorych som pisal ma francuz na fotke- super vynalez
- kup si ten casopis MOTOCYKL 05/2007 je tam super članok o jazdenych gs 1100/1150/1200 z toho sa velmi vela dozvies co si z tej ponuky vybrat.
-ak chces mozes sa zastavit u mna v martine pokecame o gs osobne.
AWIA- ty asi jedavas kazdy den ku obedu mrkvovy salat a na vecer pol litra mrkvovej stavy :-))) :-))) :-))) :-))) :-)))


07.05.2007 15:52

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Andre
 Edvenčr 

Ikona

A africa vie aj lietať.
Bližšie už čoskoro v článku mastodont rally.

Andre 8-)

Pozri obrázok


07.05.2007 18:15

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Strive - už zháňam ten Motocykl. Rád by som sa zastavil v Martine, dúfam, že mi to cez víkend vyjde. Tel. číslo v súkromnej správe by potešilo.

Andre - pred hodinou som sa v Ostrave rozprával s chlapíkom, čo sa vrátil z mastodontu, vyfúlal sa na svojom Varadere. Taký holohlavý chalan. Viem, že ma varadero a dosť jazdí, tak som ho oslovil, nech sa podelí o svoje skúsenosti. Na moje prekvapenie vravel, že varadero v teréne nezaostáva za GS až tak hodne. Africu označil za moto hlavne do terénu a na krátke trasy po asfalte. Jeho resumé:
- ak chceš moto hlavne na jazdenie po asfalte na dlhé štreky - Varan
- ak chceš moto s občasným nasadením v teréne - GS
- GS 1200 = veľa elektroniky, diagnostika je základný vercajk
- GS 1150 = menej elektroniky, veľa vecí sa dá spraviť doma
- GS 1100 = skoro žiadna elektronika


07.05.2007 18:46

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

squelch
 Turista 

Ikona

kyvacka: S tym, ze Africa je na krátke trasy nemôžem súhlasiť...


07.05.2007 20:11

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

To kyvačka:
Chalan bol evidentne znalec >:-) >:-)


08.05.2007 5:50

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Francuz - myslím, že chalan chcel stručne zhrnúť rozdiely medzi tými motorkami. Budem rád, keď sa vyjadríš ku charakteristikám z jeho výpovede, s ktorými nesúhlasíš a pridáš svoje postrehy. Môžeš sa aj opakovať.


08.05.2007 9:01

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

janoxl
 Edvenčr 

Ikona

To Francuz:Ten chalan má varadero už roky-rokúce/starý model/,nalietal na ňom cca 90tkm.Vlastní motobazár v Ostrave.Poznám ho osobne z nášho klubu a ver,že umí!!!!Bol som svedkom toho,ako prešiel z Liptova na Oravu cez lesy,keď zablúdil v noci a hladal chatu,keď to tam poznáš,tak vieš o čom píšem.......A to,že varan nie je motokrosová motorka,zistil tento víkend na MASTODONTrally......Myslím,že nebol jediný....Ale to je už iná pesnička.... 8-) ;-)

Inak onehdy si aj mne tvrdil,aby som si VARADERO nekupoval,že AFRIKA je lepšia.... >:-)

Urobil som si po svojom,a neľutujem :-) :-))) :-P


08.05.2007 9:07

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

marektm
 Edvenčr 

Ikona

svetlá som porovnával s afrikou, v ktorej som mal iba žiarovky, nesvietilo to nejako slávne, ale dalo sa. Na gs je tá optika stretávačky robená nejak divne, v zákrutách vidím 15 metrov - dalej úplne tma. Rozmýšlal som to nejako prerobiť, ked svetlo nastavím vyššie zasa mi blikajú čo všetkým svietim do očí. Neviem či prídavné dialkové niečo vyriešia, ked ich nemožem mat zapnuté so stretávačkami. Plexi som na GS adv. dal aj strmšie, ale je to furt nahovno. Mám 175 cm, adventure sedlo je vysoké, nosím otvorenú prilbu a bývam niekedy riadne ohučaný z turbulencíí za sklom .Chystám kúpiť malý vario spoiler , no sa obávam, že to bude velmi vibrovať a dopraská plexo v mieste úchytov


08.05.2007 9:08

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

kyvacka: Medzi 1100 a 1150 ohladom elektoniky nieje absolutny rozdiel. Ta ista striekacka, to iste ABS ... Varaderista bol asi trosku mimo s tym porovnanim, pokial ide o teren Varan zaostava podstatne. Ale inak v terene nikdy nezaostava motorka ale jazdec :-))) Tema tejto diskusie je ale Africa vs. GS a ja vravim ze Afrika prejde minimalne to co GS a GS to co Afrika.

Preco som si nekupil 1100 ale novsiu 1150, alebo zakladne rozdiely:
* 1100 ma iba 5 stupnovu prevodovku
* 1100 ma mechanicku spojku ovladanu lankom
* 1100 ma problem s podsedlovym ramom, tusim sa zvykol praskat alebo nieco take, riesi to hard part od touratechu, viac som po tom nepatral.
* 1150 pacil sa mi novsi dizajn.

celkovo varaderista povedal jedno spravne: ak chceš moto hlavne na jazdenie po asfalte na dlhé štreky - Varan a v tejto triede je teraz kopa novych konkurentov...

marektm: K plexi. To co pises je presne to co som pocul od ludi, ktory vymenili 1150 za 1150 Adventure. Plexi je tam vacsie ale naprd. fuka viac, neviem sice preco. Adv som na asfalte neskusal. Ja mam ten doplnkovy spojler od touratechu (kupil som ho s moto) a je to dobre spravene. Vyrobit si to mozes aj sam. Podla mojho uz maju porobene minimalne dvaja vychodniari :-) Pozri foto:

Viac foto napr tu: Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk

K fotke co poslal Andre. Tipujem ze to je chlapik co si hovori Hajnej :-) To je asi ten skok co by som si na GS-e netrufol. Uz pri mensom skoku mi sli tlmice nadoraz. GS-o ale nieje motorka na skakanie po trati. Afrika ma vacsie zdvihy. Aj tak je malo ludi, co si trufnu skakat s 250 kg vahy.

Awia

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Awia (08.05.2007 9:14)


08.05.2007 10:04

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Čo GS môže závidieť Afrike:
* Zdvihy predok/zadok mm Afrika 220/214, GS 190/200 (GS Adv 210/220) Iba pre zaujímavosť Varadero 155/145
* 21 palcové predné koleso
* Suchá hmotnosť Afrika 207.5kg vs. GS. 232 kg, tj. cca 25 kg v neprospech GS
všetko veci ktoré prídu vhod skôr v teréne

Čo Afrika môže závidieť GS:
* pohodlie, výkon, spotrebu
* špicové kolesá na bezdušové pneu
* nízke ťažisko, kardan
* podvozok (Paralever, Telelever)
* jednoduchá nenáročná údržba (niežeby na Afrike bola údržba náročná, myslím skôr dostupnosť motora. Netreba rozoberať pol motorky aby sa človek dostal k sviečke, ventilom a pod.)

Zabudol som na niečo?

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.05.2007 13:21)


08.05.2007 10:32

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

rado48
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ano Awia zabudol - motor a zvuk afriky. A ten zvuk Ta sprevadza kazdym kilometrom.
Pri velkych endurach od BMW sa hovori , ze zvuk si nevsimaj. No to ako sa da?
Proti GS nemam nic len to , ze mi nestoji v garazi. >:-)
Tieto motorky by som mohol mat kludne obidve.
Kyvacka : neporovnavaj . Skus si pojazdit na jednom na druhom a uvidis. Nie je lahke pozicat motorku ale dnes sa da vsetko aj u predajcov su predvadzacky. S tou Afrikou to bude tazsie.


08.05.2007 10:48

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

rado48 - súhlasím s tebou v tom, že tie motorky treba vyskúšať. Africu kúpil kamoš, takže som mal možnosť na nej jazdiť. Prvé kilometre na nej ma správne našprngali na motorky tohto typu - priamy posed, s tým súvisiaci výhľad pri cestovaní, pekné nakláňanie. Vadil mi nápor vetra pri vyšších rýchlostiach, trošku výkon (len trochu, horšie by to bolo vo dvojici a naložený). GS ponúka viac pohodlia, ale obetuješ terénne schopnosti.

Awia - veru tak, "v teréne zaostáva jazdec, nie moto". To mi ten chalanisko povedal tiež.


08.05.2007 11:48

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Andre
 Edvenčr 

Ikona

Awia sekol si sa je to Bull.

Hajnej v akcií na foto není bol rýchly asi aj preto to vyhral.

A náš holohlavý vyhral tuning akcie a to piamo na trati:

Pozri obrázok

Tá flexa nemá chybu.

Andre 8-)


08.05.2007 12:35

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kyvacka nehovor o obetovani terennych schopnosti GS ked si sa na nej nevozil, na dno terennych moznosti u GS asi nikdy nedosiahnes a je to predovsetkym o jazdcovi nie o GS


08.05.2007 13:09

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Andre
 Edvenčr 

Ikona

Raptor má pravdu. Nie moto je dôležitá ale srdce motorkára.
Kde je vôľa tam je aj cesta.
Za komunistu sa vozilo na jawe a bolo fajn takže drobnosti nedostatkov bokom a ver že potom sa rýchlo rozhodneš. Pôjdeš tam kam ťa povedie srdce a možno peňaženka ;-)

Andre 8-)


08.05.2007 13:18

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

kyvacka: Súhlasim s raptorom. To čo ty píšeš ako obetu terénnych schopností je v horiznonte jazdy, kde tak skoro neprídeš. V teréne je všetko nad 100 kg ťažké a 220 alebo 250 kg už nieje rozdiel.

Keď niekto začne s ťažkou motorkou vyvádzať extrém kúsky na motokrosovej trati už je len na krôčik vzdialený k tomu aby (do)kúpil ľahšie ostré enduro a skákal ďalej a vyššie. To je proste vývoj a poznám kopu chalanov čo to takto poriešili.

Awia
P.S: Zabudol sa na podvozok GS dopíšem to hore :-)
P.S.2.: kyvacka: Odtiaľto si môžeš zobrať len skúsenosti, ale treba obe mašinky vyskúšať a rozhodnúť sa. Mimochodom si sa nevyjadril ako vážne to myslíš s jazdou v teréne. Problém je že 95% Afrík, TransAlpov, GS a pod jazdí čisto asfalt.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.05.2007 13:23)


08.05.2007 14:23

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

strive
 Turista 

Ikona

Na jazde v terene na GS ma najviac štve to ničenie motorky ale tak ako som minuly rok vravel awiovi ze sa mi nechce s gs do terenu uz to nie je pravda a sem tam nejaku tu polnu cestu, luku a tak podobne dám no jedine sa netreba na tej motorke bat pridavat plyn.Ak ides pomaly v terene je to trapenie, no ak tomu riadne vytnes ide to ako tank a najlepsie tomu pasuje tak 2-3 rychlost a pruzenie v kolenach ako pisal duggo a potom sa nestiham cudovat kade vsade sa s nou da prejst >:-) a ona by aj viacej zvladla no ja to este neviem :-~ . Najlepsia pomoc na taketo jazdenie by bola asi ta enduroskola od bmw 8-)


08.05.2007 17:03

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

Mily Janoxl:To ze chalan vie jazdit je pekne.Ja som sa vsak vyjadroval k jeho resume nad jednotlivymi motorkami.
A to ,ze Afrika je lepsia,je moj subjektivny nazor,ano,pre mna je lepsia.Tak neviem,preco tu s tym uz dva roky operujes.Varadero som mal tyzden a islo do inzeratu.
Nepochybujem o tom,ze pre tvoje vylety na GG ti Varadero vyhovuje.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Francuz (08.05.2007 17:06)


08.05.2007 18:53

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

janoxl
 Edvenčr 

Ikona

To Francuz:To,že Afrika je moooc gut motorka o tom sa nemusíme my dvaja baviť,jazdil som s ňou 2 sezóny,a keby som si nekúpil moto tej istej kategórie,ktoré plne vyhovuje mojím trasám,nikdy by s domu nešla!!! ;-)Mám dobrého kamaratá,ktorý je bývali motokrosár a mal tiež afriku,teraz má Varadero a jazdí s ním tade kade s Afrikou,je to len a len o jazdcovi .Ale ruku na srdce,koľko km najazdí bežný užívateľ s GS v teréne,respektívne v teréne,v ktorom by neprešla iná motorka ako CBR,GW,LT,Java350???? >:-) 8-)
Máš pravdu,mne na moje trasy plne vyhovuje VARADERO,netúžim po púšti,ani po Rumunsku,či nejakých veľkých crosových vložkách,jazdím zväčša dialnice a klasické cesty a nefúka na mňa ;-) >:-)


09.05.2007 8:40

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

DaliXT
 Turista 

Ikona

Strive: Tak som ti tie ventily na varanovi pozrel. Podla ceskej prirucky je inspekcia a pripadne nastavenie nutne po 24 tis. km. ;-) Do slovenskej som pozriet zabudol.


09.05.2007 9:21

Re: AFRICA vs. BMW 1100/1150 GS

kyvacka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

awia - 220 alebo 250 nie je rozdiel. Súhlasím. Hlavne že v časákoch, prípadne v iných médiách každé zníženie hmotnosti o 2,5 kila interpretujú ako veľké plus každého nového modelu.

Som myslel, že afrika je v teréne ovládateľnejšia. Vaše názory zdôrazňujú schopnosti jazdca v teréne.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.