Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5063 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26376
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15912)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10464)

Preco nahac zerie gumy? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPreco nahac zerie gumy? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Pneu.

| 1 2 | Nasledujúce

22.09.2008 9:34

Re: Preco nahac zerie gumy?

wing - [dobre]


22.09.2008 9:41

Re: Preco nahac zerie gumy?

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

ako som napísal, všetko má svoj vplyv - samozrejme pri prekonávaní väčšieho odporu vzduchu budeš drať gumu o čosi viac, no všetci to tu chápu tak, že chceš porovnať jogurt s naháčom a to nie sú "uplne rovnake motorky, uplne rovnaka vaha -len jedna s kapotazou a druha bez" a na dratie gúm potom pôsobia potom oveľa viac iné veci ako odpor vduchu ;-)


22.09.2008 10:08

Re: Preco nahac zerie gumy?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bompar

- fakticka poznamna najrychlejsi nahac priamo z fabriky je bking alebo vmax ;-)

- mohol by si sa trosku slusnejsie spravat k nerdovi, ty mu chces ogrcat motorku ale nerd ti nema
picovat na masinu.. skus pouzivat jeden meter na komunikaciu smerom od seba aj k sebe hmmm?

- ked mas vpredu kapotaz ktora ti robi pritlak na predne koleso tak to zadne sa ti automaticky nadlahcuje a zvysuje sa miera preklzu pri vyssich rychlostiach

- monster RS je pani motorka ktora za dvadsat rokov bude furt pani motorka lebo je to ducati kym tvoj fazer bude za dvadsat rokov bezpohlavny japonsky vojacik v dlhej sore vysluzilych veteranov na ktorych uz ani nikto neserie lebo ani nevie ze boli

karburator 330 na tacho? a ja ze busa ho ma len do 320 a este ked si uvedomim ze cim rychlejsie ides tym je vacsia odchylka tak to tych 330 nikdy nebude

shrek daniels s tym kardanom mas aj nemas pravdu... totiz ten tvrdsi zaber zadneho kolesa je pri rozbiehani alebo pridavani... mam pocit ze ked ides konstantne tak je uplne jedno ci mas kardan alebo retaz /mam metzelery tourance a na nich uz 19tkm a zadna guma este furt nekonci - aj ked je pravda ze ja pridavam len v zakrutach nikdy nie na rovinkach alebo zo semaforov/


22.09.2008 10:14

Re: Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

viem, je to drbla tema - od reality vzdialena ;-)

Ale je to iste, ako ked sa testuju motorky a nechaju ich kruzit po ovale maximalkou, neviem kolko hodin - aj tak, v praxi nikto tak nepojde, lebo jednoducho na to nie su priestory...atd cista teoria - zaver je ale z toho taky, za ak byvam v Nemecku a lietam na nahaci po dialniciach, tak keby som mal na tej motorke kapotaz, tak nekupim 20 sad gum, ale napr "iba" 19... ako bolo pisane o 5% vyssie optrebovanie je niekde dost a niekde je to zandbatelne (ak si kupim doma ger iba na vybagrovanie bazenu, tak ma to trapit nebude, ale ak kupim ten bager do firmy a bude frcat 10h kazdy den ...tak tych 5% je kurevsky vela)...


23.09.2008 11:11

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

ShrekDaniels... dovolim si podotknut ze pri konstantnnej rychlosti je to urcite jedno aky mas zaradeny stupen a ci mas kardan alebo retaz... kolesu to je urcite jedno - pri konstantnej rychlosti...

ide o ten kratku chvilku ked pridas v akom stupni si a kolko krutiaceho momentu tvoj motor dokaze poskytnut na akceleraciu. .. cim vyssie tvoj motor dokaze poskytnut a cim viac tomu zadelis, tym viac ti ohloda gumu..

+ vo vyssich rychlostiach aerodynamika... :-D




Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (23.09.2008 11:20)


23.09.2008 14:17

Re: Preco nahac zerie gumy?

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

a ja si dovolím tvrdiť, že to jedno nie je!

- ide o to, že vpred Ťa poháňa motor len vo fáze "výbuchu" paliva vo valcoch - nechce sa mi to presne rátať ale ako príklad na pochopenie to snáď postačí :

ak máš štvorvalcový motor, točíš 10 000 ot/min a ideš 100km/h na jedno otočenie kolesa pôsobí asi 16 výbuchov = 16 x niaka malá sila...
no ak máš jednoválec, točíš 2500 ot/min a ideš 100km/h na jedno otočenie kolesa pôsobí len jeden výbuch = 1 sila, ale 16xväčšia! a tá spôsobuje väčšie dratie pneu ... a je jedno či ideš do kopca alebo rovnomerne po rovine alebo akceleruješ ...

naháče jazdia aj akcelerujú z nižších otáčok ako jogurty a preto ak pôjdu vedľa seba rovnako rýchlo a rovnako budú aj akcelerovať - naháč "zožerie" gumy skôr. ;-)


23.09.2008 15:47

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

ShrekDaniels ... pekne si to vysvetlil, nieco natom bude... ak porovnavas 4valec s jedno alebo 2voj valcom.

ale v sadlateho pripade . co je gsr 600 co ma o trosku vacssi krutak v nizsich otackach ako 4 valec SS to bude mat minimalny vplyv.

asi ako moja aerodynamika v 200 kmh. :-)

co si myslim nazaver... vsetci mali pravdu vniecom ... najpravdepodobnejsie to bude tym z tlmic nema uplne dobry kontakt s vozovkou ... ak chalan ide velmi rychlo aerodynamika tiez hra svoju rolu a moze byt nizsi krutak na nahaci drape viac ...

ale samozrejme ak davas sto za 3,5 sekundy zakazdym, budes najlepsi kamarat majitela pneuservisu .. :-)))


23.09.2008 16:17

Re: Preco nahac zerie gumy?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

shrek tvoje teorie sa mi tazko citaju

totiz tieto gumy /metzeler tourance/ sa obuvaju aj na motorky s retazou /varan, caponord, strom/ a vydrz je rovnaka ako pri GS ktore ma kardan

ale skus este napisat volaku teoriu o tom ako kardan derie viac gumy

a to s tym porovnanim 2V a 4R navrhujem dat medzi motoftipy ...totiz je uplne jedno ci ti klukou otacaju 4 valce alebo 2 aj tak v konecnom dosledku ide vzdy o pravacku jazdca


23.09.2008 16:27

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

retaz viacej pohltuje narazy ... koli tomu aj nameras menej koni na zadnom kolese.

4 valec ma ovela hladsi chod ako 2valec... urcite to ma vplyv... minimalny ale ma...





23.09.2008 16:28

Re: Preco nahac zerie gumy?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tombar menej koni namerias na zadnom kolese ked mas kardan mojko

4 valec ma taky chod na aky je naladeny... taka 600 do 6-7 tisic nic a potom zrazu zacne tahat ako drbnuta

chlapci podareni ste


23.09.2008 16:39

Re: Preco nahac zerie gumy?

Do vašej megaodbornej debaty sa zapájať nebudem, pretože by mi Awia udelil doživotný BAN! :-)))

Na Metzeler ME880 Marathon 200/60-16 mám cca 4500 km a je tesne pred smrťou. Čo s toho pre vás vedcov vyplýva?


23.09.2008 16:41

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

no pravda moze byt raptor ... lebo aj rozety a ine prevody vaha samotneho kolesa tam hraju rolu ..

ale retaz pohltuje dost vykonu tiez ... a kardan ... mozno preto ze vazi trosku viac a potrebujes urcitu silu aby si ho roztocil ... moze pohltovat tiez .. nehadam sa ...

pockame na shreka co si otom mysli a budeme rozmyslat potom :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (23.09.2008 16:42)


23.09.2008 16:44

Re: Preco nahac zerie gumy?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

asi som zabudol povedat ze su ludia ktorym tie touransky koncia pri 13 tkm

ak je maraton pred smrtou po 4500 km treba robit menej kokocin pred krizovatkami a pomalsie startovat z nich, mozno by to trochu predlzilo agoniu :-)))


23.09.2008 16:46

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

;-) Vadim, zapni telku a daj si pivo


23.09.2008 16:56

Re: Preco nahac zerie gumy?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

SADLATY: moto s vacsim odporov vzduchu, ked budu ostatne parametre a podmienky rovnake, bude podla mna viac zrat gumu. Cim vacsi odpor prostredia tym treba vacsiu silu na pohyb, ktora sa prenasa zadnym kolesom, takze sa aj viac opotrebuje.

Inak moj nahac nezerie gumy ale normalny natural 95. ;-)


23.09.2008 17:04

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

MarekZ [dobre]


23.09.2008 17:04

Re: Preco nahac zerie gumy?

konečně


23.09.2008 17:37

Re: Preco nahac zerie gumy?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Este by som ku vztahu vykonu a krutiaceho momentu dodal vysvetlenie ako to je: automix.centrum.cz/prakticke/clanek.phtml... a odbornejsie a zaroven elegantnejsie www.kam.sjf.stuba.sk/KATEDRA/publikacie/leonardo... .
Dolezity je vztah krutaku a vykonu, ktory hovori o tom, ze ide o dve vzajomne zviazane veliciny, takze bavit sa o tom, co je lepsie, nema vyznam. Je to ako s babami, kazdemu sa paci a vyhovuje nieco ine. Neda sa povedat, ze by na dranie gum vplyval viac vykon alebo krutak, podstatne je to, s cim sa ta guma musi vysporiadat.


24.09.2008 20:39

Re: Preco nahac zerie gumy?

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

CITUJEM: Treba si uvedomiť, že grafy krútiaceho momentu a výkonu uvádzajú najvyššie úrovne, ktoré sa dajú dosiahnuť. Motor v skutočnosti dosahuje nižšie hodnoty pri danej frekvencii otáčania. Škrtiaca klapka riadi množstvo paliva ktoré sa dodáva do motora, a teda riadi aj dosahovaný krútiaci moment a výkon.

To je dôvod, prečo sa tu hádate o tom, koľko komu gumy vydržia – môžeš mať aj dvojlitrový motor a 150 Nm, keď za ten plyn nezatiahneš na doraz, celá „strojovňa Ti je len na okrasu. [zle]

Vadim, z tvojich ojazdených pneu vyplýva, že ten motor, čo máš pod riťou, nemáš len na okrasu. [dobre]

Raptor “skus este napisat volaku teoriu o tom ako kardan derie viac gumy“ O.K. tak jednu ktorej ani sám neverím špeciálne pre Tvoje pobavenie: :-D
kardan je večný – reťaze a remene musíš meniť, lebo sa ničia... a to znamená, že ak tomu nakladáš na maximum – časť energie motora sa použije na ničenie reťaze, zvyšok na ničenie pneu... u motorky s kardanom sa na ničenie pneu použije všetko. :-)))

Trombar – mal si napísať: retaz viacej pohltuje narazy ... koli tomu aj nameras menej Nm na zadnom kolese. ... a bolo by to O.K. ;-)

Inak všetkým je jasné, že minimálne 80% - 90% opotrebovania pneu spôsobuje pravačka – to čo tu rozoberáme je len ten zvyšok... >:-) :-D


24.09.2008 20:50

Re: Preco nahac zerie gumy?

Shrek: a ešte môj laický príspevok: nejaký vplyv má ešte aj zmes pneu,hrubozrnnosť asfaltu,hustenie pneu a zaťaženie motocykla :-)


24.09.2008 21:16

Re: Preco nahac zerie gumy?

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

... a v rozprávke "nekonečnom príbehu" bol kameňožrút .... v II. pokračovaní bude nahatý gumožrút a vtedy sa možno dozvieme odpoveď na otázku :-D :-D :-D Prečo naháč žerie gumy?


24.09.2008 21:33

Re: Preco nahac zerie gumy?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

shrek daniels - kardan nie je vecny

motorka ktora ma kardan ma na zadnom kolese pri rovnakom vykone motora menej koni a ked ides konstantnou rychlostou tak rozdiel medzi dratim gumy kardanom a retazou nie je


24.09.2008 21:40

Re: Preco nahac zerie gumy?

10zaciatocnik10
 Kávičkár 

Ikona

:-D :-D :-D aspon sa v robote nenudim :-D :-D :-D

[dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


24.09.2008 21:55

Re: Preco nahac zerie gumy?

TheLost
 Skútrista 

Ikona

Pirelli Diablo Strada, na zahriatie som im dal 4000km, ok.

teraz maju tak 11500km, stale ok. v strede su tvrdsie. jazdim dost a naozaj nemam v plane tri sady za rok. este 5000 musia vydrzat, aj keby som mal kordom atuogrami na cestu vypisovat. : ))

a ked skoncia, neviem kedy, obujem to iste.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TheLost (24.09.2008 21:55)


29.09.2008 16:11

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

CrackDaniels .. kazdy inteligentnny clovek si to hadam domysli .. mabuduce to tu pekne rozpisem ... tie tvoje narazy sa netransformuju do celkoveho vykonu???

a v konecnom dosledku ... motor ma vykon nie narazy...

a ta tvoja teoria o kardane ... no moc to na pobavenie nebolo ... hlavne ze ty si sa zasmial ... snaha bola... [zle]

Upravené 4 krát. Naposledy upravil tombar (29.09.2008 16:17)


29.09.2008 16:19

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

btw nieco k teme ... Michelin pilot power 2CT... moja zivotnost vzadu 4000 mil .. ale zato moto som dal na predne v 80ke ... takze ODporucam...


29.09.2008 16:39

Re: Preco nahac zerie gumy?

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

trombar - práve si pasoval raptora na človeka s nízkym IQ

a v konecnom dosledku ... motor ma vykon nie narazy... :-D :-D :-D žeby si mal na mysli elektromotor :-~ radšej to tu pekne rozpis ...


29.09.2008 16:43

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

no neviem ... skor ty si ho tam zaradil ...

no neviem ako ty... mozno ty meras vykon motora vo frekvencii a sile narazov a potom si to spocitas do nejakej, iba tebe znamej veliciny...


02.10.2008 12:10

Re: Preco nahac zerie gumy?

Tak ešte čosi k tým reťaziam: 8-) Pro klasické využití jsou v dnešní době praktičtější těsněné řetězy (O-kroužky, X kroužky...). U nich je mezi vnitřní a vnější destičku vložen pryžový těsnící kroužek o různém průřezu. Ten zadržuje mazivo v prostorách mezi čepem a pouzdrem. Toto mazivo je pod tlakem vpraveno do pouzdra při montáži řetězu před jeho snýtováním. Stejnou funkci splňuje kroužek i v opačném směru, tzn.zabraňuje vstupu nečistot a vlhkosti mezi kluzné plochy čepu a pouzdra.
Jedinou nevýhodou těsněných řetězů je to, že mají větší ztrátu výkonu - musíme se smířit, že u velkých motocyklů 3-4 koně výkonu motoru půjdou na vrub řetězu. Netěsněné řetězy jsou podstatně ohebnější a „rychlejší“, ale na okruhu by vydržely třeba jen půl kola.


02.10.2008 12:12

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

cazzo [dobre] ... neni to nahodou .. D.I.D :-~


02.10.2008 13:01

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar v 80ke?! sracka 8-) ja pravidelne 150-200ke :D odporucam ;-)


02.10.2008 13:06

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

;-) nerd chces sa ma dozivotne zbavit alebo co???? to by ta guma neziesla ... co mas obute vpredu?? kolko km nanej spravis??


02.10.2008 13:12

Re: Preco nahac zerie gumy?

povacsine obuvam BT-002racing type3 pripadne Battlax R01Z YCX a teraz tam mam diablo superbike SC2 :D
menim po cca 300km stredy ako nove :-~ kraje nic nevydrzia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (02.10.2008 13:26)


02.10.2008 14:02

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

odloz tie stymi zjazdenymi krajmi ... ja budem jazdit stredy :-D


02.10.2008 15:15

Re: Preco nahac zerie gumy?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Ak jazdis ozaj zlahka a mas po 5 tisic zodraty stred, tak mas alebo zly tlak, alebo este pravdepodobnejsie je vyosene zadne kolo.


02.10.2008 22:14

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

no nemozem povedat ze jazdim zlahka... 5000 je moj standart... ale dik...


02.10.2008 23:31

Re: Preco nahac zerie gumy?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

...som reagoval na Sadlateho povodny prispevok ;-)


03.10.2008 13:14

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

achaaaa :-}


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.