Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2924 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov - Diskusné fórum - Moto turistika

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuFrancuzsko - uzitocne info pre motorkarov - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Tip.

21.03.2008 11:11

Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

ogard
 Kávičkár 

Ikona

Nasiel som seriu par clankov (in english) s uzitocnymi info pre bikerov o jazdeniu vo Francuzsku, priamo od francuzov:
sposob jazdenia
signaly
nepisane pravidla a zvyklosti na ceste
dopravne znacky
predpisy (co sa toleruje, co nie)
cerpacie stanice
atd...

Prvy clanok tu: news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/RidingInFrance.htm
ostatne zo serie su tam ako linky hned na zaciatku.

Mozno by nebolo zle, keby ti z vas co si Francuzsko odjazdili pripadne pridali aj par osobnych postrehov a mali by sme tu pre tych ktori sa tam este len chystaju taky strucny prehlad toho co ich caka a na co sa pripravit.


21.03.2008 14:40

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Super clanok. Sa mi paci ta ich solidarita: "If you are in trouble with a car driver, you'll find other bikers coming to the rescue" (Ked mate problemy s plechovkarom, ini (okoloiduci) bikeri vam pridu na pomoc) [dobre] >:-)

Zaujimave je aj to zdravenie nohou pri predbiehani a ze jazda medzi pruhmi je nie len legalne povolena, ale dokonca aj plechovkari od bikerov ocakavaju, ze jazdia medzi nimi a pracu sa nabok [dobre] :-O


21.03.2008 15:04

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

owwidius
 Turista 

Ikona

co je ten filtering a lane splitting?? nejak som to nepochopil, ide o to ist stredom pruhu?

ale inak dobry clanok [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (21.03.2008 15:05)


21.03.2008 15:06

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

owwidius
 Turista 

Ikona

aha, respektive to bude asi praveze ist medzi pruhmi, cize po ciare, ze jo?


21.03.2008 15:37

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

ogard
 Kávičkár 

Ikona

lane filtering je "presuvanie" sa medzi jazdnymi pruhmi (iducimi v tom istom smere samozrejme)
lane splitting je pouzivanie jedneho pruhu autom a motorkou zaroven (ked sa ti auto uhne trocha doprava aby si sa zmestil)


28.03.2008 21:26

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

Natalia
 Turista 

Ikona

Kedze som minuly rok stravila 2 mesiace s mojou motoskou Hondou CBF600 v Parizi trosku sa podelim o moje skusenosti. Ja som byvala na okraji Paris - stvrt La Defense, cize moc po uplnom centre som najazdila ale len skor periferie a vypadovky.
Prva vec co ma zarazila, ake neskutocne mnozstvo motoriek a skutrov sa pohybuje na uliciach Paris a v jeho blizkosti teda Ile de France. A dalsia vec motorkari a plechovkari sa akceptuju.
Cize plechovka ide na okraj a necha vam priestor pri stredovej ciare na obiehanie.
Motorky na semaforoch necakaju v rade za autami, ale automaticky idu do predu. Maju priestor ako sa dopredu dostat.
Ja pouzivam tiez tento styl (iba ak nevidim zelenych) a casto sa stava ze plechovky zablokuju pristup dopredu a ani neuhnu aby si presiel. Cest vynimkam.
Ako som uz pisala plechovky su dost ohladuplne, ale aj styl jazdenia na moto je dost drsny.
Tak isto ako aj u nas sa motorkari zdravia. Najlepsie ked vas nejaky obehne, tak vas pozdravi vytrcenou nohou. Prvy krat ked som to videla, som si myslela ze asi dostal nejaky krc. 8-)
Tou vytrcenou nohou aj dakuju plechovkam ked im uhnu trocha nabok.

A rozdiel medzi Slovaquie a France?
Vo Francuzsku ludia moto vyuzivaju hlavne na dochadzanie do prace (aby sa vyhli tym neskutocnym zapcham) a jazdia skoro cely rok a skoro za kazdeho pocasia, dazd nieje ziadny problem.
U nas je moto stale len ako konicek.

8-)


01.04.2008 23:22

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

Dillinger
 Kávičkár 

Ikona

Sevas...no ja sa tiez podelim aj ked neni moc o co kedze je to tu pekne napisane....zil som 9 rokov vo FR a este tam chodim ale musim povedat ze o zdraveni nohou nic neviem. Zdravi sa normalne rukou, zdvihnutim prstou zo spojky a nepisane pravidlo by mohlo byt ze sa zdravia velke moto s velkymi, jogurtaci atd ale silnejsia kubatura skutristu nepozdravi, lebo to je tam asi kazdy....
A sice som ten clanok necital tak nie len motorky ale aj plechovkari su omnoho ohladuplnejsi a pustaju z pravidla kazde 3 auto ak sa neda dostat z vedlajsej atd...
Moze mi niekto napisat nieco o tom jazdeni na sk, lebo tam s jazdou na moto skusenosti nemam...na Slovensku nemoze motorka predbiehat do predu??? Napr v zapche alebo na svetlach? To na co je potom dobre...? To som potom tak isto v zapche ako ostatny...


06.07.2008 2:14

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

Ollo
 Turista 

Ikona

Ja by som len tak strucne doplnil porovnanie troch krajin, IT, FR a SP, aj ked priznavam, ze som tam bol len ako z rychlika.
K tomu zdraveniu nohou - vzdy som myslel, ze to je normalne, ked obieham motorkara, cize nevidi mi na lavu ruku - videl som to aj v inych krajinach.
No a teraz k rozdielom - mal som pocit, ze v Taliansku to trocha prehnali s cestnou buzeraciou. V dedinach su vsade nastrkane protivne radarove semafory, ktore hodia cervenu, ked ide clovek rychlejsie, ako 50. Plusom su dialnice, kde sa na vacsine s motorkou nemusi platit - maju tam take polovicne rampy, popri ktorych mozno prejst. Neplati to na dialnicu z Turina do Grenoblu - ta je mastna ako prasa, a vobec sa neoplati, lebo je plna tunelov a clovek nic nevidi.
V Spanielsku (udajne preto, lebo tam kopa ludi este stale jazdi bez vodicaku), je vsetko znacene ako pre idiotov. Kazda vedlajsia cesta je oznacena stopkou, ciary su na ceste pomalovane pomaly trojnasobne, vsetko je zduplovane este aj zvislou znackou. Pozitivum je, ze vo FR ani v SP nesmu byt utajene stacionarne radary - v praxi je teda par sto metrov pred radarom znacka pozor radar, par metrov pred radarom je este jedna, a radar je obvykle dobre viditelny. Pikoska je, ze spanielske motorkove SPZtky maju rovnaky format ako nase, a tak sa moze celkom dobre stat, ze pokuta pride nejakemu chudakovi do Badajozu (v pripade znacky BA).
Jazda Francuzskom (konkretne v Alpach) bola ako balzam na dusu - ciar je na ceste pomenej, clovek citi viac slobody, akoby sa ocakavalo, ze ludia su automaticky dobri vodici. Cesty boli skvele, francuzi maju navyse celkom dobre turisticke sluzby a prijemne ceny (na rozdiel od talianov).
Zaujimava situacia je v cenach benzinu, teda aspon bola v lete 2007.
Rakusko malo benzin lacny. Taliansko drahy. Francuzsko drahy. Spanielsko zase lacny. (rozdiel bol asi 30 centov). Teraz sa ceny asi trocha pohli nahor.
Osobitny pripad su kruhove objazdy. V Spanielsku akokeby nikto nevedel, co to je - udajne ich tam zacali zavadzat len nedavno, a tak kazdy blika pri vjazde na kruhac inak. Vo Francuzsku ich poznaju, ale so smerovkami sa zatial neoboznamili - viackrat sa mi stalo, ze ludia akokeby netusili na co maju tu divnu packu nalavo od volantu - jeden blikal 15km v kuse, iny neblikal pred odbocovanim vobec. Pozor na to. Plus, dialnice su vo Francuzsku vsetky platene aj pre moto, a riadne mastne. Kto by ale chcel ist dialnicou.


28.07.2008 15:42

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

to pocujem prvy krat, ze na ita dialniciach moto nemusi platit :-) Ja som zatial platil vzdy, ak bola mytnica.


28.07.2008 18:46

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

platí se v i Itálii za moto. Minulý týden v Bolzanu inkasovali ode mě za moto 14 ojro.


04.08.2008 11:32

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

Ollo
 Turista 

Ikona

Nemozem najst ten zdroj, ktory ma informoval, ze ak je na talianskej dialnici kratsia rampa, motorky mozu prejst bez platenia. Ja som to tak robil krizom celym severom, ale nechcem nikoho nabadat, aby to skusal tiez : )


06.04.2009 9:21

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

MisoA1pozitiv
 Kávičkár 

Ikona

V juni by som mal ist na moto do FR na zraz do Pariza,pojdeme viacery takze pocitam ze pohoda tempo,dik za rady co ste sem dali lebo som chcel sa uz skor na to spytat :-)


11.04.2009 20:58

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

Brumo
 Kávičkár 

Ikona

Pracoval som tri roky vo francúzku a jazdil veľa po ich cestách.Je pravda že je nepísaný zákon,ktorí všetci bez výnimky dodržujú, aj autá ,že prerušovaná čiara medzi vnútorným ( pri zvodidlách )a vonkajším jazdným pruhom patrí motocyklom .Autá sa ťahajú ku stredovým zvodidlám a vo vedľajšom pruhu zase ku krajnici.V prípade viacerých jazdných pruhov sa to týka len tých dvoch pruhov pri stredových zvodidlách.Prakticky všetky vozy vytvárajú medzeru cca 2m .Porušujú to len neznalí cudzinci, ale tiež si na to rýchlo zvyknú keď vedľa nich prefrčí moto rýchlosťou 150km a oni sa posúvajú v kolóne 50km.Za tie tri roky som pri tomto spôsobe jazdy nevidel jedinú haváriu. V mestách dodržujú motocyklisti jediné pravidlo a to je ,že nie je pravidlo. Je pravda ,že poďakujú každému ochotnému vodičovi auta ,keď uhne a to malým výkopom na stranu vodiča. Pakticky všetci motocyklisti vo Francúzku sú vynikajúci jazdci. >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Brumo (11.04.2009 21:01)


21.06.2010 23:47

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

paliiTT
 Jogurťák 

Ikona

Ja pracuje vo Francuzsku a vsimol som si viac krat ze osobne auta doslova pustia motorku dopredu a pokazde motorkar podakuje mavnutim nohou.Je to predsa velka krajina je tam ten morizmus rozsireny a jazdia tam takmer cely rok ci je teplo alebo zima, alebo prsi. Ked som isiel domov v noci v decemry tak som ta videl jednu nehodu motorkara, napalil to na dialnici do stredoveho zvodidla asi dostal smyk a motorku mal na dve casti no neviem ako dopadol on bol uz v sanitke. Celu cestu domov som nad tym rozmyslal ako moze jazdit v decembry v noci ked je okolo 0 stupnov.


02.07.2011 10:36

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

trucktor
 Turista 

Ikona

FR policajti jazdia mestach v kratkych rukavoch i 10st,a prekrocenie rychl bikerom su tolerovane, casto mi to pripada, ze moto ma večšiu "prednost" jazdy ako sanitka :-), ale tak si to vydobili a rokmi sa to zauzivalo,comu sa uz motoškole hodne venuju, ci prši ci nie,cvičia medzi kuželmi, v aute si treba davat pozor viac, neviete sktorej strany sa priženie biker, prehrmi Parižskim tunelom, az zimomriavky naskočia, dobreeeeeeeee :-)


23.02.2013 15:00

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

elefantino
 Edvenčr 

Ikona

Skrátim : vsade je to lepsie ako tu. Výpalne zo strany policie + strelba na neozbrojeneho, netolerancia zo srtany plechovkara pre jeho vnutorný a obmezdeny pocit ze motorkar ma viac ako on. A este ho to viac aj predbieha no neznesitelne. Kopec obmedzení kam sa nesmie a kde sa nesmie parkovat.......
Skuste sem napísať kde sa vam jazdilo horsie ako na Slovensku. Po mojich skusenostiach a niesu male si fakt nespomeniem. Smutna realita. :'(


23.02.2013 15:19

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

15 rokov USA , Tiez sa mi to zdalo v pohode,cesty siroke,upravene,vodici respektuju moto,najde sa vynimka ale to vsade. Po navrate na SVK som myslel ,ze som prisiel do blazinca ,ako keby si ludia nevazili zivot. To len tak z rychlika moje pocity,


19.05.2013 13:57

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

Oživím na chvíľu toto vlákno a spýtam sa - čo všetko pre jazdu po FRA motorkár potrebuje? Čo som tak chvíľu googlil a pozeral staré témy, tak som narazil na alkohol-tester a reflexné prvky. Jazdil tento rok niekto po FRA a mal obe spomínané veci? A platia tie reflexné blbosti aj pre ľadvinku?


04.07.2013 9:48

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

diario
 Kávičkár 

Ikona

Ja buduci tyzden 9.07 idem do francuzka do mesta Cannes z BA. Je to okolo 1300km. Podla vás to za den spravím? idem s hornetom a budem mat a spolujazdca...


04.07.2013 9:52

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

Ak pôjdeš po platených úsekoch, tak áno, dáš to.. ale bude to utrpenie a deň nesmieš brať len ako interval od 7 rána do 10 večer >:-)


04.07.2013 9:58

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

diario> ak je tvoje druhe meno nacelnik zelezna rit, tak mozno ano.
Teoreticky: keby si tahal 130km/h celu cestu (140tacho), kazde 2h potrebujes tankovat + prestavku - dajme tomu 30min, to mas 12.5h ale v realite viem, ze k teoretickemu vypoctu sa pridava 30 az 50%, takze to mas v skutocnosti 16 az 19h.
Takze da sa to, ale neodporucam to.
Skor urobit 800km, zabocit do alp, spravit par zataciek, spat v nejakom penzione a rano spravit zvysok...


04.07.2013 10:20

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

hatto
 Jogurťák 

Ikona

mizero: k tej tvojej starsej otazke, nie su povinne reflexne prvky ani tester (tym testerom som si nie isty, ale v autoskole nam nic take nevraveli). z vybavy jedine prilba, ta musi splnat nejake presnejsie podmienky, ale tie neviem.


04.07.2013 10:27

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

diario
 Kávičkár 

Ikona

minuly rok tuto cestu s autom som uz spravil. ale s moto som taku dlhu trasu este nie. s autom to vyslo na 14hod. Tak neviem. asi spravím to tak že zastavím na pol ceste v benatkach.


04.07.2013 10:47

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

hatto: Dík, už nepotrebujem vedieť, už som sa z dovolenky dávno vrátil :-) Nič z toho som nemal (ani o prilbe som nikde nič nečítal) a okrem asi milióna kruháčov som nestretol za celých 14 dní ani jedného policajta (nikde, ani na ceste, ani v meste...)
Inak, toto bola kostra cesty, samozrejme sme toho najazdili oveľa viac: goo.gl/maps/URoYm


17.07.2013 15:49

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

saska21
 Kávičkár 

Ikona

Vo Francuzsku je povinne mat aj tester (musis mat 2) a reflektivne nalepky na prilbe. Tie nalepky som sa rozhodla ignorovat, ale testery beriem. Treba mat so sebou aj malu lekarnicku a high visibility vestu, ale to je asi povinne vsade na kontinente - my to tu vo VB nemame.

No niekto spomenul SK - idem tam na moto za tyzden - takze sa nemoze 'filtrovat', ani ist dopredu na semaforoch a kruhovych objazdoch?? Tu sa tak normalne jazdi, inak naco moto, ked aj tak budem v zapche?!


17.07.2013 16:22

Re: Francuzsko - uzitocne info pre motorkarov

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

sask: mozes, len musis davat vacsi pozor, aj za plechovkarov...

k otazke, kde sa horsie jazdi ako na slovensku? V Cechach. Ak berieme do uvahy len Europu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.