Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1101 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31591
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18467)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13124)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7261 až 7275 z cekového počtu: 8722.

02.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8921 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki paľba na Pannoniaringu

Ešte som sa nezbavil svalovice z minulotýždňovej akcie a už sme ťahali do Maďarska zase...

 

02.08.2007 - campa Čitatelia: 13457 [História]

-

História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

V roku 1947 vyrábal Soichiro Honda svoj model „A“ a motor montoval do rámu bicykla, neskôr to bol model Dream „D“ a v 1951 sa rozbehla sériová výroba. Fujisawa rozbehol prvú dílerskú sieť Honda v 13 000 obchodoch s bicyklami.

 

01.08.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 7200 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Robo Sháněl je slovenským šampiónom!

Róbert Sháněl, pretekár tímu ERES-Racing, sa stal majstrom Slovenskej republiky cestných motocyklov v triede Superstock 1000. Aj keď do konca sezóny zostávajú ešte dve podujatia, Róbert má už dostatočný náskok a na čele tabuľky ho už nik neohrozí.

 

01.08.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 3039 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok sa stal majstrom Slovenska

Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac sa stal novým majstrom Slovenskej republiky cestných motocyklov v triede Superstock 600. Do konca šampionátu ešte zostávajú dve podujatia, no Tomáša, ktorý tento rok nestratil ani jeden bod, už v celkovom hodnotení nik nemôže dostihnúť.

 

01.08.2007 - MajoKE Čitatelia: 17216 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Marseille a Provensálsko

Ak chceš byť v severnej Afrike a ostať v EÚ, choď do Marseille, presnejšie do centra mesta, starého prístavu (Vieux Port).

 

01.08.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 15808 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Adamoto Maior 250

Adamoto pripravila pre tento rok päť noviniek v kategórii skútrov. Na toho najväčšieho z nich som si posvietil trochu bližšie.

 

01.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9189 [Novinky - Pozvánka]

-

Motoride tour opäť na severe Slovenska

Už striháme meter do šiesteho stretnutia Motorideákov!

 

31.07.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9326 [Šport - SuperMoto]

-

Supermoto sobota v Prešove - MM SR 2007

Minulú sobotu sa pri Mestskej športovej hale v Prešove uskutočnili MMSR v triede supermoto. Po rannom tréningu nasledovali merané tréningy a po nich už samotný pretek.

 

30.07.2007 - mzman Čitatelia: 10266 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

630 km v sedle MZ 150 ETZ za jeden deň

Bol som najmladším účastníkom Moto Tour Slovakia 2007 - 500 km po slovenských cestách.

 

29.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 26881 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda GL 1800 Gold Wing - turisticus maximalis

Prvýkrát som ju videl krátko po revolúcii v Rakúsku. Keď mi jej majiteľ pri odchode zakýval, zmenilo to môj život. Na taký moment sa nezabúda asi ako na stratu panictva. A po sedemnástich rokoch ju mám doma v garáži...

 

28.07.2007 - karec Čitatelia: 4693 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

500 kíl tatranských (Kráľovská jazda 2007)

Keď nielen cesta je cieľ...

 

28.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6872 [Testy a predstavenia - Test]

-

Ducati deň na Pannoniaringu alebo duc duc do kačírku

Piatok 27. 7. bol dňom, kedy sa nad maďarským okruhom ozývali dva valce oveľa viac než štyri. Desmo rozvody prevažovali nad klasickými, suché spojky pískali na každom rohu. Bol tam totiž Ducati deň.

 

26.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7025 [Novinky - Pozvánka]

-

3. motoSHOW - Supermoto v Prešove aj s hosťom Petrom Kuchařom

Po prestávke sa pred Mestskou športovou halou v Prešove znovu rozozvučia motory supermotardov. Okrem nich čaká na návštevníkov bohatý program vrátane hviezdy FMX Petra Kuchařa.

 

26.07.2007 - gilbert Čitatelia: 17567 [História]

-

Talianske vidlicové motory

Moto Morini je značka klasickej talianskej konštrukčnej školy. Spoločnosť v roku 1937 založil Alfonso Morini a bola rodinným podnikom Moriniových do roku 1987, no dnes patrí patrí „deštruktorom talianskej klasiky“ a to bratom Castigliovým spolu s ostatnými slávnymi značkami.

 

25.07.2007 - superflanker Čitatelia: 4807 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

Holopupkári splnili sľub

Tak ako sme avizovali na našom stretnutí, výťažok z tomboly sme chceli venovať deťom - žiakom Základnej školy Hriňová. Po konzultácii s vedením školy a otázke čo by momentálne najviac potrebovali, sme sa dohodli, že kúpime plátno pred multimediálny projektor.

 

| 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »