Anketa:
WSBK 2007 – 11 – Nemecko, Eurospeedway Lausitz, 9. 9. 2007 Toselandov náskok znížený
ZdieľaťPridané: 13.09.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 2869 [Šport - SuperBike]
Na okruhu Eurospeedway Lausitz sa konalo ďalšie kolo pretekov WSBK. Ako dopadlo?
![]() |
Eurospeedway Lausitz |
Superbike
Na prvých dvoch miestach štartového roštu sme mohli vidieť motocykle Kawasaki, čo nebýva jav častý a zeleným farbám k tomu dopomohlo čiastočne počasie. Vďaka času 1.50.681 bol na prvom mieste Fonsi Nieto, druhý bol Regis Laconi. Z tretej priečky odštartoval Troy Bayliss a zo štvrtej ďalší Troy, a to Corser. Jakub Smrž vyrazil z miesta 16. a Jiří Dražďák z placu 20.
Jazda 1
Prvú jazdu viedol po štarte Bayliss, za ním sa držal Haga, ktorý predviedol výborný štart z ôsmeho miesta a tretí jazdil Nieto. Už v druhom kole sa na tretie miesto dostal Biaggi. V tomto poradí odjazdili jazdci väčšinu preteku, až kým nezačal mať problémy s pneumatikami Troy Bayliss, ktorý sa začal prepadávať. Najskôr sa pred neho dostal Haga, potom aj Biaggi a Corser. Cieľom prešiel prvý s 11 sekundovým náskokom Nori Haga, za ním Max Biaggi, tretí Troy Corser a štvrtý Troy Bayliss. Priebežný „vedúci“ šampionátu skončil na mieste deviatom. Smrž skončil na trinástom a Dražďák na šestnástom mieste.
![]() |
Noriyuki Haga |
Jazda 2
V druhej jazde takisto vchádzal do prvej zákruty prvý Bayliss, po prejazde prvým kolom bol stále vo vedení, druhý išiel Biaggi a tretí Xaus. Štartovým poľom sa začal driapať dopredu Haga, už v treťom kole bol na druhom mieste. V strednej časti preteku sa dostal Haga do vedenia po tom, čo skončil Baylisstic takmer na zemi. No po pár kolách sa dostal znovu na prvé miesto, za ním sa držal Haga a tretí bol Biaggi. V tomto poradí prešli aj cieľom, lepšie sa v tejto jazde zadarilo Toselandovi, ten skončil štvrtý. Kuba Smrž dokončil šestnásty a Jirka Dražďák devätnásty.
![]() |
Troy Bayliss |
Prvá päťka po jedenástych pretekoch bodovo:
- 1. Toseland 375 b
- 2. Haga 334 b
- 3. Biaggi 322 b
- 4. Bayliss 296 b
- 5. Corser 254 b
Supersport
Najlepší čas v kvalifikácii mal opäť Sebastien Charpentier, jeho hodnota bola 1.41.366. Za ním sa umiestnil tímový kolega Kenan Sofuoglu, ďalej Broc Parkes a Katsuaki Fujiwara.
V preteku superšportových šesťstoviek zvíťazil australan Broc Parkes na Yamahe, druhý skončil už tohtoročný majster Kenan Sofuoglu. Najviac však v našich končinách upútalo tretie miesto, na ktorom sa po prvý krát umiestnil Matt Lagrive s českým tímom Intermoto Czech. Gratulujeme!
![]() |
Broc Parkes |
Prvá päťka po jedenástych pretekoch bodovo:
- 1. Sofuoglu 226 b
- 2. Foret 126 b
- 3. Parkes 100 b
- 4. Fujiwara 87 b
- 5. Roccoli 84 b
Predposledný pretek WSBK sa koná 30. septembra vo Vallelunge.
Pridané: 13.09.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- WSBK 2007 – 10 – Anglicko, Brands Hatch, 5. 8. 2007 Sofuoglu majster sveta! Toseland prvé double - Brambo
- WSBK 2007 – 13 – Francúzsko, Magny Cours, 7. 10. 2007 - Toseland majstrom WSBK 2007, no tesne... - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!