Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2041 až 2055 z cekového počtu: 4034.
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5045 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - KTM
KTM ukázalo svetu naživo očakávanú beštiu - Superduke 1290 - viac verzií, množstvo doplnkov. Beštiu si kaŽdú upraví podľa svojho gusta. Okrem toho sme si mohli pozrieť aj športovo zamerané malé biky RC 125, 200 a 390.
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5364 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Piaggio Group - Vespa Primavera
Koncern Piaggio sa v Miláne zameral hlavne na novú Vespu. Vespa Primavera je posledným dizajnovým stelesnením legendárneho talianského skútra. Moderne, a klasicky zároveň. Okrem toho oznámili návrat Aprilie do MotoGP v roku 2016.
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6083 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Kawasaki
Avizovaný upgrade naháča Kawasaki Z1000, prvý "zelený" skúter J300 a nami už otestovaná novinka Z1000 SX, tak to sú novinky predstavené v stánku Kawasaki.
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6716 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - BMW
Dve premiéry - naháč S1000R a nové RT s novým vodníkom. K tomu štýlový nineT k 90. výročiu značky a elektrický skúter. To bola prezentácia BMW v Miláne 2013.
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8302 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Honda
V predvečer výstavy EICMA v Miláne ukázala svetu svoje novinky na rok 2014 aj japonská Honda. Asi najviac zaujal nový Fireblade v prevedení SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo a nové 650-tky CB650F a CBR650F.
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5956 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Ducati
V predvečer výstavy EICMA v Miláne predstavila svoje novinky talianska značka Ducati. Všetko sa to točilo okolo limitovanej edície totálne odľahčenej Panigale - Superleggera a nového monstra 1200.
04.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3858 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013
Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.
03.11.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3073 [Bleskovky - Šport]

Joan Barreda na jeho CRF450 Rally
Teraz som na to narazil na FB a nedali mi to sem nedať. Nechcel som to dávať len do témy, preto krátky textík.
01.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4305 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta Turismo Veloce 800 - prvé obrázky a video
Už niekoľko dní je jasné, že MV Agusta na výstave EICMA 2013 predstaví turisticky zameraný model s názvom Turismo Veloce 800. V predpremiére však značka z Varese odhaľuje aj čosi viac o pripravenej novinke.
01.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4931 [Bleskovky - Novinky]

Suzuki Extrigger - koncept malého elektro biku
Ďalší z konceptov Suzuki, ktorý bude predstavený na výstave Tokio Motor Show konanej 22. Novembra. Po motorke s turbomotorom má Suzuki prichystaný aj koncept malého elektrického motocykla s názvom Extrigger.
31.10.2013 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5699 [Novinky - Pozvánka]

Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
Príď osláviť Deň študenstva spolu s Pioniermi. 17. novembra ťa čakáme na motocrossovej trati pri obci Budimír. Podmienkou účasti v súťaži je dobrá nálada a ako tak pojazdný Pionier.
31.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4343 [Bleskovky - Novinky]

Ducati Monster 1198 už čoskoro
Výstava EICMA 2013 sa blíži a spolu s ňou aj prvé úniky či oficiálne predstavenia noviniek pre rok 2014. Ducati tak ukázala svoju novinku medzi superšportami Panigale R 1199 Superleggera avšak s naháčom Monster 1198 razí inú taktiku.
31.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5529 [Bleskovky - Novinky]

Koncept Suzuki Recursion - motocykel s turbom
Na výstave Tokio Motor Show, ktorá sa bude konať 22. Novembra, Suzuki odhalí koncept motocykla s turbomotorom. Koncept nesie názov Suzuki Recursion.
31.10.2013 - Romoto Čitatelia: 3680 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 2.
Keď sa nám zdá, že sa nedá už nič nové vymyslieť, vždy sa dá toho ešte vymyslieť veľmi veľa. Aj show v Dornbirne bola toho príkladom.
31.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 24905 [Bleskovky - PR bleskovka]

Kožená bunda 4SR Bomber Jacket
Predstavuje kľúčový model lifestyle kolekcie 4SR, primárne určený na voľný čas a bežné celoročné nosenie.
Predchádzajúce | 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!