ISSN 1336-6491 | Online: 1440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32171
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18760)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13411)

Články -

Zobrazujem články 2896 až 2910 z cekového počtu: 4041.

07.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10940 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Novinky v PSí Hubík - motobunda Taiga

Český výrobca motocyklových odevov PSI HUBÍK predstavuje v tomto roku niekoľko noviniek. Novinky prináša v sortimente motokombinéz, motobúnd a motonohavíc z kože i textilu.

 

07.06.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4865 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW Concept C - prvá špionážna fotografia

To, že BMW plánuje výrobu nového maxiskútra nie je žiadnou neznámou. Talianskym redaktorom z Motociclismo.it sa podarilo uloviť prvú špionážnu fotku novo pripravovaného stroja.

 

07.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5558 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na Veľkú cenu Slovenskej republiky 2011 na Slovakiaringu

17. – 19. 6. 2011 sa na okruhu Slovakia Ring uskutočnia najvýznamnejšie a najväčšie preteky motocyklov konajúce sa na území Slovenska. Slovakia Ring je prvýkrát ich organizátorom.

 

06.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15033 [Testy a predstavenia - Test]

-

Cesta do minulosti - Triumph Scrambler

4. november, 9:05 a my zastavujeme v Prahe pred showroomom Triumph. Po krátkej zoznamovačke dostávame na výber z predvádzacích motoriek. Moja voľba je jasné – Triumph Scrambler. No a k nemu berieme možno trochu menej výrazného Tigra.

 

06.06.2011 - eNeM Čitatelia: 8473 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Held Quattrotempi z pohľadu turistu

Komfort, kvalita, pád.... Quattrotempi z pohľadu človeka, ktorý ho vlastní už jednu sezónu.

 

03.06.2011 - Varan Čitatelia: 3993 [Bleskovky - Šport]

-

Honda predstavila prototyp pre Moto3

Honda Racing Corporation včera na tlačovej konferencii v Catalunyi oficiálne predstavila Hondu NSF 250R.

 

02.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24559 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda Crossrunner - japonský kríženec

Ako prví na Slovensku sme dostali možnosť si vyskúšať novinku 2011 Honda Crossrunner, a tak sa s vami chceme čím skôr podeliť o dojmy z motorky, ktorá by mala byť v predaji už doslova o niekoľko dní.

 

01.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5282 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 6/2011

Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

30.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5448 [Bleskovky - Novinky]

-

Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave

Súťaž o dve vstupenky pre 5 šťastlivcov skončila včera. Tu máme výsledky žrebovania.

 

28.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8100 [Bleskovky - Novinky]

-

Prvé skice pripravovanej Husqvarny 900

Husqvarna po odhalení nového motora o objeme 900 ccm. prináša na svetlo sveta aj vizualizáciu novo pripravovaného biku.

 

27.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9177 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011

Už tradičná akcia na Masarykovom okruhu pre fanúšikov značky Honda, kde sme nemohli chýbať. Po upršanom minulom roku vyšlo tentoraz maximálne ideálne motorkárske počasie.

 

26.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9011 [Bleskovky - Novinky]

-

Špeciálna edícia Moto Guzzi 1200 Sport Corsa

Moto Guzzi prichádza pri príležitosti 90 výročia založenia spoločnosti so špeciálnou edíciou svojej tisícdvestovky Sport s názvom 1200 Sport Corsa.

 

23.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5418 [Novinky - Súťaž]

-

Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave

Divácky obľúbená akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá sa už po štvrtý krát koná na Slovensku, bude tento rok plná zmien a prekvapení. Redakcia motoride.sk vám navyše prináša súťaž o 10 vstupeniek na túto akciu.

 

23.05.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 28608 [Testy a predstavenia - Test]

-

Vyskúšali sme trojvalcovú šelmu - Triumph Tiger 1050

Spolu so Scramblerom sme mali možnosť vyskúšať all-rounder z ponuky anglickej kultovej značky. Bez nejakého násilia sa môžem priznať, že tento model na mňa dizajnovo vôbec na prvý pohľad nezapôsobil. Ale ako to niektorí poznáme, nie vždy je prvý pohľad rozhodujúci.

 

23.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16281 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Test GORE-TEX® Pro-Shell oblečenia Held Tortona a Frontino

Held quattrotempi je rada vysokokvalitného oblečenia tohto nemeckého renomovaného výrobcu. Mali sme možnosť počas sezóny vyskúšať dvojicu modelov oblečenia s membránou GORE-TEX® V tomto článku si predstavíme modely Tortona a Frontino.

 

| 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 |

yamaha Tenere

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »