Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1416 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30198
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17817)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12381)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda predstavuje ďalší nový model s novým motorom a prevodovkou - Integra 700

 Zdieľať

Pridané: 26.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Z minuloročného konceptu sa stala hmatateľná novinka - skúter s motocyklovými prvkami nesie meno Integra. Pulzovať v ňom bude úplne nový motor s druhou generáciou dvojspojkovej prevodovky.

Nový motor je kvapalinou chladený radový štvortaktný dvojvalec so zdvihovým objemom 700 cm3, ktorý je svojimi rozmermi vhodný do motocykla strednej triedy (od 500 do 750 cm3), ktoré patria v Európe k najobľúbenejším. Spotreba paliva je iba 3,7 l/100 km (27 km/l)*, čo je najlepšia hodnota medzi motocyklami strednej triedy, a predstavuje približne 40 % úsporu oproti ostatným športovým modelom v rovnakej triede.** Tento nový motor môže byť okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky spojený aj s ľahkou, kompaktnou dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie, ktorá sa vyznačuje vynikajúcou účinnosťou prenosu sily.

Prvým strojom, ktorý bude touto prevodovkou vybavený, je Integra - model vychádzajúci z nového konceptu New Mid Concept predstaveného v roku 2010 na EICMA v Miláne. Ďalšie dva modely budú predstavené v novembri 2011 na výstave EICMA.

 Prvý sériovo vyrábaný motocykel, ktorý bude novým motorom vybavený: Integra (zobrazená výbava obsahuje voliteľné kufre)
Prvý sériovo vyrábaný motocykel, ktorý bude novým motorom vybavený: Integra (zobrazená výbava obsahuje voliteľné kufre)

Tento nový motocyklový motor Honda vyvinula s cieľom vytvoriť skupinu motocyklov, ktoré by zapadali do jej novej koncepcie a ponúkali na strednú triedu mimoriadne nízku spotrebu paliva pri zachovaní vysokého krútiaceho momentu pre jazdu po meste a na väčšie vzdialenosti.

 Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 s dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie
Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 s dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie

Vývoj bol zameraný na splnenie nasledujúcich požiadaviek:

  • musí byť ľahko ovládateľný, musí poskytovať dostatok krútiaceho momentu v bežnom rozmedzí otáčok a ktorý pri športovej jazde ponúkne príjemný pulzujúci pocit
  • prvotriedna spotreba paliva a ekologické parametre odpovedajúce motoru stredného objemu novej generácie
  • ľahká, kompaktná konštrukcia poskytujúca dostatok priestoru a viac voľnosti pre návrh podvozku

Konštruktéri spoločnosti Honda analyzovali množstvo rôznych konfigurácií motora z rôznych pohľadov a nakoniec sa rozhodli pre radový dvojvalec so zdvihovým objemom 700 cm3 so sklonom 62 stupňov (sklon bloku valcov). Aby motor vyhovel rôznym spôsobom používania, na výber sú dve prevodovky: nová dvojspojková prevodovka Honda druhej generácie, alebo šesťstupňová manuálna prevodovka.

* Režim WMTC (výpočty spoločnosti Honda)
** Výpočty spoločnosti Honda

Hlavné charakteristiky nového motora

  • Vyššia účinnosť spaľovania a nižšie trenie
  • Motor disponuje technológiami pre znižovanie trenia, ktoré prispievajú k nižšej spotrebe paliva: pre lepšie riadenie procesu spaľovania a súčasne pre dosiahnutie vyššieho výkonu v nízkych a stredných otáčkach bol pomer vŕtania a zdvihu nastavený na 73 x 80 mm. Ku stabilite spaľovania ďalej prispieva ideálny tvar spaľovacej komory a optimálne časovanie ventilov. Piesty majú živicový povlak a u motocyklov je po prvý raz použitý hliníkový materiál ložiskových vahadiel znižujúcich trenie.

    *Zážihy v nerovnomerných intervaloch a súosý primárny vyvažovací hriadeľ
    Použitie nerovnomerných intervalov zapaľovania po 270° otočenia kľukového hriadeľa spolu so súosým primárnym vyvažovacím hriadeľom umožnili vytvorenie motora s príjemným pulzujúcim pocitom a redukovanými vibráciami.

    *Delený sací kanál v hlave valcov, časovanie ventilov
    Priestorové usporiadanie deleného sacieho kanálu vo vnútri hlavy valcov bolo zvolené preto, aby bolo možné použiť pre oba valce len jeden sací kanál. Toto riešenie zámerne vytvára interferencie v saní oboch valcov a umožňuje dosiahnutie presne vypočítaných zmien časovania spaľovania. Navyše, aby bolo možné zmeniť časovanie ventilov medzi dvoma valcami pri použití jedného vačkového hriadeľa, je motor vybavený vačkou s dvomi režimami časovania sacích ventilov. Pomocou týchto opatrení je možné dosiahnuť nepatrné zmeny v procese spaľovania, ktoré motoru dodávajú príjemný pulzujúci charakter.

    *Systém čistenia výfukových plynov
    Aby bola dosiahnutá čo najvyššia účinnosť čistenia spalín a čo najrýchlejšia aktivácia trojcestného katalyzátora po naštartovaní motora, je katalyzátor umiestnený priamo za výfukovými kanálmi. Pri tomto usporiadaní prechádzajú spaliny katalyzátorom v čase, kedy sú plyny ešte horúce. Vďaka kombinácii ďalších opatrení, ako je napríklad použitie systému elektronicky riadeného vstrekovania paliva (PGM-FI),*3 sa v motore podarilo dosiahnuť úroveň emisií zodpovedajúcej približne polovici európskej emisnej normy (Euro 3).*4 Výsledné ekologické parametre tak patria medzi svetovú špičku bez toho, aby akokoľvek nepriaznivo ovplyvnili výkon a hladký chod agregátu.

  • Dvojspojková prevodovka druhej generácie
  • Dvojspojková prevodovka pre motocykle, ktorú ako prvú na svete vyvinula spoločnosť Honda a ktorá bola po prvýkrát použitá v stroji VFR1200F, je teraz ľahšia a menšia - hlavne vďaka zjednodušeniu hydraulických okruhov a ďalším konštrukčným vylepšeniam. Pre každý zvolený prevádzkový režim bol doplnený režim učenia, ktorý dokáže rozpoznať rôzne prostredia od mestských ulíc až po horské priesmyky a automaticky použije najvhodnejší spôsob radenia. Napriek tomu, že ide o automatickú prevodovku, ponúka dvojspojková prevodovka spotrebu paliva porovnateľnú alebo lepšiu než manuálne prevodovky, a to hlavne vďaka vynikajúcej efektivite prenosu pohonnej sily.

*** PGM-FI (Programovaný systém vstrekovania paliva) je registrovaná ochranná známka značky Honda.
**** Výpočty spoločnosti Honda

 Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou
Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou

Pridané: 26.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »