Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 484 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 2917
Áno, to sú terény kam patrí: 58% (1686)
Nie, južná amerika je super: 42% (1231)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda predstavuje ďalší nový model s novým motorom a prevodovkou - Integra 700

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 26.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8599 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Z minuloročného konceptu sa stala hmatateľná novinka - skúter s motocyklovými prvkami nesie meno Integra. Pulzovať v ňom bude úplne nový motor s druhou generáciou dvojspojkovej prevodovky.

Nový motor je kvapalinou chladený radový štvortaktný dvojvalec so zdvihovým objemom 700 cm3, ktorý je svojimi rozmermi vhodný do motocykla strednej triedy (od 500 do 750 cm3), ktoré patria v Európe k najobľúbenejším. Spotreba paliva je iba 3,7 l/100 km (27 km/l)*, čo je najlepšia hodnota medzi motocyklami strednej triedy, a predstavuje približne 40 % úsporu oproti ostatným športovým modelom v rovnakej triede.** Tento nový motor môže byť okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky spojený aj s ľahkou, kompaktnou dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie, ktorá sa vyznačuje vynikajúcou účinnosťou prenosu sily.

Prvým strojom, ktorý bude touto prevodovkou vybavený, je Integra - model vychádzajúci z nového konceptu New Mid Concept predstaveného v roku 2010 na EICMA v Miláne. Ďalšie dva modely budú predstavené v novembri 2011 na výstave EICMA.

 Prvý sériovo vyrábaný motocykel, ktorý bude novým motorom vybavený: Integra (zobrazená výbava obsahuje voliteľné kufre)
Prvý sériovo vyrábaný motocykel, ktorý bude novým motorom vybavený: Integra (zobrazená výbava obsahuje voliteľné kufre)

Tento nový motocyklový motor Honda vyvinula s cieľom vytvoriť skupinu motocyklov, ktoré by zapadali do jej novej koncepcie a ponúkali na strednú triedu mimoriadne nízku spotrebu paliva pri zachovaní vysokého krútiaceho momentu pre jazdu po meste a na väčšie vzdialenosti.

 Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 s dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie
Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 s dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie

Vývoj bol zameraný na splnenie nasledujúcich požiadaviek:

  • musí byť ľahko ovládateľný, musí poskytovať dostatok krútiaceho momentu v bežnom rozmedzí otáčok a ktorý pri športovej jazde ponúkne príjemný pulzujúci pocit
  • prvotriedna spotreba paliva a ekologické parametre odpovedajúce motoru stredného objemu novej generácie
  • ľahká, kompaktná konštrukcia poskytujúca dostatok priestoru a viac voľnosti pre návrh podvozku

Konštruktéri spoločnosti Honda analyzovali množstvo rôznych konfigurácií motora z rôznych pohľadov a nakoniec sa rozhodli pre radový dvojvalec so zdvihovým objemom 700 cm3 so sklonom 62 stupňov (sklon bloku valcov). Aby motor vyhovel rôznym spôsobom používania, na výber sú dve prevodovky: nová dvojspojková prevodovka Honda druhej generácie, alebo šesťstupňová manuálna prevodovka.

* Režim WMTC (výpočty spoločnosti Honda)
** Výpočty spoločnosti Honda

Hlavné charakteristiky nového motora

  • Vyššia účinnosť spaľovania a nižšie trenie
  • Motor disponuje technológiami pre znižovanie trenia, ktoré prispievajú k nižšej spotrebe paliva: pre lepšie riadenie procesu spaľovania a súčasne pre dosiahnutie vyššieho výkonu v nízkych a stredných otáčkach bol pomer vŕtania a zdvihu nastavený na 73 x 80 mm. Ku stabilite spaľovania ďalej prispieva ideálny tvar spaľovacej komory a optimálne časovanie ventilov. Piesty majú živicový povlak a u motocyklov je po prvý raz použitý hliníkový materiál ložiskových vahadiel znižujúcich trenie.

    *Zážihy v nerovnomerných intervaloch a súosý primárny vyvažovací hriadeľ
    Použitie nerovnomerných intervalov zapaľovania po 270° otočenia kľukového hriadeľa spolu so súosým primárnym vyvažovacím hriadeľom umožnili vytvorenie motora s príjemným pulzujúcim pocitom a redukovanými vibráciami.

    *Delený sací kanál v hlave valcov, časovanie ventilov
    Priestorové usporiadanie deleného sacieho kanálu vo vnútri hlavy valcov bolo zvolené preto, aby bolo možné použiť pre oba valce len jeden sací kanál. Toto riešenie zámerne vytvára interferencie v saní oboch valcov a umožňuje dosiahnutie presne vypočítaných zmien časovania spaľovania. Navyše, aby bolo možné zmeniť časovanie ventilov medzi dvoma valcami pri použití jedného vačkového hriadeľa, je motor vybavený vačkou s dvomi režimami časovania sacích ventilov. Pomocou týchto opatrení je možné dosiahnuť nepatrné zmeny v procese spaľovania, ktoré motoru dodávajú príjemný pulzujúci charakter.

    *Systém čistenia výfukových plynov
    Aby bola dosiahnutá čo najvyššia účinnosť čistenia spalín a čo najrýchlejšia aktivácia trojcestného katalyzátora po naštartovaní motora, je katalyzátor umiestnený priamo za výfukovými kanálmi. Pri tomto usporiadaní prechádzajú spaliny katalyzátorom v čase, kedy sú plyny ešte horúce. Vďaka kombinácii ďalších opatrení, ako je napríklad použitie systému elektronicky riadeného vstrekovania paliva (PGM-FI),*3 sa v motore podarilo dosiahnuť úroveň emisií zodpovedajúcej približne polovici európskej emisnej normy (Euro 3).*4 Výsledné ekologické parametre tak patria medzi svetovú špičku bez toho, aby akokoľvek nepriaznivo ovplyvnili výkon a hladký chod agregátu.

  • Dvojspojková prevodovka druhej generácie
  • Dvojspojková prevodovka pre motocykle, ktorú ako prvú na svete vyvinula spoločnosť Honda a ktorá bola po prvýkrát použitá v stroji VFR1200F, je teraz ľahšia a menšia - hlavne vďaka zjednodušeniu hydraulických okruhov a ďalším konštrukčným vylepšeniam. Pre každý zvolený prevádzkový režim bol doplnený režim učenia, ktorý dokáže rozpoznať rôzne prostredia od mestských ulíc až po horské priesmyky a automaticky použije najvhodnejší spôsob radenia. Napriek tomu, že ide o automatickú prevodovku, ponúka dvojspojková prevodovka spotrebu paliva porovnateľnú alebo lepšiu než manuálne prevodovky, a to hlavne vďaka vynikajúcej efektivite prenosu pohonnej sily.

*** PGM-FI (Programovaný systém vstrekovania paliva) je registrovaná ochranná známka značky Honda.
**** Výpočty spoločnosti Honda

 Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou
Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou

Pridané: 26.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač
Honda CRF 1100

rossier-10-2019-side

Adamoto Flash

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: nadejnymotorkar
Prečo vyhynuli dinosauri?
Dinosaurus: Dina...veď mi "daj".
Dinosaurica: Nedám!
Dinosaurus: Ale nebuď taká, veď mi daj, lebo vyhynieme....
...no a ona bola taká....

Ďalšie vtipy »