Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3646 až 3660 z cekového počtu: 4106.
27.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4506 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka na Honda Fest 2008
Druhý ročník honďáckej akcie sa uskutoční o dva týždne, teda od 11. 6. do 15. 6. 2008.
27.05.2008 - agressor Čitatelia: 71267 [Testy a predstavenia - Test]
Test Yamaha YZF-R 125 - skutočný športovec
„Stodvadsaťpäť?”, hovorím si. „To zas bude nuda. No čo, trochu sa povozím, napíšem niečo o výzore a budem sa tešiť na novú motorku.” Nakoniec to testovanie ale dopadlo úplne inak.
23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7935 [Testy a predstavenia - Test]
Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu
Ochutnať športové novinky 2008 značky Suzuki na Hungaroringu je ponuka, ktorá sa neodmieta. Napriek tomu, že paddock tohto okruhu je v prestavbe, akcia pre novinárov bola dobre pripravená. Pristavené boli GSX-R 600 a 750, vynovená Hayabusa, kráľovský svalovec B-King a tiež nová GSX 650F.
21.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4486 [Novinky - Čo nového v tlači]
RoadRide 2/2008
S menším zpožděním, ale o to s větší radostí, jsme tu s novým našlapaným jarním číslem RoadRide. A od tohoto čísla konečně i na Slovensku.
20.05.2008 - Daniel75 Čitatelia: 8097 [Bleskovky - Novinky]
nUCLEUS - motorka budúcnosti
Prečo by každý nový model motorcykla mal byť len derivátom predošlých tvarov? Prekonať bariéru v ponímaní motocykla ako dopravného prostriedku na dvoch kolesách sa snaží kalifornské dizajnérske štúdio Nonobject, ktorého autori navrhli motorku = monolit.
20.05.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 28612 [Testy a predstavenia - Test]
Test ATV EMU 650 alltrack 4x4
Ďalšou pracovnou štvorkolkou, ktorú sme mali možnosť vyskúšať, bola EMU650 alltrack.
19.05.2008 - satanokky Čitatelia: 6425 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka na futbalový turnaj Hrdzavá kopačka 2008
Nazdar všetci. Aby sme sa len tak nevyvážali na motorkách a nenaberali kilogramy a veľké bruchá, sme pripravili pre všetkých odporcov, nepriateľov športu a lenivcov futbalový turnaj.
18.05.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 8096 [Bleskovky - Šport]
Schumacher pretekal oficiálne - a spadol
Sedemnásobný majster sveta F1 Michael Schumacher tento víkend oficiálne štartoval v nemeckom pohári superbikov.
16.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5358 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka na 6. stretnutie majiteľov a priaznivcov motocyklov BMW
Pozývame vás na 6. stretnutie majiteľov a priaznivcov motocyklov BMW - rýchlo čítajte, program začína už o niekoľko hodín!
09.05.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 27195 [Testy a predstavenia - Test]
Test Yuki CSR 125
Túto osminku predstavilo Yuki na pražskej výstave ako absolútnu novinku pre rok 2008. Tak ju teda poďme očekovať...
06.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4716 [Bleskovky - Novinky]
Výsledky súťaže v Bikerscentre, ak si nevyhral poď jazdiť a testovať!
Pri príležitosti otvorenia Bikerscentra v Trnave prebehla súťaž o hodnotné ceny. Zoznam výhercov nájdeš v tomto článku spolu s pozvánkou na skúšobné jazdy!
05.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 47269 [Testy a predstavenia - Test]
Dvojtest Dinli DL 801/901 – Dvaja športovci na štyroch kolesách
Po tom ako sme nedávno predstavili pracovnú štvorkolku, prinášame dnes dvojtest športových štvorkoliek z produkcie firmy Dinli.
05.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4482 [Novinky - Čo nového v tlači]
MOTOHOUSE 05/2008
Poďte sa opäť po mesiaci pobaviť mohutným náporom potešenia z tých najúžasnejších motoriek. Slovenský Motohouse je tu pre vás a my sme radi, že nás máte tiež radi :o)))
05.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4755 [Bleskovky - Novinky]
Touratech Travel Meeting 2008 za dverami
Už budúci víkend vypukne akcia pre dobrodruhov na dvoch kolesách, na ktorej okrem jazdenia stretneš zaujímavých hostí a pozrieš si skvelé cestovateľské filmy.
02.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5235 [Bleskovky - Novinky]
Čo na víkend? Enduráci do Skýcova, trialisti do Nitry a ostatní do Senca na Barónov
Sezóna sa rozbieha a kalendár ponúka stále viac chrumkavých akcií.
Predchádzajúce | 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






