Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1830 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31337
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18372)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12965)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 1561 až 1575 z cekového počtu: 3158.

11.11.2013 - zooo Čitatelia: 11564 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2

Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu. V tejto časti sa pozrieme na GPSmaps 62ST a Montana 600 Moto.

 

11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8603 [Novinky - Predstavujeme]

-

Harley-Davidson Street 750 a 500 2014 nové H-D pre novú generáciu motorkárov

Nové modely Harley-Davidson Street™ 750 a 500 sú vybavené novým kvapalinou chladeným motorom Revolution X V-Twin a štýlom Dark Custom™ motocyklov

 

09.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9246 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda CBR1000RR Fireblade a jej vylepšená verzia CBR1000RR Fireblade SP

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Honda pre rok 2014 iba zmenila sfarbenie superšportu CBR1000RR Fireblade. Pravdou je, že zmenami si prešiel motor, ktorý je teraz výkonnejší nuž a čerešničkou na torte je verzia CBR1000RR Fireblade SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo.

 

08.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5903 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

MV Agusta Turismo Veloce 800 - novopečený turista z Varese

Prvý turista z dielní MV Agusta. Ako ináč MV Agusta aj pri turisticky zameranej mašine stavila na emócie z jazdy avšak nezabudlo sa ani na praktickú stránku veci.

 

07.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5844 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - EICMA Custom

V poslednom fotoreporte z Milánskej výstavy 2013 sa pozrieme na expozícu úpravcov motocyklov. Ako už tradične väčšina stavieb má vo svojich útrobách vidlicový dvojvalec rôznej konštrukcie.

 

07.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5281 [Novinky - PR článok]

-

15 Dní – 15% Zľava na produkty HYPERPRO!

Vážení zákazníci , každoročne pre Vás na konci sezóny pripravujeme rôzne cenové zvýhodnenia. Prvou z vybraných akcií, ktoré budú u nás prebiehať do konca roka 2013, je 15% zľava na všetky produkty značky HYPERPRO!

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8321 [Novinky - Predstavujeme]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Honda

V predvečer výstavy EICMA v Miláne ukázala svetu svoje novinky na rok 2014 aj japonská Honda. Asi najviac zaujal nový Fireblade v prevedení SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo a nové 650-tky CB650F a CBR650F.

 

04.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3879 [Novinky - Súťaž]

-

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013

Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.

 

31.10.2013 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5729 [Novinky - Pozvánka]

-

Pioniere všetkých obcí, spojte sa!

Príď osláviť Deň študenstva spolu s Pioniermi. 17. novembra ťa čakáme na motocrossovej trati pri obci Budimír. Podmienkou účasti v súťaži je dobrá nálada a ako tak pojazdný Pionier.

 

31.10.2013 - Romoto Čitatelia: 3690 [Novinky - Reportáž]

-

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 2.

Keď sa nám zdá, že sa nedá už nič nové vymyslieť, vždy sa dá toho ešte vymyslieť veľmi veľa. Aj show v Dornbirne bola toho príkladom.

 

30.10.2013 - peter44 Čitatelia: 12803 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: Výstava CIMAmotor 2013, Chongqing, Čína

“Existujú zdroje, ktoré tvrdia že viac ako 50% motoriek jazdiacich vo svete, bolo vyrobených v Číne”

 

28.10.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 12945 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Moto Guzzi California 1400 Custom – Revolučná klasika

Najväčší európsky V-Twin, gejzíry charakteru a testosterónu, revolucionár vo svojej triede, dlho očakávaná a vytúžená, vzrušujúca, sexy a zároveň chlapácky drsná so silným, takmer športovo sa chovajúcim motorom, exkluzívna... v jednoduchosti by som povedal asi jedna z najkrajších, najväčších a najdrahších motoriek, na ktorých sa môžete povoziť... alebo ak chcete Moto Guzzi California 1400 Custom.

 

27.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5981 [Novinky - Predstavujeme]

-

KTM RC390 a fotografie RC200 a RC125 2014

V predpremiére máme možnosť vidieť ďalšie biky, ktoré by sa mali oficiálne predstaviť až na výstave EICMA 2013 doslova už o pár dní. Tento krát tu máme čosi z dielní KTM a to očakávanú trojicu malých superšportov postavených na základe modelov KTM Duke 390/200/125.

 

24.10.2013 - Romoto Čitatelia: 5706 [Novinky - Reportáž]

-

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 1.

V septembrovom čísle MO (Motorrad Magazin) som našiel informáciu o Austria Custom Bike Show, ktorá sa mala uskutočniť v termíne 19.-20.10.2013 .

 

22.10.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16516 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme budúcoročnú novinku Kawasaki Z1000SX 2014

Ešte pred premiérou v Miláne, na jeseň 2013 sme dostali možnosť sa previesť v sedle inovovaného športového turistu Kawasaki Z1000SX modelový rok 2014.

 

| 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »