Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2761 až 2775 z cekového počtu: 3158.
07.06.2007 - gilbert Čitatelia: 13539 [História]

Japonské vidlicové motory IV - Africa Twin
V predošlom článku som spomínal, že púštne špeciály XRV 750 boli familiárne označované aj ako AFRICA TWIN. Továreň Honda začala ťažiť z úspechu týchto špeciálov a ponúkla na trh veľké okapotované enduro rovnakého názvu už v roku 1988.
06.06.2007 - wild Čitatelia: 19789 [Technika - Úpravy motocyklov]

Dracula od Midnight Custom Cycles
Rád by som vám predstavil našu ďalšiu prácu, ktorá trvala 7 mesiacov. Je to Yamaha Roadstar 1700, r. v. 2005, USA verzia so silou 85 koní. Jej názov je DRACULA a na jej dokončení sa podieľalo 11 zváračov, sústružníkov, klampiarov a lakírnikov.
31.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 39837 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda VT 750 Shadow Spirit - aj tiene majú svoju dušu
Asi žiadna kategória motocyklov tak nepodlieha módnym trendom ako čoper/kruizer.
30.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9162 [Novinky - Pozvánka]

Krst mototrojkolky pre Štefana
Štefan a MK Fénix vás pozývajú dňa 10. 6. 2007 v nedeľu do penziónu Zachej v Banke pri Piešťanoch na KRST mototrojkolky pre nášho kamaráta ochrnutého vozíčkara.
30.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 44351 [Testy a predstavenia - Test]

Test Adamoto JL 125 T10 Retro
Sú dávno preč časy, keď boli v móde tesilové nohavice, silónové košele, nablýskané mokasíny či vlny vo vlasoch alá Elvis, časy keď talianská Vespa žala úspechy svojimi skútrami.
29.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11669 [Novinky - PR článok]

Deň otvorených dverí v Honde Trenčín – príď si vyskúšať Hondu!
2. júna od 10.00 hodiny na Zlatovskej ul. 27 v Trenčíne, sa bude už po druhýkrát konať zaujímavá motocyklová akcia spojená so značkou Honda.
28.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 38830 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n
Tááák a konečne ochutnávame ďalšiu japonskú značku. O Kawe bolo na Slovensku málo počuť, ale svitá na lepšie časy a to práve v období, keď fabrika púšťa do sveta prudko príťažlivé modely.
24.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10144 [História]

Japonské vidlicové motory III
Koncepcia vidlicového motora značky Honda sa teda etablovala v púštnom africkom maratóne a v roku 1986 sa dostala na prvé miesto.
20.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11870 [Novinky - Čo nového v tlači]

Poznáš už mesačník Motoride info?
Pravdepodobne si ho už čítal. Ak nie, tak dúfame, že čoskoro budeš.
18.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 79389 [Testy a predstavenia - Test]

Test Suzuki DL 650 V-Strom – malý veľký kráľ
Ani s jedným zo Stromov som ešte nemal skúsenosť, tak som nevedel posúdiť či je lepší ten starší a väčší alebo mladší a menší. Teraz to už viem. Občas to tak už býva, že mladší je šikovnejší...
17.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 12921 [Testy a predstavenia - Test]

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007
Tradičná akcia, tradičné miesto, tradičný čas, pekné počasie a k tomu fajné novinky pripravené uštvať nás na okruhu, to bol ďalší Honda deň.
14.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16802 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test GPS navigátora Garmin zūmo 550
Začiatkom roka sme predstavili novinku v satelitnej navigácii určenú pre motocyklistov od firmy Garmin - modely zūmo 500/550. Vyšší model z tejto série sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.
11.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17235 [Novinky - Súťaž]

Retro skúter of firmy Adamoto a servera motoride.sk poputuje na Myjavu!
Tak pred pár minútami prebehlo žrebovanie cien jarnej súťaže o retro skúter Adamoto. Všetky ceny poputujú na západ Slovenska.
11.05.2007 - Vadim Čitatelia: 11809 [Novinky - Oznam]

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia - 2. časť
Príkladov vyhýbania sa povinnosti nahradiť poškodenému aspoň časť škody na vozidle je naozaj mnoho. Tak mnoho, že príklady nemusím čerpať od agentúry JPP, ale uvediem len prípady z môjho najbližšieho okolia, ktoré sú vyšetrené políciou, ktorá jednoznačne určila vinníka:
10.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8058 [Testy a predstavenia - Test]

Yamaha deň na Masarykovom okruhu v Brne, 9. 5. 2007
Včera krátko popoludní sme sa s Awiom vrátili z brnenského okruhu, ktorý mala česká Yamaha prenajatý pre majiteľov motoriek tejto značky.
Predchádzajúce | 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!