Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1017 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32212
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18783)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13429)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2761 až 2775 z cekového počtu: 3166.

21.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 46937 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista

Tak tak, aj malé Varaderko dostalo v rámci udržania mladého ducha a splnenia emisných noriem do vienka zopár inovácií.

 

19.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12888 [Novinky - Oznam]

-

Výherkyňa súťaže si prevzala skúter Adamoto

Konkrétnejšie Adamoto JL 125 T 10 Retro, ktorý vyhrala 11. 5. 2007.

 

19.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 73899 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test malého športovca Honda CBR 125 R

Osminková cébeerka je jednou z honďáckych noviniek pre tento rok. Po troch rokoch sa jej dostalo zopár zmien, ktoré jej pomohli dobehnúť dobu.

 

18.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6628 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motoride info 06/2007

Pozri sa, čo prináša aktuálne číslo mesačníka Motoride info.

 

12.06.2007 - campa Čitatelia: 17097 [História]

-

História Harley Davidson, 2. časť (1930 – 1959)

„Americká spoločnosť je schopná sa navždy zbaviť chudoby“, povedal začiatkom roka 1929 prezident Hoover, následne koncom roka krach na newyorskej burze zničil ekonomiku Spojených štátov. Bill Harley a bratia Davidsonovci ťažko prežívajú obdobie, kde viac ako 200 spoločnosti podobných Harleyu sa potápa ku dnu, a na indiánskom kontinente zostáva fungovať len Indian a HD.

 

12.06.2007 - roentgen Čitatelia: 9404 [Novinky - Pozvánka]

-

Príď na jubilejnú 10. motodarovačku krvi!

Ani neprešlo tak veľa času odvtedy, čo sa motorkári na motoride.sk dohodli, že pôjdu spoločne darovať krv. A zrazu na dvere klope už desiate pokračovanie tejto akcie.

 

12.06.2007 - Vadim Čitatelia: 12827 [Novinky - Oznam]

-

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia, 3. časť

V prvej a druhej časti nášho smutného miniseriálu som sa pokúsil vysvetliť, aký jednoduchý a bezrizikový biznis je inkasovanie platieb Povinného zmluvného poistenia (PZP) a uviedol som zopár príkladov toho, ako poisťovne odmietajú preplácať vzniknuté škody

 

08.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9852 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Jazda za zosnulých bude v sobotu 16. 6. 2007

Už čoskoro sa po tretíkrát stretneme vo Zvolene, aby sme si uctili našich kamarátov. Príď aj ty!

 

07.06.2007 - gilbert Čitatelia: 13606 [História]

-

Japonské vidlicové motory IV - Africa Twin

V predošlom článku som spomínal, že púštne špeciály XRV 750 boli familiárne označované aj ako AFRICA TWIN. Továreň Honda začala ťažiť z úspechu týchto špeciálov a ponúkla na trh veľké okapotované enduro rovnakého názvu už v roku 1988.

 

06.06.2007 - wild Čitatelia: 19939 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Dracula od Midnight Custom Cycles

Rád by som vám predstavil našu ďalšiu prácu, ktorá trvala 7 mesiacov. Je to Yamaha Roadstar 1700, r. v. 2005, USA verzia so silou 85 koní. Jej názov je DRACULA a na jej dokončení sa podieľalo 11 zváračov, sústružníkov, klampiarov a lakírnikov.

 

31.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 40115 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda VT 750 Shadow Spirit - aj tiene majú svoju dušu

Asi žiadna kategória motocyklov tak nepodlieha módnym trendom ako čoper/kruizer.

 

30.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9223 [Novinky - Pozvánka]

-

Krst mototrojkolky pre Štefana

Štefan a MK Fénix vás pozývajú dňa 10. 6. 2007 v nedeľu do penziónu Zachej v Banke pri Piešťanoch na KRST mototrojkolky pre nášho kamaráta ochrnutého vozíčkara.

 

30.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 44756 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Adamoto JL 125 T10 Retro

Sú dávno preč časy, keď boli v móde tesilové nohavice, silónové košele, nablýskané mokasíny či vlny vo vlasoch alá Elvis, časy keď talianská Vespa žala úspechy svojimi skútrami.

 

29.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11773 [Novinky - PR článok]

-

Deň otvorených dverí v Honde Trenčín – príď si vyskúšať Hondu!

2. júna od 10.00 hodiny na Zlatovskej ul. 27 v Trenčíne, sa bude už po druhýkrát konať zaujímavá motocyklová akcia spojená so značkou Honda.

 

28.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 39442 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n

Tááák a konečne ochutnávame ďalšiu japonskú značku. O Kawe bolo na Slovensku málo počuť, ale svitá na lepšie časy a to práve v období, keď fabrika púšťa do sveta prudko príťažlivé modely.

 

| 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »