ISSN 1336-6491 | Online: 1017 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32212
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18783)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13429)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2776 až 2790 z cekového počtu: 3166.

24.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10191 [História]

-

Japonské vidlicové motory III

Koncepcia vidlicového motora značky Honda sa teda etablovala v púštnom africkom maratóne a v roku 1986 sa dostala na prvé miesto.

 

20.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12124 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Poznáš už mesačník Motoride info?

Pravdepodobne si ho už čítal. Ak nie, tak dúfame, že čoskoro budeš.

 

18.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 79824 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Suzuki DL 650 V-Strom – malý veľký kráľ

Ani s jedným zo Stromov som ešte nemal skúsenosť, tak som nevedel posúdiť či je lepší ten starší a väčší alebo mladší a menší. Teraz to už viem. Občas to tak už býva, že mladší je šikovnejší...

 

17.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 13117 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007

Tradičná akcia, tradičné miesto, tradičný čas, pekné počasie a k tomu fajné novinky pripravené uštvať nás na okruhu, to bol ďalší Honda deň.

 

14.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16998 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test GPS navigátora Garmin zūmo 550

Začiatkom roka sme predstavili novinku v satelitnej navigácii určenú pre motocyklistov od firmy Garmin - modely zūmo 500/550. Vyšší model z tejto série sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.

 

11.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17337 [Novinky - Súťaž]

-

Retro skúter of firmy Adamoto a servera motoride.sk poputuje na Myjavu!

Tak pred pár minútami prebehlo žrebovanie cien jarnej súťaže o retro skúter Adamoto. Všetky ceny poputujú na západ Slovenska.

 

11.05.2007 - Vadim Čitatelia: 11955 [Novinky - Oznam]

-

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia - 2. časť

Príkladov vyhýbania sa povinnosti nahradiť poškodenému aspoň časť škody na vozidle je naozaj mnoho. Tak mnoho, že príklady nemusím čerpať od agentúry JPP, ale uvediem len prípady z môjho najbližšieho okolia, ktoré sú vyšetrené políciou, ktorá jednoznačne určila vinníka:

 

10.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8192 [Testy a predstavenia - Test]

-

Yamaha deň na Masarykovom okruhu v Brne, 9. 5. 2007

Včera krátko popoludní sme sa s Awiom vrátili z brnenského okruhu, ktorý mala česká Yamaha prenajatý pre majiteľov motoriek tejto značky.

 

08.05.2007 - campa Čitatelia: 21229 [História]

-

História Harley Davidson, časť I. (1903 – 1930)

Na začiatku bola cesta. Aj keď „cesta“. Doprava, rovnako ako v Európe, upútala pozornosť verejnosti, a všetko motorizované začalo budiť záujem. Hlavne to, čo malo dve kolesá.

 

08.05.2007 - gilbert Čitatelia: 17115 [História]

-

Japonské vidlicové motory II - Honda Transalp

Ako som už na inom mieste spomínal, japonská konštrukčná škola sa najskôr prezentovala v púštnych maratónoch. Keďže XLV-čka utvorila nový trend, tak Honda z tohoto momentu začala ťažiť.

 

07.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10977 [História]

-

Japonské vidlicové motory v endurách

Vznik japonskej koncepcie vidlicových motorov v endurách sa odhadom dá situovať po roku 1978. Vtedy totiž Thiery Sabine uviedol do odvetvia rely niečo nezvyčajné - maratón medzi Parížom a Dakarom. Nezvyčajné bolo to, že mimo áut pretekali motocykle aj doprovodné kamióny.

 

04.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7481 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na Haličskú Motorkáreň

12. 5. partia priaznivcov značiek Jawa a ČZ z Haliče a okolia poriada už druhý ročník motorkárskeho zrazu, kde je jedinečná príležitosť vidieť to, na čom začínali skoro všetci motorkári na Slovensku, hneď vedľa nových krásavíc.

 

02.05.2007 - gilbert Čitatelia: 7818 [História]

-

Švédske vidlicové motory v endurách

Keďže som v úvode seriálu spomínal švédsku konštrukčnú školu, dovolím si tvrdiť, že bola v Európe medzi prvými, ktorá priniesla vidlicový motor do terénu.

 

25.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29247 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test Alarmu PitBull Johny 686

Po takmer polroku spolužitia s alarmom PitBull Johnny 686 nadišiel čas podeliť sa o skúsenosti.

 

23.04.2007 - gilbert Čitatelia: 14021 [História]

-

Vidlicové motory v teréne a v endure

Nedávno ma zarazilo tvrdenie autora článku o Ducati Multistrada, ktorý uvádzal použitie vidlicového motora s valcami za sebou ako premiéru s výnimkou údajne neúspešnej koncepcie Higland.

 

| 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »