Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3031 až 3045 z cekového počtu: 3158.
06.12.2004 - Stanley Čitatelia: 15021 [Technika - Dobré Rady]

Spevňovanie prednej vidlice na Jawe
Kto sedlal Jawu vie o čom hovorím. Ste v pohode rozbehnutý a prichádza trochu ostrejšia zákruta a pokiaľ nechcete skončiť s motorkou v polohe ležiaceho strelca, zostáva len jediné – pribrzdiť, podradiť a bezpečne ju prejsť.
01.12.2004 - Vadim Čitatelia: 26993 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 9. časť: Najväčší z najväčších
Štíhle a športovo vyzerajúce choppre sme si predstavili. Teraz sa pokúsim v stručnosti vysvetliť, čo všetko sa dá urobiť s takým tučniakom, ako je cruiser. Nebudem tu opisovať možnosti úprav cestovných krížnikov, ako sú napríklad LT-čko od BMW, alebo Honda Gold Wing. Takéto motorky vlastnia skúsení jazdci a s praktickými doplnkami idú na istotu. Nás viac zaujímajú 15-ky Introše, Shadowky, Dragy a Vulkány.
19.11.2004 - roentgen Čitatelia: 19437 Strany: 2 [Novinky - Pozvánka]

Darujme krv!
Sú situácie, keď sa musíme spoľahnúť jeden na druhého. Tento rok bol nešťastný, stratili sme veľa kamarátov. A tí, ktorí, ktorí mali viac šťastia a utrpeli „len“ zranenia rôzneho druhu a potrebovali transfúzie krvi sa museli spoľahnúť na to, že niekto tú krv daroval. Ale vtedy asi na to nepomysleli...
05.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16533 Strany: 5 [Novinky - Súťaž]
Vyhodnotenie 2. kola fotosúťaže motoride.sk
Tak a máme to za sebou. Prvá motorkárska fotosúťaž na Slovenskom internete úspešne skončila. Poďme sa teda pozrieť na víťazné fotografie.
Nové: Stiahnite si plagát Fotosúťaže.
02.11.2004 - jago Čitatelia: 10140 [Technika - Dobré Rady]
Moje starosti so servisom
Tanto článok som napísal ako výstrahu pre tých čo dajú neuvážene svoje moto do akéhokoľvek servisu a nenechajú si poradiť.( Tak ako ja)
29.10.2004 - Vadim Čitatelia: 8896 [Novinky]
QUO VADIS, MOTORIDE?
Po tri a pol ročnej existencii MOTORIDE položil jeden z členov MOTORIDE KLUBU Gaizka otázku, na ktorú som sa pokúsil nájsť odpoveď.
28.10.2004 - Vadim Čitatelia: 27223 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 8. časť: Najkrajšia na svete
V šiestej časti nášho seriálu si sa poobzeral po motorkách, ktoré sa ti páčia aby si nabral inšpiráciu. Potom si mal dva mesiace na to, aby si premýšľal. Pred mesiacom sme si povedali čo treba urobiť, aby ti tá tvoja čo najlepšie sadla do ruky. No a dnes sa pustíme do vizuálnej stránky prestavby.
26.10.2004 - majkro Čitatelia: 15008 [Novinky - PR článok]

Touranbike s.r.o.
Zdravíme všetkých motocyklových fanúšikov!!!
Dovoľte nám, aby sme sa Vám predstavili na stránkach najlepšieho motocyklového portálu na Slovensku, www.motoride.sk.
11.10.2004 - slave Čitatelia: 25969 [Testy a predstavenia - Test]

Pre tých čo sa rozhodujú o kúpe číňana...
Takže zoznámte sa s týmto "čudom"
Hold musím tu napísať pár teplých slov pretože mi to nedá. Bol som majiteľom jedneho tohoto vozítka a musím Vás trocha vystríhať ... znelo to vsetko úžasne a ja som hneď zofort potreboval transport tak som to kúpil. Obstarávacia cena 36000,- skk. Za necelé dva mesiace som najazdil skoro 3 000 km kým som ho nepredal :) takže tu sú moje "prvotné" postrehy.
04.10.2004 - Vadim Čitatelia: 24273 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 7. časť: Jediná na svete
Motorku si si kúpil (ak si sa vedel narodiť, tak dostal) pre radosť. Minule som sa pokúsil objasniť ti základné motivácie, ktoré vedú občana k prestavbe. Zároveň som ťa varoval pred niektorými extrémami a rizikami. Dnes sa budem venovať úpravám. Tým, ktoré majú robiť radosť tvojmu telu.
27.09.2004 - Tomxx Čitatelia: 204189 [Technika - Dobré Rady]

10 mýtov o syntetických motorových olejoch
Syntetické motorové oleje sú dlho objektom početných mylných predstáv laickej aj odbornej verejnosti. Veľa ľudí, vrátane mechanikov, je z týchto pretrvávajúcich mýtov popletených.
14.09.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 41140 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť na cestách: Ako predchádzať nehode
Skôr ako rady čo robiť po nehode, bude užitočnejších zopár viet o tom, ako nehodám predchádzať. Načo zbytočne kresliť čerta na stenu...
03.09.2004 - DrTic Čitatelia: 22704 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť na cestách: Skupinová jazda
Nechcem vám tu trepať jjaroviny, ako a kde máte jazdiť, ale zdalo sa mi zmysluplné pripraviť zopár užitočných a v praxi odskúšaných zásad skupinovej jazdy. Sám som čerpal aj z rád iných a veru zišli sa mi. Dúfam, že pomôžu aj vám.
03.08.2004 - TTom Čitatelia: 25640 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)
Nárast zdvihových objemov je všadeprítomný ako vplyv nadnárodných spoločností. Nafúknuté skútrové päťdesiatky tváriace sa megabrutálne poväčšine len tak prudko vyzerajú. Iná reč sú už vyššie kubatúry.
Predchádzajúce | 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!